Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Most az egészségünket lopják el

2007.11.14. 01:35 Molnárgörény

(P)ártunk és ormányunk (ez itt most nem a nagy ellenállású klaviatúrám miatti betűkihagyás, amint rákattintva látni lehet) az egyre hangosabban ordibáló tiltakozások ellenére nekilátott a magyar egészségügy és társadalombiztosítás üzleti alapokra helyezéséhez. Jelentkezők már akadnak a pénztőke szférájából; nem mindenkit tántorít el a politikai bizonytalanság.

Nem rettenti vissza őket az, hogy Szlovákiában már rájöttek: ez a modell arra való, hogy pénzt lehessen nyereségként kivinni az országból. A szlovák kormány immár hírhedt nem túl európaias megnyilvánulásairól (Benes-dekrétumok, ugyebár); ezúttal sem tagadták meg magukat, mert a gordiuszi csomót huszárosan próbálták átvágni - meg akarták tiltani a magánbiztosítók nyereségképzését. Igen ám, de aki húsdarálóba dugja a legbecsesebb szervét, az számoljon vele, hogy a daráló működése káros hatással lesz az utódnemzési képességeire: az üzleti alapon beengedett pénztőke abban a pillanatban sok milliárdos pereket ígért be, és aligha blöfföltek...

Nálunk a kormány nem sokat vacillál. Hiába jelennek meg feltűnően összefogott és alapos szakvélemények; hiába tiltakozik a fél ország - a kutyák ugatnak, a karaván meg halad. Ha a tevék halomra döglenek, akkor is. A reform legfontosabb része számukra az, hogy magáncégek is bejussanak a biztosítási piacra, és ott hasznot szerezzenek. Mert attól a mi ellátásunk javul. Ha a mai 100 forintból, amit elvileg ránk költöttek, holnap tízet haszonként kivesznek, attól biztosan jobb lesz az ellátás a maradék kilencvenből, nem igaz?

A magyar egészségügy élén a fegyvergyáros miniszter, Molnár Lajos után egy speciális hibrid trónol, akit a szépemlékű Hófehér című remek rajzfilmből klónoztak: Hófehér bumfordi testalkatához és malacarcához sikerrel párosították I. avagy Egetverő Arrogancia királynő modorát és rosszindulatát. Mindezt megspékelték némi vaksötét ostobasággal, és ímé, előttünk áll a nagyszerű miniszter, Horváth Ágnes - akit egy normális országban a minisztériumban legfeljebb takarítónőnek alkalmaznának.

A vicc az, hogy reform és szerkezetátalakítás tényleg kellene. Rengeteg pénzt meg lehetne spórolni, mert a magyar egészségügy meglehetősen pazarló. De amiben pazarló: azt senki sem alakítja át. Aki volt már mentős, az a teljes vertikumot átlátja: egy értelmesebb mentőápoló pontosan tudja, mire költünk fölöslegesen.

A legnagyobb teher, hogy az egészségügyre rálőcsölnek minden szart, aminek épelméjű országban máshol a helye. Miért lehet (kell!) rohamkocsival, szakorvossal, kiemelt technikával hordani a részegeket a detoxikálóba, meg a csöveseket a hajléktalanszállóra (számos esetben úgy, hogy előtte a mentő fürdetni is elviszi - olykor a mentősök is fürdésre kényszerülnek azonnal, ha túl sok háziállatka potyogott le a kedves betegről, úgyhogy alig négy-öt órára esik ki a kocsi a mentésből). Magyarország hihetetlen: vannak utcai hajléktalangondozók, akik felkeresik a kapualjban borozgató csövest egy furgonnal, és ha úgy találják, hogy ernyedtebb a szokottnál, akkor - mentőt hívnak hozzá. Nem viszik be maguk a kórházba, dehogy! Még a szállóra sem!

A másik ilyen csodapalota az általános belgyógyászat. No, ott aztán minden van, kérem. Egy közönséges belosztály valami egészen érdekes keveréke az elfekvőnek, a szociális rokonmegőrzőnek, a hajléktalanszállónak, és a "nem tudom mi baja, de beutalom, nehogy gondom legyen belőle"-körzeti orvosi bravúroknak. Van persze néhány belgyógyászati beteg is: általában ezeket külön fektetik, mert a 88 éves, éjszaka zavarttá váló, jajgató és kószálni próbáló szerencsétlen szenilis öregek mellett két percig se bírnák ki.

Annyiszor szövegeltek már a krónikus osztályok fejlesztéséről - csak valahogy mindig elmaradt. Ilyen ágyra bejutni vagy kihalásig tartó várakozás, vagy már bőven vesztegetési mennyiségű paraszolvencia letejelése után lehet. Elvileg ezek fenntartása nem is lenne drága (a fentebb említett 88 éves szenilis mamika esetében nem költséges orvoslásra - mert eredmény nem várható, megfiatalodni nem fog -, hanem csupán gondos, folyamatos ápolásra lenne szükség). Mégis: hiába öregszik el a társadalom, hiába lesz egyre több öreg magatehetetlen (otthoni ápolás munka mellett megoldhatatlan, a mai bérekből saját ápolónő fizetni szintúgy), az egész lavina a belgyógyászatokra zúdul.

A hajléktalankérdés külön szám. Baromi jó, hogy vannak már ombudsmanok, akik minden devianciát támogatnak. Az egészségügyben acélkeményen vizsgálták már a detoxos részegek emberi jogait, a kábítószeresek ellátását, illetve a hajléktalanellátást. Utóbbiból félelmetesen idióta (és mindenkivel alaposan kicsesző) ajánlás született: nem szabad a csöveseket diszkriminálni, be kell őket fektetni a többi beteg közé. A többi beteget tehát szabad szívatni - mert egy kellően érett hajléktalan kórházba érkezésekor (és még utána is, akár napokig - beivódik ám kellően, ha valaki hónapokig-évekig nem fürdik) olyan szag terjeng, hogy ahhoz a görénylyuk egy üveg Chanel parfüm... Namármost tessék elképzelni, amikor beállítunk egy nyolcágyas kóreterembe Homo tubularis tudományos névre hallgató páciensünkkel - egy perc múlva a kórterem üres, még a haldoklók is a folyosói székeken görnyednek. Külön szám, hogy a beérkező hajléktalant milyen trükkökkel próbálják a fogadó osztályok továbbpaterolni, mert hát annyira vágynak erre a beteganyagra, mint sündisznóanya a farfekvéses szülésre.

Most tehát Budapesten testvériesen szétszórják az ilyen betegeket az összes kórház között. Mindenhová kell egy rakás biztonsági őr, és mindenhol frászt kap a normális beteg.

Valaha a részeg sérülteket a Mentőkórház Zárt Sebészete (a szépemlékű "Intox") vette fel. Az se volt elég emberi jogi, bezáratták - most a klezúros fejű, dülöngélő-ordítozó, esetleg kissé agresszív kokerák megy a felvételes traumára. Esetleg úgy, hogy a kocsmában szerzett púpért ott akar elégtételt venni... Igen ám, de az Intoxon anno két hatalmas szál férfiember volt az ápoló, így aztán egykettőre megfékezték a részeg urat (vagy hölgyet), ha nekiindult. Most a traumán birkózhat vele a negyvenkilós nővér - és ha a részeg győz, akkor a koszos kezével esetleg éppen a te rokonod friss műtéti sebére tenyerel rá, kedves olvasó! Mert a te rokonodnak nincsenek jogai, a részegnek azonban igen - elvégre jogállamban élünk... Ma az ügyeletes traumatológia várója szag és jelenlévők szempontjából egyaránt leggyakrabban egy söntésre emlékeztet.

Miért nem lehet a fővárosban egy "Büdös-kórházat" működtetni, és ott látni el az összes ép, vagy könnyebben sérült részeget, illetve hajléktalant? Megoldódnának az ápolt, kulturált betegek emiatti szenvedéséből adódó gondok, könnyebb lenne a felügyelet, egyszerűbb a fertőtlenítés, és főleg, megszűnnének a viták és fölösleges ide-oda szállítgatások (amikor például a mai célosztályok akár "hátha"-alapon CT-vizsgálatot csináltatnak minden részeg fejsérültről jó drágán, hátha találnak valamit és el lehet suvasztani az idegsebészetre...). A jogok? Kérem, a normális betegnek nincs joga ahhoz, hogy ne fektessenek mellé egy holtrészeg alakot, aki ahogy magához tér, rögtön ellopja a pénztárcáját, majd megszökik a kórházból?
Hangsúlyozom: a "büdös-kórház" szakmai szintje nem lenne alacsonyabb bármelyik másikénál - legfeljebb a megterhelőbb munka miatt a bérezést kéne elfogadhatóbban megállapítani a személyzetnek.

Bérezés. Közhelyeket nem ismétlek, csak annyit említek meg: a mentőknél halomszám dobálták ki mindig a lejárt szavatosságú ampullákat (vagyonba kerülőket is). Miért? Mert senki se vette a fáradságot, hogy mindig a szekrénybe legrégebben berakottakat adja ki. Ha a főápolókat ezért dotálták volna, biztosan egy ampullát se kellett volna kidobni. Havi nyolcvanezerért azonban ki a fene csinál többet annál, mint ami minimálisan muszáj?

Nemrég beszélgettem néhány ma is mentős exkollégámmal. A "reform" néven becézett rombolás olyan fokon van, hogy már itt Budapesten is fel-alá hordozzák a betegeket (olykor órákig!), mint a véres kardot - mert amikor megkérdezik a KÁNY-t (Központi Ágynyilvántartó), hogy hová vigyék, a szinte hihetetlen válasz: "Nem tudjuk, próbálkozzanak." Itt nincs szabad ágy, ott volna, de kifogyott a havi keret és nem lehet beteget fölvenni - stb. Egyszerűen röhej.

Az egészségügyi beszerzésekben meglévő pazarlásról, az észlelt és valószínű megvesztegetések szinte állandó gyakorlatáról majd hamarosan.

63 komment

Címkék: politika gyurcsány kórház hajléktalan egészségügy mentők belgyógyászat elfekvő

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr37228478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Refuse/Resist! 2007.11.14. 09:38:29

"Ha a mai 100 forintból, amit elvileg ránk költöttek, holnap tízet haszonként kivesznek, attól biztosan jobb lesz az ellátás a maradék kilencvenből, nem igaz?"
Látom, a bombagyáron már megindult a kommentelők közt a magánegészségügy ellen.
Szóval ez azért nem teljesen korrekt érv, kcisit bonyolultabb a helyzet...
Néhány poszttal korábban tárgyaltuk, hogy most korrupció formájában akár 40% is kiszivároghat a beszerzéseknél.
Egy magánbiztosító ezt nem hagyná.
Szerintem pl. a német modellt annyira nem lenne hülyeség átvenni. Az szinte teljesen privatizált, ami mégis megkülönbözteti az amerikai rendszertől aaz, hogy radikális szociális szabályozás (törvényekkel) áll mögötte.
Pont az általad írt
Egy orvosi rendelőben rengeteg ápoló van (50% diplomás? - muhaha!), az orvosok
Így a drágán képzett orvosok tényleg jól megfizethetők, és nem kell ápolói feladatokat végezniük. Gyorsan dolgoznak (több beteg, több pénz, legtöbben a maguk urai), ugyanakkor jól is, mert ha nem, akkor a beteg máshova megy (körzetek? - ki hallott ilyen hülyeséget?)
Így a tehetségtelenebbek kiszelektálódnak, de a betegek joga a rendes ellátáshoz asszem erősebb a tehetségtelen orvosok jó munkához való jogánál.
(Pl. voltunk véletlenül egyszer egy olyannál, aki a manapság itt nagyon divatos homeopátiával tartotta magát a felszínen, kongott a jó helyen levő rendelője az ürességtől, mint utóbb kiderült, nem ok nélkül. Hál Istennek csak banális bajjal mentünk hozzá.)
Hátránya, hogy a biztosítók tényleg kivesznek valamennyi hasznot, és nem annyira olcsó, kb. 14%. Habár, a legolcsóbb, kötelező biztosítás is többet fedez, mint ma a magyar. Emellett az itteni egészségügyi dolgozók azért nem magyar szintű béreken tengődnek.
És ha meg hálapénzt akarnál adni, lehet, hogy az orvos jelentene fel...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 10:21:27

R/R: hogyne, Németországban más a helyzet. De az ég szerelmére! Ott az egész országban más... Komolyan azt gondolod, hogy ha nálunk magántőkét engednek be, akkor a haszonképzésen kívül bármi "begyűrűzik"?

Szekfű Gyula 1800-as évekről szóló könyve (Három nemzedék) mit tagadjam, elég nagy hatással volt rám. Azt írja, hogy a liberálisok "papiros-alkotmánnyal" vélték a szabadságot kifejleszteni: és csodálkoztak, hogy a jogalkotás önmagában sehová nem vezetett. Nézd meg a magyarországi monopolhelyzetű közszolgáltatók privatizációját. Olcsóbb lett a csatornadíj? Frászt: sokkal drágább. Épít csatornát a francia tulajdonos? Dehogy épít, ma is az önkormányzat épít saját pénzén, aztán ingyen tudlajdonba adja a csatornázási műveknek (!), hogy az üzemeltesse. Ugyanakkor a haszon évi sok-sok milliárd.

A mai magyar korrupciós, érdemi dolgozói érdekérvényesítés nélküli, simliző valós környezetében az egészségügy privatizációja egyértelműen a haszon leszedésén kívül semmi pozitívhoz nem fog vezetni - tekintsd ezt Kasszandra-jóslatnak! A bérek emelését nem tudja majd kivívni senki, a kontraszelekció személyzeti téren fennmarad (jó orvosok Angliába mennek, helyettük a gyatra egyetemeken végzett Nagy-Magyarországi magyarok jönnek át, hiányos képzettséggel), a beszerzési korrupció ugyanúgy nem változik, mint a hálapénz. A várólisták azonban megnyúlnak, ami bizonyos gyorsan progrediáló betegségek esetén (daganatok) tovább rontja a várható átlagéletkort.

Refuse/Resist! 2007.11.14. 11:20:47

"Komolyan azt gondolod, hogy ha nálunk magántőkét engednek be, akkor a haszonképzésen kívül bármi "begyűrűzik"?"

A törvényi szabályozáson, és a törvény végrehajtásán múlik.
Teljesen nyilvánvaló, hogy erre a jelenlegi politikai garnitúra alkalmatlan.

"magyarországi monopolhelyzetű közszolgáltatók privatizációját."
Pl. ha (hangsúlyozom: HA) normálisan privatizálták volna a telefonvonalakat, ma nem lenne Mo. Európában az egyik legdrágább.
Pl. előhívószámmal Németországból 3Ft/percért tudok Mo-ra telefonálni. Mondjuk ezzel itt is vannak gondok, vonalat csak 2 cégtől választhatok, és a szolgáltatás minősége (szerelés, várakozás a vonalra, ilyenek) nem a német precizitásra emlékeztet...

Szóval amit írtál, gyakorlatban teljesen igaz, de az is hülyeség, amit írt 1-2 bombagyáros, hogy láttam a Sicko-t, az egészségügy legyen állami kézben.
Egyébként pont Angliában piszok szar az egészségügy, már ugyanolyan kvótákat vezettek be, mint molnárlajosék.

Németországban tényleg más a hozzáállás sok mindenhez, de szerintem az is már nagy előrelépés lenne, ha a csöppetsem tisztelt kormányunk legalább egy jól működő privatizált rendszer törvényeit venné át. Ja, csak akkor nem lehetne annyit lopni...

Elméletileg szerintem a hatékonyságot tényleg a tőke önszabályozása állítja be a legjobban, csak nagyon szigorú törvényekkel meg kell szabni a határokat.
ld.:
tiltakozz.blog.hu/2007/10/08/kapital_evolution

matyi10 (törölt) · http://matyi10.blogspot.com/ 2007.11.14. 11:25:29


Az egészségügy kérdés elég megfoghatatlan számomra. Ebben molnár valószínűleg te kompetensebb leszel. :) Szóval ha jól csal az emlékezetem rendszerváltáskor is az egyik fő megváltoztatandó volt az eü. ellátás és ebben sokan egyet is értettek. Aztán a kormányok (mindegyik) akárhányszor belenyúlt kiderült, hogy olyas valamibe nyúlt bele, ami eddig kitűnően működött még európai mércével nézve is. Ilyen volt a legutóbb megszüntetett szülész osztály a Jánosban. (Vagy a Schöpf-Mérei? Nem is tudom.) Szóval ha valamit bezárnak akkor derül ki milyen jó volt eddig.

Szóval akkor bele kellett nyúlni az egészségügybe vagy sem? Ez itt a kérdés. Jó a választ sejtem valami ilyesmi lesz: Tkp. Bele csak nem így vagy mi ilyesmi. De akkor hogyan? Egyébként mennyi a reális idő amíg egy eü reformot végre lehet hajtani?

Ezeket a súlyponti korházakat sem egészen értettem mire jók, valamint azt sem, hogy mi lehet a hátránya annak, hogy nem csak gyógyszerésznél árusítják az Aspirint hanem benzinkúton. Szóval nekem homályos az egész.

Refuse/Resist! 2007.11.14. 11:32:56

"nem csak gyógyszerésznél árusítják az Aspirint hanem benzinkúton."

Ez jó kérdés, mint ahogy az is, hogy miért van egynél több gyógyszerész egy gyógyszertárban. Ő ülhetne a "tanácsadás" c. pult mögött, a többiek végezhetnék az eladói munkát, érettségivel.
Ha lenne egy pénzem, csinálnék ilyen "diszkont" gyógyszertárat.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.11.14. 11:39:55

A "piaci verseny" üres jelszó. Lehet jó, de lehet bűnrossz is. Attól függ, hogy milyen területen vezetjük be és mik a PONTOS versenyszabályok, illetve hogy azokat mennyire tart(at)ják be. Az ördög MINDÍG a részletekben bújik meg.

Ha pl. futóversenyen deregulálnánk, azaz eltörölnénk a szabályokat úgy, hogy csak egyet hagynánk meg, nevezetesen: "Győzzön a jobb!" (jól hangzik, ugye?) - értve ez alatt, hogy az nyer, aki először célbaér, akkor a futók hamarosan gáncsolnák egymást, leütnék aki eléjük furakszik, esetleg hátulról megeresztenének egy-egy géppisztolysorozatot aztán próbálnák átugrani a hullákat vigyázva arra, hogy el ne csússzanak a véren. Biztos nagyon érdekes TV közvetítést lehetne adni egy ilyen "versenyről", nagy lenne a nézettség is, de mégsem az az olimpiai száz lenne, amit megszoktunk. Az eredmények is visszaesnének egy kicsit, ilyen körülmények között ugyanis nem számíthatunk arra, hogy bárki tíz másodpercen belül célba ér. Fél óra is kellene talán ahhoz, hogy az első sebesülten, kivérezve, cikkcakkban, az elesettek között fedezéket keresve bekússzon a célba.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 11:45:01

Terembura: Molnárgörény posztulátuma ezúttal kivételesen összefogottabb és lényegretörőbb a Tiédnél, bár ez ritkaság. Úgy hangzik, hogy "Nincsenek alkalmas vagy alkalmatlan szervezeti formák és keretek, csakis és kizárólag alkalmas vagy alkalmatlan emberek vannak." (Lásd: Az ember és a szervezeti keretek című régi poszt).

Én például jogi szempontból illegálisan vezettem egyszemélyben három évig egy egészségügyi szolgálatot. Mivel szaladt a szekér, a kutya sem törődött azzal, hogy voltaképpen én abban a pozícióban törvény szerint nem lehetek a főnök. Se a dolgozók, se a betegek, se a fenntartó szerv egy percig nem törődött azzal, hogy az én státuszom főnökként jogi képtelenség.

Refuse/Resist! 2007.11.14. 11:48:09

Termebura, pont azt fejtetted ki, amit gondolok a verseny szabályozásáról.
Csak valami kimaradt:
Ha úgy "versenyeztetjük" őket, hogy: mindneki fussa le a távot, és aki lefutja, kap egy trikót, akkor azt hiszem, lassabban érnek célba a normális versenyeztetéshez képest.

Refuse/Resist! 2007.11.14. 11:50:45

"Nincsenek alkalmas vagy alkalmatlan szervezeti formák és keretek, csakis és kizárólag alkalmas vagy alkalmatlan emberek vannak."
Nagyjából egyetértek, de vannak olyan keretek, melyek az alkalmasabb embereket preferálják, és vannak, melyek az alkalmatlanokat.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 11:53:27

R/R, a kereteket is emberek működtetik:)

Refuse/Resist! 2007.11.14. 12:16:44

Igen, de azért a keretek fontosságáról is szól Terembura kommentje itt fentebb.
Nyilván nehezíti az pontos vitát az emberi tényezőből adódó bizonytalanság.
Nem véletlenül vitatják sokan, hogy a szociológia vagy a pszichológia hagyományos értelemben vett tudomány-e.

Playmobil Soldat 2007.11.14. 13:43:18

Jó ez az írás. Az egészségügyben dolgozó ismerőseimtől (és nem mellékesen édesanyámtól) ugyanezeket hallom vissza. Az ember csak beteg ne legyen! Ezek vagy ennyire hülyék vagy egyszerűen tudatos rombolás folyik. Fejetlenség, kapkodás és emellé jó nagy adag pofátlanság.

Reményik Sándor ott fent, ha megírja következő versét, nyugodtan beleírhatja a "templom" és az "iskola" mellé az egészségügyet is. Bár az első kettő romokban, utóbbi... Utóbbi is.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.11.14. 14:46:17

Kedves Görény, le tudnád azt írni, hogy mi kerül az egészségügyben olyan sokba? Miért van az, hogy aki biztosítás nélkül kerül be valahová, milliókat fizethet a legkisebb dologért is (nem tudom, hogy itthon így van-e, Németországban biztos).

Refuse/Resist! 2007.11.14. 14:56:44

Amúgy szerintem is jó írás, csak erőst marxista felhangokat keltett a bombagyári kommentelők közt.
Leginkább az általam kifogásolt mondat miatt. A magyar kontextusban persze jogos kijelentés, mert tényleg csak ront most a privatizáció, de ettől még elméletileg működhetne. Változtatni, reformálni meg kell, ebben azt hiszem, mindjájan egyetértünk (reformálni persze, és nem újbeszélül reformnak mondani az elkúrást ).

P.Soldat: kicsit biztos tudatos is, bevett privatizációs gyakorlat az, hogy direkt szarul menedzselve tönkreteszik az állami céget, majd erre rácsodálkova kikiáltják veszteségesnek, majd töredék árért eladják.

OFF: Apropó, valaki tudja, hogy hogy kell 10-nél több kommentet ott egyszerre szemlélni?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 15:34:43

Húszat lehet, van egy átállító, de többet nem. Viszont nem nehéz lapozni...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 15:44:56

Egyebekben, R/R - elméletileg biztos lehetne jó a privatizáció. Csak épp a gyakorlatban nem lesz az hic et nunc. Vagyis, tömören és indulatosan: ha megcsinálják, rábaszunk. Nem ők, mert ők átmennek a Lajtán, ha valami bajuk van, ha meg hirtelen jön a kór, soron kívül kapják a legjavát.

Hát igen, marxista vagyok, vagy mi a fene...

Refuse/Resist! 2007.11.14. 16:03:48

Hát, igen, végülis irónia nélkül kijelenthetjük, talán jobb lenne, ha semmit se "dolgozna" a kurmányunk.
Pl. szinte sziklaszilárd meggyőződésem, hogy az oktatás terén csak ártott az elmúlt 16 év.

Csak szerintem sok bombagyárosnak nem jött át az elmélet és a gyakorlat közti különbség.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 16:37:04

A röhej az, hogy a szocialista ideológia pillanatok alatt remek modelleket ad a szemét módon vezetett rablókapitalizmus ellen, ebben Shenpennek igaza van. Ugyanakkor nem várhatod el, hogy ezt mindenki átlássa - azok a "szocialista" tendenciák semmiképp se pártállami uralmat jelentenek.

Dr. Stein (törölt) 2007.11.14. 18:11:58

"Molnárgörény sikeresen becsatlakozott a való világba és onnan közvetít. Nem csak ide, utánközlés a Bombagyáron. És? "
Blogajánlóban, tovább, tovább! :)

bloog.blog.hu/

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 18:16:14

Hogy micsoda, Dr. Stein? Ezt nem egészen értem.

Dr. Stein (törölt) 2007.11.14. 18:42:18

Hello!
Van egy blogokkal foglalkozó blogunk, annak napi ajánlójában elemezgetjük és beszéljük ki a többieket. A reklám reklámja.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 19:06:48

Már értem, csak elsőre alighanem szarakodott a bloghu, ahogy szokott néha, és nem láttam a linket. Néha az oldalak hiányosan töltődnek le. Kicsit túlöltözöttek a lánykák, akik fent állnak nálatok:-)

aranyhaj.blogspot.com 2007.11.14. 20:39:32

Megnéztem a lányokat a hemar.blog.hu-n, szép, szép, de hol marad pl. Lendvai Ildikó?
Egyébként a palikról is lenne miket mondani :-)

aranyhaj.blogspot.com

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.14. 20:54:37

Na igen, csak én nem a hemar, hanem a bloog.blog.hu lányairól beszéltem. Sebaj.

Playmobil Soldat 2007.11.14. 21:37:45

Így jár, aki félrenyom. Rosszat néz, rossz helyen. :)

Refuse/Resist! 2007.11.15. 09:51:10

"A röhej az, hogy a szocialista ideológia pillanatok alatt remek modelleket ad ..."
Hát igen, meg eleve, talán a privtizációt jobban el lehet kúrni-lopni, mint ha állami kézben marad. Ebben asszem egyetértünk.
Abban is, hogy lehet jól is csinálni az államit, habár azt fenntartom, hogy kisebb hatékonyság meleltt. De nyitott vagyok bármilyen érvelésre.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.15. 11:20:00

A kisebb hatékonyság azért nem áll, mert képzelj el egy tiszta, jól működő magánegészségügyet, amit sutty, államosítanak (de nem vízfej felállításával, hanem csak a miniszter kvázitulajdonosi jogával). Miért ne működhetne tovább ugyanúgy?

Refuse/Resist! 2007.11.15. 11:46:20

-azért, mert az emberek többsége jobban vigyáz a saját pénzére, mint az államéra?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.11.15. 12:57:38

Ne legyenek illúzióid. A saját pénzére persze vigyáz az ember, de a "magántőke" az esetek nagy részében részvénytársaságot jelent, ahol a tulajdonosok jó messze vannak a tényleges működtetéstől.

Az elhíresült Enron-botrányban pl. jórészt nyugdíjbiztosítók meg ilyenek kezében volt a részvény. Ezeket egyszerűen hivatalnokok képviselik a részvényesek közgyűlésén. Miért is vigyáznának jobban a nyugdíjasok pénzére, mint egy állami hivatalnok? És még ha vigyáznak is, milyen eszközük van az ellen, ha a menedzsment átveri őket és ehhez még a könyvvizsgálók is segédkezet nyújtanak?

Láttam belülről multi cég működését és vettem részt olyan outsourcing tárgyaláson szakértőként, ahol a saját project manager-ünk feltűnően, szinte szégyentelenül a másik fél érdekeit képviselte.

Ezek a nagy cégek semmivel sem működnek jobban, hatékonyabban, ésszerűbben, mint egy állami cég, viszont ugyanolyan hatékonyan tudják mozgatni a politikusokat saját érdekükben. Amiről te beszélsz, az kis cégekre igaz, ahol a tulajdonos egy személyben menedzser is és mindenen rajta tartja a szemét.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.15. 16:07:40

Megint telitalálat.

Terembura, nem akarsz legalább itt írni néha egy-egy posztot?

Playmobil Soldat 2007.11.15. 21:06:20

A részvénytársaságokkal alapvető problémák vannak. Eleve minél nagyobb egy rt., annál kevesebb a lehetősége a tulajdonosoknak, hogy a tulajdonosi hatalmukkal élni tudjanak (még ha csak kis arányban is). Ezzel együtt nő az elszemélytelenedés is, ami valószínűleg a fő cél is egyben. Ennek pedig mindig az a vége, hogy az általában a néhány fős vezetői érdekkör irányítja az egész társaságot, így az ő kezükbe kerül a tényleges gazdasági hatalom. Szerintem undorító ez a rendszer.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.15. 22:38:15

Hát attól függ, persze, mert nagy rt.-nél is előfordul, hogy kevés nagyon nagy tőkéjű tulajdonos van. Te a nyrt-re gondolsz; zrt-ben gyakori, hogy ha nagy is, kemény a tulajdonkoncentráció.

Playmobil Soldat 2007.11.15. 23:15:06

Igazad van, jobbára az nyrt-re gondoltam, amikor a elszemélytelenítést írtam, mondjuk igaz ez a szövetkezetekre is.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.15. 23:46:56

Mellesleg még nyrt-nél se mindig igaz: például valami oroszok egyszer felvásárlási akciót kezdtek a tőzsdén a MOL ellen, csak valamiért nem jött össze (ott lehet, hogy egy Abramovics vagy Berezovszkij-féle pali állt egyedül az egész mögött...). Szóval abból is lehet de facto egyszemélyes céget csinálni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.11.16. 00:40:45

Részvénytársaságoknál gyakran szinte követhetetlen a tulajdonlási háló, mert a részvények nagy része nem közvetlenül magántulajdonban van, hanem különböző cégek - szintén részvénytársaságok - kezében. Láttam olyan esetet, amikor egy multi részvénytöbbsége egy horvátországi szigeten bejegyzett fantomcégé volt, annak részvénytöbbsége egy Izraeli befektetési alapé, ott egy Izraeli bank volt a többségi részvényes ami viszont többségi Izraeli állami tulajdonban volt. A többségi tulajdon mindegyik esetben éppen hogy 50% fölött volt, a maradékot különböző egyéb szervezetek és magánszemélyek tették ki. De össze lehet ezt rakni bonyolultabban is, a lényeg az, hogy ha ügyesen van megkonstruálva a háló, egészen kis befektetéssel is kontrollálható sokkal nagyobb vagyonok működése (illetve inkább adás-vétele). A sor végén gyakran - micsoda meglepetés - valami állam van. Nem csak Izrael játssza egyébként ezt a játékot, hanem sok más ország is. És akkor még a különböző titkosszolgálatok által fedőszervként használt cégek sokaságát nem is említettük.

Kevesen tudják, de a Polgárháború előtt (War Between the States, ahogy Dixie-ben emlegetik) amerikában egészen korlátozott volt a társasági törvény. Gazdasági társaságot csak meghatározott célra és korlátozott időtartamra lehetett alapítani. Voltak pl. hídépítő társaságok, amelyek aztán mondjuk 20 évre megkapták a hídpénz szedésének jogát a helyi választott köztestülettől, de amikor ez az idő lejárt, a társaságot kötelező volt feloszlatni és pillanatnyi vagyonát szétosztani a tulajdonosok között, bevitt tőkéik arányában. Maga a híd ilyenkor köztulajdonba került. A társaság a híd felépítésén, üzemeltetésén, karbantartásán kívül működése idején sem foglalkozhatott semmiféle más gazdasági tevékenységgel.

Közben az országban abszolút kapitalizmus volt, az állami tulajdon - a kormányzati épületeket leszámítva - szinte ismeretlen fogalom volt. Megjegyzem a szövetségi állam még adót sem igen szedett, csupán a Posta üzemeltetéséből és a vámbevételekből élt (ez utóbbiak miatt tört ki a háború).

A tőketulajdonosok általában valóságos, hús-vér személyek voltak, akik teljes magánvagyonukkal feleltek vállalkozásaik tetteiért, még akkor is, ha társultak - valahogy úgy, ahogy ma nálunk a Bt. műxik.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.16. 02:35:07

Terembura, a Bt-ben is lehet simlizni, mert ott is csak a beltag felelős a vagyonával, a kültag csak a betétjével, ami itt igen kicsi is lehet.

Magam is úgy látom, hogy Peresz nem csak a levegőbe beszélt, ha a felvásárlás így direktben nem is igaz. Mindenesetre a fővárosi ingatlanfejlesztésben rengeteg az izraeli pénz. Ez egyben jelzi, hogy minden ugatás ellenére akkora antiszemitizmus nem lehet, ha a suskájukat jó helyen érzik nálunk...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.16. 02:38:54

Terembura: fentebb feltettem a kérdést, hogy nem óhajtanál-e néha (minden kötelezettség nélkül) írni egy-egy posztocskát? Ha igen, küldenék egy meghívót, mert rájöttem, hogy lehet másnak is írási jogot adni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.11.16. 03:29:33

OK, megpróbálhatjuk. De elmehetnénk sörözni is valamikor.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.16. 18:21:18

Rendben, akkor mindkettőt. Holnap itthon leszek, (most megyek el), akkor majd intézek minden effélét.

Fuckame 2007.11.20. 11:36:20

A sörözés persze rögtön játszik...:-)))))

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.20. 13:54:17

Franc nem esz meg, Fuckame, ne irigykedj!.-)

Fuckame 2007.11.20. 14:21:24

Teljesen sárga vagyok.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.20. 14:36:04

Akkor meg főleg ne igyál, ha már kijött rajtad az icterus, mert aztán a te májátültetésedre is gyűjthet majd a Bombagyár....

Fuckame 2007.11.20. 15:35:30

Nálam ez még csak az irigység. Mértékkel iszom - hogy mért, azt nem is tudom...

Playmobil Soldat 2007.11.20. 19:22:11

A mértéktelen ivászat nem is jó. Én régebben amúgy azt hittem, hogy csak társaságban lehet "jól" inni. Ahhoz képest már egy ideje szépen elborozgatok egyedül is esténként. :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.20. 20:04:29

Jó is az. Borocska az nem árt, a franciák, olaszok napi pár decit rutinszerűen leküldenek, de a fél-egy liter se számít ott különösen nagy napi adagnak.

Playmobil Soldat 2007.11.20. 23:29:39

Úgy hallottam, hogy az utóbbi években már náluk is el kezdett csökkenni a borfogyasztás mennyisége. Világjelenség lett. Valószínűleg a sör és néhány multikultis pancs térhódítása lehet ennek az oka.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.21. 00:04:21

Jól hallottad, de azt még nem hallottad, hogy a legutóbbi években a csökkenés megállt, és a jobb borok piaca bővül. Megint sikk borozni.

Playmobil Soldat 2007.11.21. 00:22:47

Az lehet, hogy megállt, de olyan mélyponton, ahonnan nehéz visszajutni egy átlagos szintre. Legalábbis az EU-ban sem véletlen a szerkezetváltoztatások erőltetése, sok tanulmány ezt bizonyítja.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.21. 02:12:11

A baj az, hogy a kannás szar terjed jobban - bár, 2-3 ezer forintos üvegre meg pénz nincs...

Fuckame 2007.11.21. 11:16:00

Anyai öregapám mindennap leküldi a maga vb-adagját, és nem dekázza ki.
Vidáman nyomja is a 95-öt, és gyakorlatilag kutya baja.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.21. 11:48:21

Régen, amíg a víz nem volt vezetékes (és sok helyen iható se nagyon), a borivás volt a normális. Igaz, a régi házibort nem cukrozták (nem is volt cukor), így a szeszfoka nemigen érte el a 10%-ot, 7-8 volt a normális.

Fuckame 2007.11.21. 12:49:12

Tényleg, lehetne egy újfajta, alkoholista túlélőshow-t indítani vmelyik, amúgy is hányadék ker-i adón: "A szesz foka" címmel. Az ötletet le is védetem, mert ez még teljesen újszerű a hazai palettán. Csodás lehetne...

Refuse/Resist! 2007.11.29. 14:15:12

Halihó, megakadt ezen a szemem:
index.hu/politika/bulvar/mandula9538/
Ha normálisan csinálnak mindent, van erre esély?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.30. 00:34:50

Van bizony. Ritka szövődmény, de előfordulhat - akár műtét közben is. Az a fránya artéria nem mindenkiben egyforma helyre nő.

dekoninckx (törölt) 2007.11.30. 03:25:55

Sőt, ez az arteria palatina ascendens (vagy descendens?) néha nagyon kanyargós, szinte belenő a mandulákba, ezt már kiselsős korukban megtanultuk. Szóval ha azzal jön valaki, hogy ezért kell a magánbiztosítós rendszer, ne hidd el :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.01. 22:38:46

Hát, lepasszolom, hogy ascendens cagy descendens, nekem ennyire már nem friss az anatómia - de bizony, ilyen van, és ha csak nagyon közel kerül a kés az artériához, és aztán, kisebb (és szájban elkerülhetetlen) gyulladás miatt szakad ki a fala és indul a vérzés, az szinte kezelhetetlen. Ha az asztalon vágnak bele, hát lefogják, bár az se öröm.

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 15:10:16

Kedves Barátunk!

Szeretnénk megkönnyíteni, hogy Te is
nyitott szemmel nézd az egészségügyi reformot.
Ezért holnap,
december 13-án, csütörtökön 16:30-tól
Horváth Ágnes egészségügyi miniszter válaszol
a netezők kérdéseire a www.nyitottszemmel.com oldalon.
Kérdezd Te is a minisztert – reformról, vizitdíjról,
népszavazásról, vagy bármi másról!

Várunk a www.nyitottszemmel.com oldalon.

SZDSZ

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 17:08:26

Barátotok nektek a részfaszú bagoly.

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 17:23:04

Én regisztráltam, teszek egy próbát. Csak a szuper holland szívkatéteres laborról fogok kérdezni, tudod, amiről azt mondta, hogy világ csodája - közben meg a volt csoporttársam már vagy 4 éve naponta több ilyen beavatkozást is végzett Magyarországon, állami intézményben.
Ekkora égést, nem tudta, hogy mi fölött uralkodik... szerintem normális országban ilyenért lemondanának miniszterek, vagy nem?

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 17:25:31

1. Nem fogsz átjutni a moderátorok szűrőjén.
2. "Demagóg vagy."
3. "Ne zavard az értelmesebb kérdéseket feltevőket, Te kis pondró."

:D

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.12. 18:46:20

Dekoninck: egyiketsem aggályait mintegy 99,5%-os valószínűséggel alaposnak tartom. Ha nem nyalsz segget, nem jutsz be! Mrpedig Ágika segge jó nagy és löttyedt, azt inkább mégse...

Fuckame 2008.01.16. 16:25:16

Egyiketsem gondolta komolyan.
süti beállítások módosítása