Ha már írtam a Bosch ritka úrias hibajavításáról, akkor ide kívánkozik a másik véglet is: ezt most a Pannon GSM testesítette meg. Ekkora ordenáré fasznak lenni - különösen ma, amikor a számhordozás, a szolgáltatócsere könnyedén végrehajtható - talán már ritkaság.
Történt, hogy nyáron a postás szabadsága alatt a helyettese enyhén szólva nem állt feladata magaslatán. Fontos levelek, számlák kötöttek ki jó esetben tíz házzal odébb, rossz esetben a szemetesben. Gyanús is volt, hogy mintha egyszer nem kaptam volna telefonszámlát a mobilra, de nem sokat törődtem vele: havi 2-4 ezer csak a számlám, aztán majd elküldik a következő hónapban - gondoltam naivan.
Ősszel standard postás visszatért (ő igen szereti a szeszt, de nagyon rendesen kézbesít, úgyhogy abszolút nem érdekel, hogy a postásbicikli alapjáraton a kocsma mellett parkol). A számlák jöttek rendesen, én fizettem rendesen. Hátralékról nem esett szó. Gondoltam, netán nincs is.
Gondoltam. Úgy tegnapelőttig, amikor egy híváskor a telefonom közölte velem, hogy a hívásaimat átmenetileg korlátozták befizetetlen számla miatt. Rohadjatok meg, mondtam erre: hát hol a hátralékértesítő, vagy miért nem küldtetek ki egy másik csekket???
Na de telefonos ügyfélszolgálattal nem szabad kezdeni: bementem hát egy Pannon-képviseletre, ahol rögtön megmondták, hogy augusztusban nem fizettem be egy horribilis, 4800 forintos számlát. Jó, kifizetem - és úgy tettem, mégpedig tegnap déltájban. Megkérdeztem, hogy akkor most vajon visszakapcsolnak? Hogyne, elvileg 24 órán, gyakorlatilag néhány percen belül. Jó.
Ma délben a telefonból továbbra is a géphang szólt: hívás korlátozva. Irány újra (egy másik) ügyfélszolgálat, immár a befizetési bizonylattal felfegyverkezve. Nő klikkel, megnéz - én meg odalököm neki a telefonomat (immár kellően dühösen): hívjon vele valakit, ha tud, vazze!
Ekkor kezdtek kiderülni az érdekességek. A számomat engedtem betenni az önkormányzat flottájába (mert így a kollégákat ingyen lehet hívni, és a többi is olcsóbb). Papíron az önkormányzat a tulajdonos, de én vagyok a számlafizető. Az önkormányzat továbbá kiemelt ügyfél. Elvileg azt gondolhatná bárki, hogy a kiemelt ügyfélnek kiemelt figyelem jár. A Pannonnál másképp gondolják: kiemelt fokozatú kibaszást rendszeresítettek a VIP-partnerek részére...
A következőket tudtam meg a nem túl értelmes, viszont igen ostoba ügyintézőtől (minden második kérdésre a főnökéhez futkosott; bár nem volt szőke, de a szájában mégis fényszóróként világított a Negró cukor...).
1/ Ha az önkormányzat a szám tulajdonosa, akkor ő azt nem tudja megnézni, miért nem kapcsolták vissza; forduljak az ottani kapcsolattartóhoz (első számú lerázási manőver). Erre közöltem vele, hogy legfeljebb azután, hogy jegyzőkönyveztük: a visszakapcsolás nem történt meg, ők meg elhajtottak. Arra a kérdésre, hogy miért az önkormányzatnak kell a visszakapcsolásról intézkednie, hiszen a Pannon tiltott le, értelmes válasz nem érkezett...
2/ Hívjam a telefonos ügyfélszolgálatot (mármint azt, ahol soha élő emberrel nem lehet beszélni). Felvetésemre, hogy akkor mi a fasznak ez az iroda, megint széttárt karok, kényszeredett mosoly és nagyon buta arc volt a válasz.
3/ Lehet, hogy valaki más is tartozik az önkormányzatnál, és akkor addig nem kapcsolnak talán vissza, amíg mindenki nem fizetett (vagyis hiába vagyok én a számlafizető, egyetemleges - teljesen jogtalan - felelősségem van minden más számlafizetőért???). Igaz, hogy ezt ők is csak találgatás szintjén vetették fel; sokat tudnak alighanem saját gyakorlatukról...
Na, amikor a főnök se tudott jobbat, hogy telefonáljak az ügyfélszolgálatnak, a székben elterpeszkedve közöltem velük, hogy rendben, de ne gondolják, hogy kimegyek innen, amíg el nem intézik az ügyet. Mintegy tíz percnyi papagájozás után valahogy becsaltak egy élőlényt (emberi volta az elhangzottak alapján nem volt bizonyított) a vonalba. Ő aztán további meglepetésekkel szolgált.
4/ A közönséges ügyfeleket csakugyan visszakapcsolják automatikusan, de a kiemelt ügyfeleknek külön kérniük kell ezt (gondolom, akinek aranykártyája van, annak meg öt példányban, alázatos tisztelettel megcímzett kérvényt kell benyújtania, és páros nyelvcsapásokkal kinyalni a Pannon valagát, ezzel a logikával). Egy ideig még pedzegette, hogy az önkormányzatnak kéne kérnie, de néhány durvább káromkodás, illetve kártérítési per emlegetése után az illető szőke női hang meggondolta magát...
5/ Azért nem kaptam értesítést a tartozásról, mert nem a számlafizetőt, hanem a szám tulajdonosát (jelen esetben az önkormányzatot) értesítik erről. Bravó. Ennyire hülyének már tényleg nehéz lenni: elvégre a flottaszámoknál, ha az egyes számok gazdája maga fizet, mit érdekli a papíron tulajdonost, ha kikapcsolnak egyet; az az illető telefon gazdájának a baja. Vagyis a fizetést totálisan értelmetlen a papírtulajdonostól várni...
Arra a kérdésemre, hogy nem tűnt-e fel, hogy a szeptember-október-novemberi számlát rögtön kifizettem, tehát nem valószínű, hogy a csillagászati 4800 forintjukat le akarnám nyelni, és talán nem kellett volna ekkora merev faszsággal kezelni egy, az összes körülményekből nyilvánvaló tévedést, értelmes válasz megint nem érkezett, csak a "szabályzat kötelez" ismételgetése. Amire én valami olyasmire céloztam finoman, hogy hová és milyen állapotban tegye (dugja fel) a szabályzatát...
Összességében: sikerült két izgalmas félórát eltöltenem a Pannon ügyfélszolgálatainál, és ez csak 4800 forintomba került. Megérte, mert ennyi képtelen baromságot ritkán hall az ember!