Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Sztrájk, tüntetés, tiltakozás!

2007.12.12. 00:52 Molnárgörény

Szombaton, december 15-én újabb tüntetések és sztrájkok következnek a Gyurcsány-kormány nemzetvesztő politikája ellen. Mindenki vegyen részt, aki nem akarja, hogy egyre többet kelljen fizetnie egyre kevesebbek fényűző életéért! Mindenki tüntessen, aki nem akar hónapokig várni, hogy megoperálják a daganatát – és mire sorra kerülne, el is veszti a gyógyulás esélyét! Mindenki tagadja meg a munkát, aki nem akar egyszer már adózott pénzéből vásárolt, egyre nehezebben fenntartott ingatlanja után újabb sarcot fizetni!

A Gyurcsány-kormánynak buknia kell: különben Magyarország bukik! A hazugságra épített hatalom nem maradhat a nyakunkon!

A kormány elvesztette minden erkölcsi tőkéjét. Az őszödi beszéd nem csupán a hazugság cinikus beismerése és a becsapott választók kigúnyolása volt: leleplezte azt is, hogy Gyurcsány már a választások előtt tervszerűen, előre megfontolt szándékból és aljas indokból össze-vissza hazudozott. Nem egyszerű kampányfüllentésről van szó: emlékszik-e még valaki a választások előtt benyújtott, az adócsökkentések üteméről szóló törvénytervezetre? Azzal sikerült a kampányhazugságokat részben elhitetni, mert a kormány 2004-2006 között semmi mással nem foglalkozott, mint a választási átverés előkészítésével…

Éppen elég kormánypárti média hangoztatja, hogy az egészségügyi reformnak nincs alternatívája, hogy az újabb és újabb terhek elkerülhetetlenek, és hogy az a csődtömeg, amit az MSZP-SZDSZ öt és fél éves kormányzása összehozott, még mindig a kisebbik rossz. A választók többsége nem szakértő, nehezen tudja eldönteni, melyik párt mond igazat.

Ne a gazdaságpolitikai ismereteinket, hanem a polgári jóerkölcsünket vegyük elő, amikor a kormány állításait megítéljük! Higgyünk olyan miniszterelnöknek, aki kioktatón papolja, hogy „mindenkinek fegyelmezetten részt kellene vállalnia a közterhekből”, és közben saját villája úszómedencéjét ÁFA-visszaigénylő cég közbeiktatásával építi meg, valamint simlisen elprivatizálja az őszödi kormányüdülőt? Higgyünk-e Gyurcsány Ferencnek, amikor antiszemita veszéllyel és Magyar Gárdával riogat, miközben ő maga lakik olyan házban, amit zsidó tulajdonosától kétszer is jogtalanul elvettek? Avagy higgyünk koalíciós partnere vezérének, a gazdasági miniszternek, akinek a villáját narkónepper építi feketén, és a koreai gumicégnek adott állami milliárdok alapján a nevét is nyugodtan Hankoóka Jánosra változtathatná? Higgyünk Veres János pénzügyminiszternek, aki közös céget vezetett a százmilliós adócsalásért becsukott Kabai Károly kovácsmesterrel – és érdekes módon „nem vette észre” közben, hogy cégtársa nagyüzemi méretben csalja az adót? Mit higgyünk el a pénzügyminiszternek, akinek a fiai maffiózó módra fenyegetik meg az érdekeiket keresztező vállalkozót? Mennyit higgyünk annak a soha orvosként nem dolgozott egészségügyi miniszternőnek, aki rácsodálkozik a holland technikára – ami Magyarországon évek óta megvan, csak most, az ő megszorításai fenyegetik a csúcstechnika működését?

Az a kormány, amelyben ilyen alakok kaphatnak helyet, az erkölcstelenség kormánya. A magyar politika éppen elég visszásságot produkált a rendszerváltás előtt és után, de a Gyurcsány-Kóka kabinet olyan mélypont, ahonnan lejjebb aligha vezethet az út. Hazug tolvajok és maffiózók, keverve a vérlázító dilettánsokkal: nem maradhatnak hatalmon!

Ki az utcára, fel a sztrájkra! Immár az életünk lesz a tét: ha az egészségbiztosítási törvény átmegy, ellopják azt is, amit TB-járulékként fizettünk, és kórház helyett a hullaházban kezelik majd azokat, akiknek nem lesz pénze nyugati gyógykezelésre vagy a méregdrága magánkórházakra. Addig buktassuk meg a vérszívókat, amíg mindenünket el nem veszik!

43 komment · 1 trackback

Címkék: politika gyurcsány kóka sztrájk

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr20261059

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Egyiket sem! 2007.12.14. 13:31:57

Törödj a saját dolgoddal?Sokszor írtam már, hogy szerintem a politikusok csak a jéghegy csúcsai, a szem előtt lévő szemétkupac. De az, hogy az ország olyan, amilyen, ez semmiképpen sem egy szűk kör tetteinek következménye. A vasutasok most már pénzt is ki…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

charlie 2007.12.12. 08:11:07

itt nem csak a gyurcsánnyal van a baj, a teljes hatalmi elitet, valamint a szocialitsta diktaturabol ittmaradt egyeneket el kene tavolitani a politikábol.

Fuckame 2007.12.12. 10:17:51

Ja, az a következő lépés.
De MOST nem arra kell mozgósítani, ezért Mg felhívása korrekt.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 10:41:24

Barátom, ebben az országban már a legtöbben elvesztették erkölcsi tőkéjüket (csatlakozom Charlie-hoz). Nem látom hogy a szart pont fosra kéne cserélnem.

Mindazonáltal, igen, tüntetni kell.

Fuckame 2007.12.12. 11:56:33

Én pl. máris beszüntettem a munkát, és helyette mh-ről kommentelek...:-)))))))

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.12. 12:29:13

Nézzétek, én Orbánt elég egyértelműen "kisebbik rossznak" tartom - biztosan emlékeztek arra a posztra is. Vagyis nem fosra, hanem pl. fingra cserélnénk a szart - az is büdös, de nem ragad a cipőnkre. Más lehetőség jelenleg nemigen van, hacsak nem egy forradalom, de könnyen lehet, hogy abban is a Fidesz dobódna fel végül, csak halottak árán...

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 13:21:36

Sőt, a f0s sose dugítja el wc-t, bezzeg a sokáig tártolt öreg sz@r...
Egyiktsem, basszus, legyél te akkor a főnök. Tényleg úgy tűnik, jobban tudod, mint mások. Persze MG is. Meg sokan mások, akikben közös, hogy most nem politikusok, és sajnos nem akarnak azok lenni.

Fuckame 2007.12.12. 13:22:54

Ez esetben lehetne rögtön megemlékezni posztumusz a hős fideszesekről...:-)))
"Most, itt a bátor Deutsch-Für Tamás sírjánál állva elszorul a tor..."

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 13:34:39

:D Fuckame, Te olyan jól tudod 2.5 sorban kommentálni a kommenteket! :-)))

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 14:53:48

"Nézzétek, én Orbánt elég egyértelműen kisebbik rossznak tartom".

A nevet tetszőlegesre cserélve ebben nem különbözöl a választók nagy részétől, velem együtt.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 15:02:21

"Tényleg úgy tűnik, jobban tudod, mint mások. Persze MG is. Meg sokan mások, akikben közös, hogy most nem politikusok, és sajnos nem akarnak azok lenni."

Értelmes ember nem akar igazán politikus lenni.

Ismeritek azt a környezetet, amikor egy munkahelyen fúrások mennek jobbra-balra? Idővel a véreddé válik, ha nem tágulsz el onnan, s a torkodban gyűlölettel, feszült hátizmokkal mész be dolgozni, de hajtod magad csakazértis merbasszamegazaszemétláda. Köszi nem kérek belőle.

Ennek a folyamatnak a gennyes végterméke irányítja az országot - és sztem nagy tévedés azt hinni, hogy ez a gennyes végtermék akár Gyurcsány, akár Orbán... ők csak a massza arcai. Ezért nekem alapból tök mindegy, hogy hogy néz ki az arca. Még csak nem is tehetnek róla igazán, személy szerint.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.12. 15:11:21

egyiketsem:
Basszus, az ilyen hozzáállás miatt tartunk ott, ahol!
Meg kell keresni a tisztességes, értelmes embereket, párttá kell szervezni, oszt jónapot.
Ez a politikus_defaultból_tisztességtelen duma legalább akkora hányinger, mint maguk a tisztességtelen politikusok.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 15:12:06

Egyébként van egy olyan ördögi effektus, hogy ha mondjuk akár én, akár MG, akár bárki más elkezdene politizálni, akkor egy idő után nem különböznénk EZEKtől a Ti szemetekben. Hacsak nem kezdünk Nektek konkrétan tetsző dolgokat nyomni a médiába, mint teszik ezek a szarháziak is.

Benne vagy a napi politikai rutinban, beszűkül a látóköröd, nincsenek kézzelfogható eredményeid, bizottsági szájtépések garmada annál inkább, látod a kétszínűséget, az érdekellentéteket, jönnek a támadások, védekezésbe szorulsz, elkezded utálni az embereket, egy idő után már csak az marad az egódnak, hogy bazmeg, de én vagyok a képviselőúr.

Én nem tudom, hogy bírnám ezt, és nem ez lenne-e belőlem, de saját munkámban a projektek nyomása, töketlenkedés, feszült helyzetben új igények emelkedése is egy idő után nekem nem tetsző dolgokat hoz ki belőlem, még akkor is, ha kívülről ez nem feltétlenül látszik, mivel észreveszem, és tudatosan kontrollálom. De néha tényleg már csak az "embernek maradni mindenáron" gondolat tartja a lelket.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 15:19:32

"Meg kell keresni a tisztességes, értelmes embereket, párttá kell szervezni, oszt jónapot"

Szerinted van tisztességes ember? Úgy igazából? Aki ember marad minden körülmények között? Nyilván létezik. S feladsz egy hírdetést? Ezzel foglalkozom már jó ideje, de nem látom még, hogy lehetne. Átrágtam már pro és kontra.

Nem tudom egyelőre, hogyan lehet biztosítani, hogy az olyanok, mint az a rendőrökkel verekedő meztelen fideszes (nem jut eszembe a neve) ne keveredjenek közénk, és utána ne róluk, és hasonszőrű agresszív gazemberekről jellemezzék a pártot.

Gyakorlatilag bármelyik szemétládába belekapszkodhatnak, és bele is kapaszkodnak. Gyakorlatilag bárki kedvezhet tesójának, haverjának a pályázatoknál. Az egyetlen lehetőség az, hogy ne legyen rá módja, és ha megteszi, 30 év kényszermunka minimum.

"Ez a politikus_defaultból_tisztességtelen duma legalább akkora hányinger, mint maguk a tisztességtelen politikusok."

Nem. Az emberek nagy része defaultból tisztességtelen. A mindennapokban tapasztalhatod. Szídjuk a BKV-seket, s sorolhatnám, de ők mind-mind mi vagyunk. Ha az emberi tisztesség és igazságérzet szétterjedne vírusként, akkor az egész ország maga felvirágozna, tökmindegy melyik politikus alatt.

Egyébként, az a szomorú az egészben, hogy talán az emberek nagyon nagy százaléka tényleg rendes, tisztességes, csak inkább nem szól. A hatalom meg mindtha mindenkiből előhozná a kissebbrendűségi érzéses sérült embert, legyen ez akár csak egy kalauz a MÁV-nál.

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 15:26:18

egyiktsem, vedd már le szűrődet. Fel kell vállalnod a mártíromságot :)
Vagy én nem tudom, hogy mi az a "politika". Nálunk az, hogy egyik érdekcsoport hogyan játssza ki a másikat (Orwell és a társadalom 3 rétege). Na meg arról, hogy a szűkös pénzekből hogyan manőverezze az országot úgy, hogy nekik, pollereknek jó legyen, az emberek meg ne haljanak olyan nagy számban éhen, hogy az már kényelmetlen legyen.
De valamiért él bennem valami idea arról, hogy a politika (ha már muszáj ezen a néven nevezni) arról is szólhatna, hogy ebben az instabil világban némi stabilitást saját földrajzi és szellemi határai közé szorított embercsoport számára. Persze ha a legtöbb ember képes lenne az öngondoskodásra és gondolkodásra, valószínűleg nem lenne ilyesmire (politikusok, nagy állam) nagy szükség, csak mondjuk jó civil szervezetekre... aztán kezdődne minden elölről? :)
Tényleg, tudod, 2002-ig melyik volt a legfegyelmezetteb és legkorrektebb párt a parlamentben? A MIÉP pici frakciója.

Fuckame 2007.12.12. 15:41:20

Mg benne van a helyi politikában tizenvhány éve.
Ahhoz mit szóltok?

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 15:43:02

"egyiktsem, vedd már le szűrődet. Fel kell vállalnod a mártíromságot"

Oks, pont ott. :)

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 15:44:36

Azt gondolom, kontroll nélkül előbb utóbb mindenkinek maga felé kezd hajlani a keze.

Ezért az új párt programja lehetne pl. ennek a kontrollnak a létrehozása és megerősítése. Kérdés, hogy a T. választópolgárok tisztában lennének-e ennek jelentőségével?

Talán igen, ha ők is részt vehetnének benne,s a szavuk számítana.

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 15:54:21

Hm, közben lement pár komment, de ösztönösen írtam a még el sem hangzott kérdésekre. Kérdés, hogy kit érdekel? :)
Faszom, egyiketsem, kezdelek sajnálni, egy reménytelen embert látok, aki légüres, gravitáció nélküli térben kapálózik, és fogalma sincs, mihez kezdjen. Nem oké ez így.
Azokról a tisztességes emberekről, akik nem szólnak semmiért ("majd jön Ő és megoldja"), azok a kissé szánalomraméltó emberek jutnak eszembe, akiket egy katolikus gyülekezetben láttam, és a világ gonoszsága ellen énekeltek, de valami olyasmiket, hogy "nem baj ha ver a sors, én szerető szívvel megmaradok, és nem bátok senki, blablabla". Szörnyű élmény volt, még akkor is, ha alapvetően bírom az egyházakat, akik lelki és sokszor testi támaszt, menedéket nyújtanak az erre igényt tartóak és erre szorulóak számára, nem beszélve arról hogy a szeretet hirdetik, ami, lássuk be, egyáltalán nem hátrány. (Ne gyertek a pedofil papokkal.)
Tényleg, szokott valaki képviselői fogadóórákra járni? Mit lehet ott tenni, elérni?

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 15:55:39

Bocs: "és fogalma sincs, mihez kezdjen" - pedig lenne elképzelése.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 16:22:33

Azért ennyire nem szar a helyzet, elképzelés az van, sőt szerintem nem is rossz, per pillanat az időhiány a fő mumusom személy szerint.

Azt nem tudom elképzelni, hogy hogyan tegyem egy pártba az én saját szubjektív nézőpontom szerint normálisnak, a szerintem az ország érdekéért tenni vágyó embereket, a teljesség igénye, és a sorrend jelentősége nélkül, inkább a megosztottságot bemutatandó:

MG / Shadai , én / Gesell / Ötvös Péter , Gabrilo-Tetra-Elefánt / Teotwawki / Urbangeri ...
de jöhetne még Puzsér-Dávid-Pilu bármelyik viszonylatba, és folytatni lehetne a sort.

Ugyanis, ebbe a képbe mind beleférnek, ez mind közös bennük. Csak egymást nem bírják,sőt van amelyik új pártot sem akar. :o)

Az ideológia mentén (neokon, neolib, bal, jobb, szélsőjobb, antiszemita, antifasiszta, cionista) remekül összezárnak azokkal, akik egyébként minden másban meg tökéletes ellentéteik.

Egy ideológia hiányzik, ami közös lehetne, és amit mind jó szívvel választhatnának. Ez a nagy rejtély.

Na erre varrj gombot.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 16:25:41

"aki légüres, gravitáció nélküli térben kapálózik"

Jobban szeretem magamat gravitáció nélküli légüres térben érezni, lótuszülésben, egy lendületes Ummmmmmmmmmm hanggal. :o))))

De a lényeg : nem az a kérdés, hogy mit miért nem, hanem, hogy hogyan. Kell valaminek lennie, valami közös pontnak, amiben mindenki érdekelt.

Fuckame 2007.12.12. 17:10:44

Huhb...egyiketsem, kemény vagy! Dobtam egy cyber-hátast a listádtól.
Sajnos olyan ez, mintha egy kőbuzit betennél a legkívánatosabb nők közé, hogy élvezze a szexet.
Vajon hol találják merg a közös pontot, ami nem a G?...

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 17:24:22

:D

Nem tudom, pont ez a baj. Mivel a megoldási javaslatok is ideológiai alapon születnének, borítékolható lenne az első bizottsági ülés eredménye. Lehet hogy lehetne egyből a fight clubbal indítani. :D

Talán egy olyan ideiglenes szövetségről lehetne szó, ami megállapodik néhány sarkalatos pontban, és azért küzd. Csak ugye mivel mindenkinek megvan a szívügye...

Na, ez a bajom az egésszel. Találhatsz tisztességes, becsületes embereket a listán felül is, akik nem fognak egyetérteni. Többek között abban sem, hogy a másik szándékai tisztességesek. :)

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 17:50:17

Fú, nem tudom, hogy hogy jövök ahhoz, hogy erre itt megpróbálok valamit röfögni... aztán nem kell rajtam röhögni, oké?
Gomb... ismered Louis Pergaud "Gombháború" c. könyvét? Ifjúsági (?) regény, két szomszédos falu gyerekei vérre menő háborújáról iszonyú szórakoztató, tele trágársággal, alpári tettekkel. A végére minden nagyon eldurvul, aztán mikor kicsit kijózanodnak, asszem a végén az egyik vezér megkérdi, hogy "felnőtten is ilyen hülyék leszünk?" vagy valami hasonlót.
Nem tudom ezt jobban kifejteni, ez az egyik nyom, amin el lehet indulni. :) Bááár... talán pont az ellenkező irányba... ha marad az emberben valami tiszta gyermeki lélek, talán egy picit többre lehet jutni.

A fenti igen tisztelt személyekben az a fő közös tulajdonság, hogy ideológiák mentén fejlődött ki a világlátásuk, és még ha kb ugyanazt is akarják, a prekoncepcióik miatt állandó konfliktusokba, jobb esetben meg nem értésbe kerülnek egymással - ha meg valami elfogadáskezdemény elkezd rügyezni, akkor a másik sértődik meg valamiért, és megint ugyanott vannak. Az most nem érdekel, hogy kinek van/volt igaza, még az is előfordul, hogy mindkettőnek egyszerre.
Hogy mi még a közös? Mivel baromi álmos vagyok, csak címszavakban: fiatalok, látták, hogy mi megy/ment a közelmúltban, úgy tűnik, tanultak a hibákból, még a saját oldaluk (ha van) jelenlegi fő reprezentánsaiékéból is (UG az szdsz-t anyázza, MG Orbánt, a konok... mindenkit, stb). Valami humanizmus-szerű gondolatvilágot is érzékelek bennük. Nem kötődnek (egyelőre) gazdasági meg egyéb érdekcsoportokhoz, bár lehet, hogy enélkül az életük is veszélyben lenne :) Nem a pénz, nem is hatalom fontos számukra, úgy tűnik (ma jellemzően mindkettő; az 1984 világában csak a hatalom volt az isten).

Az is lehet, hogy nem egy "pártot" kellene alkotniok, hanem legalábbis lecserélni a mai "elitet", bár nyilván nem mindenki rohadék lúzer; és értelmesebben vitázni, ha van min. Valami kiegyezés, úgy érzem, egy ilyen friss csoportnak jobban menne, főleg ha nem néznének állandóan hátra, a történelembe, régi és mégrégebbi sérelmeket felemlegetve. Aztán hogy egy ilyen felállásnak ugyanaz lenne-e a vége, mint ami ma van, azt nem tudom. :)
Mondtam ezzel valami újat? Még az se biztos.

Megjegyzem, (és távol áll tőlem, hogy vagánykodjak), de én szinte szerencsésnek érzem magam, mert sose vettem a fáradtságot, hogy mélyre merüljek egy-egy konkrét ideológiai irányzat megmondóembereinek filozófiájában, műveiben, inkább igyekeztem átfogóbb, ökologikus szemléletű, holisztikusabb művek alapján meg sok-sok morfondírozással képet alkotni magamnak. Ja, nyilván ezért tűnök kurvára kiforratlannak és ezért nem reagál érdemben senki a kommentjeimre :)

dekoninckx (törölt) 2007.12.12. 17:52:38

Na, közben elmentem valahova, megelőztél, én meg nem frissítettem, sorry.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 18:01:30

Már miért sorry? Az említett könyvet én is olvastam, konkrétan rongyosra, ifjúkorom kedvenc könyve volt. A Keresztes hadjárat farmerban mellett.

És említettél egy fontos momentumot, az érdekcsoportokat. Abban a pillanatban, amint valamelyik (akár most még nem is létező) vonzáskörébe kerülsz, nehéz lesz ellenállni. Mert azt mondják, hogy "na, egyetértünk veled, de most ez így jobb lenne, légyszi". És előbbutóbb a szükebb érdekkör érdekeit fogod nézni, ráadásul úgy, hogy nem is biztos hogy átérzed majd, hogy ezzel valami rosszat teszel, hiszen a körülötted lévő x10 ember egyértelműen helyeselni fog, ideológiailag megtámogatni, stb. Az összes visszajelzés szerint Te jól teszed, Te vagy a király, a választó meg hol van már...

Ez is egy olyan veszély, ami egyébként tisztességes embert is érinthet, ha csak pszichológia szempontból nézzük a dolgot. Lehet keménykedni, hogy becsületes magyar ember ilyet nem csinál, de ez nettó marhaság. Fenét nem. Ja, hogy akkor már nem becsületes magyar ember? Így lehet nézni. :)

Egyébként ez az érdekcsoport dolog megközelíthető kevésbé elrugaszkodott módon is. Mondjuk úgy, hogy körgyűrűt építenének, a te választókörzeted a jó, gazdaságos, ésszerű hely rá. De Te elszabotálod, mert a Te választóid mellett még a házad is ott van... máris egy szűk kör érdekeit nézted, benne magadat is.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.12. 18:44:22

Nem anyáztam én Orbánt. Leírtam, szerintem mi jó és mi nem jó benne. A politikusokat a vereségek valamiért elkoptatják, ez rá is igaz. Ezzel együtt jobban tetszene a Fidesz kormánya, akár azonnal - de azt se nézném ájult tisztelettel, és zsigerből fakadó bizalommal.

Egyiketsem, te szerintem autonóm, gondolkodni hajlandó embereket keresel. Meglehet, igazad van, a listádról nem akarok tételes vitát kezdeni. Némi különbség azért van. Nevezetesen az, hogy én mindenkivel hajlandó volnék/vagyok leülni, de ez nem kölcsönös. Shadaival már a személyes találkozást emailozgattuk, amikor sitty-sutty megvadult, és kurtán-furcsán kidobott. Ahhoz képest most szimpla alpári zsidózást is megtűr a honlapján (talán éppen azért, hogy a sutyerák-kontrasztot mutathassa?).

Én mindig a szólásszabadságon lovagolok. Hogy az legyen korlátlan, mert a demokratikus kontroll igazi alapjoga. Emiatt nem moderálok, és emiatt ülnék le bárkivel értelmesen beszélni. Ezt ugyanakkor kölcsönös elvárásnak tartom: aki maga a beszédben tabukat akar állítani, vagy nem akar egyesekkel beszélni, az nekem nem demokrata. Shadai sem az, immáron. De (ellentétben azzal, amit ő írogatott rólam) ez a döntésem nem végleges, továbbá én nem tiltottam ki innen (olvassa a kis ravasz, csak nem szól hozzá). Nem ülnék le vele immár egy asztalhoz, mert aki engem lefasisztáz és kitilt, az nem vitapartner. Ha visszavonja és elnézést kér, az más. Én sose mondom, hogy soha...

Nem az ideológia a fontos. Az emberek csekély töredéke méri magát ideológiához, mielőtt cselekszik. A jóerkölcs nekem sokkal fontosabb. Ismerek nagyon becsületes szélsőbalos MSZP-s politikust (tényleg szélső, inkább kommunista), akivel bármit, bármikor megbeszélhetek, mert legfeljebb leanyázzuk egymást, de abban kölcsönösen biztos lehetünk, hogy az egymásnak szánt bizalmas információ ebben a körben marad.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.12. 20:57:33

Megvallom, nem követtem az ügyet a Judapesten anno, így nem igazán tudok ehhez hozzászólni. Szándékozom ugyan egyszer nekiülni, és végigolvasni, de ahhoz kell egy kis idő, meg egy pohár tokaji, és csönd mellé. :)

Arra emlékszem, hogy a mentős cigányos ügy volt a végső érve, ami azért furcsa, mert közismert, hogy a mentősöket rendszeresen érik támadások. És azt is láttam, még most is, hogy a személyedet támadják már, nem a véleményedet. De hogy ennek mi az oka, azt egyelőre nem látom.

Úgyhogy alapvetően csak a flódni ügyből ítélek, illetve abból, hogy alapvetően hajlandó legalább a vita fonalát felvenni. Őszintén szólva ennél többet nem is várok senkitől, egyelőre.

Egyébként igen, jó lenne most egy kormányváltás, ASAP, akár Vikiékre is... pl. így a nyomokat sem lenne idő eltüntetni. :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.12. 22:12:59

A most simán otthagyott tényleg primitív, sértő zsidózáshoz képest elég egyértelmű volt, hogy az a baj: én képes vagyok védeni az érveimet. Egy idő után minősítésből jött több. De hát volt köztük olyan, aki például azt mondta, hogy 1918-ban azért ment szét a magyar hadsereg, mert 1916-tól folyamatosan vesztettünk, aztán amikor elmondtam neki, hogy 1917-ben mennyi győzelem volt, és oroszt-románt békére kényszerítve a keleti front meg is szűnt, nem "bocs, tényleg", hanem további mellébeszélés jött az amerikaiakról (akik 18 nyara előtt komolyan nem jelentek meg...).

Ami meg a cigányos ügyet illeti: az eleve nagyon off is volt, meg nem is személyes sértés kontra pofon, hanem antiszemita indulatok szóban vagy tettleg volt a vita tárgya, ami egészen más dimenzió. De ürügynek megtette.

2007.12.12. 23:00:14

Ezt az országot mindennél jobban fejlesztené, egy olyan mentalitás elterjedése, ahol nem csak akkor szólunk amikor valami nem tetszik, hanem akkor is szólunk amikor valami tetszik és ha tehetjük segítjük is. Ha az utóbbi nincs meg vagy csak nagyon minimálisan, mindig csak a hülyék, szemétládák véleményét fogjuk hallani és így soha nem derül ki, hogy ők valójában csak a kisebbség és valójában ők a barmok.

2007.12.12. 23:13:49

Az első kommentem minden dologra szól. A cikkhez érdemben hozzá szólva pedig egyértelmű, hogy hullani fognak a munkanélküli vagy alacsony fizetésű emberek mint a legyek, ha megfázáson kívül valamit komolyabbat is elkapnak. Ha az államilag finanszírozott rendszerben számtalan, rendkívül súlyos, becstelenséget elnéztek vagy még támogattak is, sőt sokszor direkt csináltak. Evidens, hogy ilyen vezetőktől csak is iszonyat szemét biztosítós egészségügyet kaphatunk. A vezetőknek nincs mitől félniük, ha összeomolna az ország, ők és a maffia haverjaik még gazdagabbak lennének, mivel még inkább felvásárolhatnak mindent.
Az adónk pedig fix, hogy nem lesz kevesebb ettől. Pontosabban ezek a nagy faszok soha nem tennének ilyesmit, nincs az a pénz mennyiség amit ne nyúlnának le.

Fuckame 2007.12.13. 11:32:23

Mekkora két könyv! Ebben már simán közös platformon vagyunk...:-)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.14. 00:49:27

refuse/resist! 2007.12.12. 15:11:21
"Ez a politikus_defaultból_tisztességtelen duma legalább akkora hányinger"

Igen, így van. A "politikus" NEM a gazember szinonímája. Vannak köztük gazemberek, persze. Most éppen jóval több is, mint amennyi még így-úgy tolerálható. De EZEKNEK éppen az az érdeke, hogy minél többen undorral elforduljunk MINDEN politikától. Akkor aztán rájuk marad a közügyek intézése végleg. Jól is néznénk ki.

A politika egyszerűen a közügyekkel való foglalkozás. A pólisz, a város - mai fogalmakkal állam - ügyeinek intézése. Magyarországon politikus az, aki a Szentkorona nevében cselekszik.

Corpus politicus: társadalom politikai teste; a politikai rendszer az intézmények, személyek összessége, mely a politizálást végzi, státusjogokkal bír.

Magyarországon legkésőbb 1867 óta, azaz 140 éve minden országlakos tagja a Szentkoronának. Azaz jog szerint minden állampolgár része a "corpus politicus"-nak. Az, hogy a mostani átmeneti, provizórikus Alkotmány nem fogalmazza meg a Szentkorona felségjogait, botrány ugyan, de nem jelenti azt, hogy ezek a jogok ne léteznének.

Törvénysértés jogot nem alapít. A jogfolytonosságot előbb-utóbb helyre kell állítani, mert amíg ez meg nem történik, a Szentkorona teste zsibbadt, félig öntudatlan, s ennek az az eredménye, amit látunk. Olyanok bitorolják az államhatalmat - ami egyedül a Szentkoronát illeti - akik erre nem méltók. Nekünk, a Szentkorona tagjainak az a kötelességünk, hogy felébredjünk, tisztálkodjunk, aztán munkába induljunk végre.

Tényleg olvassatok Deák Ferencet. Ő például kimondottan politikus volt, igen sikeres és mindvégig tisztességes.

DEÁK FERENCZ BESZÉDEI
ÖSSZEGYÜJTÖTTE KÓNYI MANÓ
BUDAPEST. FRANKLIN-TÁRSULAT MAGYAR IROD. INTÉZET ÉS KÖNYYNYOMDA 1882-1886.
mek.oszk.hu/02200/02213/html/

Politikával, közügyekkel foglalkozni tehát mindenkinek kötelessége és ez egyben az erényes élet elengedhetetlen előfeltétele is. A "politikus" azonban mesterség, méghozzá a legszükségesebbek egyike. Az orvos gyógyít, a rendőr üldözi a bűnt és fenntartja a közrendet, a mérnök tervez, a politikus pedig érdekeket egyeztet. Ez a dolga. Az állam sok millió polgárával együtt mindíg is átláthatatlan, egymásnak feszülő érdekek szövevénye. Ez se nem baj, se nem jó, egyszerűen tény. Ahhoz, hogy ezek az érdekek ne alaktalan indulatokká transzformálódjanak és pusztító démonokként roncsolják az életünket, egyeztetni kell őket. Ez nagyon sokszor lehetséges úgy, hogy mindenki sokkal többet nyer, mint veszít, de a megoldás gyakran távolról sem nyilvánvaló. Ezért alkalmazunk politikusokat: róluk feltételezzük, hogy értenek az ilyesmihez. Ha nem a dolgukat teszik, el kell zavarni őket.

Annak azonban, hogy akár a legügyesebb, legbölcsebb és legtisztességesebb politikus végezni tudja a dolgát, az szükséges, hogy az érdekek artikulálódjanak, azaz megfogalmazást nyerjenek. Ez NEM a politikus dolga, hanem a miénk. Ha az érdekek artikulálását is teljes egészében a politikusokra hagyjuk, akkor olyan teljesítményt követelünk tőlük, amire nem képesek. Lehet, hogy úgy tesznek, mintha, de attól Isten mentsen meg. Saját érdekeit ki-ki maga kell megfogalmazza, aztán meg kell keresnie azokat, akik ugyanabban a cipőben járnak, majd közösen kell a világosan megfogalmazott, sok oldalról megvilágított és megvitatott követelést a politikusok elé tárni, szükség esetén akár nyomást is gyakorolva. A politikus, ha felvállalja az ügyet, számíthat a támogatásunkra, ha nem, akkor nem. De ha felvállalja, akkor később illik számonkérni rajta a tényleges teljesítményt. A politikust így kell használni.

dekoninck 2007.12.12. 15:54:21
"a kissé szánalomraméltó emberek jutnak eszembe, akiket egy katolikus gyülekezetben láttam, és a világ gonoszsága ellen énekeltek"

Ne hülyéskedj. Annál többet tenni a világért, mint hogy "gonoszsága ellen énekelsz" - nem lehet.

"Tényleg, szokott valaki képviselői fogadóórákra járni? Mit lehet ott tenni, elérni?"

Önkormányzati képviselőként, még régen, láttam olyat, hogy egy lakossági csoport igen sikeres volt egy ügyben, amikor egymás között jól beosztva elkezdtek a képviselők nyakára járni. A képviselő is ember és ha gyakran, több oldalról is találkozik egy problémával, elkezdi úgy érezni, hogy az fontos.

egyiketsem 2007.12.12. 16:22:33
"Egy ideológia hiányzik, ami közös lehetne, és amit mind jó szívvel választhatnának. Ez a nagy rejtély."

Nem kell vadiúj ideológiát gyártani. Van egy magyar nemzeti liberális (szabadságelvű) hagyomány, az elég jó: Hungaria semper libera. Talán meg kell ismerni, ha esetleg nem tanították volna az iskolában.

dekoninck 2007.12.12. 17:50:17
"egy ilyen friss csoportnak jobban menne, főleg ha nem néznének állandóan hátra, a történelembe, régi és mégrégebbi sérelmeket felemlegetve"

A történelmet ismerni kell, a sérelmeket nem szabad elfelejteni. Persze sokat rágódni se kell rajtuk. Viszont a történelemben nem csak sérelmek vannak, hanem siker, győzelem, boldogság, dicsőség és jólét is. Érdemes tanulni.

Sepiroth 2007.12.12. 23:00:14
"akkor is szólunk amikor valami tetszik"

Ez nagyon fontos. Nekem pl. nagyon tetszik itt az, ahogy bajban viselkednek az emberek. Minél nagyobb a baj, annál nyugodtabbak, kötelességtudóbbak, tisztességesebbek és hatékonyabbak. Teljesen ad-hoc összeverődött tömeg is felveszi a versenyt a képzett katasztrófaelhárítókkal. Ilyenkor megmutatkozik az itteni nép hihetetlen önszervezőképessége. Nem viccelek, ez tényleg így van. És egyáltalán nem magátólértetődő: pl. Amerikában is átéltem egy-két meleg helyzetet és ott éppen az ellenkezőjét tapasztaltam. Pont úgy, mint a rossz hollywoodi katasztrófafilmekben. Pánik, hisztéria, fejetlenség, csodavárás, töketlenkedés. Aztán ha jön valami egyenruhás alak és végre szervezkedni kezd, bármilyen hülyeséget mond, úgy néznek rá, mint egy istenre.

dekoninckx (törölt) 2007.12.14. 06:30:43

Jajj, szerintem már teljesen hülyének nézel, de hát én tehetek róla, nem vagyok nagyon járatos a retorikában :) és ennek ellenére itt próbálgatom a kismacskakörmeimet.
>Ne hülyéskedj. Annál többet tenni a világért, mint hogy "gonoszsága ellen énekelsz" - nem lehet.

Hm... megénekelni is kell a dolgokat, akár úgy mint ők, akár egy death-metal zenekar - de ha ezt csak egymás között, egy kis szobában teszik, aztán a rút dolgokat látván ejtenek egy könnycseppet - az nem elég. Persze effektíven tenni valamit nehéz, és persze nem gondolom, hogy egy mélyen vallásos, éneklő ember ne próbálná meg... de pont ők, ott és akkor, sajnos nem úgy néztek ki.

> A történelmet persze hogy ismerni kell! ÉS tanulni belőle; de nem abból programot csinálni (most túlozni fogok), hogy legyünk hunok, írjunk rovással, folyamatosan rágódni Erdély elvesztésén és politikai programot csinálni belőle (amúgy én még alig mertem elutazni oda, pont amiatt, hogy a szívem hasadna meg), utálni a tótokat, személyeskedve utálni vagy szeretni Horthyt vagy Kun Bélát, és ővelük példálózni pro és kontra - hisz ők már rég pur és homu!
Több hagyományőrzést! több kirándulást Erdélybe, a Felvidékre, feldolgozni régi meghalt történelmi személyek szerepét, de nem a központba állítva ezeket, szerintem ez a jobb út.
Mondjuk itt persze talán sárosabb a mai liberális és baloldal, hiszen ők hajlamosabbak arra, hogy kigúnyolják ezeket a hagyományőrző dolgokat. Kérdés, hogy ez magának a témának szól-e (le a régivel, vesztes nép vagyunk, stb) vagy annak, hogy ezek a "jobboldal" kedvenc "hobbijai". Nehéz kérdés.

Hmm, kicsit más téma, de az viszont nagyon szöget ütött a fejembe, hogy egy Tokióban dolgozó informatikus ismerősöm és társai 9 éve benyújtottak egy kérvényt, hogy az ősmagyar rovásírás betűi legyenek benne az Unicode karakter-kódtáblában. Tudod, ebben elvileg benne van a világ összes karaktere*, a többezer kínai írásjegy, etióp, tibeti, cherokee, arab, szanszkrit, smiley, franciakártyajel, minden. Még az maja és egyiptomi hieroglifák is kódolásra várnak. De 9 éve nem született döntés. Érdekes, nem? :) Tényleg a valaha nagy magyar nemzet történelmét próbálják megsemmisíteni ilyen szinten is? 95% hogy nem így van, de ott az a 5%... bár tény, hogy más kis, ősi nyelvek ügye is húzódik (az egyiptomit már elfogadták).

* Félreértés ne essék: nem maga a betű, csak a kódja, ahhoz tervezni kell betűtípust (fontot) is. Pl. a keleti nyelvekhez van az MS Mincho készlet. Rovásírás betűtípus persze létezik.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.14. 17:10:00

No, ez a rovásírás-ügy tanulságos.

Az, hogy lesz-e rovásírás kódtábla számítógépre, az Unicode Technical Committee (UTC) döntésén múlik. Szerintem tök normálisak és rendesek, egyáltalán nem szerepel céljaik között a magyar nemzet történelmének megsemmisítése. A meghirdetett céljaik közt biztos nem, de valószínüleg még titokban sem törekszenek ilyesmire.

www.unicode.org/

Viszont vannak bizonyos tisztán technikai követelmények, aminek meg kell felelni. Érdemes megtekinteni Michael Everson 1998 májusi szakvéleményét.

On encoding the Old Hungarian rovásírás in the UCS
Michael Everson
www.dkuug.dk/jtc1/sc2/wg2/docs/n1758.pdf

Alapvetően két problémán akadt el a dolog. Az egyik a ligatúrák (összevont karakterek) ügye, a másik pedig az, hogy jobbról balra vagy balról jobbra kell-e írni, illetve hogy melyik irány a default. Gond még a karakterek megnevezése, bár ez nem abszolút akadálya a szabványosításnak.

Everson szemlátomást két (önjelölt) "szakértői csoporttal" konzultált az ügyben. Az egyik a ROVAS@NIMRUD.EET.BME.HU levelező lista, mi úgy tünik, hogy már nem is létezik (de amig volt, addig is magyar nyelven zajlott ott a vita). Emögött vélhetőleg Dr. Hosszú Gábor állt, aki a BME Elektronikus Eszközök Tanszékén egyetemi docens és hobbiból foglalkozik rovásírás számítógépre alkalmazásával.

dr. HOSSZÚ Gábor, docens
href.hu/x/462l

Az általa a BME Média és Rendszerinformatikai Laboratóriumának szerverén korábban üzemeltetett rovásírás honlap elköltözött a Geocities-re és a levelezőlistának ott már nyoma sincs.

nimrud.eet.bme.hu/rovas/

A másik a Hungarian Cultural Association, ami az Indianai egyetemen működik és jelenleg a honlapján utalás sincs a rovásírásra.

Hungarian Cultural Association (HCL) home
www.indiana.edu/~hca/index.shtml

Dr. Hosszú dolgozott is valamelyest a problémán. Nem azon, hogy legyen Unicode kódtábla, hanem hogy lehessen számítógépen rovásírást használni. Ezért kitalált egy saját rendszert, amit szabványnak nevez és csinált valami MS Word makrókat, amik latinbetüs magyar szöveget rovásírásra konvertálnak.

A lényeges döntési pontokon a szakértői csoportok véleménye tök ellentétes volt, konszenzust kialakítani nem sikerült. Szerintem nem is értették, hogy mi a megoldandó feladat: mindkét csapat a saját agylövéseit nyomatta. A HCL legfőbb érve a balról-jobbra írás mellett az volt, hogy 8 bites(!) PC-n azt könnyebb megoldani. Ezt az álláspontot Dr. Hosszú is támogatta, mert ő az MS Office-ba így varrta bele a rovásírást, amit úgy prezentált, hogy ezen a téren már tényleges munkát is végzett. Ez igaz, de irreleváns.

Az Unicode egyszerűen nem erről szól. A néhai ROVAS@NIMRUD.EET.BME.HU több tagja állítólag a jobbról-balra írás mellett volt, mert egyrészt gyerekkorukban, mikor maguktól megtanulták (tiszta szórakozásból) a rovásírást, akkor így használták, másrészt az ősidőkben is ez az írásmód volt használatos (ez igaz). Jellemző módon Everson az előbbi szempontot tartja döntőnek (azaz a gyerekek szokásait, tök függetlenül mindenféle számítógéptől). Ezért azt ajánlja, hogy a jobbról-balra (right to left, RTL) legyen a default és ha valaki a szöveget mágis balról jobbra (LTR) kívánja megjeleníteni, akkor használjon "directional overrides"-t (iránymódosítót). Mivel nem a rovásírás az egyetlen kétirányú szkript, az Unicode-nak ilyenje is van.

Ligatúráknak az Unicode-ban semmi keresnivalója. A ligatúra-alkotás a rovásírásban Everson szerint - és a valóságban is - produktív és opcionális, azaz egyrészt bárki szabadon alakíthat ki új ligatúrát kedve és ízlése szerint, másrészt az ilyesmi egyáltalán nem kötelező. Ha ligatúrát akar valaki használni, akkor tegyen a betük közé un. "ZERO WIDTH JOINER"-t (nullszélességű csatolót) és egyébként elégedjen meg az alap-jelkészlettel. Az, hogy az ilyesmi később hogy jelenik meg, a tipográfus dolga, a kódtábla-tervezőnek ehhez semmi köze. Egyébként itt jön be a HCL egyetlen lényeges hozzájárulása az eredeti beadványhoz: ők legalább beküldték a zárt e jelét (ami alapjel, nem ligatúra). A karakterek megnevezésében semmiféle konszenzus nincs.

Mármost tekintve hogy az Unicode NEM a karakterek megjelenéséről, formájáról, külalakjáról szól, hanem a kódolásukról, Everson ajánlásai ésszerűnek látszanak. De meg kell érteni, hogy az UTC a szabványosított karakterkészletek stabilitására törekszik és nem vállahatja fel a döntés felelősségét, amíg maguk az érdekeltek valami egységes álláspontot ki nem alakítanak. Annak azonban semmi nyomát nem látom az Unicode levlista archívumában, hogy 1998 májusa óta bárki megpróbálta volna tisztázni az akkor függőben hagyott kérdéseket.

Unicode Mail List Archive
www.unicode.org/mail-arch/

Azt kell jól megérteni, hogy BÁRKI lehet szakértő az UTC-nél, csak regisztrálnia kell. De ha valaki kézbevenné az ügyet, jól teszi, ha előbb megérti, hogy miről is van szó aztán megpróbál egységes álláspontot kialakítani az érdekeltek között. Tehát például alaposan átrágja magát az UTC irányelvein és eljárási szabályzatán aztán meg szervez egy meghívásos konferenciát a rovásírásról. Ha mindez megvan, akkor lehet újra nyomulni.

Draft Proposal to encode Old Hungarian in Plane 1 of ISO/IEC 10646-2
wwwold.dkuug.dk/JTC1/SC2/WG2/docs/n1686/n1686.htm

Munkát kell beletenni a dologba, nincs mese. Méghozzá csapatmunkát.

Erről az egész töketlenkedésről az jut eszembe, amit egy multi cégnél egy német project manager mondott: egy magyar programozó felér tíz némettel, de száz német csak ezer magyarral helyettesíthető.

dekoninckx (törölt) 2007.12.14. 18:51:09

Terembura, keresgélem az államat a földön....
Ja, én nem akartam belemenni a dologba ennyire munka közben, bár nagyon is érdekel, és... van egy Terembura nevű site, amin hasonló dolgokkal is foglalkoznak, mint a rovásírás, ezért vetettem fel a témát. Van valami közöd hozzá? :)
Amúgy én is írtam, hogy más írások is ott senyvednek a tűzhely szélén, nemcsak a rovás. Tőled pedig megszokhattuk a szép dolgozatokat. Nekem meg rá kell jönnöm, hogy itt nem lehet félmunkával vagánykodni :)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.14. 19:32:23

Erre gondolsz?

Terembura, hun kutatási magazin (a hunok szentegyházának folyóirata)
www.tar.hu/netudki/

A válasz: Nem, nincs kapcsolatom a hunok szentegyházával.

dekoninckx (törölt) 2007.12.14. 20:09:48

Erre. Jóvanna, nem akartalak se sértegetni, se semmi ilyesmi :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.15. 01:15:02

Terembura, ez az egy magyar = 10 német, de száz német = ezer magyar egy Shenpen-posztban is ott volt. Csak nem te vagy a forrás?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.16. 11:51:29

A szakszervezeteken nem kell csodálkozni. A Kádár-időkben a szakszervezet volt a "káderfektető", aki valami rossz fát tett a tűzre vagy útban volt, mehetett pár évre szakifunkcinak. A rendszerváltáskor meg ezek jórészt ottmaradtak, az új szakszervezetek nem tudtak megerősödni (sőt, oda is be-becsúszott jó néhány régi szaki, a "tapasztalat okán"). Annak idején a TB-önkormányzati választásokat simán vitte az MSZOSZ, hiába csináltak még vagy 8 konföderációt.

Szakszervezeti szövetségből messze túl sok van ahhoz, hogy hatékonyan sztrájkolhassanak még akkor is, ha sok-sok szakifunkci alig titkolt szeretettel néz a szocialista kormányokra...
süti beállítások módosítása