Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Blogcsúcs és konzervativizmus

2008.11.22. 11:43 Molnárgörény

Ez az írás voltaképpen nem posztnak indult, csak egy hozzászólásnak a Reakció blogján, egész pontosan itt. Aztán rájöttem, hogy önállóan is érdemes közölni...

Az egészben az a zavaró, hogy megint ugyanaz történt, ami a jobboldalon rendszeresen megtörténik. A kisajátítás. "Nemzeti blogcsúcs" - piha...

Amikor Navracsics (egy ócskakompromisszum-kereső aktuálpolitikus) és egy Benei (egy masszívan balos bomlasztó) összeül, akkor ez nekem semmi egyéb, mint szemfényvesztés. Benei Péter mint konzervatív? Röhögnöm kell. Nem csupán vulgármarxista, de még az internetes illemmel sincs tisztában, mert ismerőseim közül ő volt az egyetlen, aki viharsebességgel publikálta a nevemet, bunkó módjára. Navracsics meg nekem ne beszéljen: ha a kormányt meg akarták buktatni, azt Őszöd után lehetett volna megtenni - igen, azzal, hogy a Fidesz viszi utcára a tömegeket, és nem a radikálisok. Félmillió emberbe nem lövettek volna bele. Csakhogy a "konzervatív" Fidesznek nagyon is tetszik a mai "alkotmányos" rendszer, mert az biztosítja a nagypártok magjának örök időkre szóló jólétét (mást se...), ezért szépen elmismásolták a lehetőséget.

Mellesleg a "szélsőjobb" semmivel se különb. Ott ugyanez az idiotizmus megy (mármint az, hogy ki-ki magát nevezi az egyetlen hiteles, elfogadható irányzatnak); azzal a különbséggel, hogy a dolog természetéből adódóan több a valódi idióta. De hogy ez a három blog lenne a magyar konzervativizmus közepe, az szamárság. A Konzervatóriumot régen elfoglalta a masszívan balos csapat (Benei, Tallián, stb.), a Jobbklikkre rányomja bélyegét az aktuálpolitika a legtöbbet publikáló Navracsics révén, a Reakció pedig (amelyben tán még a legtöbb konzervatívnak mondható hang van) sokszínűségét sose tagadta.

A tényleges konzervativizmus olyan, mint az enyém. Én a konzíliumozó hármastól jobbra, de bőven nem a félhülyék zónájában vagyok. Az igazi konzervatív csakis arról ismerszik meg, hogy kimondja: a mai alkotmány nem legitim, soha nem szavazott róla demokratikusan választott testület, soha nem volt mögötte rendesen kinyilvánított népakarat. Az igazi konzervatív kimondja, hogy a magyar állam jogfolytonossága 1944-ben megszakadt, és azóta sem állították helyre - a rendszerváltáskor megint csak nem. Az igazi konzervatív tökéletesen felfogja és magáévá teszi Deák Ferenc álláspontját, amivel a kiegyezéskor sikerült a jogfolytonosságot helyreállítani: JOGSÉRTÉS JOGOT NEM ALAPÍT!!! Számoljátok már össze, hányszor sikerült - és sikerül ma is - ezen az elven túllépni, és a lopott holmit "jogszerűen" végleg a tolvaj tulajdonába adni???

Nézzétek végig a teljesen elcseszett és spekulációba fulladó kárpótlást - vagy éppen azt, hogy az Alkotmánybíróság szinte soha nem semmisít meg törvényt visszamenő hatállyal, a "jogbiztonság" oltárán áldozva. Konkrétan: a Bokros-csomag nagy része alkotmányellenes volt, de az ennek révén a megsemmisítésig törvénytelenül beszedett sarcok - nem jártak vissza!!! Vagyis: ma a parlament a rosszhiszemű jogalkotásra is gyakorlatilag buzdítást kap: szankció nincs, a beszedett törvénytelen adók, sarcok zsebben maradnak, és a joggal visszaélő állami tolvaj röhög a végén.

Nálunk az emberi jogok relatívak. Hányszor beszéltem már az angol tűzoltók sztrájkjáról? NEM MENTEK OLTANI. Nem, és kész. Meghaltak emberek, igen - ami persze szörnyű, de ott éppen ezért az állam ötször meggondolja, hogy merjen-e kibaszni a tűzoltókkal. Nálunk? A tűzoltó nem is sztrájkolhat - vagyis semmi eszköze, hogy emberi fizetést kapjon (holott ő KÖTELES az életét kockáztatni is!).

Egyszóval: nem vagytok ti konzervatívak (mármint a Reakció, a Konzervatórium és a Jobbklikk bloggereinek, tagjainak jelentős többsége), csak épp ki akarjátok ezt sajátítani magatoknak - egy ideig megy is a dolog. Kényelmes helyetek van a felemás rendszerünkben, ezt nem teszitek kockára. A konzervatív az, aki a jogban legitimista, az erkölcsben pedig ódivatú - vagyis aki ma is ragaszkodik a bolsevik rendszer felelőseinek és kártevőinek megbüntetéséhez. Merthogy ez nem történt meg. A magatokfajta beszéd-konzervatívok szörnyülködtök az antiszemitizmuson - de egynél többször nem írjátok meg, és főleg nem hangoztatjátok állandóan, hogy Gyurcsány ma is egy olyan villa lakója, amit egy zsidótól 45 előtt és után is elvettek...

A konzervatív én vagyok. Csakhogy az a baj, hogy a nézeteim a mai uralkodó "elitnek" nem felelnek meg - ugyanis a lopott dolgokat az én rendszeremben nem lehetne semmiképpen sem megtartani. Ezért ahol lehet, elhallgatnak, illetve leszélsőjobbosoznak - holott én nem azért vállaltam az írást a Bombagyárba, hogy bőszítsem a gőzösfejűeket, hanem hogy egy aránylag széles jobboldaliságra hajlamos gondolkodni-tenni képes tömeghez eljusson, amit képviselek. Nem is adom fel: mert Magyarországon 1944 óta tisztességes és legitim rendszer nem volt. Nem lenne az egy Fidesz-kormány sem: helyben látom, hogy a Fidesz semmivel nem különb a baloldalnál, legfeljebb diszkrétebben csinálja az üzleteit.

85 komment

Címkék: konzervativizmus reakció konzervatórium blogcsúcs

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr9782544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.11.22. 17:53:26

Nem járok át az említett három blogra-lehet megteszem-, de valószínű, hogy akik a magyar politikai trágyadomb tetején ülnek élvezik az erjedést, és mint a kiskakas kukorékolnak.
Ezt fircelt kormánynak csúfolt alakzatot /annak jövő évi költségvetését is/ , a másod, harmad, huszadik jogcímen felvett jövedelmeket zsebre vágják, higy a szemük se ' rebben, közben óbégatnak a kifosztott ország süllyedéséről.
Együttes, közös "munka" volt, a konc fölött osztozkodást láthatjuk, hallhatjuk.
Ha minden kimondott, leírt szóért tízezer forintot kellene fizessen a díszes bagázs és minden jó tettükért tízezer forintot kapnának juttatásként, nos akkor lenne bajba a temetkezési vállalat.

cz4 2008.11.22. 23:09:05

MG: nem köll csodálkozni, ilyen az, amikor nem vagy tagja a körnek. Mondtam, hogy ők kiszorítanak mindenhonnan, de nem hittél nekem. ;)

Másrészt a konzervativizmus ott kezdődik, hogy ragaszodsz az értékeidhez és nem fekszel le pár kattintásért. Azt egészen másként hívják, ugye. Ocsmányak itt ezek a reklámok.

Nézd, ez ugyanaz a szitu, mint a kifakadásod a önjelölt konzik között. Döntsd el, mit akarsz, benne lenni a körben, vagy ragaszkodsz az értékeidhez. Az első esetben némi meleg szarig intézett spanulással esetleg, netalán bevesznek még sámesznek, s akkor nem kell a főoldalra kerüléshez felbannerolni a homlokod.

Vagy nem érdekel az a pár üres kattintás, ahogy a liberálkonzikat is úgy kezeled, ahogy érdemes, távolról, nehogy olyan legyen a kezed.

De ez a nikkelbolhaként való pattogás marhára nem tűnik ám konzervatívnak.

Vannak ebben az országban valódi konzervatív műhelyek, példának okáért az elitgimnáziumok. Öröm ránézni az értelemes diákokra, a minden percbe lerakott komoly teljesítményre, a tanárok derűs, de állhatatos kitartására.

Ugyan ne ez a pár kisköcsög legyen már a mérce, azt a hétszünyű kapanyányimonyók földig érő kásás őszfaszát neki!

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 09:49:23

a konzervatív értékrend egyik fontos alapvetése a nemzetben való gondolkodás

a konzervatorium balsávi ajánlójában tegnap négy ajánlat közül kettő zsidó vonatkozású volt (egyik a szombatot újságot ajánlotta, másik egy újonnan megjelent zsidó szakácskönyvet a judapest holdudvarához kapcsolható illetőtőt)

ez nem magyar nemzeti érdeket szolgáló konzervativizmus

ez ugyanaz pepitában, mint az szdsz liberalizmusa

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.23. 15:13:11

fasz 2008.11.23. 09:49:23
"a konzervatív értékrend egyik fontos alapvetése a nemzetben való gondolkodás"

Még ez se pontos. El kell ugyanis dönteni, hogy "magyar nemzet" alatt mit értünk.

Gens Hungarorum?
Natio Hungarica?
Populus Hungariae?

Nagyon nem mindegy.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 16:43:43

hát izé,

gens "faj" (tudom hogy az species, a gens meg család)
natio nemzet
populus nép

én nemzetet írtam

szerinted milyen eltéréseket mutatna a végkövetkeztetésünk, ha a natioból ill. a populusból indulnánk ki?

(A Kárpát-medencében bajos lenne gens alapján definiálni bárkit is.)

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.11.23. 18:17:37

Vannak nevek (Draskovics, Gyurcsány, Horn, Hiller...) -nomen est omen- meg a kompország, átjáróház jelleg miatt meredek volna Gens Hungarorum alapon "leválogatni" az emberfőket. Egy biztos: szoláriumszökevényeket én nem sorolnék a magyarnép sorába. Anno india legalsó kasztjából indultak útnak. A Natio Hungarica, mint bikának a vörös posztó, igencsak megnövelné regnáló kormányunk és holdudvaruk erekcióját.
Pedig összeesküvés elmélet nélkül is látható, hogy módszeresen próbálják a fajtámat ritkítani, életterét szűkíteni, megélhetését ellehetetleníteni, emberi mivoltában megalázni, kisemmizni, földönfutóvá tenni. (17 milliárd a gumigyárnak, muskátlis pályázat a vidéknek- előbb el lett osztva a Leder haveroknak, mint ahogy kiírták). Magyar, ahogy Illyés írta: aki annak vallja magát. Aztán úgy is kellene élnie, cselekednie, hogy méltó legyen a névre.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.23. 19:22:39

fasz 2008.11.23. 16:43:43
"A Kárpát-medencében bajos lenne gens alapján definiálni bárkit is"

Érdekes, Ráday Pál, II. Rákóczi Ferenc későbbi vezérlő fejedelem első kiáltványának 1704-es megszövegezője még egész jól tudta definiálni ezzel a szóval azokat, akiket meg kívánt szólítani [a "gentis" ugyebár szimplán a "gens" birtokos esete].

"Recrudescunt diutina inclytae Gentis Hungarae vulnera" (Meg-ujjulnak a ditsőséges magyar nemzetnek régi sebei)

arvisura 2008.11.23. 18:17:37
"A Natio Hungarica, mint bikának a vörös posztó, igencsak megnövelné regnáló kormányunk és holdudvaruk erekcióját"

Biztos felizgulnának, de csak azért, mert tudatlanok. A "Natio Hungarica" ugyanis a politikai nemzetet jelentette (szemben a "gens"-szel, ami leszármazásra utal, bár a hagyományos értelmezés szerint még ez se feltétlenül ténylegesen vérségi kapcsolat, hanem csupán a Vérszerződés elfogadása). A "natio" fogalma itt egyenesen semmiféle etnikai utalást nem tartalmaz, annak a pre-posztmodern "nacionalizmus" fogalomhoz semmi köze. A "Natio Hungarica" a Magyar Királyság összes etnikumának, nemzetiségének összefoglaló neve.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 19:31:33


1704-ben még aligha volt látható eredménye a törkdúélás utáni kényszerű betelepítéseknek.

akkor még talán lehetett gens-ről beszélni.

ne mondd, hogy ezt magyaráznom kell

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.23. 20:08:18

Hogy a fenébe ne. Az egész balhé onnan eredt, hogy miután 1687-ben az EU visszafoglalta az országot, a Porta által korábban államosított birtokokat nem akarták visszaadni jogos tulajdonosaiknak, hanem összeurópai kalandoroknak osztogatták.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 20:56:24


félreértetted:

a betelepítettek elkeveredése / beolvadása az őshonos lakosság maradékába még nem történt meg 1704-re, még lehetett éles választóvonalat vonni jöttmentek és a magyarság, az ősi családok (ha már gens) leszármazottai között

de ezen már rég túlhaladtunk

a jelenben érdeksebb, hogy milyen eltéréseket mutatna a végkövetkeztetésünk, ha a natioból ill. a populusból indulnánk ki

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2008.11.23. 20:57:31

a legjobb bejegyzések a más blogokon kommentelésből lesznek :) ez sem rossz.

személy szerint eljutottam oda, hogy tojok az ilyen-olyan körökre, nem érdekel, hányan figyelnek a véleményemre, és nem szólok hozzá globális folyamatokhoz. elvannak azok nélkülem is.

a magyar nemzet témához: észrevettétek, hogy a legjobb ősmagyarok a kunok? :D az alföldön, a különböző kun települések adják a legkomolyabb lovas bandákat. göri kedvencét, a lovas leányt is egy alföldi településen kell keresni :)

Konegafi (törölt) 2008.11.23. 21:34:35

konzervatórium nem csak hogy nem nemzeti, de még csak nem is jobbos. balosnak meg egyáltalán nem balos, hanem olyan középlib. ami manapság, legyünk reáisak, nem túl hízelgő. de ez van, nem nagyon lesz ez 2010.ben sem, mikor választani kell. ki a fene szavaz szívesen a fideszre vagy a jobbikra? de ez a felhozatal, vegyük tudomásul, hogy az elmúlt másfél száz évben a krém vagy elment magától vagy a föld alá lett küldve. sokadosztályú selejt vagyunk, túlélők, akik inkább az alkalmazkodására lettek történelmi léptékben szelektálva, mintsem küzdésre.
ez az origó, innen kell kiindulni. ezt talán nem árt rögzíteni, afféle kis szembenézésként.

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.11.23. 21:47:28

Konegafi:
"sokadosztályú selejt vagyunk, túlélők, akik inkább az alkalmazkodására lettek történelmi léptékben szelektálva, mintsem küzdésre. "
Mondhatnám: a magad nevében beszéljél ilyeneket, de ebben a szolgalelküségre berendezkedésben van valami.
A szalmaláng és forró fej sehová nem vezet, afontolvaépítkezésre meg nem egykönnyen vagyunk társai egymásnak.
Ami a kunokat illeti: vannak itt még jászok,s ki tudja hányféle náció. Újabban kínaiak, afrikaiak, törökök, ukránok, grúzok, meg akiket fellelhetünk a térképen. Az is tény, hogy Gyurcsány is noszogtatja a magyarokat: húzzanak el, ha nem ízlik a főztje.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 22:23:26


volt egy lovas leány ismerősöm a jászságban-kunságban, milyen lovas leányról van szó?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.23. 22:33:08

fasz 2008.11.23. 20:56:24
"milyen eltéréseket mutatna a végkövetkeztetésünk"

A gond az, hogy a magyar nemzetnek (gens Hungarorum) 1944 óta egyáltalán nincs állama. A mai Magyar Köztársaság pontosan annyi joggal magyar állam, amennyire Szlovákia az.

A magyar nemzetet (gens Hungarorum) ugyanis nem a magyar etnikum, hanem a Vérszerződés, Pusztaszer, Aranybulla, stb., azaz a hagyományos magyar közjog határozza meg, egészen a Kiegyezésig, majd az 1920-as Alkotmányozó Nemzetgyűlésig.

Olyannyira nem etnikai fogalomról van szó, hogy az Ország hivatalos nyelve több mint nyolcszáz évig a latin.

A török hódoltság utáni rémes közállapotok se a külföldiek idegenszívűsége miatt álltak elő, hanem mert nem tartották be az Ország törvényeit.

A nyelvi-kulturális nemzetfogalom államjogi szempontból üres, hosszú távon egyedül a közjogi felfogás stabil. Ha a tótoknak lenne annyi eszük, hogy saját területükön (a Felvidéken és Csallóközben) helyreállítják a jogfolytonosságot, akkor nyert ügyük lenne :-)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.23. 23:30:29

valószínű jogi műveltségem hiányossága okán akad itt néhány dolog amit nem értek, illetve hülyeségnek tűnik

ha a gens nem származási/etnikai hanem közjogi fogalom, akkor mi a fenétől különbözik a natiotól?
vagy a gens alat azt a régi nemzetfogalmat kell érteni, ahol csak a karok és rendek, ilyen-olyan nemesek alkoták a nemzetet? és akkor mi a natio?

a latin nyelv használata ugyan miért zárja ki azt, hogy etnikai fogalom legyen a gens?

egy befogadó ország törvényeit nem tisztelni szerintem akár idegenszívűség is lehet - persze mit értünk idegenszívűség alatt

nyelvi-kulturális nemzetfogalom államjogi illetve közjogi szempontból??? a nyelv és kultúra mióta jogi kategória (akár állam- akár közjog) az álamnyelv törvénybevételén túl?

ha jól emlékszem van kutyabőr a családban. szép dolog, lehet büszkének lenni rá, de a nosztalgiát ne keverjuk össze a jelenkorral, így is túl sokáig létezett a puszták népe, az az úri világ nem kell, márpedig más úri világ a gyakorlatban nem létezhet, ahogy kommunizmusból/szocializmusból sincs "emberarcú"

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.23. 23:44:24

fasz 2008.11.23. 23:30:29
"az az úri világ nem kell"

Nézd, alkotmányjogi szempontból 1867 óta minden országlakos "úr". Ha ez neked nem kell, lelked rajta.

Ha arra gondolsz, hogy szociológiai szempontból nem lenne szerencsés restaurálni a múlt század huszas-harmincas éveinek Magyarországát, akkor ebben igazad van, de egyrészt ennek a jelen kérdéshez semmi köze, másrészt ez nem csak szerencsés nem lenne, hanem lehetséges se.

A "nyelvi-kulturális nemzetfogalmat" mint államjogi kategóriát a népi-nemzeti szárny hozta be Trianon után. Szerintem sincs értelme, ebben egyetértünk.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 00:00:37


most már csak a gens fogalma illetve különbözősége a többi nemzetfogalomtól nem világos

Refuse/Resist! 2008.11.24. 12:50:57

Kedves Molnárgörény, Gabrilo, és a többi vitázó!

1. Mg, egyfelől egyetértek a kritikád azon részével, hogy a hazai konziknak pergőtűz alatt kéne tartani a fideszt kormánybuktatás ügyében (és még sok egyéb kérdésben).
Ugyanakkor:
Szerintem ennek a kritikának nem érdemes az oroszlánrészét nyilvánosság elé vinni. Legalábbis elsőre nem.

2. Szerintem is fingfűrészelés-orientált volt a témaválasztás (ezt érdemben bbjnick vetette fel először, asszem, utána én gyorsan egyetértettem). Ennek vannak hátrányai, de ezek tényleg akkorák? Azt ugye Te sem tagadod, hogy nem árt, ha épül a jobboldali közösség? Ez a rendezvény így messziről nézve elsősorban ezt a célt szolgálta.
Ezek után nem értem a bősz kardcsörtetést.

3. Nem konzi a beneipéter?
Én azért óvatosan bánnék az ilyen címkézésekkel...
Amúgy ha jól sejtem, most nem valami hótmaszopos cégnél van, különben igencsak kínos lenne néki a comingout (amihez itten megkésve küldök egy gratulációt).
De. Azért a libertárius áramlatok egy részétől, pl. ettől
en.wikipedia.org/wiki/Objectivism_(Ayn_Rand)
- noha nem szeretek igazikonzizni, sőt általában szarok a nagybötűs Konzervativizmusra - egy igazi konzi sugárban hány.
Ez Rawls-sal van egy kb. szinten (legalábbis az alapelveket összehasonlítva), csak más koordinátatengelyről beszélünk.

4. Fideszes felkelés:
A taxisblokád idején, azt hiszem, a társadalom felfokozott, aktivált állapotban volt.
Most szerintem közel jár a nulla Kelvinihez a rendszer belső energiája, talán tényleg igaza van Bugrisnak (FP).
És ezt egy pici mérési eredménnyel is alá tudom támasztani, ami nyilván nem reprezentatív, de a megfigyeléseim félelmetesen egybeesnek az országos politika szintjén tapasztalható dolgokkal: mikroszinten megpróbáltam véghezvinni egy "minőségi rendszerváltást" és bizony a tömegek és az "értelmiség" passzivitásán csúnyán elvérzett a projekt.

Tehát a Cél szerintem elsősorban "népnevelés", "felvilágosítás", melyekre G. -ha épp nem gondolkodó üzemmódban van - rávágja, hogy balos eszközök, de ma ott tartunk, hogy szerintem ezek lennének az "ellenforradalom" (én annyiban nem szeretem ezt, hogy szvsz nem konzi cél a múlt rendszerihez hasonló felé törekedni, de nagyon sok mindenhez vissza kell nyúlni) legfontosabb eszközei.
És ebből a szempontból nagyon fontos, hogy zajlódjon a konzi körökön belül az ideológiákról is a vita (Gabrilo: ;), a Te kedvedért: bőcsészkedjetek is).

"A konzervatív én vagyok."
:) Erről hirtelen Bástya elvtárs ugrott be.

"Kényelmes helyetek van a felemás rendszerünkben, ezt nem teszitek kockára."
Ezen egyébként érdemes elgondolkodni, asszem...
_Nagyon_ sokat torzít ez a látásmódon, ha ezt nem tudatosítjátok, akkor hülyeségeket fogtok írni, beszélni.
Persze, Görinek meg azt kell tudatosítania, hogy a kitaszítottság is torzít...

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 17:13:10

"ez nem csak szerencsés nem lenne, hanem lehetséges se"

nono, azért például egyik kisebbségünknél hagyománya van a csicskatartásnak

az a gyakorlatban nem sokban különbözik a puszták népétől

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.24. 17:35:42

fasz 2008.11.24. 00:00:37
"csak a gens fogalma illetve különbözősége a többi nemzetfogalomtól nem világos"

Nézd, ha már konzervativizmus, akkor alapkérdés, hogy mit konzerváljunk (őrizzünk meg). Nyilván csak olyan hagyományt lehet, ami tényleg van, nem itt és most kell megalkotni frissiben. Nekem rém gyanús az olyan "forradalmi" ideológia, ami sitty-sutty újjáteremtene mindent (ilyen esztelen kísérlet pl. a nemzettaró paraszt, a nemzetépítő munkás, a nemzetvezető értelmiség, a nemzetmegtartó nő-gyermek-ifjúság és a nemzetvédő fegyveres erők ötágú csillaga, mint fundamentum). Hiába jó a szándék (ha jó), az ilyesminek a _mellékhatásai_ bizonyosan borzalmasak.

Azért borzalmasak, mert az élet alapját képező rendszert emberi ésszel kigondolni nem lehet. Az élet teljessége racionálisan meg nem ragadható, már csak azért se, mert a racionalitás előzetes értékválasztást tételez fel, s csak ahhoz képest lehet ésszerű vagy ésszerűtlen bármi. Ez azonban nem jelenti azt, hogy teljes irracionalitásra, azaz észvesztésre lennénk ítélve, mert nem csak ész alatti, hanem ész fölötti (szupra-racionális) szféra is létezik. Az egyén számára ez akár közvetlenül is hozzáférhető lehet, ha nem csupán eszét, de értelmét is használja, de társadalmat, Országot ilyen intuícióra építeni a legnagyobb felelőtlenség. Ezért fontos közvetítő a hagyomány, a tradíció.

Nálunk kissé bonyolultabb a helyzet, mint boldogabb vidéken: az élő hagyomány itt megszakadt, politikai értelemben mindenképp. Nem csak úgy magától, hanem nagyhatalmi fegyveres erőszakkal szakították meg, majd negyven év alaposan átgondolt kultúrpolitikája próbálta stabilizálni ezt az eredményt, nem is egészen sikertelenül.

Ebből származnak aztán az olyan visszakézből odabaszarintott megnyilatkozások, hogy "a nosztalgiát ne keverjük össze a jelenkorral, így is túl sokáig létezett a puszták népe, az az úri világ nem kell, márpedig más úri világ a gyakorlatban nem létezhet".

Más nemzeti politikai hagyomány ugyanis, jelentem, konkrétan - nincs. Csakis és egyedül az "úri" hagyomány, a nemesi nemzet. Vagy ezt folytatjuk, vagy a semmit.

A magyar parlamentarizmus - ha az első, pusztaszeri Országgyűlést is ideszámítjuk - a legrégebbi ilyen (félig-meddig még élő) hagyomány Európában (de a világon is) és sejthető, hogy még ennél is ősibb gyökerei vannak a puszták lovasurainak világában.

Ez tény. A jelentőségét pedig az adja, hogy mára szinte minden ország ezt a formát követi, még az is, ahol ezt - tartalmi értelemben - nem gondolják komolyan. Ehhez képest egészen elképesztő, hogy mennyire eltekint a Nemzeti Alaptanterv az Országgyűlés történetének tárgyalásától. Tudja-e valaki például, hogy miért fontos az 1608-as (pozsonyi) Országgyűlés?

Pedig pontosan ezek azok a dolgok, amiket minden magyarnak tudnia kell. A népdal, a tulipántos láda, a visszacsapó íj, a rovásírás mind igen szép, de Országot építeni ilyesmire nem lehet. A közjogi hagyomány ezzel szemben éppen hogy az Ország szövetének alapanyaga, azt pont ilyen célra találták ki.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 17:56:54

"Ebből származnak aztán az olyan visszakézből odabaszarintott megnyilatkozások, hogy "

én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy a nemesség elavult kategória, márcsak azárt is mert ugyan hogy akarnád viszaállítani? és kik lennének az "újnemesek"?
társadalmi fejlődésünkből a klasszikus polgári világ hiányzik. azonban egy - főleg trianon óta -mezőgzadasági országban nem tudom hogyan lehetne a klasszikus polgári osztályt/réteget életre hívni, úgy hogy az valóban funkcionáló - azaz megfelelő számarányú - társadalmi réteget képezzen

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.24. 19:31:56

Nem figyelsz. Meg a történelmet se tudod. Már itt is utaltam rá, meg aztán igaz is, hogy 1867-ben a hagyományos Alkotmány jogkiterjesztési elvét követve minden országlakost a Szentkorona tagjává nyilvánított az Országgyűlés, ami lefordítva annyit tesz, hogy attól fogva mindenki részesül azokban a politikai jogokban, amik korábban csak a nemességet (meg a szabad királyi városok polgárait) illették meg.

Ez pedig azt jelenti, hogy azóta - közjogi értelemben - mindenki "nemes", tehát az általad vizionált "újnemességre" semmi szükség.

A nemesség persze nem csupán közjogi státusz, hanem egyfajta világszemlélet, felelősség és ethosz is, amit ilyen rövid idő alatt nem lehetett kiterjeszteni mindenkire, ez kétségtelen.

Ha a leglényegesebb vonását akarnám kiemelni, akkor azt kell mondanom, hogy a múlt nem a "rendszerváltással" kezdődik, vagy amikor kijártam az iskolát, hanem legalább ezer éve, a jövendő horizontja pedig nem a következő választás (vagy majdani nyugdíjaztatásom), hanem abba ükunokám ükunokájának sorsa is beletartozik.

Tulajdonképp az (általános és kötelező) népoktatás és nevelés dolga lenne ezt a szemléletet elterjeszteni, vagyis a nép egészében tudatosítani a "nemességet". Ebből a szempontból a köznevelés - eddig - bukásra áll.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 19:35:58


harmadjára nem kérdzem meg, de ezek szerint a gens azt a régi gyakorlatot foglalja magába, amikor a nemzetet csak a kutyabőrös családok alkották - származásra tekintet nélkül

a jobbágyoknak meg jó az ólba' is nyilván, hisz a nemességünk mind egy szálig makulátlan hadfi/hazafi, egy belőlük kettőt is kitesz, akik mindig a nemzet érdekében blablabla

má' bocsátassék meg nekem, de egy nagy büdöst - akármilyen penészette kutyabőr van a szúrágta almárium mélyibe

mert kevés olyan akadt köztük mint a Széchenyi vagy a Batthyány-Strattman, az első éjszaka joga sokkal élvezetesebb volt ám mint ispotályra adni a pénzt

ténta van itt a tejbe' kérem, nem is csak cseppnyi, de kalamárissal

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 19:46:00

"1867-ben a hagyományos Alkotmány jogkiterjesztési elvét követve minden országlakost a Szentkorona tagjává nyilvánított az Országgyűlés, ami lefordítva annyit tesz, hogy attól fogva mindenki részesül azokban a politikai jogokban, amik korábban csak a nemességet (meg a szabad királyi városok polgárait) illették meg."

éz igazán szép gesztus lehetett - olyanféle amivel még 60-70 évvel később is csak a seggét törölhette ki jónéhány "nemes"

másrészt ezzel az újra-/átértelmezett "nemességgel" hasonló katyvasz keletkezik mint a nyelvi-kulturális nemzet jogi fogalomként való alkalmazásával

harmadrészt van egy olyan gyanúm, hogy már megint újraneveztetik/kiasájáttítatik egy ethosz, ahogy azt a kommunisták is tették

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 20:00:47


még a mából sem kell kilépni, hogy lássuk, bizonyos "jogokkal" épphogy még mélyebbre lehet taszítani azt, aki azt kapja

esetleg munkafogalomként nevezhetjük "nemesség"nek, de ha emelett még valamiféle gens-ről szövetnek ábrándok, akkor elveszti azt a szellemi és morális tartalmat, amit tulajdonítani szeretnél neki, mert túl erős lesz az áthallás a koránt sem oly nemes rendi társadalomra, akár 1867 előtt, akár után
- amúgy mellékesen ama döntés aktuálpolitikai, hogynemondjam opportunista motivációira is kiváncsi lennék, más ugyanis aligha lehetett neki, mert érdemi változás a boldog békeidők évtizedei alatt is alig született a hirtelen "nemes"sé lett "senkik" életében

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 20:23:22


ezzel a "nemesség"gel mintha ugyanúgy ábrándokat kergetnél, mint a hithű kommunisták az ő - önmagukban szép és méltányolható - eszméikkel

volt egy - egyébként marxista - filozófiai doktorátusal rendelkező tanárom (az ő idejében ugyan mi másból is lehett volna filozófia doktorit abszolválni), akiben megvolt az a kritikai képesség, hogy azt mondja: embereket akaratuk ellenére nem lehet boldogítani

se "nemessé" tenni

tiszteletreméltó a tudásod, de az irány melybe célzol vele görbe útra visz, ami végül ki tudja hova lyukad ki

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 20:31:29


egyetlen dologgal tudok egyetérteni: történelemből nem azt tanítják, ami iagzán fontos lenne - se világ- se magyar történelemből

a történelemoktatás legfontosabb szerepe az lenne, hogy segítsen megérteni a jelenkort - ehhez nem hamurappi vagy asóka törvényeinek ismerete fog hozzásegíteni, szálakkal foglalkozunk a kor szövetének ismertetetése helyett

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.11.24. 20:34:04

- terembura! van türelmed.

Refuse/Resist: "nem árt, ha épül a jobboldali közösség" - kellene egy makulátlan új, értelmes csapat. (Milliárdos adósság, székházvásálás az aktuális tények)
"Cinkosok közt vétkes, aki néma"

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.24. 20:58:57

fasz 2008.11.24. 19:35:58
"az első éjszaka joga sokkal élvezetesebb"

Tisztára flúgos vagy. Ilyesmi Magyarországon sose volt, ez angolszász szokás.

fasz 2008.11.24. 19:46:00
"még 60-70 évvel később is csak a seggét törölhette ki"

Azaz 1927-1937-ben. El tudod képzelni, mit jelentett a trianoni országcsonkítás, menekültek százezreinek befogadása és letelepítése ÉS tíz évre rá a gazdasági válság (ami parányival nagyobb volt, mint ez itt most)? Már pusztán gazdaságilag?

Ehhez képest MOST van két-háromszázezer éhező az országban, olyan, aki napi 2000 kalóriánál kevesebb táplálékhoz jut.

Ha most záporozna ránk a katasztrófa úgy, ahogy akkor, bizony nem kellene törölni a seggünk, mert úgyse jönne ki semmi.

fasz 2008.11.24. 19:46:00
"másrészt ezzel az újra-/átértelmezett "nemességgel" hasonló katyvasz"

Figyelj, ez MEGTÖRTÉNT, 141 évvel ezelőtt. Olvass Deák Ferencet.

DEÁK FERENCZ BESZÉDEI
ÖSSZEGYÜJTÖTTE KÓNYI MANÓ
BUDAPEST. FRANKLIN-TÁRSULAT MAGYAR IROD. INTÉZET ÉS KÖNYYNYOMDA 1882-1886.
mek.oszk.hu/02200/02213/html/

Az utána következő negyven évben a magyar lakosság táplálkozott legjobban egész európában. Ez tény.

fasz 2008.11.24. 20:00:47
"a koránt sem oly nemes rendi társadalomra, akár 1867 előtt, akár után"

1867 után NEM volt rendiség, ugyebár. 1848 előtt volt, de azt hívjuk reformkornak, amikor a gyalázatos nemesség megalapozta a polgári átalakulást. A kettő között meg háború volt, megtorlás és önkényuralom.

fasz 2008.11.24. 20:00:47
"mert érdemi változás a boldog békeidők évtizedei alatt is alig született"

Te tényleg meg vagy huzatva. Az általános és kötelező népoktatást minek neveznéd?

Amúgy a - legenda szerint - teljes kifosztottságban élő jobbágyságról annyit, hogy lényegileg húsz százalék forrásadót fizetett (kilenced+tized). Ezt hasonlítsd össze a mai bérterhekkel (közel 200%) PLUSZ a 20% ÁFA.

De pl. Esze Tamás tarpai jobbágy (Rákóczi későbbi brigadérosa) a XVII. század végén történetesen JÁRT iskolába, mert a faluban VOLT iskola, jobbágyoknak. Ezért lett belőle jó sócsempész majd hadvezér, aztán nemes. Sajnos nem sokkal később kitört a tömegverekedés két (református és evangélikus) kuruc alakulat között, s amikor szét akarta választani őket, agyonverték.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 21:32:53


kösz a türelmedet, te az elkötlezett nézőpontod miatt biztos nagy hülyeségeknek éled meg amiket írok

első éjszaka: lehet, hogy öszekeveredtk bennem a dolgok, mindeesetre A puszták népe nekem olyan volt, mint egy nagy pofon, addig minden cselszövés és pártütés ellenére is volt a nemességről egy idealista képzetem - vagy A puszták népe nem úgy volt?

60-70 év: mondhatunk helyette 40-et is, még mindenféle világháború és gazdasági válság előtt, valóban a boldog békeidők alatt - lehet, hogy több fehérje jutott a táplálékba, de azért mégiscsak jobbágy- meg cselédsorban élt nagyon sok "nemes" - a gulagon is jobb lett a koszt sztálin halála után és az őrök sem viselkedtek annyira állat módjára

nemesség átértelmezése: én készséggel elfogadom, hogy ez megtörtént - ahogy a nyelvi-kulturális nemzet fogalma is bekerült a jogba; de formalitásokon túli éretlme volt-e?

általánso és kötelező népoktatás: no az nem attól lett, hogy hirtelen mindneki "nemes" lett, anélkül is lehetett volna nyugodtan ilyen szabályozást alkotni

az mai adók önmagukban és viszonyításban is elképesztő mértékét aláírom, de azért az akkori adóztatásnak és foglalkoztatásnak is megvoltak a trükkjei - mondjuk ha úgy vasalta be a robotot az uraság, hogy azzal hátráltatta hogy a jobbágy piacra vigye időben a terményét; mert ugye azt ne felejtsük el, hogy a jövedelme nem pénz volt, hanem a megtermelt termény, amit még pénzre kellett váltania, hogy beszerezzen olyan termékekt amit maga nem tudott előállítani - eközben pedig a földesúr az adót akár követelhette pénzben is termény helyett

esze tamás járt iskolába - hát szerencséje volt.
a batthyányi-stratmanoknál meg kórház volt. nagyon sokáig nem volt törvényileg általánosan kötelező ilyen szogáltatásokat biztosítani, inkább csak egyéni kezdeményezések szerencsés kivételeit lehet említeni

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 21:36:18


azok az egyéni kivételek meg nem a nemesi mivolt, hanem sokkal inkább az emberségesség illetve jól felfogott gazdasági érdek példái voltak

"a birkát nyírni kell, nem levágni"

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.24. 22:24:19

arvisura


türelem - attól függ honnan nézzük

ha történetesen a cukorbetegség pathomechanizmusa és therápiás lehetőségei vagy a fekete lyukak "párolgása" (az eseményhorizonton lejátszódó párképződések következtében elszivárgó részecskék) lenne a téma, akkor valószínű terembura lenne az, aki "türelmet" igényelne

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 00:12:41


a magam részéről mindenféle ideológiai vonzalmat kezdek megutálni

mert te is, aki ezt olvasod, meg én is éhség és betegség és kiszolgáltatotság ellen küzdesz és valójában minden embernek ugyanaz az alapvető érdeke és célja és a kiszolgáltatottságunk és gyengeségünk okán érzett féllemből önzésünk leplezésére és megokolására ideológiákat találunk ki, ahol az egyik a csórótól sajnálja a keveset is, másik meg a gazdagtól amit valahogy megszerzett

persze el lehet gondolkodni, hogy melyik az igazságosabb hozzállás, de ezt talán megelőzi az, hogy egyáltalán mennyit van joga elvenni bárkinek is

pl. joga van-e nagyobb földterületet használni, mint amennyi letfenntartásához szükséges?

azonban ezekből a kéérdésekből különböző ideológiákat levezetni - bár lehetséges - mégis hazug dolog. Az ember létfenntartási szükségleti biológiai hasonlóságunkból adódóan nem mutatnak különösebb egyéni eltéréseket. ennek okán többféle választ adni az előbbi kérdésekre hazug és álságos dolog és csak a valódi szükségleteinken túlmutató aljas késuztetéseinket leplezik

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.25. 00:27:05

fasz 2008.11.24. 22:24:19
"ha történetesen [...] a fekete lyukak "párolgása" (az eseményhorizonton lejátszódó párképződések következtében elszivárgó részecskék) lenne a téma"

Hehe. Beletrafáltál, kedvenc témám :-)

Egyszer utánaszámoltam, hogy feketelyuk-gáz (olyan gáz, aminek "részecskéi" fekete lyukak) tud-e olyan sűrű lenni, hogy fekete lyukká záródik az egész. Szerinted?

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 00:37:19

csak így csípőből én azt tippelném nem, bár mik a kiindulási feltételeid?

első körben azt mondanám a mikroszkopikus fekete lyukak hamarabb elpárolognának mint hogy összeálljanak

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 00:49:26

azt hiszem félreértettem

amúgy meg nem tudom, mert hát milyen lyukakról van szó? stacionárius vagy forgó esetleg töltése is van? no és mekkora a tömegű lyukakról van szó?

a fekete lyukak ugye nem atomokból állnak tehát mondjuk tekinthető több naptömegnyi tömegű fekete lyukak halmaza gáznak?


válaszok helyett inkább kérdéseim vannak :)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 01:02:52


esetleg valamiféle láncreakciószerű dolgot el tudnék képzelni, ahol a szétsugárzódó lyukak elegendő "kaját" biztosítanak a többi lyuknak


ilyen rejtvényekkel ne éjjel fél1kor hozakodj elő :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.25. 17:04:44

Terembura: tartok tőle, hogy Mavo - minden gorombasága ellenére - inkább felfogja az ilyesféle érvelést...

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 17:50:01


érvelni szinte bármi mellett lehet, csupán attól függ, az igazság mely elemeit válogatod ki hozzá, és legyen bármilyen szofisztikált az összemazsolázott érvrendszer, attól az még nem lesz helyes

felfogni és elfogadni két különböző dolog

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 18:50:40

terembura,

a hungarus kimaradt, mint a XVIII-XIX. századi Magyarország fontos építőköve.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 18:52:06

"Magyarországon sose volt, ez angolszász szokás [ius primae noctis]"

Mikszáth diszkréten hazudozik ilyesmiről, de ő nem szavahihető.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 18:55:06

"1704-ben még aligha volt látható eredménye a törkdúélás utáni kényszerű betelepítéseknek."

A Felvidékre és Erdélybe a XVI-XVI. században ezrével menekülő német protestánsok nem is léteztek.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 19:00:12


olvass tovább mavo, ezt terembura se tudta helyesen értelmezni

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 19:50:48

mg,

persze, értem én, de ettől fasz-magyar elég jól érzi, hogy ez a fajta érvelés valóban csupán a tények megfelelő csoportosításából áll.

Statisztikákkal hajigálózni mindig is könnyen fordulhat durva csúsztatásokba, fentebb iskolapéldái olvashatóak.

A lakosság tápláltsági szintje például köszönő viszonyban sincs a lakosság adott szegmenseinek de facto jogállapotához (ennek kapcsán azt hiszem az ígéret földje felé menetelő biboldók jó mintát adnak, hiszen zúgolódásuk alapvető tárgya az egyiptomi uborka volt, ugye, mint a jólét jelképe), továbbá az összlakosság átlagos jóltápláltságának se sok a lecsúszó rétegek saját kis nemlétező jólétéhez.

Konkrétra fordítva. A XIX. század végére nem azért voltak meglehetős számban aratósztrájkok (főleg az ún. Viharsarok környékén), mert az akkor kialakuló ún. agrárproletár réteg olyan hű de jól élt volna, vagy a mert csúnya agrárszocialisták a gazdagon terített asztal mellett bebeszélték volna nekik, az nem is gazdagon terített asztal, és hogy nincs munkájuk, vagy ha van alul vannak fizetve, és így tovább. Tippem szerint annyira nem is volt nekik jó.

Elég sajnálatos, hogy a "boldog békeidők" polgárosodási és ipari boomjának nem csak haszonélvezői voltak, és ha valakik, hát a paraszti réteg igencsak megsínylette a lakosság többi részének valóban Európai szintű jólétét, továbbá a XX. század elejének nyóckere is akkor alakulgatott kifele.

Szintén jellegzetes csúsztatás a 20%-os terhek összevetése a mai cúna-cúna kizsákmányolással.

Tegyük félr, hogy az a 20% ugyanis eleve nem 20% volt, hiszen a parasztokat nem csak a tized és a kilenced sújtotta, hanem ilyen-olyan dészma, illetve tetszőleges adónem, amit tetszőleges király/nemes a hasára ütve kitalált a füstadótól a "holnap kell 20 arany, és valakiből ki kell vasalnom" adóig bezárva. Polgári réteg nem igazán lévén ugyanis valahonnan kellett pénzt szerezni.

Sokkal fontosabb, hogy nagyon nem mindegy az, mekkora jövedelemhez társul az a "20%" adó. Hadd ne kezdjek demagóg példákat gyártani ...

Ha az egyszeri jobbágy kizsákmányoltsága valóban legenda csupán, akkor ki kell jelentenem, hogy síkhülye volt az összes magyarországi parasztlázadás összes részvevője tok vonó, a Bánk bán pedig tudatos hazudozás.

Esze Tamás iskolázottsága csodálatos dolog, de én alja genya lévén itt helyben kérem a névsort Rákóczi seregének további iskolázott jobbágyairól, de legalább egy körülbelüli adatot, hány százalékuk végezte el legalább az elemi iskolát.

Kérném még továbbá annak az elmesélést, hogy ha a jobbágyok iskoláztatása olyan faszán meg volt oldva, akkor mijafasz szükség volt az1868. évi (ún. Eötvös-féle) iskolatörvényre, és miért járt a több milliós parasztságból kevesebb, mint ezer (1000) fő 1912-13-ban (!) gimnáziumba, vagyis miért a lakosság mintegy harmadából a jött a gimnáziumi hallgatók bő másfél száza.

Gondolom azért, mert nem volt rá igénye, de azért nekem ez valahogy nem jön össze az agyoniskolázott paraszti réteggel.

Körülbelül ez az a pont, ahol az embernek lassan ordítani támad kedve, hogy te hülye fasz, mit vakítasz, de inkább lelép a francba.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.25. 20:27:18

"aki ezt olvasod, meg én is éhség és betegség és kiszolgáltatotság ellen küzdesz"

Félek, utópia. Valahol még elég vicces ez az egész, rémlik néhai Fritz Baade Legyen mindenki jóllakott című mostanra humorosnak elszámolható felütésű alapműve is, hiába, nem vagyok már fiatal.

Az éhínség (sorry, de) ugyanazt a szűrést végezi, mint annak idején a pestis, persze annyi különbséggel, hogy jóval régió-specifikusabb.

Egész egyszerűen nem áll rendelkezésre annyi mezőgazdasági erőforrás, ami képes a lassan 7 milliárd ember eltartására. Én is sajnálom az éhezőket, de az nem úgy megy, hogy szaporodunk, és a Föld erőtartalékai ezzel párhuzamosan nőnek.

Ez van, kérem tisztelettel, az éhezés megállításának jelenleg a születésszabályozás lenne a legfontosabb eszköze, csak hát igaz keresztény nem húz kotont; jelzem az igaz moszlim se - lehet érdeklődni, a kérdéses területeken mely két vallás toplistás.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.25. 21:51:17

mavo 2008.11.25. 18:52:06
"Mikszáth diszkréten hazudozik ilyesmiről, de ő nem szavahihető"

Baléti Magdaléna és Zeley László története szól szerelemről, gazságról, hatalommal való visszaélésről. Tessék elolvasni.

Mikszáth Kálmán
A JUS PRIMAE NOCTIS, 1885
mek.oszk.hu/00900/00908/html/03.htm#32

A novella így zárul:
"Hát a törvény? - tűnődtek magokban az emberek.
Hja, a törvény sem volt elég erős a régi magyar urak ellenében!"

Ez így volt. A mai "urak" ellenében se az.

A kérdés azonban itt nem úgy szól, hogy volt-e törvénysértés (volt), hogy a hatalmasok megúszhatták-e büntetlenül (sokszor igen), hanem hogy mi volt a törvény. Disznók suttoghattak sokmindent, az még mindig csak ocsmány suttogás, nem több. Tessék már megmutatni, hogy a Tripartitumban (amit évszázadokig effektív törvénykönyvként használtak) hol a "jus primae noctis" tényállása (sehol).

Werbőczy István - Telegdi Miklós
Decretvm Latino-Hungaricum juris consvetudinarij inclyti regni Hungariae et Transylvaniae
Az az Magyar és Erdely országnak törvény könyve
mek.oszk.hu/03600/03613/pdf/

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 23:08:14

"Félek, utópia. Valahol még elég vicces ez az egész, rémlik néhai Fritz Baade Legyen mindenki jóllakott című .."

nos én nem is azt mondtam, hogy mindneki legyen jóllakott

csupán arra világítottam rá, hogy baromság a sok ideológia, mert mindnyájunknak ugyanzok az alapvető szükségletei, érdekei, céljai

és a félelem, a létbizonytalanság teszi azt nagyrészben, hogy kooperáció helyett az önzést két marokra fogva azt ideológiákba csomagolva egymásnak esünk, mert ugye valami ürügy kell ahhoz, hogy miért is megy le egyik ember valami állat alatti szintre és lesz msáiknak gyilkosa akár fegyverrl akár gazdasági/törvényi hatalommal visszaélve (lásd tvk.)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.25. 23:48:30


nem a (jog)történelem a hobbim. matematikus sem vagyok, hogy szakmából, extra energiabefektetés nélkül felskicceljek néhány egyenletet, csak olvastam Hawking, Paul Davis meg John Barrow néhány könyvét - ami azért lássuk be, egy szakmán kívültől bőven több az átlagosan várható ismeretanyagnál

más területen járva viszont van annyi tapasztalatom, hogy Terembura statisztikai hivatkozásokkal megspéklet jogi, történti és jogtörténeti süketelésést megkülönböztessem egy objektív, részrehajlásmentes évrendszertől

lehet játszani, csak átlátszó

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.26. 00:37:14

fasz 2008.11.24. 21:32:53
"volt a nemességről egy idealista képzetem - vagy A puszták népe nem úgy volt?"

Úgy volt.

Illyés Gyula
Puszták népe
mek.oszk.hu/00600/00682/00682.htm

De három dolgot vegyél figyelembe:

1. A könyv a nagybirtok életéről szól. A magyar nemességnek mindig is csupán elenyészően kis része volt nagybirtokos (bár a földterületnek aránytalanul nagy része volt a kezükön). A túlnyomó többség nem úgy intézte a dolgát, mint a grófok. Ha ezt az egész ügyet a "nemesség" nyakába akarod varrni, akkor ugyanúgy beleveheted a kalapba a "zsidó bérlőt" (később már gyakran nagybirtokost) is, aki - Illyés szavaival - "személytelen volt, kimért és hideg".
2. A nemesség számaránya Magyarországon a teljes népességen belül szokatlanul magas volt, 5-7% körül. Összehasonlításképp a demokrácia egyik ősképeként emlegetett Nagybritanniában a XIX. század első harmadában az összes választásra jogosult a férfilakosság kevesebb mint 10%-a, sokaknak egynél több szavazata volt, a nőkre is kiterjedő általános választójog pedig ott csupán 1928 óta van.
3. Illyés műve egy felbomlófélben levő társadalmat mutat be, amit épp kezd ledarálni a kapitalizmus. "De a boldog kor is véget ért egyszer. Jött a vasút." Az alsóbb néprétegek állapota Nyugat-Európában, de különösen Amerikában akkoriban semmivel se volt jobb.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.26. 01:08:28

"Tessék elolvasni."

Nem fogom.

"Tessék már megmutatni, hogy a Tripartitumban (amit évszázadokig effektív törvénykönyvként használtak) hol a "jus primae noctis" tényállása (sehol)."

Komolyan mosolyra fakasztottál. :-)

A hírhedt ius primae noctisról egyetlen, ismétlem egyetlen korabeli Európai törvénykönyvben sem fogsz találni passzust. A britttttttteknél se. Jelenleg egyébként éppen megkérdőjelezik, hogy egyáltalán létezett-e. Ha újat mondtam ezzel szólj de sajna ez így van. Ha nem hiszed, nézz utána, aztán csodálkozz. Keresgélj Alain Boureau környékén.

Kifejezetten üdítő volt egy (nagy eséllyel, nem is létező) passzus kapcsán kimutatott méltóságos felháborodásod, ahogy a koszos brittek nyakába varrtad, és ahogyan egy (talán nem is létező), X-XIII- századi intézmény kapcsán a bőven XVI. századi Tripartitumban nem szereplését magyaráztad lelkesen, az is emelte a hangulatomat.

Érdekes egyébként, az általad itt konkrétan leírtan nemelnyomott (mert az elnyomás az cúna legenda, biza!), sőt agyoniskolázott paraszti réteg ügyében a válaszod mély kuss.

Ja, ott nem urban legendek képezik a kérdés trágyát,,hanem szomorú tények vannak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.26. 01:14:42

fasz-magyar,

jó párszor összefutottunk, kebelbarátok nem voltunk soha, mondhatni nézeteink Makó és Jeruzsálem, talán köptünk is már a másik felé, de itt egy ponton egyetértünk.

"más területen járva viszont van annyi tapasztalatom, hogy Terembura statisztikai hivatkozásokkal megspéklet jogi, történti és jogtörténeti süketelésést megkülönböztessem egy objektív, részrehajlásmentes évrendszertől

lehet játszani, csak átlátszó "

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.26. 01:19:35

Ó, pardon, nem adtam forrást ius prime noctis ügyében, a végén le leszek baszva, hogy hazudok, ahogy szoktam.

Nos, kivételesen nem.

en.wikipedia.org/wiki/Droit_de_seigneur

(ps, bocs a Mixátos etetést, de bejött)

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 01:41:22


azokra a számokra hivatkozni, melyket emlegetsz Trembura, majdnem olyan, mintha valaki 100 év múlva a Gyurcsány-kormány kampányidőszaki gazdasági statisztikai adataiból akarná majd megítélni az ország helyzetét

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 01:48:40


viszont, hogy mit számoltál ki a fekete lyukakról szivesen "meghallgatom", elolvasom

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.11.26. 13:14:37

Úgy is lehet az időt múlatni, ahogy a ius prime noctis műnyulversenyre nevezettek teszik, azaz szövegláda környezetében szép a szóvirág:
A rómaiak a zsidók kezére adták Jézust, akik a lator mellett megfeszítették. Mégis Rómában a Vatikán, és ha nem ezt teszik nincs "megváltva" az emberiség a bűntől. Ha pedig minden előre meg volt írva, akkor Pilátus is silány eszköz csupán. Habár a mai állás szerint minden bocsánatos bűn, a megváltás még várat magára, meg a meghalt milliárdokra.
Az is lehet: nem a Földre fogunk visszatérni, mert akkorra ez a pöcegödörré válik, vagy berepül a "feket lyukba"
Summa summárum: "káromkodásból katedrális"

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 16:37:30


mavo,

örülök hogy azért ellentétek mellett is tudunk találni közös pontot, főleg, hogy ilyen alapvető, ideológiáknál jóval mélyebb, lényegibb dologban

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.26. 16:44:54

Terembura

"Egyszer utánaszámoltam, hogy feketelyuk-gáz (olyan gáz, aminek "részecskéi" fekete lyukak) tud-e olyan sűrű lenni, hogy fekete lyukká záródik az egész. Szerinted?"

szerintem lassan kezdem azt hinni, hogy nem is számoltad ki :)

igazán kiváncsi lennék mire jutottál, a kérdés lényege ha jól gondolom nem más, minthogy azonos tulajdonságú (ha már "gázt emlegettél és nem gázelegyet) szingularitások hogyan kölcsönhatnak

ha két egyforma szingularitás nem annihilálja egymást hanem egy nagyobb lesz, akkor feltételezem van olyan sűrűség, ami mellett fekete lyuk "gáz"ból lesz egy nagy fekete lyuk

bár nyilván ez a "gáz" nem a csillagfejlődés stádiumain keresztül jut el abba az állapotba, hanem jóval direktebb úton

Cypriánus 2008.11.26. 18:56:41

Molnár!
sok mindenben értékelem amit csinálsz ( bár mondjuk a magyar külpolitikát nem szeretném, ha Te vezetnéd :)-igaz, igen fejlödőképes vagy, ami ritka ebben az orzságban, meg képes az önkorrekcióra )
de attól még a magyar jobboldal belterjes vitái , meg a magyar jobboldali bloggerek belterjes vitái , hogy ki a legkonzervatívabb, a többiek meg ballerek és hülyék , eléggé a Judea Népe Felszabadítási Frontot klasszikus esetének tűnnek...nem túlzás ez?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.26. 19:46:02

De, lehet. Erre te újrakezdted, amikor én már abbahagytam:-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.11.26. 19:49:06

Ja, Cypriánus, szerinted ma van magyar külpolitika? Én nem nagyon veszem észre a nyomát... Nehogy azt hidd, hogy ha én lennék a külügyminiszter (nincs ilyen ambícióm), akkor nem egy normálisabb vonalat vinnék, mint a mostani "ja, igen, bocsánat, a mi kurva anyánkat"-hozzáállás a kisantanttal szemben.

Cypriánus 2008.11.27. 10:34:37

szerintem is szar a külpolitikánk.
Nem kéne hagyni, hogy Kisantant legyen, Szlovákiát el kell szigetelni.
Vitát újrakezdeni meg nem volt kedvem, természetesen.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.27. 18:26:19

fasz-magyar,

most hazudjam azt, hogy nem értek veled valamiben egyet, amikor igen? Aztán köpjek fel és állja alá? Nincs hozzá gyomrom.

Üdv a fedélzeten ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.11.27. 18:31:48

Cypriánus,

mg-t azt hiszem én is csak azért olvasom, mert egyébként elég zárt gondolatvilága valahol elég nyitott tud lenni. Jó, csak néha. De tud. Na meg van empátiája, ha nem is mindenki számára.

Seggnyalás vége.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.28. 13:55:08

mavo 2008.11.26. 01:08:28
"Nem fogom [elolvasni, Mikszáth novelláját]"

A te bajod. Pedig érdemes, mert Mikszáth jó, a novella meg ráadásul rövid is, tehát el se fáradsz.

"A hírhedt ius primae noctisról egyetlen, ismétlem egyetlen korabeli Európai törvénykönyvben sem fogsz találni passzust. A britttttttteknél se. Jelenleg egyébként éppen megkérdőjelezik, hogy egyáltalán létezett-e"

Pont erre próbáltam célozni, bocs. Ami a briteket illeti, persze ott se volt törvénybe iktatva. Skóciában mégis szilárdan tartja magát a nézet, hogy I. Edward, Anglia királya az első Skót Függetlenségi Háború (1296-1314) idején megadta az első éj jogát a megszálló angol csapatok tisztjeinek. Írásos nyoma nem maradt a dolognak, de ha figyelembe vesszük, hogy a jó király a Végzet Kövét (Stone of Destiny), miután megszerezte, nemes egyszerűséggel "darab szar"-nak (turd) titulálta - annak ellenére, hogy addig a skót királyokat arra ültették koronázáskor - könnyen hihető, hogy tényleg volt ilyen értelmű informális utasítás. Talán ugyanúgy, ahogy Sztálin Generalisszimusz is megadta a "jus primae noctis"-t a hős felszabadító szovjet Vöröshadsereg katonáinak, mely joggal azok éltek is buzgón, még az se számított, ha nem pont az első (lásd pl. Milovan Gyilasz: Találkozások Sztálinnal. Budapest, Magvető 1989. 102. old., továbbá Polcz Alaine: Asszony a fronton).

Ez egyébként ugyanaz az Edward, aki Aranynál, miután Wales-t leigázta (ez még a skótok elleni büntetőexpedíció előtt volt) "léptet fakó lován". Ő volt az is, aki kitiltott minden zsidót Angliából (miután a pár száz legtekintélyesebbet kivégeztette); a rendeletet egészen Cromwell idejéig szigorúan végre is hajtották, de még ő is csak informálisan, mintegy magánemberként enyhített rajta.

A Végzet Kövével viszont az történt, hogy a Westminsterben nyert elhelyezést s attól fogva az Angol királyokat (és királynőket) ültetik rá beiktatáskor. 1950-ben négy skót diák ellopta (nem lehetett egyszerű, a Kő 152 kiló) és visszavitte Skóciába. Közben az kettétört, restaurálták, majd az Abroathi Apátság oltárára helyezték, gondolván hogy a Skót Egyház majd vigyáz rá. De nem vigyázott, hanem ehelyett szólt a rendőrségnek, aki már kereste, csak addig sikertelenül. Tüstént le is foglalták a lopott holmit, visszavitték Angliába (ez 1951 tavaszán történt).

Aztán 1996-ban, pont hétszáz évvel az eredeti zsákmányolást követően az angolok, leszerelendő a skótok nyugtalanságát, megegyeztek velük, hogy a Kő rendes helye skót földön, Edinburgh várában van és csak koronázás alkalmából szállíthatják vissza a Westminsterbe, ideiglenesen. Pillanatnyilag mindkét fél tartja magát ehhez a kompromisszumhoz.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.28. 18:55:15


úgy látom a fekete lyukakat fekete lyukak helyett a feledés nyeli el

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.11.28. 20:26:46

Bocs, de a fekete lyuk itt mintha nagyon off lenne. Esetleg nyithatunk neki topikot később.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2008.11.30. 16:34:43


te vetetted fel témaként...

én csak mint példát említettem meg más egyéb mellett

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.12.21. 21:31:00

terembura,

eszem faszom megáll. A mixátot már ezer éve olvastam (többször is, de tömörkényt kihagyom), a rizsa meg nem az én műfajom.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.12.21. 21:32:27

ja, és igen. Lehet viccelődni, hogy a katonák ius primae noctist élveztek volna bárhol is, de a szomorú tény az az, hogy nem szűz muffokat basztak default.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.12.21. 21:37:25

mg,

egyébként annyira nincs magyar külpolitika, hogy (mindenütt teljesítendő feltételek mellett) megszűnt a vízumkötelezettség, ha az álmok hazájába szeretnél menni, plusz amire nem volt még példa, a Klón sajttája nyomán valamennyi szlovák főbiszbasz kényszerúen böffentett valamit, és a románokkal a viszony finoman szólva javult (tíz éve rosszabb volt, mint a szlovákokkal).

Ami szerintem nem maximálisan a mostani külügy érdeme, de dolgozgatnak ezek is. Olvastam interjút a kócossal, és (magam is elégedetlen voltam) meglepődtem, nem kicsit. Nem kajabál, dolgozgat.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.23. 02:01:38

Hogyne, például azt nyilatkozta, hogy Szerbiában nem kell magyar autonómia, minek az - úgyhogy az ottani magyarok (!!!) közölték, hogy ne avatkozzon a helyi magyar pártok belügyeibe. Dolgozgat, csakugyan.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.12.23. 11:11:42

Az a vicc, hogy Szerbiában (és csak ott) a magyaroknak minden további nélkül jár a magyar útlevél, tudniillik ők jog szerint mind a mai napig magyar állampolgárok (is). Ez tök független minden népszavazástól és attól is, hogy a mai magyar kormányzat/parlament mozdítja-e a seggét vagy sem.

Ugyanis 1941-ben, a Délvidék visszacsatolásakor ott mindenki visszakapta az állampolgárságot, aztán később meg elfelejtették őket megfosztani tőle. Se Jugoszláviával, se Szerbiával nem volt olyan államszerződés, ami foglalkozott volna a kérdéssel, de a magyar parlament se hozott kiközösítő törvényt ellenük, még a népi demokratikus se (ezzel szemben Caucescu és Kádár megegyeztek arról, hogy az erdélyi magyarok nem magyarok s ezt írásba foglalták, ratifikálták is jól).

Aki tehát olyat szól, hogy "Szerbiában nem kell magyar autonómia", az nem csupán magyar nemzetiségű polgárok, hanem magyar állampolgárok jogait szórja a szélbe. Azaz nem csupán(!?) az etnikai/kulturális nemzetet, hanem magát a politikai nemzetet köpi pofán (azaz minket, kérem tisztelettel).

Állampolgárok tömeges jogfosztása NEM a polgári demokrácia, hanem komcsi/náci diktatúra bejáratott gyakorlata.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.12.23. 15:03:57

Jól van kedves terembura, akkor én most szépen leköptelek.

Addig is rohanj, és a Magyarországon több helyen is bőven többségben levő svábok autonómiájáért légy már kedves kicsit harcolgatni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.12.23. 16:15:16

Anyádat köpd le légyszi, hogy ilyen fia van.

A német kisebbségi önkormányzat dolga ilyet kezdeményezni, ha akarják. A Német Szövetségi Köztársaság nyilván támogatná őket. Meg én is.

Amúgy simán lehetne csinálni zsidó kisebbségi önkormányzatot is. Az kezdeményezhetné a Zsidó Autonómiát (Zsidó Község - Communitas Judeorum, mint 1867 előtt), ha akarja. Izrael állam nyilván támogatná őket. Meg én is.

A magyar állam viszont a saját állampolgárai mellett se áll ki, ami gáz. Ugyanis az állam létének ez lenne az értelme.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.12.25. 00:57:01

Mavo, most aztán nyazsgem neked is, amit Terembura írt, az egyrészt igaz, másrészt félelmetes. Miért is kéne a szerbiai magyarok kezét elengednie a magyar anyaországnak? Mostohaanya-ország lettünk, hála a vasorrú kurva külügyminiszter-banyának...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.01. 23:44:10

Jé, ezek a németek ilyen szarok külpolitikában, hogy egy kurva autonómiát nem képesek kiharcolni? Hogy ezek a németellenes németek leköpik a saját politiki nemzetüket? Az annya. ...

Németország mostohaanya ország?

Beszarás ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.01. 23:44:45

ja, és teremtúrha, a kurva anyád.

Kvittek vagyunk.

vaffanculo 2009.01.02. 22:26:10

mavo, szarjál sünt:) Hogy lehet az, h a rejakción bírsz értelmes stílusban kommentelni, itt meg csak fosás jön ki a szádon? (bocs, a klaviatúrádból)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.02. 22:52:50

vaffanculo,

ha az anyám leköpésére buzdít valaki, annak a kurva anyját, nem tudom, mi ebben a furcsa? Csak neked, csak most: a Reakció bloggereit is küldtem már el anyjába. Most jobb?

vaffanculo 2009.01.02. 22:58:29

először te köpted le teremburát és ő erre tőle szokatlanul kezdett anyázni. bocs, lófasz közöm sincs hozzá, csak az volt az érzésem, hogy ebben a blogban sűrűbben jönnek elő belőled a lófaszok és egyéb nemi szervek, aktusok, stb.-:)
nincs ezzel gáz, az internecc egy ilyen világ, csak megjegyeztem-:)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.02. 23:31:43

vaffanculo,

olvass már vissza, bazmeg! terembura barátod arról kezdett óbégatni, hogy aki szerint nem kell Szerbiában magyar autonómia (~8 telepüéásről van szó összesen, mindenütt másutt az EU-s autonómia szint alatt van a magyar lakosság) , az leköpi a magyarságot, és persze így őt is. Erre írtam,a mit írtam. Hogy a gecibe lehet egy véleménnyel leköpni bárkit is, he?

Tudod, nehéz olyan emberekkel vitatkozni, akik jóformán csak kinyilatkoztatásokban tudnak beszélni. Ha valaki azt mondja, hogy a véleményemmel leköpöm, azzal mi a faszt kezdjek?

A többit te is tudod.

Megjegyzés. Nézz utána a magyar-román kapcsolatoknak ... Szerbia, de még a jelenlegi Szlovákia is ahhoz képest biliben vihar volt ... ("spontán tüntetők" lincselgettek arrafelé az állam félhivatalos támogatásával) és mostanra nyugi van.

Szlovákia az ellenpélda ahol a két ország "nemzeti radikálisainak" _hála_ a viszony megromlott, bár szerencsére messze nem végzetes.

abandi 2009.01.04. 22:08:36

Meg kell vizsgálni, hogy egy Duna-menti egyesülésnek mi a haszna az új alkuk során...
A mocsokszájúmavó meg bekaphattya...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.04. 22:21:07

Mavo, már megint csúsztatsz. Németország lenne a jó példa? Akikre olyan szintű polkorrektség van államice rákényszerítve Hitler után (óta), hogy még a nyugati hadifogolytáborokban kiéheztetett-elveszejtett százezrekről is hallgatniuk kellett? Amelyik ország, ha netán német nemzeti kisebbséget politikailag védene (mert pénzügyileg nagyon is segít minden külországi németet), akkor Anschlusst és hasonlókat bömbölnek, meg szudétanémet válságot?
Ugyanmááá...
süti beállítások módosítása