Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Kommentár nélkül

2007.09.26. 23:23 Molnárgörény

Következzen megint némi copy/paste másolás Kertész Péter blogjáról. Bár nem igazán vagyok az összeesküvés-elméletek híve, de kezdek arra gondolni, hogy néhány agresszív cionista voltaképpen a "minél rosszabb, annál jobb" elvét vallja, és akár pogromot is kiprovokálna (feltéve, ha ő maga nem kerül bele), hogy az egyébként toleráns és a szélsőségekre Kelet-Európában messze a legkevésbé hajlamos Magyarországot végre valódi antiszemita országnak láthassa-láttathassa. Hihetetlen. Egyszerűen szégyen, hogy ez a mentalitás létezik, és hogy nincs, aki ez ellen a szavát okosan, de határozottan fölemelje.

Tessék, olvashatjátok, kedves olvasóim (copy/paste, beleértve a saját ottani kommentbeli elütéseimet is):

"Kertész Péter, 2007. szeptember 24., hétfő

Alapos utánjárást érdemelne, miféle személyiség változás (torzulás) áldozatai azok, akik (meglehet, anélkül, hogy ők maguk ezt észrevennék), akiknerk a Kádár-korszakban hajuk szála se görbült, a képességeiknek megfelelően egzisztáltak, s talán még álmukban sem kísértette őket, hogy valami nagyon nem frankó, változtatni kéne, s egyszer csak a rendszerváltás után előjöttek a farbával, olyan arcukat mutatva, amelyet addig maguk se láttak reggelenként borotválkozás vagy sminkelés közben  a tükörbe nézve. A nagy átváltozó "művészek" közül ezúttal csak Kondor Katalint említem, aki az átkosban széles körben elfogadott rádiós újságírónak számított, televíziós újságírónak már nem annyira, aztán mintha elvágták volna. Nem kívánom felidézni, mimindent művelt rádió-elnök korában, az Orbán-kormány idején, azt követően, hogy két kurzussal előbb, Antall József áldásával valósággal megtizedelték a közszolgálati rádiót, amely ily módon számos, a legkiválóbbak között említhető munkatársát veszítette el, mind a mai napig pótolhatatlan űrt hagyva maguk mögött. Feltűnt bárkinek is, hogy az akkoriban még szépsége nyomait  s főleg arcát őrző, mosolyogni tudó Kondor Katalin neve szóba se került a mostanit nagyságrenddel meghatározó racizásnál? Félreértés ne essék, nem arra gondolok, hogy a legkisebb köze is lett volna a tisztogatáshoz, a magyarázat sokkal egyszerűbb: nem tartottak tőle. Aztán mikor fordult megint a kocka, s őt bízták meg a rádió vezetésével, hirtelen átrendeződtek a sejtjei, ő lett Orbán mikrofonállványa (ahogy annak idején Acél Endrét nevezték a Grósz Károllyal készült riportjai "elismeréseként), kiállt a Lakatos Pál vezette közszolgálatinak még a legnagyobb jóindulattal sem nevezhető Vasárnapi Újság mellett, s ha ideje engedte közéleti szereplőként is hallatott magáról. Emlékezetes megynilatkozása volt az ujdonsült amerikai nagykövet asszony lebrekegezése, személyes részvétele Torgyán elnök "tudományos" debütálásakor, ám ez még csak bemelegítés volt az elnökségről történt leköszönése óta tapasztalt megnyilatkozásaihoz. Rangosnál rangosabb meghívásokkal valósággal elhalmozzák, s ő rendre megfelel a belé helyezett bizalomnak. Legutóbb a győri NE-felejcs Polgári Egyesület rendezvényén hirdette az igét, s ez alkalommal  a legutóbbi rádiós elbocsájtásokat (gyanítom, nagy tetszésnyilvánítás közepette), melynek során nemzeti polgári érzelmű kollégáit rúgták ki, naná!, az 1920-as zsidó törvénnyel hozta párhuzamba. Hogy érteni tessenek: a numerus clausust, amely korlátozta  több százezer magyar zsidó (zsidó magyar: kinek mi tetszik) állampolgári jogait egy az egyben azonosította néhány tucat kollégája egzisztenciavesztésével, akik között nem kizárt, hogy magyar zsidó (zsidó magyar) rádiós újságíró, szerkesztő is lehet. Sajátos aktualizálás, annyi szent, de ez még nem minden. A pillanat nagyszerűségétől vezéreltetve a Magyar Rádió korábbi elnöke az úgymond utolsó  magyar nemzeti intézmény lerombolásának eklatáns példájaként említette meg, hogy "egyik munkatársa II. János Pál  másfél oldalas beszédéből csak azt a pár sort akarta közölni, amelyikben a katolikus egyházfő tagadta, hogy a zsidók bűnösök lennének Jézus haláláért, holott ez nem újdonság..."  Eltekintve bizonyos dolgok egybemosásától (gondolok itt a II. Vatikáni Zsinat Jézus halálával kapcsolatos állásfoglalására és II. János Pál pápa soával kapcsolatos megnyilatkozására, miszerint a kereszténység több évszázadon át tartó zsidó-ellenessége vezetett el a hitleri rémtettekig), kíváncsi lennék hányszor hangzott el ez az immár két "nem újdonság" a magyarországi katolikus templomok szószékein. És hát a szélsőjobb "evangélistájaként" elhíresült K.K. jelen kinyilatkoztatásával kapcsolatban azt sem érdektelen megemlíteni, hogy arra a győri bencés gimnáziumban adódott lehetősége, miközben (olvasható a Népszabadság tudósításában) az alma mater bejáratánál a Magyar Gárdába való belépésre agitáló polgárikörös hírlevelet nyomtak a résztvevők kezébe.    

Eddig 2 hozzászólás

  1. Molnargoreny:
    2007. 09. 24. 18:36

    A Vasárnapi Újság (volt...) a Kossuth Rádió egyetlen jobboldali irányultságú magazinműsora. Senki nem állíthatja (feltéve, ha normális...), hogy egy közszolgálati rádiónak minden pillanatában politikailag kiegyensúlyozottnak kell lennie. Sőt. Akkor közszolgálati, ha minden véleménynek helyt ad. Ehhez képest a baloldali hasonló műsorok (Tizenhat Óra, Gondolat-Jel, stb.) masszív többségben voltak és vannak, különösen, mióta a Vasárnapi Újság jobbos irányultságát jórészt eltüntették. Kertész úr, Ön nemhogy nem korrekt, de tökéletesen tisztességtelen ember: azt kívánja, hogy csakis a saját oldalának a véleménye hangozhasson el, és a jobboldal elveszítse (nagyrészt el is vesztette) az egyetlen műsorát a Kossuth adón.

    Sajnálattal kell megállapítanom, hogy Ön nemhogy nem demokrata, hanem egy szélsőséges kirekesztő. Ha azt nyavalyogta volna, hogy az összes politikai műsor (lásd fent) egyszerre váljon semlegessé, hát jó, ezt el lehetne fogadni. De a közszolgálatiságról nyivákolni, amikor a vad-balliberális műsorok ténye köztudott, és ezekről egy fél szót se ejteni - uram, ez csúsztatás és hazugság. Kettőnk közül Ön az antidemokratikus és fasiszta szellemiségű ember, ha zsidó is (ez nem zárja ki egymást): hiszen aki a saját véleményének monopolizálásáért küszködik, az a demokrácia legalapvetőbb garanciális biztosítékát, a szólásszabadságot akarja hátbaszúrni. Gratulálok, és kitüntetései közé jegyezze fel az általam alapított, és elsőnek Önnek most ezennel adományozott Alattomosság-díjat is!

  2. Molnargoreny:
    2007. 09. 26. 23:15

    "az 1920-as zsidó törvénnyel hozta párhuzamba. Hogy érteni tessenek: a numerus clausust, amely korlátozta több százezer magyar zsidó (zsidó magyar: kinek mi tetszik) állampolgári jogait egy az egyben azonosította néhány tucat kollégája egzisztenciavesztésével,"

    Kertész úr! ha valaki valamiről írdogál, célszerű be is mutatni, hogy miről van szó. Ön ezt a numerus clausus-törvény kapcsán elmulasztotta, ezért veszem a fáradságot Ön helyett idemásolom ezt a jogszabályt. Íme:

    "1920. évi XXV. törvénycikk

    a tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra való beiratkozás szabályozásáról

    1. § A tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra az 1920/21-ik tanév kezdetétől csak oly egyének iratkozhatnak be, kik nemzethűségi s erkölcsi tekintetben feltétlenül megbízhatók és csak oly számban, amennyinek alapos kiképzése biztosítható.
    Az egyes karokra (szakosztályokra) felvehető hallgatók számát az illetékes kar (a műegyetemen a tanács) javaslata alapján a vallás és közoktatásügyi miniszter állapítja meg.
    Rendkívüli hallgatók csak abban az esetben vehetők fel, ha a hallgatóknak az előző bekezdésben foglaltak szerint megállapított létszáma rendes hallgatókkal nem telt volna be és csak a megállapított létszám-kereten belül.
    Ez az intézkedés a jog- és államtudományi karokon (jogakadémiákon) az államszámviteltanra beiratkozókra nem vonatkozik, a vallás- és közoktatásügyi miniszter azonban az illetékes karok meghallgatása után a pénzügyminiszterrel egyetértőleg ezeknek a rendkívüli hallgatóknak a létszámát is megállapíthatja.

    2. § Az 1. § rendelkezései az előző tanévekben már beiratkozva volt rendes hallgatók, valamint a bölcsészettudományi (bölcsészet-, nyelv- és történettudományi és mennyiségtan-természettudományi), továbbá az orvostudományi karokra középiskolai érettségi bizonyítvány birtokában beiratkozva volt rendkívüli hallgatók további beiratkozási jogát nem érintik, amennyiben nemzethűségi és erkölcsi tekintetben feltétlenül megbízhatók.

    3. § Az 1. § intézkedései szerint beiratkozónak az illetékes karhoz (műegyetemen a tanácshoz) benyújtott folyamodással kell a beiratkozásra engedélyt kérnie.
    A beiratkozási engedélynek az 1. § rendelkezései szerint megállapított létszám-kereten belül való megadása, vagy megtagadása felett az illetékes kar tanárainak (műegyetemen a tanácsnak) teljes ülése végérvényesen határoz.
    Az engedély megadásánál a nemzethűség és az erkölcsi megbízhatóság követelményei mellett egyfelől a felvételt kérők szellemi képességeire, másfelől arra is figyelemmel kell lenni, hogy az ország területén lakó egyes népfajokhoz és nemzetiségekhez tartozó ifjak arányszáma a hallgatók közt lehetőleg elérje az illető népfaj vagy nemzetiség országos arányszámát, de legalább kitegye annak kilenctizedrészét.
    Hasonlóképen csak az illetékes kar (műegyetemen a tanács) teljes ülésén megadott engedéllyel iratkozhatnak be a 2. § alapján beiratkozni kívánók is. Ezeknek beiratkozására vonatkozó szabályokat a vallás- és közoktatásügyi miniszter rendeletileg állapítja meg.

    4. § Ezt a törvényt, amely kihirdetése napján lép hatályba, a vallás- és közoktatásügyi miniszter hajtja végre."

    Tehát. A numerus clausus nem "zsidótörvény" volt: az ország összes faji, nemzetiségi csoportjára vonatkozott (a végrehajtási rendeletben minden nemzetiség, illetve a zsidók meg volak nevezve). Az állampolgári jogok korlátozása annyi volt, hogy az egyetemekre az országbeli összlétszámhoz képest arányosan lehetett felvenni minden nemzetiség (közte a zsidók) tagjait. Vagyis ha az országban 10% zsidó volt, akkor az egyetemre is ennyit lehetett felvenni.

    Hogy ez mennyiben súlyos korlátozás, döntsék el az Olvasók. Megjegyzem, 1920-ban nagyon közel volt Trianon traumája, illetve a Kun-Szamuely-féle terror vérgőzös gyilkosságai (az akkori vörös diktatúra vezetői egyetlen kivétellel sajnos zsidók voltak). Ehhez képest a rettentő jogi korlátozás annyi volt, hogy számarányuknál többen nem mehettek egyetemre. Borzalmas... (Megjegyzendő, hogy a politikai megbízhatóságra vonatkozó kitételek az előzőek fényében érthetőek: egyrészt a széttépett országban maradt nemzetiségi felforgatókat, illetve a 133 napos vörösterror gyilkosait és csatlósaikat kizárták a felsőoktatásból. Jól tették!

    Megjegyzendő, hogy a Google épp egy filoszemita honlapon adta ki a törvényt. Érdemes még idézni innen:

    "Egyik elképzelés szerint a nők, a másik szerint a nem magyarok számát, arányát kellene korlátozni. Kisebb vita után a második lehetőség győzedelmeskedett. A döntésben szerepet játszott, hogy a korabeli magyar felfogás szerint a háború elvesztése és a trianoni béke a hazához nem lojális elemeknek, mindenekelőtt a nemzetiségeknek volt köszönhető. A Tanácsköztársaságot és a közvetlenül neki tulajdonított trianoni békét pedig – szintén a nemzethez nem hű - kommunisták és/vagy a zsidók bűnének tekintették sokan.

    Az 1920-ban elfogadott numerus clausus tehát egy valós társadalmi problémát akart kezelni, de a probléma megoldása teljesen félrecsúszott. A törvény végrehajtási rendeletben felsorolt népfajok és nemzetiségek között a zsidóság is szerepelt. Ez ellentétes volt az 1867 óta tartó liberális, asszimiláló folyamattal. Megvizsgálva korabeli egyetemi statisztikákat kiderül, hogy az izraelita felekezetű hallgatók aránya bizonyos karokon a 25-30%-os arányt is elérte, nem egy évben és helyen meg is haladta, vagyis a törvény a nemzetiségek és népfajok közül a leginkább őket érintette."

    Egyszóval: a zsidóság erélyesen monopolizálta magának a felsőoktatást, masszívan felül voltak reprezentálva. A büdös bunkó magyarok meg úgy gondolták, hogy számarányuknak megfelelően a saját országukban ez nekik is jár. Én is így gondolom.

    Ahol mindez írva vagyon: a Holokauszt Emlékközpont honlapja: www.hdke.hu . Ön megint akkorát bukott, Kertész úr, mint Rottenbiller.

    Abban viszont igazat kell adnom Önnek, hogy KOndor katalin csakugyan szamárságot beszélt. Tekintettel arra, hogy a numerus clausus-törvény csak a lakosságon belüli számarányra szorította vissza a felsőoktatásba felvehető zsidók számát - a Magyar Rádióban pedig a jobboldaliakat vagy kirúgják, vagy elhallgattatják, holott a társadalom közel 50 %-a a jobboldalra szavazott. Vagyis: egy numerus clausus-törvény a Magyar Rádióban ma kifejezett haladást jelentene, és biztosíthatná, hogy a jobboldaliak közel fele arányban megszólalhassanak. Ehhez képest az egyetlen jobboldali műsor is sorozatos kirúgások után szájkosarat kapott. EZ A MAGA DEMOKRÁCIÁJA, EMBER???

38 komment

Címkék: politika zsidó kertészpéter (numerus clausus)

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr16178153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMM2 2007.09.27. 08:48:44

Rádióóóó.Az meg mi?:)
MG Amúgy úgy döntöttél hogy a saját blogodban is népszerűsíted Kertész eszményeit?.
Láttunk mi már náci zsidót eleget.Csak szét kell nézni Izraelben vagy az USA-ban vagy akár kis hazánkban is.

BiG_ 2007.09.27. 10:02:41

Szia Mg!

Én is észrevettem, hogy előszeretettel magyarázzák félre az akkor oktatási törvényt, ami pedig a korában haladónak számított, mert BIZTOSÍTOTTA a nemzetiségek felsőoktatásba jutását, azaz a MAGYAROKAT korlátozta abban, hogy kiszorítsák a nemzetiségieket, és kötelezővé tette a megjelenésük biztosítását reprezentációjuk arányában. Na ja, a tótok, svábok, rácok bezzeg nem tiltakoztak (sőt, szerintem örültek s neki), csak a zsidók. Hogy is van ez? Csak ők számítanak nemzetiségnek Kertész úr szerint? Furcsa, mert amikor a kisebbségi törvényt megalkották a rendszerváltás után, akkor ők (a zsidóság) nem voltak hajlandóak nemzetiségként szerepelni, mondván, hogy ők magyarok! Most meg egy nemzetiségi arányokat használó törvényre hivatkoznak, hogy őket kirekeszti... Nesze, ez aztán a gumigerinc és köpönyegforgatás magasiskolája!
És erre még büszkék is, meg ágálnak vele? Ez a szégyen, nem az ágybavizelés!...

Kék eget! BiG

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.27. 10:16:11

eMM2: A népszerűsítés és a kipellengérezés között van némi diszkrét különbség.

BiG: igen, ezt fogalmatam meg a Kertész-blogon már jó régen úgy (az is idekerült egy korábbi posztba), hogy el kéne már dönteniük, hogy ők vallásnak vagy fajnak/nemzetiségnek tartják saját magukat, mert az nem túl elegáns, hogy mindig az, amelyik előnyösebb. Tudod: kint is vagyok, bent is vagyok, jaj, de nagyon boldog vagyok!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.27. 11:51:27

„kezdek arra gondolni, hogy néhány agresszív cionista voltaképpen a "minél rosszabb, annál jobb" elvét vallja, és akár pogromot is kiprovokálna (feltéve, ha ő maga nem kerül bele), hogy az egyébként toleráns és a szélsőségekre Kelet-Európában messze a legkevésbé hajlamos Magyarországot végre valódi antiszemita országnak láthassa-láttathassa.”

Elárulnád, melyik mondata(i) szól(nak) erről?

Tiszta paranoia ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.27. 11:52:49

Ó, rájöttem, ne segíts!

Kondor Katalin egyenlő Magyarország.

Hogy ez eddig, bazmeg ...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.27. 12:12:35

Olvasgasd a Kertész Péter blogját szorgalmasan, és rá fogsz jönni, mire gondolok. A "Kommentár nélkül" cím nem véletlen: amit ott felvezetőként írtam, nem erre a bejegyzésre vonatkozik nettó értelemben (bár persze ebben is van egy rendkívül felületes-agresszív csúsztatássorozat, mert ugyan mondja már meg nekem valaki, hogy a balos műsorokhoz képest manapság melyik a jobboldali a Kossuthon...). Az egész "blog" - azért az idézőjel, mert annyiban egyezik Moldovával, hogy sose reagál semmit) arról szól, hogy őt, szegény zsidót mindenki bántja. Még ha a pincér késik a levessel, az is antiszemitizmus. Móricka, akinek mindenről az jut az eszébe...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.27. 13:00:40

Fejlemény: visszanézve a Kertész-"blogot, eltűntek a kommentek. Trichinella II. Azért írtam neki még egyet, hadd legyen mit törölnie:

"Attól, jó uram, hogy innen kimoderálta - és ezzel csatlakozott az ezen jogaival visszaélő Trichinella nevezetű szélsőbalos blogger erkölcseihez - az én posztomon ottmarad. Onnan nem tudja kivenni - meg aztán ott többen is olvassák.

Végtére is a törlőgomb is egy érv. Úgy nevezik más néven: kapituláció..."

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.09.27. 15:38:25

Molnargoreny 2007.09.27. 10:16:11
"[a zsidóknak] el kéne már dönteniük, hogy ők vallásnak vagy fajnak/nemzetiségnek tartják saját magukat"

Ez nem megy. Azért nem, mert ebben a kérdésben a zsidóságon belül sincs semmiféle konszenzus. Az összes elképzelhetö variáció elöfordul és azok, akik nem különösen érzékenyek a kognitiv disszonanciára (az emberek jó része elég jól türi), képesek egyidejüleg vagy két egymás utáni napon egymást logikailag kizáró alternativákat meggyözödéssel képviselni. Ez azonban nem speciálisan zsidó jelenség, bárkivel elöfordulhat, ha nem vigyáz.

Ami viszont speciálisan zsidó jelenség, az az állandó fenyegetettség érzése, hogy ezen az alapon mások együvé sorolhatnak olyanokkal, akikhez amúgy semmi közöm. Ha ez megtörténik, akkor az egzisztenciám, söt a puszta létem is veszélybe kerülhet. És ez nem merö kitaláció, rémálom, amiböl majd felébredünk, hiszen nem is olyan rég megtörtént. Ezt nem csak történelemkönyvekböl tudom, amik vagy igazat mondanak vagy sem, hanem családi elbeszélésekböl is (oral history), aminek hitelességében lehetetlen kételkedni. Ilyen esetben pedig egyszerüen nincs kihez fordulni segitségért, nincs hova menekülni: az egyetlen remény abban van, ha a lehetö legszorosabban összefogok mindazokkal, akik ugyanebben a léthelyzetben vannak - akár egyetértek velük egyébként, akár nem. Ha épp hülyeséget beszélnek is, az megbocsájtható, hiszen ök is ugyanolyan ijedtek, mint én.

Valahogy igy megy ez. Persze tényleg vannak lelkiismeretlen alakok, akik erre a pszichózisra rájátszanak, és igen célzatosan ott is antiszemitizmust vizionálnak, ahol ilyesmi nincs, de magát a pszichózist nem ök hozták létre, az bizony történelmi örökség. Viszont vannak olyanok is, akik úgy tesznek, mintha ez az egész semmi lenne és boldogan "zsidóznak" tovább. Nem azt mondom, hogy zsidókat nem lehet birálni, söt, akár specifikusan zsidó tárgyban is lehet, de nagyon óvatosnak kell lenni és mindig éles különbséget tenni "zsidók" és "a zsidók" között. A határozott névelö itt bizony élet-halál kérdés.

Itt van például ez az árpádsávos zászlóval való ijesztgetés. Sokan sok helyen kimutatták, hogy semmi köze a nyilas szimbólumokhoz, aztán mégis sokan elhiszik, gyomruk elszorul, ha látják. Mondjuk elhiszem, hogy sok öreg nem nagyon számolgatta a csikokat annakidején a nyilas karszalagon, aki meg nem élt akkor, csak annyit hallott a nagyitól, hogy azok az állatok is piros-fehér csikokkal diszelegtek. Nem azt mondom, hogy igazuk van, de annyi engedményt igazán lehetne tenni, hogy a vörös mezöbe, ahol régen a zöld rombuszba foglalt nyilaskereszt volt közepén H betüvel, helyette a zöld hármashalmon koronában álló kettöskeresztet tesszük. Persze úgy, hogy a folytatás továbbra is négy vörös-ezüst (vörös-fehér) pólya és nem négy fehér csik vörös mezöben, mint a nyilasoknál. Ez persze maga az állami cimer (tulképp a Kossuth-cimer) zászlóvá alakitva, tehát EZ ellen már parányit nehéz lenne szót emelni. Az sem volna elvetendö, ha a vörös mezö közepén, a zöld rombusz helyén egyszerüen lyuk lenne (mint az 56-os zászlón). Kis kreativitást, az isten szerelmére!

Persze ha valaki tényleg a nyilasokkal szimpatizál, tegyen oda zöld rombuszt és bele valamit, lelke rajta. Annyit azonban nem árt tudni, hogy Szálasi Ferenc tényleg, de igazán objektive hazaáruló volt. Aki kicsit is megismerkedik az 1944 október 15.-i nyilas puccs körülményeivel, eseménytörténetével, annak semmi kétsége nem lehet efelöl.

Az is gond, hogy a zsidótörvények ügye tulképp máig sem lett alkotmányosan korrekt formában lefocizva. Meggyözödésem, hogy ezek a törvények már megszületésük pillanatában is alkotmányellenesek voltak. Ezt persze könnyü mondani, de mégiscsak más lenne, ha valaki az egykorú magyar közjogból pontos, szigorú jogászi érveléssel vezetné le ezt az itéletet. Nagyon hiányzik egy ilyen szakmunka, de fogalmam sincs, van-e ma olyan jól képzett jogtörténész az országban, aki ezt a munkát képes és hajlanó lenne a nyakába venni.

Ez azonban csak a jogtudományi oldala a dolognak. Maga a visszavonás jogi aktusa is össze lett csapva. Ez 45-ben csak egyszerü rendelettel történt, az alkotmányellenesség meg pláne nem lett kimondva. A helyzet jogi képtelensége most már nem is korrigálható egykönnyen, mert nem sokkal késöbb az alkotmányt is kidobták, amit a zsidótörvények sértettek. Szerintem az egyedüli korrekt eljárás az lenne, ha Alkotmányozó Nemzetgyülést hivnánk össze (választanánk, természetesen). Ehhez a jelenlegi, provizórikus alkotmányt persze elöbb módositani kell 2/3-os többséggel úgy, hogy abba bekerüljön ez a lehetöség. Az Alkotmányozó Nemzetgyülés elsö tette az 1944 március 19-i közjogi állapotok helyreállitása volna, majd a zsidótörvények alkotmányellenességének kimondása és azonnali hatályon kivül helyezésük. Utána persze még sok munka következne, mielött a valódi, már nem ideiglenes Alkotmány elnyerné végsö formáját és a sok-sok azóta törvénytelenül született törvény vagy megerösitést nyer vagy megy a kukába, de ez tárgyunk szempontjából nem annyira érdekes.

A lényeg az, hogy ez az egyetlen módja annak, hogy ezt a történelmi korszakot a hozzá illö komolysággal, a magyar állam tekintélyének ezeréves súlyával egyszer s mindenkorra lezárjuk. Nyilván vannak zsidók, akik ettöl sem nyugodnának meg, de egy ilyen eljárás összehasonlithatatlanul jelentösebb tett volna, mint bármilyen "bocsánatkérés".

Ami a Numerus Clausus-t illeti, azért azzal is van egy kis formai gond. A végrehajtási utasitásban az ország nemzetiségei között van felsorolva a zsidó. Mármost a többi megnevezett tényleg nemzetiség, a zsidó viszont az akkor hatályos törvény szerint nem az, hanem vallás, méghozzá un. bevett felekezet. Persze a cionisták maradéktalanul egyet is értettek volna a zsidóság nemzetiségként való meghatározásával, de hát a hazai zsidóságnak - pláne akkor - csak elenyészöen kis töredéke volt cionista, a törvény meg éppen nem ilyen alapon állt.

Jogi szempontból lényegesen korrektebb lett volna az eljárás, ha katolikusokra, evangelikusokra, reformátusokra, unitáriusokra, stb. nézve is meghatározták volna a kvótát, de mai szemmel még ennél is jobb lett volna a hátrányos helyzetü csoportok pozitiv diszkriminációja.

Megjegyzem a huszas években ez a kvóta-dolog világdivat volt, sok amerikai egyetem is korlátozta a felvehetö zsidó hallgatók számát.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.27. 16:09:45

Olvasgatom, és egyre kevésbé értem, mire gondolsz.

Bár, ha izraelita felekezetű egyenlő cinoista, akkor igen, igazad van.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.27. 16:14:15

Csak szólok, hogy az Aranybulla sem lett hatálytalanítva.

Ennek értelmében érdelődöm az szemita vámszedők dógában, hogy akkor most is van velük.

Csak ha már műjogi műszarrágás lépett fel.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.09.27. 18:56:43

Az Aranybulla ebben a vonatkozásban hatálytalanitva lett (1867. évi XVII. törvény). Csak szólok.

www.1000ev.hu/index.php?a=3&param=5318

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.09.27. 19:01:42

Mavo!
Csak nem azt akarod ezzel mondani, hogy le kell vágni a tolvajok (pl. Zuschlag és barátai) kezét?
Fejlődsz.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.27. 21:36:39

Mavo, Terembura: a duplázásokat meg a technikai megjegyzéseket kivettem. A blogmotor monnyonle.

Mavo: a zsidó nem egyenlő a cionistával, Épp te írtál egy kitűnő posztot egy bizonyos zsidóról, aki egyértelműen nem cionista, hanem MAGYAR, így, csupa nagybetűvel. Én is olvastam/láttam/ismerek sok-sok hasonlót. Ez a Kertész-blog és egy-két híve viszont a legrosszabb gyűlöletkeltők és fenntartók, mert mindig, mindenhol sérelmeket vizionálnak, bármiféle vitára képtelenek, a tényszerűséget hírből sem ismerik, és amikor sarokbaszorulnak simán gyalázkodni kezdenek.

Terembura: ami az alkotmányozási kérdéseket illeti, azzal tökéletesen egy állásponton vagyunk. Jogsértés jogot nem alapít, továbbá kényszer alatt hozott döntés az korlátozás nélkül semmis. Vagyis a megszállt, és már kommunista hatalomátvételen átesett Magyarország 1949-es alkotmányozása semmis, és mértéktelenül felháborító, hogy még ma is az hatályos.
Maga a poszt nem a zsidótörvények renddezéséről szól, bár egyértelmű, hogy egy alkotmányozás kapcsán erre is sort kell/lehet keríteni. Itt számomra a torzító optika a felháborító. A numerus clausus-törvény lehet jogkorlátozó: de biztos, hogy sokkal kevésbé volt az, mint ahogy ma a Kossuth rádióban a konzervatív oldal száját befogták (közben meg TGM külön műsort kapott...). Vagyis: amikor Kertész felháborodik az összehasonlításon, totálisan nevetséges és felháborító ő saját maga, hiszen éppenséggel a Kossuth rádióban sokkal erősebb ma a kirekesztés, mint volt az egyetemekről a numerus clausus miatt.
Nekem nincs Árpád-sávos zászlóm vagy jelvényem - de a Parlamentben ott lóg egy. A problémát én abban látom, hogy egy évezredes jelképet a nyilasokkal azonosítanak. Horogkeresztet Németországban Hitler előtt érdemben nem használtak (talán a teuton lovagok egy része, valaha, feledésbe merülten), tehát ott az nem hagyományos. Nálunk az Árpád-sávok igen. Én eltúlzott követelésnek tartom, legyen akárki bármilyen ijedt, hogy betiltsák. Ha legközelebb egy diktátor (ne adja Isten) a magyar címert használná, akkor utána betiltatnák?

Szálasi az egy selejtes csirkefogó volt, ezen nincs vita.

Egyébiránt emlékszem, hogy Te is kiterjedten bíráltad a zsidókat a Púrim ünneplésének módja miatt - és teljes joggal, szerintem. Én a júdaisztikában járatlan vagyok: engem az zavar nagyon, amikor antiszemitizmust, vérnősző fasizmust ordibálnak egy voltaképpen rendkívül toleráns országban, ahol semmilyen objektív veszély nem fenyegeti a zsidókat. Személy szerint az is bosszant, amikor azt akarják, hogy elnézést kéregessek (Kertészéknél erre is volt példa) - hiszen én nem öltem meg egyet se, nem is bántottam senkit azért, mert zsidó. Miért kérjek elnézést olyasmiért, amit születésem előtt 20 évvel csináltak?

Ha belegondolunk: például a Benes-dekrétumokat megerősítő Szlovákiában a cigányok megmozdulását szabályos terrorral fojtották el. Kíváncsi vagyok, hogy ott egy Olaszliszka vajon mit váltott volna ki?...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 04:01:38

Igen, mindent tudó barátom, ha az Aranybulla egyetlen cikkelye hatályon kívül került, akkor az egész hatálytalan.

Jó neked, te minden _tudsz_.

Már az én mondataim megértésén kívül mindent, ha érted, te kis fasz.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 04:05:42

„Ha belegondolunk: például a Benes-dekrétumokat megerősítő Szlovákiában a cigányok megmozdulását szabályos terrorral fojtották el.”

Jól vetted észre, tényleg megdöbbentő.

Egy rasszista dekrétumokat megerősítő országban rasszista a joggyakorlat.

Komolyan mondom, nem csodálom, hogy megdöbentél rajta.

Csak szólok, az apartheid meg elnyomta a niggereket.

Nem vicc!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 04:13:26

Kitalátor, tökéletesen értesz, továbbá követelem, hogy minden nőt végezzenek ki, aki nem a férjével baszott, és minden férfit, aki nem a feleségével.

Mármint baszott. Ha csak pókerezett, egye kutya, csak a máját vegyék ki.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.09.28. 08:35:05

mavo 2007.09.28. 04:01:38
"ha érted, te kis fasz"

Látom, megint lementél tárgyszerübe. Hiába, no. A stilus az ember.

Érdelődtél "az szemita vámszedők dógában, hogy akkor most is van velük", a választ megkaptad.

Ha mást akartál kérdezni csak mellément, akkor próbálkozz újra, talán sikerül.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.28. 11:47:45

Mavo: ha nem akarod megérteni, amit mondok, nem is fogod. A szlovák majdhogynem cigánypogrom valóban beleillik a rasszista, nemzetiszocialista mai szlovák állam gyakorlatába. Csakhogy az a tény, hogy a bolti lopásoknál/rablásnál sokkal durvább olaszliszkai lincseléses gyilkosság NEM váltott ki Magyarországon hasonlót sem a hatóságok, sem civilek részéről, az számomra - a contrario módon - elégségesen és tökéletesen bizonyítja, hogy Magyarország NEM rasszista, ebből következően aki mást se hajtogat napszám (mint Kertész Péter), az egyszerűen hazudik és manipulálni próbál.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 17:25:33

Bazmeg egyszerűen nem értem.

Olvasom sokadszorra ezt a kurva Kertész-posztot, és abszolút nem találom benne, hol írja a szerző, hogy Magyarország rasszista.

És nem olvastam végig az egész nyamvadt blogját, de abban se.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 17:29:05

Jól van teremtúrha, jól van, ismét sikerült kaminautolni a széles vásznú arcom van, holott nem értem a másikat kategóriában.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.28. 17:30:56

Bár mondjuk mit várok attól, aki egy egyébként tökéletesen megérthető mondatom kapcsán több flekken keresztül fűrészelte a fingot?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.28. 19:52:50

Mavo:

"Legutóbb a győri NE-felejcs Polgári Egyesület rendezvényén hirdette az igét, s ez alkalommal a legutóbbi rádiós elbocsájtásokat (gyanítom, nagy tetszésnyilvánítás közepette), melynek során nemzeti polgári érzelmű kollégáit rúgták ki, naná!, az 1920-as zsidó törvénnyel hozta párhuzamba. Hogy érteni tessenek: a numerus clausust, amely korlátozta több százezer magyar zsidó (zsidó magyar: kinek mi tetszik) állampolgári jogait egy az egyben azonosította néhány tucat kollégája egzisztenciavesztésével, akik között nem kizárt, hogy magyar zsidó (zsidó magyar) rádiós újságíró, szerkesztő is lehet. Sajátos aktualizálás, annyi szent, de ez még nem minden. A pillanat nagyszerűségétől vezéreltetve a Magyar Rádió korábbi elnöke az úgymond utolsó magyar nemzeti intézmény lerombolásának eklatáns példájaként említette meg, hogy "egyik munkatársa II. János Pál másfél oldalas beszédéből csak azt a pár sort akarta közölni, amelyikben a katolikus egyházfő tagadta, hogy a zsidók bűnösök lennének Jézus haláláért, holott ez nem újdonság..." Eltekintve bizonyos dolgok egybemosásától (gondolok itt a II. Vatikáni Zsinat Jézus halálával kapcsolatos állásfoglalására és II. János Pál pápa soával kapcsolatos megnyilatkozására, miszerint a kereszténység több évszázadon át tartó zsidó-ellenessége vezetett el a hitleri rémtettekig), kíváncsi lennék hányszor hangzott el ez az immár két "nem újdonság" a magyarországi katolikus templomok szószékein. És hát a szélsőjobb "evangélistájaként" elhíresült K.K. jelen kinyilatkoztatásával kapcsolatban azt sem érdektelen megemlíteni, hogy arra a győri bencés gimnáziumban adódott lehetősége, miközben (olvasható a Népszabadság tudósításában) az alma mater bejáratánál a Magyar Gárdába való belépésre agitáló polgárikörös hírlevelet nyomtak a résztvevők kezébe."

Olvasgasd el még egyszer-kétszer, és rájössz, mire gondolok. Kertész Péter elég technikás - elvégre író, ha másod-harmadvonalbeli is - a hangulatkeltésben. Összehozza szépen a zsidóügyek felháborító lekicsinylését (noha jelen esetben, amint azt kommenteltem, a rádióban a jobboldal sokkal nagyobb rúgást kapott, mint egy sima numerus clausus) a magyar gárdával, a bencés gimnáziummal, mindennel olyan szöveg- és hangulati összefüggésben, amiből egyértelműen arra asszociál az olvasója (aki nem nagyon tudatosan, a pszichés hatásokat szándékosan átlépve olvassa, de ilyen kevés van), hogy ebben az országban a rasszizmus és az antiszemitizmus diadalt ülhet. De ha nem érted, arról nem tehetek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.29. 22:06:14

Sajnálom, de a Kondor antiszemita (akár meg is eshet) kijelentés nem azonos a Magyarország antiszemita kijelentéssel.

Túldimenzionálod te ezt.

Kábé úgy, mint aki az Oroszlánszagú Gárda kapcsán kezde el visongani.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.30. 10:32:47

Meg az se az ő véleményét fejezi ki, ugye, amikor a megélhetési bértollnok Debreczeni József cikkét idézi, melyben többek közt ez olvasható:

"A fasizmus olyan a demokráciában, mint a rák a testben. Magyarországon ez már áttétes… a legnagyobb jobboldali párt milliós tábora ezekkel az eszmékkel fertőzött. A gyűlöletbeszéd a rákos sejt, és úgy terjed, mint a rák. Nincs demokrácia… amely ezt túlélheti. A gyűlöletbeszéd korlátozása ezért nem a szabadság korlátozása, hanem a… védelme. Ahol a gyűlöletbeszédet engedik, ott van vége a szabadságnak. Minden népirtás a gyűlöletbeszéddel kezdődik.”

Hát valahol itt tartunk – egy év után... "

Nem fasiszta ám Magyaország, csak áttétes rákos, melyben a rák a fasizmus. Hát igen. A névlegesen is nemzetiszocialista Szlovákia meg ugye nem probléma, a magyarellenes faji törvényekkel együtt - merthogy ott zsidókérdés nincs, arról Tiso már elég alapossággal gondoskodott...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.10.01. 20:44:28

Eh ... Kertész elfogult, igen. Nem is vehető komolyan.

A gyűlöletbeszéd túldimenzionált, de létezik.

Ja, és rák nem azonos a testtel, amiben burjánzik. És tudod jól, Kertésszel szögesen ellentétes a véleményem, mégsem fogom elítélni, akármilyen hülyeségeket beszél. Nálunkk ilyen egy hardcore balos újságíró, ami nem túl fényes bizonyítvány, de attól még elég súlyos túllihegése a dolgoknak a magyargyűlölet emlegetése.

Addig örüljünk, amíg nálunk ekkora a tűrésszint, ölthetne a xenofóbia szlovák mértéket is, és ne aggódj, ott meg az antimagyarok tiltakoznak, hogy á, ők dehogy.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.10.01. 21:37:51

Nézd, mavo, Kertésznek szerintem sincs különösebb jelentősége. Valamivel nagyobb súlyú személyiség, mint Kiss Endre Farkas, hiszen Kertésznek megjelent egy-két könyve, újságíró, stb., míg sodika a gyatra blogján kívül sehol se működik. Azt nem is vártam, hogy elítéld: voltaképpen én is csak bemutatom, elvégre ki-ki olyan marhaságot ír le, amilyet akar.

A xenofóbia mértékét az eredete is befolyásolja. A magyarellenes indulat Szlovákiában trianoni eredetű, a még mindig meg nem emésztett konc miatt van. Magyarországon csak a cigányellenességgel kell számolni akkora lehetséges volumenben, hogy az már súlyos következményekkel járhasson, de itt más az ok: nem egyéb, mint a cigányok közötti kiugróan magas bűnözés és a társadalmi szabályok kihívó semmibevétele. A magyarokat nem utálja Angliában vagy Amerikában senki - a cigányokat gyakorlatilag mindenhol utálják és félnek tőlük. Úgyhogy én ezt nem veszem egy kalap alá a szlovákiai magyarellenes xenofóbiával, hiszen az ottani magyarok legfeljebb politikai jogokat követelnek, de nem lincselnek, illetve nem tartanak egy család által rettegésben egy egész falut, mint itt számos helyen a cigányok. Vagyis: a cigányellenesség csökkentéséért elsősorban immár nekik maguknak kell tenni, például a törvények és az együttélési szabályok tiszteletben tartásával.

Antiszemitizmus pedig, olyan, ami bárkire veszélyt jelentene, nincs. Nem is lesz. Ahogy Terembura írta valahol: egy százalék hülye minden populációban van - ez amúgy igaz is.

abandi 2008.10.02. 23:35:33

Ezzel a "numerus clausus"-sal mától folyamatosan kéne foglalkozni! A pozitív diszkrimináció nevében!!!
Sajnos a holokauszt során "megsemmisített" és elpusztult zsidók tömegei felmentik a megmaradottak nagyszámú rétegének jótékony szerepét a rákövetkező rémtettekben....
No, sebaj...
Trianon következtében a törvény érintette a Felső-és Alsó Ház nemzetiségi létszámának összetételét ,- és persze a nemzetközi zsidóság szerepének a I.VH-ban megfelelően enyhe visszaszorítását szorgalmazták....
Na, ez sem sikerült...
Ellenben máma már ma van...
vagy mavo...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.10.02. 23:50:39

Ez egyéves poszt, Kertész már rég eltűnt a süllyesztőben blogostul, hát mit kevered fel épp egy évvel később,

abandi 2008.10.03. 00:05:04

Tudom, hogy régi cikk...
Azt is, hogy birkamódra rábégetni az igazra unalmas...
De nem hiszem, hogy aktualitását vesztette, mivel ma is alkalmazzák...a cigányság védelmében a szociális ellátásban és, a zsidóságnál is alkalmazotta bűntető törvénykezésben...
A numerus clausus átalakult Justis mordis-szá...
Na ezért....

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.10.04. 16:59:38

A numerus clausus NEM IGAZSÁGOS. Általánosan alkalmazva meg különösen nem. Azt én sose mondtam, hogy újra kéne éleszteni.

Amit én mondok, az annyi, hogy - szemben a mai "hivatalos" történelemírás jelentős részével, illetve zsidó forrásokkal és véleményekkel - semmi köze nem volt a fasizmushoz, nem volt a zsidótörvények előfutára, és nem zsidóellenes, hanem elsősorban magyarvédő volt, ami a Trianon utáni helyzetben a kisebbik rossz volt alighanem, amit az akkori kormány tehetett. Okokat lásd korábban részletezve.

abandi 2008.10.04. 17:39:59

Sőt!
Állítólag...:
Sokszor megkérdik az itt bulizó vendégek, hogy minek ekkora Országház egy ilyen kicsi lélekszámú-területű országnak?
Trianonról nem hallottak...csak a numerus claususról, meg a "magyar." utolsócsatlósholokasztróról....
Brávó!
A legvérmesebb történészek szerint is a kereskedőtípusú és mindenféle népek befogadóközpontja voltunk...vagyunk.
Ellenben mára sikerült mindenért kárpótolni őket...
Majdnem...
(Jól bebaszott nekünk a szerdahelyi búcsú...
Ellopták a lovunk összes szerszámostul...
Nem maradt más nekünk csak az apánk fasza,
Fölnyergeljük az és azon megyünk haza...)

Alfőmérnök 2008.10.04. 19:46:01

Molnárgörény:
A NUMERUS CLAUSUS szerintem azért nem igazságos, mert az egyetemre való bejutást nem az egyén KÉPESSÉGÉTŐL teszi függővé.
["egyfelől a felvételt kérők szellemi képességeire, másfelől..." szerintem NINCS másfelől, hanem CSAK a szellemi képességre kell tekintettel lenni]
Így előfordulhat, hogy egy tehetségesebb (zsidó, sváb, tót, mitomméni) egyén helyett egy tehetségtelenebbet vesznek fel - és ez egyébként hosszútávon az országnak sem érdeke szerintem.
Alapvetően csúsztatás zsidótörvénynek nevezni, mert pl. egy szóval nem hangzik el benne a "zsidó"(izraelita) szó,

bár kétségtelen, hogy a célja ez esetben a leginkább a zsidó kisebbség visszaszorítása volt.

Ad abszurdum még az is előfordulhat egy ilyen törvénynél, hogy egy magyar hallgató esik ki a "származása" miatt ugyanis, mint írják

"az ország területén lakó egyes népfajokhoz és nemzetiségekhez tartozó ifjak arányszáma a hallgatók közt lehetőleg elérje az illető népfaj vagy nemzetiség országos arányszámát, de legalább kitegye annak kilenctizedrészét"

tehát mondjuk a zsidóság arányszámának a kilenctizede kötelező jellegű, és ha ez nincs meg akkor ennek - adott esetben - egy tehetséges magyar diák is láthatja a kárát...

abandi 2008.10.05. 01:54:45

Tisztelt Alfőmérnök!
Bár osztom a nézetei bizonyos szakaszainak a bekezdését, de az nem jelenti azt, hogy egyféle típusú "rosszkönyvből" szedtük a tárgyi alapokat..,.melynek alapján az bizonyos Ítélőszék előtt fogunk felelni, amennyiben nem...
És ha még is egyetértenék Önnel ,úgy esetleg nem lehetnék tarkamarhabarka....

Alfőmérnök 2008.10.05. 12:24:21

T. abandi!

"egyféle típusú "rosszkönyvből" szedtük a tárgyi alapokat"

Ami a világnézetemet illeti én szésőséges radikál-empiristának vallom magam, ami azt jelenti, hogy csak azt tekintem
TÉNYANYAGNAK,
amit saját magam látok, hallok, (tapintok ;), azaz érzékelek,
a világból felém jövö információkkal szemben - függetlenül attól, hogy a nyelvi vagy képi közlés milyen formájába van csomagolva -
RADIKÁLISAN SZKEPTIKUS vagyok.

"úgy esetleg nem lehetnék tarkamarhabarka"

Feltéve ha a FARKA nem TARKA-BARKA, teccik érteni a cézást??:D

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.10.06. 19:36:39

Molnargoreny 2008.10.04. 16:59:38
"A numerus clausus NEM IGAZSÁGOS"

Így van. Ráadásul politikailag se korrekt. Ha annak idején a honatyák a jövőbe látnak, akkor nem is ilyen KORLÁTOZÓ rendelkezést hoznak, hanem pozitív diszkriminácót alkalmaztak volna. Ami persze semmivel se igazságosabb, viszont UGYANAZ a hatása a felvételi arányszámokra.

abandi 2008.10.06. 19:56:14

Tisztelt Alfőmérnök Úr!
Ezúton tájékoztatom Önt, hogy: "teccik" értenem...
Én, mint egy szimpla pesszimista még nem érek fel a maga radikál-szkepticizmusához...
De...: Alakulok...

abandi 2008.10.06. 20:02:14

Tarembura!
Na igen...De a kontraszelekcióval a későbbiekben helyrehorták a lényeget!
Ájstájn óta tudjuk a való világ lényegét...

abandi 2008.10.06. 20:07:15

A fenébe a helyesgépeléssemmel....
Bocs!
süti beállítások módosítása