Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Demográfiai modell

2008.01.03. 23:24 terembura

Ehhez nincs sok hozzátennivalóm. Dr. Baranyi Károly és a Nemzeti Pedagógus Műhely elgondolása zseniális.

Ezért a honlapján található pdf dokumentumot egyszerűen html-re konvertáltam és itt is közreadom. Nem hiszem, hogy copyright problémák merülnének fel, mert a javaslat tartalma abszolút közügy, így azt feltétlenül közkinccsé kell tenni.

Nemzeti Pedagógus Műhely
1062 Budapest, Andrássy út 87-89. fszt. 1.
Tel. (00-36-)30-2013975, tel/fax: (00-36-)1-3215940
E-mail: npm@freemail.hu, info@baranyi.hu
Honlap: www.baranyi.hu
Adószám: 18068478­1­01
Bankszámlaszám: 11706016­20795832
Bírósági bejegyzés: sorszám: 6198 (Fv.B.:11.pk.61421/2)

Népesedési modell1

Az európai országok közös problémája a népesség természetes reprodukciójának elégtelensége. Egyre kevesebb gyermek születik a családokban, ez a lakosság kor-szerinti eloszlásának torzulását eredményezi. Egyre több nyugdíjas jut egyre kevesebb aktív adófizető állampolgárra. A jelenség a nyugdíjrendszer összeomlásához vezethet.2 Munkaerőhiány lép fel, erősödik a migráció, amely kulturális feszültségekhez, az értékes hagyományok sérüléséhez vezethet. A válság megelőzése ugyanolyan fontos, mint a környezet védelmére tett intézkedések. Európában a lakosság természetes reprodukcióját elsegítő terv kialakítására van szükség.

A népesedési folyamatok dinamikáját, a tendenciák kialakulását elméleti (demográfiai, szociológiai, játékelméleti) modellekkel értelmezhetjük. Alapvető felismerés, hogy minden olyan közösségben, ahol a javak áramlásának iránya az együtt élő generációk között az idősebb korosztályoktól a fiatalabb korosztályok felé mutat, szükségszerű a népességdeficit, és ha a javak áramlása a fiatalabb korosztályok felől az idősebb korosztályok felé irányul, biztos a népesség természetes növekedése.3 Az európai (humanista) közgondolkodás szívesen elutasítja, hogy a gyermekvállalás és az anyagi érdekeltség összefüggene, azonban azt tapasztaljuk, hogy ahol a sok gyerek lényegében kizárólagos feltétele a szülők későbbi anyagi jólétének, ott a túlnépesedés jelent problémát, ezzel ellentétben, ahol a társadalmi berendezkedés olyan, hogy a szülők anyagi helyzetét hosszabb távon is nemhogy javítja, hanem inkább rontja a gyermekvállalás, ott mindig megjelenik a demográfiai deficit.

Eredményes népesedéspolitika kulcsa az, hogy vissza kell állítani a család gazdasági egységét. Ezt úgy kell megvalósítani, hogy az emberi erő termelése önszabályozó legyen. A családnak a jövőre vonatkozóan alapvető érdeke legyen, hogy gyermekei szülessenek, azokat minőségi oktatásban részesítse, törvénytisztelő állampolgárrá nevelje, még a jelenben hozott áldozatok árán is.

A Nemzeti Pedagógus Műhely (Budapest) társadalompolitikai javaslatának fő tézise, hogy a munkaerő újratermelését, a gyermekek világra-hozását és felnevelését közfeladatnak is kell tekinteni, olyan erőfeszítésnek, amely a közjót szolgálja, mint a rendvédelmi szervek, a honvédelem, az állami apparátus, oktatási rendszer fenntartása.4 A gyermekek szülése, nevelése és taníttatása nagy terhet hárít a szülőkre, az állam a terhekhez a költségek kisebb hányadával járul hozzá.5 A közfeladatokra fordított erfőrrásokból részesedni kell a munkaerő újratermelésében, a gyermekek nevelésében természetes részt vállaló családoknak. A közjóért felelős állam feladata, hogy a javak áramlását az együtt élő generációk között irányítsa.

A javaslat lényege: A felnevelt gyermek adójának (személyi jövedelemadójának) egy része a felnőtt gyermek döntésétől függetlenül, növelje a szülők jövedelmét vagy nyugdíját.6

Elgondolásaink szerint a koncepció megvalósulása fokozatosan történne, a gazdasági feltételektől és a gazdaságra gyakorolt kedvező hatástól függően.7 A bevezetés fokozatosságának ellenére a rendszer pszichológiai hatása várhatóan már eleinte pozitív lenne, hiszen az átutalt adó-visszatérítés azt az üzenetet hordozza, hogy a gyermeknevelésre fordított áldozatot elismerik.8 A rendszer ugyanis azt az évszázados igazságtalanságot kompenzálja, hogy a gyermek nevelését nem ismerték el, mint gazdasági tevékenységet.9,10

A koncepció megvalósításából származó várható nyereség:

  • A demográfiai irány kedvezőre fordul, több gyermek születik, a népesség száma természetes szaporulattal stabilizálódni fog.
  • A javasolt rendszer a házasságkötéssel létrejött családot támogatja az együttéléssel szemben, akadályozza a válásokat. A pénzügyi folyamatokkal kapcsolatban megkövetelt fegyelem a párkapcsolatokban is maga után vonja a felelősségteljesebb magatartást.11 Ezért összességében pozitív hatás várható a közerkölcsre.
  • A koncepció megvalósítása családi szinten gazdaságélénkítő beruházásnak is tekinthető. Az adó egy részének visszajuttatása lendületet ad a gyermeknevelésre, iskoláztatásra fordított erőfeszítéseknek. A családba visszaáramló pénz a családon belül újra elosztható, ezzel a család stabilitását pozitív visszacsatolással erősíti.
  • Segíti a háromgenerációs család megújulását, a nagyszülők életminőségét javítja.12 Értéket adhatnak át unokáiknak, és időskoruk életének értelmét kapják cserébe, csökkeni fog az idősek kiszolgáltatottsága, elősegíthető a családon belül az otthoni ápolás, ezért a társadalombiztosító költségei csökkennek.
  • Javítja az iskoláztatási szokásokat, a munkavállalók tanultabbak, műveltebbek lesznek.13 Ez azt is jelenti, hogy az iskolára fordított költségvetési kiadások sokkal jobban hasznosulnak.
  • A koncepció gazdasági növekedést támogató elképzelés. Több ponton várható a gazdaságra gyakorolt pozitív hatása: A rendszer visszaszorítja a fekete gazdaságot, az adózási fegyelem javulása miatt növekednek az adóbevételek. Ezzel a költségvetést új forrásokhoz juttatja. Ezért a koncepciót megvalósító rendszer gazdaságilag fenntartja magát.
  • Igen lényeges következmény a cigányok (és más hasonló kultúrájú csoportok) életvitelére és életminőségére gyakorolt hatás. Abban reménykedhetünk, hogy a gyermekeik tanulni fognak és dolgozni. Ezért a szülőket kell anyagilag érdekeltté tenni gyermekeik tanulásában, az anyagi érdeknek azonban a produktumhoz kell kapcsolódnia.14 Növekszik a minőségi munkát végezni képes munkavállalók száma, csökken a tartósan segélyből élők aránya. Kevesebbet kell segélyekre kifizetni.
Az elgondolás nem a nyugdíjrendszer része. Elősegíti azonban az idősek anyagi biztonságát.15 Ragaszkodni kell ahhoz, hogy a szülő attól a pillanattól kezdve kedvezményezett legyen, hogy a gyermeke dolgozik.

Budapest, 2004. december 1.       
 Dr. Baranyi Károly
 (Nemzeti Pedagógus Műhely)

1 Elhangzott Szombathelyen a Gyermek születik... című nemzetközi konferencián 1999. december 18.-án.
2 Magyarországon és más országokban is a nyugdíjrendszer sok évtizede a felosztó-kirovó elv alapján működik, tehát a most befizetett nyugdíj-hozzájárulást a mai nyugdíjasok nyugdíjaként fizetik ki. Még akkor is, ha a nyugdíjfizetés elve a befizetés hozamán alapul, ez csak akkor jelent kielégítő nyugdíjat, ha az aktív állampolgárok megfelelő módon biztosítják a gazdasági feltételeket.
3 Caldwell, J. C. (1982). Theory of fertility decline. New York, NY., Academic Press
4 Hangsúlyozzuk, hogy a gyermekek vállalása és felnevelése a szülők kizárólagos döntésétől függ.
5 Magyarországon a család háromszor annyit fordít a gyermek felnevelésére, mint az állam az oktatási támogatással, egészségügyi ellátással, támogatással együtt.
6 Számításaink alapján, javaslatunk szerint ez az arány Magyarországon 25 %.
7 A javaslatot 1999-ben átadtuk a magyar kormánynak, 2001-ben munkabizottság alakult a Miniszterelnöki Hivatalban, amely vizsgálta a megvalósulás feltételeit. Ez a bizottság a 2002-ben a parlamenti választások idején beszüntette munkáját.
8 Ez a rendszer, ellentétben minden más "gyermekhaszon-realizáló" rendszerrel, nem a gyerekek kihasználására, életük megnyomorítására, hanem lehető leggondosabb nevelésükre ösztönöz.
9 Ezért el kell utasítani azokat az érveket, hogy ez a rendszer igazságtalanságot szül.
10 Meg kell oldani néhány részlet kidolgozását: a fogyatékos gyermeket nevelő szülők, gyermeküket egyedül nevelő szülők, az elvált szülők, a hivatásos nevelszülők, az önhibájukon kívül gyermektelenek és a gyermeküket munkaképes kor előtt elveszítők helyzetének meghatározását és beillesztését az alapmodellbe. Ezeket a feladatokat azonban megoldhatónak látjuk.
11 Elősegíti a fiatalabb házasodást, a ma divatosnál korábbi gyermekvállalást. A viszonylag korai házasodás velejárója, hogy az anya több gyermeket vállalhat egészségügyi kockázat nélkül.
12 A még kereső szülők adójának meghatározott részét a nagyszülők kapják, akik ­ várhatóan unokáikra fogják fordítani.
13 A szülők alapvető érdeke, hogy a gyermekük tanult ember legyen, és megfelelő anyagi egzisztenciát biztosítson magának.
14 A rendszer tehát minden olyan családot támogat, amelyben a gyermekek majd személyi jövedelemadót fizetnek, nem támogatja viszont a gyermekek oktatásának és nevelésének elhanyagolását vagy mellőzését.
15 A rendszer szolgáltatása nem érzékeny az inflációra, a nyugdíj kiegészítése az időskor elrehaladtával növekszik, hiszen a felnőtt gyermekek jövedelme általában növekszik.

37 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr91283900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.04. 02:43:21

Teljesen és tökéletesen kitűnő ötlet. Mindezt a családi adózással szorosan összefüggésben kellene kezelni: vagyis amíg a gyermek eltartott, akkor a szülő adóját csökkenti, amikor már kereső, akkor a jövedelmét növeli. Ugyanakkor sem a lumpen szülő, sem a bűnöző gyerek nem javítja egymás helyzetét, vagyis a megélhetési kefélés élősködő verziójára kemény csapást lehetne mérni.

Aki mindezt nem látja be: az valójában a tisztességes családok ellensége. Gondolom, a Gyurcsány-kormány sajnos az, és az is marad...

Playmobil Soldat 2008.01.04. 10:46:30

Ahogy elolvastam a cikket, nekem is ugyanezek jutottak eszembe: a családi adózás rövidtávon is kitűnően segítené ezt a tervet. Ugyanakkor félő, hogy valóban leginkább azok fognak kezdetben élni ezzel a lehetőséggel, akik amúgy is szaporodnak a generációk közötti javak áramlása nélkül is.

Fuckame 2008.01.04. 11:23:43

De milyen lehetőséggel? Hát a segély-cigóknak ettől nem lesz jobb, mert ahhoz adóbefizetés is szükségeltetne, a lopott cuccok meg tudtommal még nem tartoznak a fehér gazdaságba, akárhogy is kapálódzon maga az erény bajnoka, Gyursvábybogár őfennsége...
Ez a fickó, esküszöm, olyan mint az okosróka a fehérítőreklámban:
"De szép fehér ez a gazdaság, nahát!"
"Milyen szép törtfehér ez a gazdaság, ugye, Veresanyu?"
"Nem is olyan csúnya ez a szürkegazdaság, azér', igaz, Kókapu?...De...mér' nem marad a gazdaság fehér...??"
Erre Fletovics: "De maraaaad!"...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.04. 11:48:59

A dolog lényege az, hogy a gyerek nem akkor van kész, amikor kijön az anyjából, hanem amikor elvégezte az iskolát, munkába áll, pénzt keres és adót fizet. Ez ilyen egyszerű.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.01.04. 13:49:38

Kedves Molnárgörény!
Nem először fordul elő, hogy hasonló problémákkal küszködünk, lásd itt:sasika61mondja.blog.hu/2008/01/02/ujesztendei_gondolatok.
Jó volt olvasni ezt a posztot (is).
Üdv:Sasika

szabados 2008.01.04. 16:40:41

A megélhetési "kefélők" kölyke is megélhetési kefélő lesz,hacsak el nem választják szüleitől mint a szopós malacot.
A javaslat jónak tűnik,viszont s cigánykérdést és szaporulatot ez sem oldja meg.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2008.01.04. 17:01:10

Kedves Szabados,
szerintem nincs igazad, mert a javaslat munkát feltételez, hisz az után fizetünk adót, vagyis aki nem dolgozik, annak értelemszerűen adója sincs, tehát szüleinek ilyen értelemben nem érdeke a "szaporítás".

arvisura · turoczi.blog.hu 2008.01.04. 17:58:35

Nem szorosan ide tartozó:
az erőszakosan privatizálandó egészségügyben az üregi nyúllal versenyben szaporodókat a közös kasszánkból biztosítják a pénztáraknál. Nem kell érte dolgozni, csak döngölni az asszonyt. Hol itt az ész? Ösztönzik az élősködők szaporodását. Egy nemzetközi szociológiai tanulmányban volt egy kimutatás, mely szerint a szaporaság és a szegénység egyenes arányban van. Ha olyan identitásuakból lesz több az országban, akik még a dolgozó ember látványától is rosszul vannak, akik próbálnak öntörvényű életvitelt folytatni (ezzel rombolni minden létező keresztény értéket is) -mert "ez az ő hagyománya", mondta egy "szagember" - akkor az etnikum a magyarság szándékos tönkretételének eszköze, a megfizetett machinátorok pedig a politikusaink.

Baranyi Károly úr ötletének kerékkötője maga a 3 millióhoz közelítő koldus-munkanélküliség. Ezzel a politikus generációval semmi jóban ne reménykedjünk kedves öregedők, kedves gyerekek!

irrelevant 2008.01.04. 21:05:31

Ez tényleg remek ötletnek tűnik, nagyon jó poszt.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 12:07:52

Ideje volna mindezt rendszerbe szervezni. Ahogy a Reakció kiadhatott kormányprogramot, úgy ennek itt sincsen akadálya. Hogy hülyén hangzik? Hát aztán? Végig fogom olvasni a blog egészét, és összeállítok valami első vitaanyagot.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.05. 14:19:58

Erre gondolsz, ugye?

reakcio.blog.hu/2007/09/18/a_jovo_visszahoditasa

Rendesen megcsinálni egyébként baromi nagy meló, de jó lenne tényleg.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 15:31:25

Erre gondoltan, igen. meg a Te régi kommentjeidre - merthogy azokban annyi egészen eredeti gondolat volt. No meg saját, főleg jogi eképzeléseimre.

pinokkijó 2008.01.05. 20:43:28

Nyilván azért tárgyalja szeretett kormányunk, mélyen tisztelt, ezügyben is (in)kompetens minisztériuma ilyen eszeveszett tempóban ezt a szerintem is egyszerűségében nagyszerű, és felettébb célravezetőnek tűnő javaslatot, mert nekik is ugyanaz a céljuk, és az ország felemelkedését kívánják előmozdítani!
Mert tárgyalják, ugye? (a kérdés csak vicc volt.)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.05. 22:56:46

A Baranyi-cikk 7-es lábjegyzetében ott a válasz a kérdésedre:

"A javaslatot 1999-ben átadtuk a magyar kormánynak, 2001-ben munkabizottság alakult a Miniszterelnöki Hivatalban, amely vizsgálta a megvalósulás feltételeit. Ez a bizottság a 2002-ben a parlamenti választások idején beszüntette munkáját."

pinokkijó 2008.01.06. 08:31:42

Bocsika, figyelmetlen voltam, de valahol ezt a választ vártam.

Érdekes, hogy ezt a mostani több biztosítós dolgot valahogy hamarabb sikerült keresztülvinni.
Vagy az akkori kormány volt impotens, vagy ez a mostani gerinctelen.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.06. 13:19:51

Pinokkijó: is-is. Orbánék impotensek voltak, ezek meg gerinctelenek. Pontosan írtad.

Fuckame 2008.01.07. 12:27:16

Ezek akkor feltehetőleg nem voltak impotensek, mert - mint az köztudott - a sok mutyizás gerincsorvadást okoz...:-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.07. 20:55:26

A "gerincsorvadás" és a matyizás (nem mutyizás!) összefüggése még a régi katolikus erkölcstankönyvben vala, de tudományosan nem tartható, Fuckame. Verd csak nyugodtan:-)

Fuckame 2008.01.08. 09:38:25

Kösz' a jótanácsot: természetesen minden részletével tisztában vagyok. Viszont amit írtam, azt az élet igazolja nap mint nap: a mutyizás valóban gerincsorvadást okoz...:-)

Fuckame 2008.01.08. 09:39:11

...de az is lehet, hogy a gerincsorvadás vezet a mutyizáshoz?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.09. 20:55:48

Ez utóbbiban igazad van maradéktalanul!

neuro 2008.01.29. 20:11:16

Helló!

Csak abban látom a gondot, hogy annak ellenére, hogy a pénzhiányra hivatkozik a többség, nem ez az oka - szerintem -, hogy nem vállalnak gyermekeket az emberek.
Én ilyesmiket látok, és ezen kéne változtatni:

Semmi megbecsültsége nincs a gyereknevelésnek: Te gyereket szültél? Pff, én manager vagyok az xy cégnél; Te szegény... És hogy bírod, hogy úgy elzsírosodtál terhesség alatt, meg lógnak a melleid? Én minden nap járok konditerembe. Hogy bírtál hajnalban fölkelni? Engem az akt. pasim mindig narancslével ébresztett egy kellemes éjszaka után.
És a többi.

Szóval, én azt látom, hogy a nők föltörekvése, a férfi szerepek majmolása miatt fordultak el a gyerekvállalástól. Még akkor is ha mindig a pénzhiányra fogják.

Ugye mindig hasonlítgatják, hogy az euro-atlanti civilizációban miért fogynak a népek, a fejletlenebb részeken meg miért növekszik a lakosság; és akkor jönnek az ilyen ötletek: mert itt magasabb az iq, meg jobbak a körülmények stb; de én ebben nem hiszek. Sokkal inkább olybá tűnik az egész, hogy azon múlik a dolog, hogy a nőnek milyen szerepe van a társadalomban. Nálunk emancipáltak a nők; máshol meg szarba sem veszik őket. Persze lehet, hogy tévedek, de lényegében ennyi. A mi nőink úgy érzik, hogy többre hivatottak annál, hogy lógjon a mellük és otthon maradjanak, az ottaniak meg úgy érik, hogy nekik ennyi a dolguk és kész.

Hogy mi lehet a megoldás azon kívül, hogy a nőket ismét rabszolgaságba kellene taszítani, nem tudom. De nem lehet arra apellálni, hogy olyan pénzéhesek az emberek, hogy ez majd segít. Persze lehet mondani, hogy a cigányok, meg a bevándorlókat a pénzzel lehet megfogni, de ez csak azért van mert ők egyébként és szülnének össze vissza, mert ezekben a kultúrákban a nőknek nincs más dolga és ha ezért még pénzt is adnak, akkor az pluszban jó.

Szerintem megoldás lehetne a megfelelő propaganda, ha pl a filmekben a szüléseket nem halálhörgéssel festenék alá, illetve a várandósság, kismamaság szép dolgait mutatnák be, már sokat segíthetne a dolgon. Ha már az iskolában erre készítenék föl a lányokat és a fiúkat! is. Sokáig lehetne sorolni; de a lényeg, hogy nem pusztán anyagi kérdés.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.29. 22:47:42

neuro: nem is beszélve a családi adózásról, amit senki se bír itt megcsnálni, és a legnagyobb jó lenne azon családoknak, akik gyereket nevelve próbálnak középosztályúak maradni, egyre kevesebb sikerrel.

Lásd itt a blogon valahol korábban a Férfiak, nők és sajátos keverékeik című bejegyzést...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.29. 23:43:42

Baranyi javaslata azért jó, mert a gyereknevelést gazdaságilag racionális vállalkozássá teszi. Most ugyanis nem az, hanem merő áldozathozatal. Van aki úgy érez, hogy ez olyan áldozat, amit érdemes meghozni, de kevés az ilyen - és akkor is áldozathozatal.

A segélyezés azért nem megoldás, mert ott ugyanúgy hiányzik a gazdasági racionalitás: a különbség csak annyi, hogy nem a szülők, hanem az adófizetők hoznak áldozatot.

Abszolút igaz, hogy Európa katasztrofális népesedési helyzetét a nők iskoláztatása hozta magával. Az effektus a világon mindenütt működik, gyakorlatilag kulturális miliőtől függetlenül. Azaz nem szorítkozik az európai kultúrkörre. A gyerekszám mindíg fordítottan arányos a nők iskolázottságával.

Érdekes, hogy ebből a szempontból csak a nők helyzete számít, a férfiaké nem. Némely muszlim országban a férfiak átlagos iskolázottsága összemérhető az európai szinttel, míg a nőké messze elmarad attól. Ezeken a helyeken változatlanul sok gyerek születik. Ugyanez figyelhető meg ultra-ortodox zsidó közösségekben is.

A megoldás persze nem az, hogy eltiltsuk a leánygyerekeket az iskolától, hanem az hogy a gyereknevelést beemeljük a racionálisan igazolható gazdasági tevékenységek közé. A Baranyi-féle modellben ez egyszerűen hosszútávú befektetés, ami - pénzben kifejezve is - szép hasznot hoz később. Legalább annyit, mintha ugyanezt a pénzt (és munkát) bármi másba, pl. ingatlanba, részvénybe, vállalkozásba fektetnénk. Így a nő, aki családanya, gyerekeket szül, nevel és ezért nem tud "karriert" építeni, nem válik - önmaga és mások szemében - "élősködövé", hanem egyszerűen ezzel keresi a pénzt, neki ez a foglalkozása.

Tök valószínűtlen, hogy akár ebben a rendszerben is az összes nő vagy a többség hirtelen átnyergel családanyává. Erre azonban nincs is szükség a népesedési egyensúlyhoz. Itt is - mint a posztmodern társadalomban mindenütt - érvényesül a munkamegosztás. Könnyű kiszámolni, hogy ha a nőknek csak egy viszonylag kis része specializálódik gyereknevelésre, akkor ezekben a családokban sok gyereknek kell születnie ahhoz, hogy a népesedési egyensúly helyreálljon.

Ez azonban azt is jelenti, hogy mikor a gyerekek elvégzik az iskolát és munkába állnak, a szó szoros értelmében dől a pénz. És annál inkább, minél jobb nevelést, iskoláztatást kaptak a gyerekek, azaz minél jobb pozícióba jutnak a munkaerőpiacon.

Erre a később várható jövedelemre simán ki lehet építeni egy vegyes hitel és biztosítási üzletágat, tehát a jövőbeni bevétel egy része előrehozható, minden további állami beavatkozás nélkül. A hitel kockázatának mérlegelésekor a hitelintézet nyilván végez környezettanulmányt és csak akkor ad előre pénzt, ha a gyerekeket úgy nevelik, hogy az ésszerű biztosítékot nyújt a megtérülésre. De ebben semmi különös nincs, mindenféle vállakozás esetén így működik a piac.

Fuckame 2008.01.30. 09:49:46

Igen, még a ponttal is egyetértek a végén.

neuro 2008.01.30. 20:24:32

Igazad lehet, viszont nem vagyok benne biztos, hogy elégséges lenne-e az anyagi motiváció. Mondok egy példát: manapság szakmunkás hiánnyal küz Mo. (ács, asztalos stb), holott sokkal jobban lehet keresni az ilyen szakmákkal, mint mondjuk ha van valakinek egy bölcsész diplomája, mégis tömegek mennek btk-ra, és alig-alig asztalosnak vagy ácsnak. Pusztán azért, mert az egyetem, a másik meg "csak" egy szakmunkás.
Én ugyaezt a sznobizmust látom az anyasággal kapcsolatban is.

Fuckame 2008.01.31. 09:31:23

Figyelj, a helyzet csak javulhat, ráadásul sokat. Meg kéne próbálni 1. lépésként. Aztán még lehet kampányolni, ha kell...:-)
Számomra optimális lenne.

Karakó 2009.04.24. 00:22:45

@terembura:
"Baranyi javaslata azért jó, mert a gyereknevelést gazdaságilag racionális vállalkozássá teszi." Majd:
"(...) a gyereknevelést beemeljük a racionálisan igazolható gazdasági tevékenységek közé."

Fordítva! Sztem Baranyi javaslata nem "ezért jó", hanem éppen ezt célozza. Azaz, a cs.finanszírozásra, cs.támogatásra ad egy (egyébként PERSZE hogy jó) modellt. De ez másodlagos.

Miért kell(ene) nekünk a főhangsúlyt a gazdasági racionalitásra tennünk? Ezzel ui. implicite elismerjük(-nénk), hogy a gy.nevelés tényleg az: egyszerű beruházás. Ennyire "modernek" lennénk?

Ahhoz képest, hogy Baranyi úr az NPM tagjaként jegyzi a dolgozatot, fájóan kimaradt belőle a nemzeti öntudatra - ha úgy tetszik, büszkeségre - való legcsekélyebb hivatkozás; ennek erősítése, fokozatos helyreállítása, adekvát eszközökkel. Tipikusan oktatási / nevelési feladat (vö. pedagógus). A büszkeség önmagában is közérzetjavító és családalapításra serkentő faktor (ezt most csak így, axiomatikusan; ha szükséges, kísérletezhetek az igazolással is).
Értem én, hogy a modell pont nem erről szól, csak hiányolom, hogy nem erről IS. Ugyan mi akadályozhatta Baranyi urat, vagy az NPM-et, hogy átfogóbb, jobban "körüljáró" modellt dolgozzanak ki?

Egyébként, nem teljesen hiába adták oda a kormánynak (és játszottak azok bizottságosdit), mert nyilván ebből lett a cs.adókedvezmény és a csp befagyasztása (talán azok ennyit értettek meg belőle, vagy csak nem akarták hirtelen az egészet fejtetőre állítani). Akkoriban sokat beszéltek a "családi adózásról" is, anélkül, hogy kiderült volna, mit is jelentene az (bár nagy vonalakban).
Sztem pont ez a modell jelent(h)e(t)né a "cs.adózást", és teljesen kiváltaná azt az adókedvezmény-rendszert (amúgy a maszop már "kiváltotta" úgy, hogy csak "nyomokban fellelhető"). A csp viszont ettől független: 1-2 csomag pelenka árát oda kell adni akárki gyerekének is, addig is, amíg az tanulni / keresni kezd...

Ps. Vegyük már észre, hogy a gy.nevelés (-"vállalás") nem elsősorban "gazdasági vállalkozás", hanem léttörvény. És üdvös lenne végre ezen az értékén kezelni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.04.24. 11:47:50

@Karakó: "hanem léttörvény"

Ha régebben követnéd az itteni posztokat, tudnád, hogy egészen ocsmánynak tartom a gazdaság középpontba állítását, kórtünetnek.

Pontosan olyan ez, mint személy esetén az, ha állandóan az emésztési/ürítési folyamataival van elfoglalva, csak azzal képes traktálni mindenkit s ő maga is ilyesmivel tölti az idejét mindig.

A politika (közügyekkel való foglalkozás) leszűkítése, visszavezetése a gazdaságpolitikára, sőt, azzal való helyettesítése beteges szellemi torzulás.

Csakhogy. Aki gyomorbajos, annak mondhatod. A kín úgyis visszarángatja a vegetatív funkcióihoz, akármilyen a szellemi diszpozíciója egyébként.

Ha a szellemileg és morálisan értékes élet fakó nyomorba taszít, az kóreset.

McT 2009.04.24. 15:42:27

@terembura: "A politika (közügyekkel való foglalkozás) leszűkítése, visszavezetése a gazdaságpolitikára, sőt, azzal való helyettesítése beteges szellemi torzulás"

Nagyon egyetértek.
Amúgy, csak az érdekesség kedvéért, megjegyzem, ez Hanna Arendt (a huszadik század egyik legkomolyabb politikai filozófusa - mellesleg zsidó, viszont Heidegger-tanítvány/szerető) egyik legfontosabb állítása a modern korral kapcsolatban. Persze Arisztotelész a közös forrás.

(Elnézést, nem akartam kioktató lenni csak azonnal ez ugrott be)

Karakó 2009.04.25. 01:10:24

@McT:

Köszönöm a véleményed és a csatolt adalékot is. Nem vettem kioktatásnak, sőt nagyon is rám fér, ui. meglehetősen hijján vagyok filozófiatörténeti adatoknak.

Karakó 2009.04.25. 02:10:59

@terembura:
"Ha régebben követnéd az itteni posztokat, tudnád, hogy egészen ocsmánynak tartom a gazdaság középpontba állítását, kórtünetnek."

Ez a "mi lenne, ha" felvetés nem vezet sehova. Jól láthatod, hogy nem rég követem az itteni posztokat, első kommentem talán 3-4 napos, előtte-közben pár éjszakát olvasgattam. Egyébként olvasni is csigabiga vagyok, a véleményalkotás pedig még hosszadalmasabb. A kommentjeidet és posztjaidat nagy odafigyeléssel és sokszor egyetértéssel olvasgatom - de mit számít ez? A fenti alapvetésed az eddig (általam) ismert 1-2 száz írásból nem derült ki. Baj?

Egyébként - mint látod - egyetértünk. Sőt! (Miazhogy!)
Sokan (túl sokan) azzal szoktak előjönni, hogy pl. a kurvaság az ún. legősibb mesterség, és hogy a pénzt a főniciaik találták fel. Mások azt is kifejtik (itt valahol olvastam), hogy a monogámia ellentétes az ember "biológiai szintű" természetével.

Én azt látom (inkább csak gondolom), hogy soha a nemiségről és a pénzről ennyit még nem beszéltek, mint az utóbbi évtizedekben. És egyre inkább. Nekem ez gyűjtőnéven a prostitúció.

Azelőtt felépítették a piramisokat, az Akadémiát, Lánchidat - nem tudom, mennyibe kerültek. Nyilván pénzbe, de az erről beszámoló vezércikkek nem erről szóltak. Ma pedig BÁRMI legyen is a téma, autópálya vagy gyerek"vállalás", már ötlet-szinten is az első kérdés: mennyibe kerül? Ez prostitúció.

Az világos, hogy a házasságtörés "intézménye" egyidős magával a házassággal. De. Erről beszélni és erről írni, ebben élni reggeltől estig és estétől reggelig? A populáris sajtótermékek címlapjáról ma nem hiányozhat egy félmeztelen bige, de még a bankhiteleket is csinibabákkal hirdetik. (Persze, vaskosan túlzok, de a lényeg a nemiség túltengése - általában és nagyon.) Ez prostitúció.

Meggyőződésem, hogy ez nem "történik velünk", hanem éppen hogy "csinálják velünk". Azaz, nem "beteges torzulás", hanem "aljas torzítás"-ról van szó.

Ezért - és persze áttételesen - szisszentem fel arra, hogy Baranyi úr dolgozatából (sztem) kimaradt a nemzeti öntudat / büszkeség motívuma, azt tisztán (nemzet)gazdasági tényezőkkel írja le. A modell persze NAGYON JÓ, kiegészítve a TÉNYLEGESEN nevelési / oktatási primordialitásokkal (NPM!!!).

@terembura:
"Csakhogy. Aki gyomorbajos, annak mondhatod. A kín úgyis visszarángatja a vegetatív funkcióihoz, akármilyen a szellemi diszpozíciója egyébként."

Zavarba hozol. Ez a gondolat (párhuzam) számomra ui. mégiscsak azt jelenti, hogy a demográfiai hanyatlás megállítására csakis gazdasági eszközök lehetnek.
Akkor viszont az a példabeszéd következik, hogy én pl. nagyon útálok kátyúba hajtani, mert beverem a fejem a plafonba, és tönkreteszi a futóművet - ennek ellenére mégis megtörténik, néha.
Azaz, bármennyire is ocsmánynak tartod (általában) a politikai komplexitásoknak a gazdaságra való egysíkúsítását, népszaporulat ügyében mégiscsak a pénzügyi megoldás elsőbbségét vallod - hiszen ezt nevezed betegségnek. Vagy nem?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.04.26. 22:09:16

@Karakó: "mégiscsak a pénzügyi megoldás elsőbbségét"

Nem. Itt 2 dolgot kell figyelembe venni:

1. Sok évtized ferde népnevelése folytán sokan csak ezt a nyelvet értik. Ha eredményt akarsz elérni, úgy kell mondjad, hogy felfogják.
2. Az anyagi javak elosztása a valódi értékeket kell kövesse. Nem feltétlenül azonnal, nem feltétlenül szorosan, de legalább hosszú távon, nagyjából, tendenciaszerűen. Ahol nem így van, ott a gazdaság más értékeket szolgál, nem azokat, amiket normáis esetben kell neki. Ez beteges.

Friedmantól származik ennek az állapotnak a pontos megfogalmazása: "The business of business is business". Tökéletes marhaság. Pont olyan, mintha azt mondanánk, hogy azért eszünk, hogy később is ehessünk. Ugyanis ha huzamosabb ideig nem ennénk, akkor éhenhalnánk, a halott pedig nem tud enni.

Valójában normális ember azért eszik, hogy ne legyen éhes. És így tudjon másra is figyelni, ne csak az éhségre, ugye.

Karakó 2009.04.27. 00:53:13

@terembura:
Nézd, én eredetileg sem vitattam az "elosztás" fontosságát (-arányosan, -értelmesen, -stb), sem a kérdés anyagi jellegű rendezésének abszolút szükségességét.

Összesen csak azt kifogásoltam, hogy egy, a kormányzat elé tolt projektben még csak említésre sem kerül(t) a szintén elengedhetetlen, "párhuzamos" szál: az öntudatra-nevelés szorgalmazása. És még csak ezért sem szóltam volna, ha nem pont PEDAGÓGUS Műhely jegyzi a dolgozatot. Ennyi.

Tisztában vagyok (nagyjából) a viszonyainkkal, a társadalom végtelen atomizáltságával és prostituáltságával. De, ha "túlságosan" is annak a nyelvén beszélünk, akinek egyébként "egy kicsit" a gondolkodását / létfelfogását is óhajtjuk (mert kell!) megváltoztatni, akkor kétséges a dolog (meggyőzés helyett esetleg hamarabb kezdünk magunk is olyanképpen gondolkodni...).

Tehát, ha arra helyezem a kizárólagos hangsúlyt, hogy "nevelj gyereket, mert megéri, pénzed és nyugodt(abb) időskorod lesz", és nem tesszük mellé, hogy "egyébként nem csak léttörvény és abszolút értelmes / logikus, hanem ráadásul még a LEGSZEBB dolog is..." - akkor mintha valami zsoldos- vagy janicsár-népességet céloznánk létrehozni...

(Jó, túlzok, mint mindig, de jó szándékkal. Vonj gyököt...)
süti beállítások módosítása