Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Új alkotmány kell – akár forradalom árán is!

2007.07.04. 18:54 Molnárgörény

  Több korábbi posztban kifejtettem, hogy Magyarországon a demokrácia ma sok szempontból látszat. A törvények úgy-ahogy demokratikusak; a jogalkalmazás viszont súlyosan hiányos. Ma már felületesen szemlélve is látja mindenki a rendszer súlyos hibáit: az ávó jelvényeit levéve moslékká verheti a békés, törvényes gyűlés résztvevőit az utcán, és ezért a vezetők még kitüntetéseket is kapnak. Nem a Btk. vagy a rendőrségi törvény a rossz: csak éppen a megszegésüket valójában az igazságszolgáltatás nem hajlandó megtorolni, a feljelentéseket koholt ürügyekkel elutasítják. A hatalmi ágak elválasztása ténylegesen nem létezik: az ügyészséget könnyedén, a bíróságokat kissé nehezebben, de mégis hatékonyan kontrollálja a hatalom. A gazemberségek leplezésében pedig élen jár a csahos bértollnokok gyülekezeteként ordibáló balliberális médiatúlsúly – jobboldali, konzervatív véleményt eleve csak védekezve lehet megjeleníteni. Csodálatosan hatékony az állandó, bár tökéletesen alaptalan fasisztázás is: amikor nincs felfújható ügy, akkor maga a kormány vagy a titkosszolgálat csinál gumicsontot a rágásra.

A mai magyar politikai rendszer az alkotmány hiányosságai miatt nem demokrácia. Ugyanakkor az alkotmány módosítása csak kétharmados többséggel lehet: azt ritkán szerez bárki, és akkor se módosít… Vagyis: az alkotmányozást csak a mai keretek szétfeszítése (magyarul: győztes forradalom) után lehet végrehajtani.

Az alkotmány hibái a következők. Először is: a választási rendszer gyakorlatilag tökéletesen kiszolgálja a nagyobb pártok érdekeit. Az egyéni körzetek bizonytalanságát a listák kellemes bizonyosságára válthatják azok a képviselők, akik a lista-összeállítókhoz – vagyis a pártführerekhez – hűségesek. A 386-os létszám biztosítja, hogy egy szem képviselő ne tudjon sokat tenni, és ne tudja a körzetét a többség tagjaként sem kiemelkedően fejleszteni (ellenzékben meg főleg sehogy) – úgyhogy az egyéni körzeti újraválasztást sem lehet a szavazókra támaszkodva elérni. Összefoglalva: a képviselők nem a népnek, hanem sokkal inkább a pártnak gazsulálnak, ha biztos karriert akarnak.

Összefügg ezzel a politikai elitben meglévő alattomos konszenzus arról, hogy lopni szabad. Nevezetesen: érdemes megfigyelni, hogy a rendkívül látványos disznóságokat SOHA nem követi bírósági ítélet. Akkor sem, amikor az ellenoldal kormányoz – Keller Lászlónak csak a pofája volt nagy, de egyetlen fideszes országgyűlési képviselőt be nem csukatott. Szabadi Béla az egyetlen, aki képviselőként viselt dolgai miatt bekerült, de ő annyira ostoba volt, hogy senki sem akarta megvédeni. A konszenzus tehát így szól: LOPNI MINDENKINEK SZABAD, HA A PARLAMENTBEN ÜL. AMENNYIBEN A TÚLOLDAL ÉSZREVESZI, JOGA VAN KORLÁTLAN MÉDIAHÁBORÚT INDÍTANI ELLENE ÉS PÁRTJA ELLEN, DE SOHA, SENKINEK NINCS JOGA A VÉTKEST TÉNYLEGESEN BÍRÓSÁG ELŐTT ELSZÁMOLTATNI. MINDEN PÁRT KÖTELES BÁRMELY CSÚCSPOLITIKUS ELLEN NETÁN MEGINDULÓ BÍRÓI SZÁMONKÉRÉS LEÁLLÍTÁSA ÉRDEKÉBEN MINDENT MEGTENNI!

Persze a pártok ezt a konszenzust soha nem ismerik el – de az értelmesebb emberek látják, hogy 1990-től töretlenül működik.

A másik hiba: a bírósági szervezet nem teljesen autonóm, és a bíróságokat költségvetési függésben tartja a kormánytöbbségtől. A mai kormány már annyira nem veszi komolyan a hatalmi ágak elválasztását, hogy  miniszteriális szinten összepakolta a rendőrséget a bírósággal, vagyis a tüzet a vízzel. Nem csoda, hogy a Gergényi-ügyben nincs elszámoltatás, Gyurcsány ellen is minden eljárást megszüntettek, és ma már nagyjából senkinek nincs esélye a bíróságon az államhatalom vagy egy-két milliárd forint gazdája ellen…

Az alkotmány egy toldozott-foldozott törvény: a szocialista „alaptörvény” némi átszabása után jött létre. Ennek megfelelően gyenge minőségű, és hozzájárul ahhoz, hogy egy olyan politikai elit játsszon előttünk látványos bábszínházat, amelynek nem az ország, hanem a saját boldogulása az egyetlen célja. Hangsúlyeltolódások ugyan vannak, mert a Fidesz tagadhatatlanul inkább engedte élni a lakosságot, és néhány intézkedése a polgárok valamelyes gyarapodását szolgálta (olcsó lakáshitelek), de a Fidesz vezérei is szépen vagyonosodnak, ha nem is annyira pofátlanul, mint a baloldali főgazemberek.

Szépszerével itt nem lesz új rendszer és új alkotmány, mert a politikai erők (melyek a lakosságtól eléggé elidegenedtek) maguktól soha nem változtatnak a korifeusaiknak kitűnő rendszeren. Legyen akkor inkább forradalom! Nem okvetlenül vérontással: elég volna az országot megbénító sztrájk, és alkotmányozó nemzetgyűlés kikövetelése. Működne a passzív ellenállás: például jövőre senki ne fizessen adót. Egy fillért sem! De mindehhez az kellene, hogy a polgárok többsége felismerje: a mai berendezkedéstől legfeljebb alkalmi könnyítéseket kaphatnak, de azt soha, hogy a mindenkori kormány semmi mást ne nézzen, mint az ország javát. Manapság a kormány először saját zsebét figyeli, aztán a vezető politikusokét és a háttérben álló vagyonos támogatókét, aztán a bankokét, és valahol hetedik-tizedik helyen ott a magyar polgár – de csak akkor, ha a kormányra szavaz…

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr22111757

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.07.04. 21:35:20

Minden valamirevaló, politikusnak mondható embert kivakartak a színről. Ez a "bábhadsereg" úgy intézi, hogy ha rákos betegség el nem viszi őket, akkor a parlamentből fogják eltemetni. Nem egy kivénhedt pártkatona a mások öt - tízszeres nyugdíja mellett tanácsadóként libicol a frakciókban.
A választási rendszer szerint a pártok közötti arányokat befolyásolhatja a szavazópolgár, a káderek viszont kihalásig rablógazdálkodhatnak a közösből.
A mai napon került ismét felszínre a faluhatárokat tologató Wekler, megint pártíz milliócskát sikerült állítólag a családi körbe beseperni.
Azt, hogy mennyit érnek a hatalmi ágak jól jellemzi egy újságíró elszólása: nem igazságot, hanem jogot szolgáltatnak Magyarországon.
Van is húszkötetre való összevisszaság a mindenkori uralkodóosztály egyéni érdekei szerint.
Gyurcsány Ferenc már kiadta a lózungot: a népszavazás olyan kérdésekben kérdezi a parasztokat, ami adóemeléshez vezethet, ellehetetlenülhet a reform, stb.
Azt elfelejti elmondani, hogy az ő reformja a pénzelvonás, pénzbehajtás, szabadrablás.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.07.04. 23:11:08

Szerintem a jogrendszer egyik visszássága az elévülés; tavaly, amikor a Magyar Nemzet és Pesty László megszellőztette Gyurcsány gyanús ügyeit, ő nem tagadta a disznóságokat, de hozzátette, hogy ezek az ügyek elévültek - magyarul ő már nem bűnös.

Valamelyik holokauszt bizottság nemrég kezdeményezte a II. vh. végén csendőr Finta Imre perújrafelvételét - nekik lehet? Fintát ráadásul mind Nürnbergben, mind pedig itthon felmentették a vádak alól.

Miért létezik ilyen? Jelen esetben van bűn, van bűnös és milliárdokról van szó - a mi pénzünkről.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.05. 01:27:58

Arvisura: igaz. És te tudsz más megoldást, mint felkelni a rendszer ellen? Mert a kormányváltás alighanem csak disztingváltabbá teszi a disznóságokat, de nem szünteti meg.

Gábor79: megvan a jogtechnikai oka, hogy a háborús bűnök nem évülnek el - erről nemzetközi egyezmény is szól - megjegyzem, hogy részben ez is a holocaust-ipar része, bár kényszerültek más, pl. a volt Jugoszláviában történt tettekre is alkalmazni, különben nagyon kilógott volna a lóláb. Nem az elévüléssel, mint intézménnyel van baj (mert egy kommersz lopást sok év múlva nehéz bebizonyítani, és a büntetés se igazságos 15 évvel később, ha addig becsületesen élt már a tettes). Az a fő probléma, hogy egy miniszterelnök - ha bitorló is - erre hivatkozhat, és mer is hivatkozni, a lehető legnagyobb pofátlansággal. Nála ugyanis a feddhetetlenség volna az elvárható erkölcsi mérce, úgyhogy félelmetes, amikor az ország vezetője - MINDEN KÖVETKEZMÉNY NÉLKÜL - kvázi beismeri a bűncselekményt, és a pofánkba röhög. A nép mg tűri, és az ellenzék se kiált, hogy kapára, kaszára, emberek!

Ez a rendszer 17 év alatt olyan rothadó lett, mint a weimari köztársaság. Sajnos, attól tartok, hogy nem forradalom, hanem Gyurcsány-puccs lesz a vége...

M.A.N.Ó 2007.07.05. 08:57:07

OFF

Elnézést, hogy itt kérdezem meg, de ahogy Molnárgörény, úgy én is rendszeres olvasója vagyok Athina blogjának (csak én nem szoktam kommentelni). Tegnap óta nálam Athina blogjánál egy nagy feketeség jelenik meg és csak annyi van kiírva, hogy "Finita". Tud esetleg valaki valamit arról, hogy mi történhetett? Előre is köszönöm és mégegyszer bocs az offért.

ON

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.05. 09:46:24

Valószínűleg kiakadt a szolgáltatójára, korábban már többször kilátásba helyezte, hogy szolgáltatót vált. Az se kizárt, hogy a világra akadt ki és szünetelteti magát egy ideig. Én is megkérdeztem egy barátnőjét, hogy mi történt, de az még nem válaszolt.

M.A.N.Ó 2007.07.05. 10:17:52

Köszi a választ. Remélem mihamarabb lesz valami infó róla.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.07.05. 11:11:36

Mivel hazánkban valóban annyira rosszul mennek a dolgok, hogy csak radikálisan lehet szerintem is rendet rakni, a forradalom és/vagy nemzeti ellenállás ötletét magam is támogatom.

Én magam nem vagyok egy spontán ember, ezért úgy gondolom, hogy a forradalom csak az utolsó lépés, előtte még rengeteg mást meg kell tenni, hogy a káoszból minél hamarabb rendet lehessen tenni. Ez rendkívül fontos, mert amíg nincs rend, még képtelenebb vagyonokat nyúlnak le az ügyeskedők, mint eddig.

- fontosnak tartom külföldi alkotmányok tanulmányozását, és azok alapján készüljön egy konkrét terv az új nemzeti alkotmányra, amit ezután társadalmi vitára lehetne bocsájtani

- az országgyűlés reformja is elkerülhetetlen, a szavazási rendszert kell sürgősen megújítani, például hogy ne lehessen visszaélni a szavazatszámláláskor, de ugyanilyen fontos a listás képviselőség megszűntetése: akire nem szavazott senki, ne kerülhessen be a vezetésbe; emellett a parlament létszámát 150-200 főre kell csökkenteni

- ideiglenes kormány megnevezése, amíg az új választási rendszer el nem készül

- a politikusok legyenek számonkérhetőek, legyen beszámolási kötelezettségük, s ha nem végzik jól a dolgukat, akár meg kell adni nekik a lehetőséget, hogy a börtön hűs falai között gondolják át még egyszer a dolgokat: magyarul legyen tétje a hatalomnak; egy barátom ötlete, hogy legyen egy civil szervezetünk, ami a politika fölöt áll, és azt ellenőrzi, s ha visszásságot lát, azonnal járjon el megfelelően

- meg kell szervezni egy új igazságszolgáltatási és bűnüldözési rendszert

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.05. 12:34:03

Tisztelettel felhívom a kedves kommentelők figyelmét a következő posztra és a benne foglalt büntetőjogi tényállásokra. Vagyis: a forradalomról beszélni, azt támogatni elviekben nem lépi túl a szabad vélemény-nyilvánítás alkotmányos jogát - különösen akkor, ha nem csupán általánosságban beszél róla az ember, hanem olyan konkrétumokat rögzít, amelyek a rendszer antidemokratikus voltát bizonyítják, illetve azt mutatják be, hogy ezen antidemokratikus jellegek csak a fennálló kereteket áttörve változtathatóak meg. Ugyanakkor kerülendő olyan látszat keltése, mintha forradalmi szervezkedés folyna, vagy annak előkészítése, mert az büntetendő cselekmény.

Gábor79: jó alkotmányt nem nehéz írni. A nehéz elfogadtatni, illetve biztosítani, hogy néhány gazember a népet átverve ne változtathassa meg egykönnyen.

Az egyéni választókerületi rendszer egyetlen hibája, hogy nem arányos - bár ez afféle önkorlátozó politikai kultúrával, mint az angol, nem jelent gondot. Ilyen itt még nincs, tehát valószínűleg szükség volna az elvesző szavazatok némi kiegyenlítésére (rövid kompenzációs lista, az önkormányzati egyéni álasztókerületes rendszerhez hasonlóan). Megjegyzem, a majdnem tiszta egyéni választókerületi rendszer a "számonkérhetőségre" önmagában is elegendő: abban ugyanis a választók kirúghatják a képviselőt a parlamentből, akivel elégedetlenek.
Az igazságszolgáltatással az a baj, hogy a 70 éves bírói nyugdíjkorhatár miatt máig is a Kádár-rendszer egykori alkalmazkodó bírói vannak a fontosabb posztokon - meg is van az eredménye.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.07.05. 17:42:19

A forradalom roppant költséges dolog. És nagyon ritkán van jó vége. Ha leverik, akkor azért, ha meg gyöz, akkor azért. Az egész euro-amerikai történelemben nem sok sikeres forradalmat ismerünk (másutt meg alig volt ilyesmi). Még a legsikeresebb minta a forradalom - radikalizálódás - rémuralom - konszolidáció - ellenforradalom - kiegyezés sor vagy ennek csonkitott változatai, de ez roppant idö- és vérigényes folyamat, valószinüleg több nyomorúsággal jár, mint amennyit nyerni lehet vele.

Az amerikai forradalmat a sikeres, "jó" forradalom mintájaként szokták emlegetni. De egyrészt ez csak az akkori két szuperhatalom, a Brit és Francia Királyság hatalmi harcának mellék-hadszintere volt, akkor éppen francia részgyözelemmel, másrészt a forradalmi hatalomátvétel után a volt gyarmatok akkori lakosságának majdnem felét, a "királypártiakat" vagy kiirtották, vagy - teljes vagyonelkobzás mellet - számüzetésbe kényszeritették. Persze minden jó, ha a vége jó, de a konszolidációhoz ott és akkor is évtizedek kellettek. Aztán késöbb még egy kivételesen véres polgárháború is járult mindehhez.

De a semmittevés és a "múltat végképp eltörölni" aktivizmusa között még rengeteg közbensö fokozat van. Ezek nagy része a pillanatnyilag hatályos alkotmány szerint is törvényes, igy talán célszerü elöbb ezeket végigpróbálni, mielött elveszitenénk a fejünket.

De bármilyen sikeres akcióhoz tömegek kellenek, méghozzá jól informált, szervezett, öntudatos tömeg. Le lehet ülni a vasúti sinekre, de ha ezt csak pár tucat ember teszi, az nem vezet sehova. Ha milliók, akkor az egészen más.

De ha ilyen mozgalmat tudsz inditani, akkor talán a jelenlegi választási rendszer mellet is el lehet érni áttörést. Az alkotmány tulképp könnyen módositható, a 2/3-os parlamenti többséghez elég a szavazatok 53-55%-a. Az persze kérdés, hogy a honatyákat hogyan kényszerited aztán arra, hogy Alkotmányozó Nemzetgyülést hivjanak egybe, de hát ehhez kell az erös civil társadalom.

Én elöször is nem a pártokrácia miatt keseregnék, hanem a civil szervezetek gyengeségén. Ezen a területen kell megerösödni, meg kell tanulnunk a kialakult technikákat - sokszor egyébként elég csak feleleveniteni, mert réges-régen már sok minden müködött itt, ami most nem. Mindenekelött szót kell értenünk egymással, enélkül nem megy.

A tisztán egyéni választókerületi rendszerhez sem füznék olyan vérmes reményeket. Amerikában mindig is az volt, aztán mégis csak két párt van, lényegileg. Nagy földindulás, mikor új párt került be a kongresszusba és szenátusba, csak egyszer volt több mint kétszáz és alatt, annak is polgárháború lett a vége.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.06. 01:06:03

Terembura: forradalom alatt értek minden nem rendszerkonform megoldást, az általános sztrájkot vagy a polgári engedetlenséget is. Az általad javasolt módszer rokonszenves volna számomra (másfél évtizede civil szervezetben/szervezetekben működöm), de van vele egy hatalmas gond: túl lassú. Gyakorlatilag nem marad az országban (és az országból) semmi, amit reformálni lehetne, mire talán évtizedek alatt kiépül a civil társadalom. De ki sem épül... A pártok gondoskodnak róla, hogy a hatalom az ő belügyük maradjon. A civil szervezetek terét elveszi az általános szegénység (tagdíjból nem lehet fennmaradni...), a támogatás pedig a hatalom kezében van.

Amerikában azért ennyire nem egyszerű: ott is voltak kisebb erők, akik olykor be is jutottak (alkoholellenesek például, de független is szokott lenni). De Amerika nem éppen a demokrácia mintaképe a zsákmányrendszerrel, melyben minden közfunkció politikai jellegű, le egészen a megyei seriffig vagy akár halottkémig...

Mindenesetre most a legnagyobb veszély az, hogy Gyurcsány nem fog eltűnni a süllyesztőben. Akkor pedig a fegyveres felkelés esélye jelentősen megnő, mert a magyar nép rengeteget eltűrt eddig, meg ezután is el fog, de egy Gyurcsány-puccs talán kiverné a biztosítékot. Nagyon sokan nem hisznek ilyen lehetőségben (a történelem mozdulatlansága mindenkinek a saját élete felől nézve...), pedig reális és komoly veszély.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.07.10. 10:00:54

Sólyom Bubu: A Magyar Alkotmány nem ismeri az alkotmányozó nemzetgyűlés intézményét

Forrás: Magyar Rádió Online www.radio.hu/read/197758

Cserébe itt van egy egész jó program, hogy mit is kéne csinálni:
inebhedj.hu/?m=1&p=29

Itt érdemes a többi cikket is elolvasni, szerintem nagyon jól ír a szerzőjük.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.07.10. 11:40:11

Több, mint ezermilliárd az államháztartás féléves hiánya
www.demokrata.hu/hirek/hir.php?azon=5245

2006-ban az első féléves államháztartási hiány 1284,9 milliárd forintot tett ki
www.fn.hu/gazdasag/0607/juliusi_tobbletre_keszul_pm_139063.php

2005-ben pedig 988,1 milliárdot (forrás a fenti oldal).

2005. egy "normál" évnek számított, ugyanúgy, mint 2007. A 2006-os választási évben magasabb hiány sajnos természetes.
Igaz, azóta volt pár százalék infláció, de ahhoz képest nekem úgy tűnik, hogy olyan nagyon jól működnének a reformok.

Érdemes még megfigyelni a hazai nettó adósságállomány változását, az MNB statisztikája ezt írja: "2007. I. negyedév végén az előző negyedévhez viszonyítva az
államháztartás és az MNB nettó adósságállománya 1,3 milliárd euróval nőtt.". Ez az összeg, 245 forinttal számolva 318 milliárd forintot tesz ki.
Forrás: MNB, href.hu/x/32h7
(pdf, 8. oldal)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.07.10. 13:55:37

Gabor79: (Sólyom Bubu) A Magyar Alkotmány nem ismeri az alkotmányozó nemzetgyűlés intézményét

Tényleg nem ismeri. Mivel azonban új Alkotmány létrehozásához úgyis kell a 2/3-os többség, az Országgyülés elözetesen módosithatja a jelen provizórikus alkotmányt úgy, ahogy tetszik. Ha ilyen lépés mögött nincs 2/3-os többség, akkor meg miröl beszélünk?

Az Alkotmány életrekeltése nem kis feladat, elmélyült, hosszadalmas, részletekbe menö közjogi aprómunkát követel. Az Országgyülés napi munkájába ez semmiképp sem illeszthetö be. Ezért kell egyszeri alkalommal külön testületet választani, ami elvégzi a munkát.

Ennek feladata nem valami vadonatúj, sose látott alkotmány összeállitása lenne, de nem is az ideiglenes (szovjet-német mintájú) alkotmány átgyúrása. A tényleges feladat a jogfolytonosság helyreállitása, a magyar történelmi Alkotmány (a Szentkorona) visszahelyezése jogaiba.

Ez öltheti azt a formát, hogy azokat az alaptörvényeket, amelyeket hagymányosan a történelmi Alkotmány részének tekintettek, egységes szerkezetbe foglaljuk, végszükség esetén akár kissé módositva is. De az esetleges módositásoknak levezethetönek kell lenniük a hagyományos magyar közjogból, a jogkiterjesztés elvét kell követniük.

Ahhoz hasonlóan, ahogy ez 1848/49-ben történt. Akkor voltaképp nem eltörölték a nemesség politikai kiváltságait, hanem kiterjesztették azokat az egész nemzetre. A cél tehát nem az, hogy a múltat végképp eltöröljük, hanem hogy mindazt megörizzük, feltámasszuk, új életre keltsük, ami abban értékes, miközben az ex-lex állapotban eltöltött utóbbi 63 év közjogi tapasztalatait is beépitjük (például az Alkotmánybiróság intézménye jó).

Az Alkotmány megszövegezése azonban csak a kisebbik része a munkának. A voltaképpeni feladat a jogfolytonosság helyreállitása. Ez együtt jár azzal, hogy elöször is górcsö alá vesszük az 1944 március 19.-én hatályos törvényeket és egyesével, részletekbe menöen megvitatjuk, majd külön döntéssel hatályon kivül helyezzük, ha kell. Azért mondom ezt a határdátumot, mert az ország szuverenitása akkor veszett oda.

Mégiscsak méltatlan, hogy a meghozatalukkor is alkotmányellenes zsidótörtvényeket 1945 február 6.-án egyszerü minisztertanácsi rendelettel (200/1945. M.E. számú rendelet) helyezte hatályon kivül a demokratikus legitimációt is nélkülözö ideiglenes kormány, aztán ez ennyiben is maradt. Amúgy a zsidótörvények becikkelyezésekor is "elfelejtették" hatályon kivül helyezni a korábbi jogegyenlöségi törvényeket. Ugyanez a jogi zürzavar áll fenn az állampolgársági törvény vonatkozásában is. A háborút közvetlenül megelözöen s a háború alatt ideiglenesen megnövekedett országterület lakosságát soha semmilyen törvény nem fosztotta meg magyar állampolgárságától, aztán mégsincs nekik ilyesmi. Még azoknak sem, akik abban az idöszakban születtek, amikor ezek a területek Magyarországhoz tartoztak!

Nagyon sok ilyen apróság van eltemetve a hátsókertben, ezeket mind, egyesével, szépen sorra kell venni, különben csak nevetni (vagy sirni) lehet a jog méltóságán, leborulni elötte semmiképp.

És ez még csak az elvégzendö meló kisebbik része. Sorra kell venni az összes, jelenleg is hatályos törvényt, ami a közbeesö (immár 63 éves) idöszakban született, tulajdonképpen törvénytelenül. Ezek túlnyomó részét nyilván muszáj változtatás nélkül átvenni, különben a jogbiztonság elvét gyalázzuk meg. De itt sem kerülhetö meg a tételes felülvizsgálat, mert akadhat köztük olyan, ami tényleg alkotmányellenes.

A jelenlegi ideiglenes alkotmány szinte teljes egészében olyan idöszakban született, amikor az ország idegen katonai megszállás alatt állt (bizony, még 89/90-ben is ez volt a helyzet), tehát nem volt szuverenitása csorbitatlan birtokában. Ugyanakkor az alkotmány alapvonalait demokratikus legitimációt nélkülözö, szabadon nem választott parlament fektette le és azon késöbb már csak apró változtatásokat eszközölt a valódi népképviselet, de leginkább az Alkotmánybiróság alakitott rajta itt-ott. Jó szándékkal, de megkérdöjelezhetö legitimációval, hiszen nem ez lenne a dolga. Az Alkotmánybiróság normális esetben csak értelmezi az Alkotmányt, pozitiv jogot nem hoz létre - de mégis ezt teszi, tehát az eset nem normális.

Már csak ezért is megkerülhetetlen feladat az Alkotmányozó Nemzetgyülés összehivása. Halasztgathatjuk még pár évtizedig, de a végén úgyis ide jutunk vissza.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.10. 20:36:52

Sőt, terembura, még csak nem is minisztertanácsi (akkor az még nem volt), hanem miniszterelnöki rendelet (az Me. rövidítés ezt takarja) történt meg ez. A háborús bűnök el nem évüléséről szóló hasonló Me. rendelet mé ma is utaló szabályként ott van a Btk.-ban.

Az Alkotmánybíróság éppen az alkotmány gyengesége miatt olykor a "láthatatlan alkotmány"-hoz folyamodott - tulajdonképpen ha formailag nem is, de tartalmilag olykor természetjogi elveket használva.

A jogról lehetne sokat elmélkedni - szeretek is - de ezt inkább megírom egy külön posztban...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.07.11. 00:07:53

Ez a láthatatlan alkotmány azért közjogi abszurdum, nem? Tudom, hogy olykor nincs más megoldás, de ha nincs, az is csak a betegség egyik tünete.

A halálbüntetést is ilyen alapon törölték el, márpedig ekkora jelentöségü ügyben azért csak-csak a népképviseletnek kellett volna dönteni.

Egyébként támogatom a halálbüntetés eltörlését, mert a magyar történelemben több embert nyirtak ki politikai okokból, mint ahány valódi bünözöt. Csak éppen nem ez az elintézési módja az ilyesminek.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.07.12. 02:07:37

Az bizony. Közjogi abszurdum. Tulajdonképpen csakis az Alkotmánybíróság önkorlátozásán múlik az, hogy meddig megy el: még egy abszurdum (eddig a gyakorlatban nem merült fel, de súlyos elméleti vita folyik róla, és Sólyom is polemizált erről AB-elnök korában) az "alkotmányellenes alkotmánymódosítás" kérdése.

Én - nálad kevésbé filantrópként és konzervatívabbként - a halálbüntetés teljes eltörlését nem tartom szerencsésnek (már csak gazdasági okból sem: sokba kerül néhány igazi elvetemült gazember életfogytig őrzése, nekik meg nincs szökési kockázatuk, mert roszabb nemigen lehet a sorsuk). A halálbüntetést csakis politikával össze nem függő igen súlyos köztörvényes cselekményekre (gyilkosság minősített esetei) tartanám fenn, és a kiszabhatóságot valamennyire megszigorított bizonyítási rendszerhez kötném. Vagyis ha nagyon közvetettek a bizonyítékok, akkor elítélhető a bűnös, de nem halálra, ahhoz precízebb bizonyítottság kellene. Így az ártatlanok jóvátehetetlen kivégzése remélhetőleg kivédhető, ugyanakkor a szemétládák eliminálhatóak maradnak.