Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

L'état c'est moi

2010.06.25. 00:25 Molnárgörény

Hát igen, a kétharmad diszkrét bája. Nem is az a meglepő, hogy Orbán Viktor minden pozíciót immár nem Fidesz-közeli, hanem kifejezetten fideszes kádereknek oszt le, hanem az, hogy semmit se tanult korábbi bukásából. Akkor is meglehetősen arrogáns volt, de most a "na mi van, bazmeg, nem tetszik?"-attitűd tisztán olvasható a szájáról...

Már az gusztustalan, hogy az Állami Számvevőszék élére és a köztársasági elnöki posztra egyaránt fideszes jelöltet állított (és a jelölés nyilván megszavazást is magában foglal). Ezek a pozíciók hagyományosan hatalmi ellensúlyok, különösen az ÁSZ elnöksége - ott nem volna helye a kormányt nyalogató pártcsinovnyiknak. Az is ízléstelen, hogy az öt éve ügyesen bársonyszékbe puccsolt Sólyom Lászlót a Fidesz úgy dobta el, mint egy használt papírzsebkendőt - miközben az előző kormány alatt farkcsóválva helyeseltek, valahányszor Sólyom sárga lapot mutatott fel Gyurcsányéknak... Fenntartom, hogy Sólyom nem volt sem jó alkotmánybíró, sem jó elnök, és hatalmas a felelőssége (elsősorban AB-elnökként) a rendszerváltás félrecsúszásáért, de akkor is: a Fidesztől nem ezt érdemelte.

A rekordocsmányság azonban az elnökjelölés módja. Orbán, a szarházi minidiktátor megint bemutatkozott: a bolgár tengerpartról, az utolsó pillanatban, ványadt tökét a sós vízben áztatva írt egy levélkét a mamelukoknak, hogy "Schmittet, ne mást"... Napkirálykánk két korsó söröcske között elintézte az ország elnökségét - ez már döfi!

Érdekes, hogy ezt most a kétharmad birtokában milyen elnézően kezeli a sajtó. Még az MSZP is beszart, hiszen Lendvai a mai esti műsorban ugyan felemlegette a dolgot, de csak éppen hogy, szőrmentén. Sok gazemberség lehet a posztbolsevikok füle mögött, ha Orbán császárt már bírálni sem merik: alighanem tartanak a börtöntől...

Schmitt Pált... Azt az embert, aki tényleges teljesítményt utoljára nagyjából akkor mutatott, amikor olimpiát nyert (igaz, csak csapatban, egy alapvetően egyéni sportágban). Egész ezt követő karrierje a nyalakodás odisszeiája. Jellemző, hogy a Kádár-időben miniszterhelyettes volt, persze párttag is, majd mind a Horn-, mind a Orbán-, mind a Medgyessy/Gyurcsány-kormány idején nagykövetkedhetett. Erre csakis az volt a mód, hogy soha, senkivel nem veszett össze, mindig mindenkivel kellemesen viselkedett és a konfrontációkat erősen kerülte - akkor is, amikor az lett volna az egyetlen tisztességes mód. Gondosan kivárta, amíg a Fideszből aránylag konszolidált méretű nagypárt lett, és akkor kötelezte el magát. Egyszer esett csak keményen pofára: amikor NOB-elnökségre pályázott, mert akkor látnia kellett, hogy a távozó elnök körbenyalása és a simulékonyság önmagában semmire nem elég - ki is perdült a NOB szűk vezérkarából...

Hogy Schmitt a maga nyalonc attitűdjével semmikor és semmiben nem fog I. Viktorral szembeszállni, az hétszentség. Ilyen elnök kell egy kétharmados többség ellensúlyának, nem?...

No és itt az utolsó csinos húzás, az önkormányzatok letarolása. Még - egy-két nagyon ocsmány és még rondábban előadott személyi döntésen kívül - a Fidesz nem rúgott bele látványosan az országba (majd november tájékán...), ezért olyan önkormányzati választást akar, amin nagyjából csak ő maga indulhat, hiszen biztosítani kell a létszámcsökkentés miatt kieső káderek elhelyezését, amihez alaposan nyerni kell. Felemelni az ajánlási küszöbö négyszeresre, ezt kombinálni a Kubatov-listákkal és azzal, hogy ezek létét diszkréten a háttérben a nép emlékezetében tartják - nemhogy a kicsik, civilek és hasonlók, de helyenként talán még a nagyobb pártok indulását is korlátozni lehet. Bár, ha az ellenzékben van némi ész és belátás, a dolog visszaüthet: mert szinte kikényszeríti a jelöltállítás előtti szövetségkötést a többi indulótól (persze csak egyikük neve alatt, nehogy az ajánlást még a 4 %-hoz képest is többszörösen kelljen összeszedni).

Demokrácia? Dehogy. Visszaállítják ezek a királyságot, csak éppen nem úgy, ahogy kellene, hanem úgy, hogy hallgatólagos királyunk lesz, I. Viktor...

31 komment

Címkék: orbán fidesz sólyom diktatúra

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr372108120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pelso.. 2010.06.25. 06:43:54

Tökéletes a kifejezés: "a kétharmad diszkrét bája".
S gondoljunk bele: még csak az elején vagyunk..

elgondolkodo 2010.06.25. 10:29:11

Lehet hogy a választók 2/3-a, a szavazófülke magányában azért szavazzott a Fideszre, hogy teljhatalommal ruházza fel őket.

tartsuk már tiszteletben, a választói akaratot

a döntő többség így szavazott,

oszt' jónapot!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.06.25. 15:34:31

@elgondolkodo: Na ne beszélj már marhaságokat...

A választók döntő többsége egyáltalán bele se gondol, hogy a döntésének mi lesz az eredménye. Vagy szeret egy pártot, vagy utálja a kormányt. A tudatos szavazók talán ha 10 %-ot kitesznek, de ez se biztos. Lásd: a miniszterek, közéleti személyek ismertségi mutatói...

Arról az apró logikai bukfencről már nem is beszélve, hogy az egyedi választói akarat még csak véletlenül se terjedhet ki a kétharmadra és a teljhatalomra, lévén az az egy szem leadott szavazat ehhez kissé karcsú.

No meg párszor már leírtam, hogy az angol parlamenti rendszerben feles többséggel bármit meg LEHETNE tenni, írott alkotmány gyakorlatilag nincs is, csak éppen ott van demokratikus önkorlátozás. Itt meg - különösen most - nincs. Érdekes módon Horn Gyulának is megvolt a kétharmada, ehhez képest akkor volt önkorlátozás - talán a közeli Kádár-rendszer miatt.

Ha rossz az alkotmány - mert rossz - akkor ott kell kijavítani, ahol elromlott. Vagyis 1944-ben. Senki se kíváncsi arra, hogy I. Viktor milyen köztársaságot akar magának.

Azt a fegyveres felkelést, amit Gyurcsány összes szemétsége nem tudott kirobbantani, esetleg Orbán hatalomkoncentrációja fogja kiváltani?...

Pelso.. 2010.06.25. 19:04:35

@elgondolkodo: Hát nem. Amennyiben a választások idején az lett volna az egyértelműen kimondott kérdés, hogy "akarja-e Ön teljhatalommal felruházni a Fideszt?", -nos, szerintem nemhogy kétharmad, tán még győzelem sem lett volna belőle. A kampány során egy szó sem hangzott, hogy S.P.-t akarják közt.elnöknek, érdekes, ugye.

A választói akaratot a következő motiválta: a szocik leváltása, ez ok, megtörtént. Valamint a kampány során elhangzott egyéb lebegtettet light ígéretek. Amiknek pontosan az x behúzásáig volt jelentősége..

turoczi 2010.06.25. 23:40:21

Orbán már nehezebben gombolja be a kabátot, és ha elkezd kopaszodni a délceg rákosira fog hasonlítani. Felcsút lesz a tartományi központ:))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.26. 19:02:56

@Pelso..: Nem értek egyet. A második fordulóban már egyértelműen nem az volt a kérdés, hogy fidesz-kormány lesz-e, hanem hogy 2/3ad.

Tény, hogy kevés a tudatos választó, de én nem láttam semmiféle tejhatalom-ellenes mozgolódást ápr 11 és 25 között, de utána sem.

Egyébként, amit a fidesz csinál undorító, és szerintem fölösleges, ha nem kifejezetten kontraproduktív...

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.06.26. 19:43:47

Az látszik (a Jollyjoker Smitt Pál mozgatásából), hogy Orbán egy szűk holdudvarral tud dolgozni, akik nagy része nem csak lojális, hanem öntelt puhagerincű. A nagytakarítás közben hátha előkerül Kaja Ibrahim, megújulhatna az olajszőkítés kivizsgálás ügye, bánya- és szőlőügyek kivizsgálása, a kínai piacfelügyelet (kontra Tasnádi).
A portások, takarítók repülnek, Gyurcsány meg Szekeres ott folytathatja, ahol abbahagyta.
"..a gróf tán épp agarász" (Csák Máté-Ady), azaz Felsőzsolca és még 2000 ház romokban, Viktor meg nyaral (csak nem a Dobrev család hívta meg?)

Pelso.. 2010.06.26. 19:44:42

@TaTa86.: Jó, de a közt.eln. választás és személye nevezzük úgy: fajsúlyos s szimbolikus egyszerre, hát tehettek volna egy gesztust.
Ahogy írod, mivel elenyésző a tudatos választok száma, hát általában nem került megfontolásra, hogy mi a különbség kétharmad meg mondjuk 51% adta lehetőség között. Szerintem csak a szoci kormány leváltása okán lett kétharmad, ezt sem kellene elfelejteni. A választás előtt néhányakban kételyek fogalmazódtak meg a mértékletesség és józanság vonatkozásában, lám, most az látszik, igazuk volt.
A széleskörű, egész pályás lerohanásnak és bebetonozásnak egyetlen fő oka van: a félelem. A Fidesz tart attól, hogy az egyébként minden alap nélküli (de általuk finoman lebegtetett s kommunikált) csodavárás gyorsan erodálódik, a nagyot zuhan a népszerűség.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.26. 20:35:15

@Pelso..: "Ahogy írod, mivel elenyésző a tudatos választok száma, hát általában nem került megfontolásra, hogy mi a különbség kétharmad meg mondjuk 51% adta lehetőség között."

Szerintem, akit ez minimális szinten érdekelt, az tudta miről van szó.
De itt nem is az alsó rétegekről van szó. A demokráciában az a szar, hogy 9 professzort mindig leszavaz 10 proli, ugyanakkor az a jó benne, hogy akár 1 professzor is meg tud győzni a 10ből 5öt, és akkor már a legbölcsebb akarata érvényesül.

Azért lett meg a 2/3ad, mert a gondolkodó emberek nagy része(, több mint 2/3ad) belátta, hogy most erre van szükség.

"A széleskörű, egész pályás lerohanásnak és bebetonozásnak egyetlen fő oka van: a félelem."

Ebben igazad lehet. A fidesz viszont nagyon rossz úton jár, ha így gondolja, hogy ez a megoldás. A passzív rezisztancia elég régi magyar hagyomány, Haynaunak sem sikerült megmaradnia a nép ellenében a hatalmon, Károlyinak, Kunnak sem, Rákosinak sem, de az szdsz is elég csúnya véget ért...

Pelso.. 2010.06.26. 21:14:35

@TaTa86.: Induljunk ki az elmúlt ellenzéki stratégiából: a kormány mondjon le, rossz, stb, (ami relatíve igaz, csakhogy édeskevés ebből tovább táplálkozni immár kormányzati pozicióban), s ez nemcsak az egyszerűbb emberekben, hanem a feljebb is ez tudatosult domináns gondolatként a szavazófülkékben. Orbánék elképesztő energiát fektettek ebbe a koncepcióba, s lám, sikerrel.
Amikor néha azt kérdeztem: jó, nyer a Fidesz, de mi lesz másnap? -rögtön komcsi hazaáruló lettem...:)
Szükség a kétharmadra? Ja, a teljhatalomhoz igen, de a hétköznapi emberek néhány gondjának megoldására elég lett volna sima többség. Itt élesen látszik a párt illetve az ország-emberek érdekei közötti különbség.
Politikai vállalkozás ez mind.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.27. 13:16:06

@Pelso..: "Orbánék elképesztő energiát fektettek ebbe a koncepcióba, s lám, sikerrel."
OK. És?

"jó, nyer a Fidesz, de mi lesz másnap?"
Pedig a kérdés jogos, csak nem értem, hogy jön ide?

"Ja, a teljhatalomhoz igen, de a hétköznapi emberek néhány gondjának megoldására elég lett volna sima többség."
Néhányhoz igen, néhányhoz meg nem... Krízishelyzet van, márpedig a krízishelyzet rövid- és középtávú megoldásához mindig is dictatort választottak. Most is ez történt.

Továbbra is tartom, hogy jó a fidesz 2/3ad, akkor is ha most visszaélnek vele.
Lehet, hogy most korlátlan hatalmuk van, de ezzel együtt korlátlan és egyértelmű felelősségük is.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.06.27. 15:03:55

@TaTa86.: Még mindig idealista vagy...

Nem lehet jó az a kétharmad, amivel visszaélnek. Továbbá a fő baj, hogy szemlátomást arra használják, hogy azt a bizonyos korlátlan felelősséget soha senki ne legyen képes vállaltatni velük... A bebetonozás ugyanis elsősorban erre jó!

Hamarosan nem fogjuk tudni, hogy mi okozza a krízishelyzetet: az előző kormány gazembersége, vagy a mostanié?! A kétharmaddal ugyanis egyelőre nem válságot kezeltek, hanem hatalmat építettek, méghozzá gátlástalanul.

Egy dolgot pedig ne felejts el. Nevezetesen: hogy az a bizonyos kétharmad csakis a parlamentben annyi! Szó nincsen arról, hogy a magyarok 66%-a a Fideszre szavazott volna - csupán a választási rendszer torzít. A második fordulóban már késő volt ezen rugózni, hiszen addigra minden eldőlt, és mivel nincs 10 % tudatos szavazó (és azok se okvetlenül erősebbek kétharmad-ellenességben mint Guyrcsány-utálatban), senki se azon molyolt, hogy alkotmányosan fékezzen. Sőt: mivel akkor is mindenki egy körzetben szavazhatott, nem alakíthatta senki a másik körzet eredményét úgy, hogy "na jó, nyerjen a Fidesz, de 8-9 körzetet vegyünk el tőle, nehogy kétharmad legyen". De erre az országos listás mandátumok bonyodalmas számítása miatt amúgy sem lett volna mód... Egyszerűen alig számítható ki előre, hogy mi van akkor, ha X körzetben mégse a Fidesz nyer - illetve, ennek kiszámításához választási matematikus kell, ami a választók tízezreléke alatti szám, tehát semmit se képes befolyásolni.

Akkora krízis messze nincsen, hogy diktátor kellene. Továbbá: a diktátornak volt egy éve, aztán (a köztársaság idején) mennie kellett vissza egyszerű polgárnak. A rendszert közben nem változtathatta meg, csak Sulla idején, de akkor már rohadt a köztársaság alaposan. A mi diktátorunk pedig éppen a diktátorválasztás szabályait fogja nagyon gyorsan csakis saját magára szabni...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.27. 15:51:26

@Molnargoreny: "Még mindig idealista vagy..."

Azt hiszem az általam leírtak meglehetősen távol állnak az ideális helyzettől. De ha így világosabb átfogalmazom:
"Továbbra is tartom, hogy jó a fidesz 2/3ad, akkor is ha most visszaélnek vele. "
Helyett:
"Továbbra is tartom, hogy a legkisebb rossz a fidesz 2/3ad, akkor is ha most visszaélnek vele. "

"Hamarosan nem fogjuk tudni, hogy mi okozza a krízishelyzetet: az előző kormány gazembersége, vagy a mostanié?!"
Ez tény. Arra is számítani lehetett, hogy a fidesz ezt megpróbálja majd maximálisan kihasználni. De mint tudjuk a választói emlékezet nem túl hosszú... Lehet ám mutogatni Gyurcsányra, de előbb-utóbb az fog lejönni, hogy "Orbán alatt is minden szar, nem változott semmi".

"A kétharmaddal ugyanis egyelőre nem válságot kezeltek, hanem hatalmat építettek, méghozzá gátlástalanul."
Ezt én is így látom.

"Nevezetesen: hogy az a bizonyos kétharmad csakis a parlamentben annyi! Szó nincsen arról, hogy a magyarok 66%-a a Fideszre szavazott volna - csupán a választási rendszer torzít."

Igazából nem értem, hogy erre miért lenne szükség? Netalán kőbe van vésve az a bizonyos 2/3ad, van valami felsőbb magyarázata, hogy miért kéne 66%-nyi szavazat a tejhatalomhoz?
Lehet úgy is nézni, hogy a szavazójoggal rendelkezők alig 1/3ada szavazott a fideszre, de úgy is vehetjük, hogy 2/3ad nem szavazott ellene.

Ahogy most látom, ezt a szabályozást pont az ilyen krízishelyzetekre találták ki. (Szerintem nem túlzás a krízis kifejezés.) Egyébként majd ítél a történelem...

"A második fordulóban már késő volt ezen rugózni, hiszen addigra minden eldőlt,"
Azért ez túlzás: ahogy írtad 8-9 körzet kellett volna az 57ből. Ráadásul ez pont az az 57 körzet, ahol a fidesz alapból is gyengébb volt.
Ha Tóth körzetét levesszük, aki eleve jobban állt volt 1 és fél körzet amit meg tudott fogni az ellenzék. Ez azért nagyon kevés.
Itt nem arról volt szó, hogy nem sikerült megakadályozni a 2/3adot a mandátumszámítás torzításai miatt, hanem arról, hogy a nép meg sem próbálta.

" A mi diktátorunk pedig éppen a diktátorválasztás szabályait fogja nagyon gyorsan csakis saját magára szabni..."
Ez szerintem vissza fog ütni.

Pelso.. 2010.06.27. 17:43:19

@TaTa86.:
Hát azzal a koncepcióval nyertek, amit fentebb írtam. Nincs ezzel gond, a foci gólra megy.

Ma van a másnap, a totális letámadásnak, a hű pártemberek pozicionálásának, a beton szilárdulásának másnapja, így jön ide.Kételyeim tárgya az volt, hogy a Fidesz majd elsődlegesen a hatalomkoncentrációba fektet energiát, nem abba, amiért megválasztották. Jelek szerint a kétharmadnak olyan tudatmódosító mellékhatása is van, hogy csak a mi csinovnyikunk alkalmas, de az nagyon, s mindenre...
Nem kívánok olcsó vádaskodásba átmenni, de érdemi szó sem esik; oktatás, eü, családi gazdaságok, exporttámogatások stb, -semmi türelmetlenség nincs bennem, de hát évekig hallottuk, hogy készen állnak a kormányzásra, néhányan most gondolkodnak el, mit takar a kormányzás fogalma, -az ő szájízük szerint.

A krízis megállapítása legtöbbször szubjektív, mégis, mitől van az? Bizonyos megközelítésben 20 éve folyamatos, heterogén krízishelyzetekben bukdácsolunk.Talán gazdasági igen, de pont ott látok legkevesebb konkrétumot, felkészültséget kormányzati részről.

A felelősség s a felelősségre vonhatóság kérdését válasszuk külön, Öszöd óta amúgy sem valid fogalmak a hazai közéletben. Arra hány fittyet a Fidesz, hogy, -némi túlzással-, valóban történelmi lehetőség előtt állnak, hogy tiszta, érhető közbeszéddel tegyenek az ország javára, nem csak a pártoligarchiát építve. Mivel kétharmadnál nincs felelősségre vonhatóság, a felelősség csak elvi.
Ha így folytatódik, a bizalmi tőke gyorsan fog erodálódni,(ők ezt nagyon jól tudják), de már az előtt készre épül a párt hatalmi, gazdasági, média-propaganda gépezete, mert ugye ez az elsődleges cél. Mindennek háborítatlan, gyors kiépítéséhez kellet annyira a kétharmad, aminek meglétében miféle felelősségről, (vonhatóságról) beszélünk? Kimegy pár ezer ember az utcára, s akkor mi van?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.06.27. 17:56:14

@Pelso..: Sajnos pontosan ezt látom én is: a verseny nem a tényleges krízis/válság ellen megy. Arra hajtanak, hogy előbb tegyenek lehetetlenné mindenféle hatalomátvételt a mai ellenzék számára, mintsem hogy teljességgel elvesztenék a hitelüket.

Ne feledjük, hogy a Fidesz a választásokon példátlanul kidolgozatlan "programmal" indult. Nem azt mondták, hogy mit akiarnak tenni, csupán at, hogy mit nem, illetve vadul támadták a (tényleg támadható) kormányzati szemétségeket és visszaéléseket. De hogy mit akarnak csinálni, arról alig lehetett valamit is megtudni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.27. 18:03:51

@Pelso..: "Kételyeim tárgya az volt, hogy a Fidesz majd elsődlegesen a hatalomkoncentrációba fektet energiát, nem abba, amiért megválasztották."

Szent István, Károly Róbert, Hunyadi Mátyás stb stb stb is ezzel kezdte, önmagában ezzel nincs gond. A kételyeidben én is osztozom, de egyelőre inkább bizakodó vagyok.

"e érdemi szó sem esik; oktatás, eü, családi gazdaságok, exporttámogatások stb, -semmi türelmetlenség nincs bennem, de hát évekig hallottuk, hogy készen állnak a kormányzásra"
Jogos. Bizony vannak itt olyan intézkedések, amik eléggé az ötletelés jeleit mutatják...

"A krízis megállapítása legtöbbször szubjektív, mégis, mitől van az?"
Elég sokáig tudnám sorolni a krízisjegyeket, és a gazdaságnak ehhez szinte semmit köze...

"Bizonyos megközelítésben 20 éve folyamatos, heterogén krízishelyzetekben bukdácsolunk."
Szerintem 1941 június 26ától folyamatos krízisben vagyunk.

"Öszöd óta amúgy sem valid fogalmak a hazai közéletben. "
Szerintem pont, hogy Őszöd óta igenis olyan kérdés, amit a legcinikusabb reálpolitikus sem hagyhat figyelmen kívül. Őszöd felfalta az szdsz-t, megette az mszp több mint felét, és a megmerevedő pártrendszert teljesen felborította két új párttal.
Őszöd előtt joggal gondolhatta akárki, hogy történheti itt bármi, a maximális következmény az 4 év ellenzékiség lehet. Most már látszik, hogy ebből, akár böri is lehet...

"Kimegy pár ezer ember az utcára, s akkor mi van? "
Megy majd százezer is ha kell. Ráadásul nagyon nem mindegy, hogy az ellenzékiek tüntetnek, ami igazából tényleg nem jelent túl sok mindent, vagy alapvetően a kormánypárt szimpatizánsai.

Lehet akármilyen médiád, miután valakit szétveretsz rendőrökkel, az nem fog rád szavazni...

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.06.27. 18:04:51

A parlamentben üldögélőknek ha a saját pénzüket kellene kockáztatni ahhoz amennyi eszük van (tisztelet a kivételnek), igen hamar koldusbotra jutnának. Nagyon érdekes, hogy a nyitott piacgazdaságban épp azok húzzák a hasznot, akiknek a töketlen és öncélú döntései, törvényalkotása szétforgácsolja az egész országot (pártoktól függetlenül).
Az önkormányzati választást előkészítő jogszabály módosítások kendőzetlen bohócprodukciók. Az ellenzékbe került MSZP lejáródott díszmadaraira a kutya se figyel, még akkor sem, ha tehetetlen dühükben néha nyögnek igazságokat is. Így ment ez akkor is, amikor náluk volt a kassza kulcsa.
Nézem itt köröttem még állnak az MSZP cölöpjei (gazdasági, oktatási területeken, Leader- és területfejlesztési kulcspoziciókban)
A VPOP és a szakhatóság lesi, hogy ad e számlát a tojást áruló öreg nénike a piacon, de akik az aranyrudakat hazahordták, azoknak szalutál. Lefejezték (jogosan a honvédelmi irányítást, Szekeresnek a haja szála se' görbül. Pintér szerint javult a közbiztonság. Én nem ezt tapasztalom,és nem hiszek neki.
Ahogy gyalogolnak be a hatalomba, úgy fog a naivok türelmetlensége nőni az Orbán kormánnyal szemben. A 29 tételből 2-3 már köddé vált. Egy dolog megy biztosan: a kollégiumi társak szép sorba beülnek a hatalmi ágak élére. Egy tollvonással tiltani kellene, hogy egy ember (bármilyen szinten) két irányító -ellenőrző poziciót betölthessen, mert a másodikban, harmadikban már négy öt személynek kell helyette dolgozni. Kevesebb a miniszternek nevezett, de több a milliókat kereső lóti-futi pártkatona (feladat nélkül).

Pelso.. 2010.06.27. 21:56:08

@Molnargoreny: Döbbenetes, hogy az elmúlt hetek eseményei állítólag a nemzeti egység jegyében zajlottak, szerintük, -hát sajnos magas ennek az országnak a hülyéneknézhetőségi együtthatója. Kíváncsi vagyok, meddig tartanak ki a látvány s kirakatpolitikai elemek.

@TaTa86.: Mivel Őszöd után GyF nem mondott le, a felelősségre vonás illúziója elolvadt. Különben meg, nevezettet csak azért fogják megrángatni, mert politikai ellenfél, ennyi.
Azzal egyetértek, hogy fejezze ki esetleges elégedetlenségét nép, s törvényes keretek között menjen ki az utcára, ha kell, de sok eredményt az ilyesmitől nem várok. Arról nem beszélve, hogy immár simán lehet szigorítani a gyülekezési törvényt, -borítékoljam?
Az eddigiek alapján nem nagy túlzás azt állítani, hogy pártállam épül.

turoczi 2010.06.27. 22:18:59

@Pelso..: Mivel libikóka az ellenzék egy része, valószínű elkezdődik a megvesztegetéssel párosuló szalámizás (bekebelezés), azaz egypártrendszer lesz, mint a 80-as években. Majd segít az öreg Orbán, ő volt pártitkár.

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.06.27. 22:39:27

@Pelso..: Egypártrendszer épül. Az öreg Orbán párttitkártől tanulhatta a fiú.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.27. 23:04:10

@Pelso..: "Mivel Őszöd után GyF nem mondott le, a felelősségre vonás illúziója elolvadt."

Felelősségre vonás sokféle létezik... Ebben az esetben azt mondom, hogy Isten malmai lassan őrölnek, de biztosan. Nem hiszem, hogy sok politikus lenne most Gyurcsány helyében, még akkor sem, ha az elQrónak igen tetemes vagyona van.

Különösen szánalmas, ahogyan még megpróbálja elhitetni pártjával, hogy ő még politikai tényező.

"Különben meg, nevezettet csak azért fogják megrángatni, mert politikai ellenfél, ennyi."

Így van. És ezt az tette lehetségessé, hogy a nép egy súlytalan frakciót adott csak a maszopnak. Abban a 20%ban(, az előbb is tárgyalt mandátum elosztás miatt még kevesebb) benne van nagyon vastagon Őszöd, abban pedig, hogy a Fidesz most a kézi vezérlésű ügyészséggel-rendőrséggel-bírósággal kivégezheti(, de legalábbis megtizedelheti) őket benne van 2006 okt 23a.

Egyébként úgy látom, hogy megérkezett a selyemzsinór is: www.bombahir.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=4090:regen-nem-voltunk-antiszemitak-de-most-nagyon&catid=98:rovat-belfold-hirek&Itemid=480
Ha az antiszemitizmusért GyF a felelős, az azt jelenti, hogy a továbbiakban takarítói állást sem kaphat botrány nélkül. Game Over!

"törvényes keretek között menjen ki az utcára"
Lol! Ha a kormány betartja az alapvető erkölcsi törvényeket, akkor én is betartom az ő törvényeit.

De még egyszer: nagyon nem mindegy, hogy a saját szavazóidat kell oszlatnod, vagy az ellenét...
Gyurcsány azért úszta meg simán 2006 őszét(, bár ennek még várjuk ki a végét), mert csak azok tüntettek ellene, akik soha nem szavaztak volna rá úgysem. Így nem volt túl nagy kockázat beléjük lövetni.

"Az eddigiek alapján nem nagy túlzás azt állítani, hogy pártállam épül. "
De.

Pelso.. 2010.06.28. 07:18:21

@TaTa86.: Kissé meredek állításnak tartom, hogy az antiszemitizmusért Gy lenne a felelős. Azok felelősek, akiknek haszna volt-van belőle, pro-kontra.

"Ha a kormány betartja az alapvető erkölcsi törvényeket, akkor én is betartom az ő törvényeit."
Ez szépen hangzik, csakhogy irreális. Akkor, a jelenlegi minimálbéresek máris mehetnek tüntetni, mert simán át lettek b. adócsökkentés ügyben...
Nem véletlenül nevezik sokan leegyszerűsítve az államot erőszakszervezetnek. Szép, de naiv gondolat közös nevezőn futtatni a mindenkori állam (mögötte a pártok!) erkölcsi mércéjét a sajátunkkal. Azon egyszerű oknál fogva, mert alapvetően mások a céljai, motivációi az állampolgároknak, illetve az államszervezet jogalkotóinak, operatív döntéshozóinak. Nézz körül: az állam mondja meg tutit, annak hamis tudatában tetszelegve, hogy felhatalmazták rá, s kuss. Százszor elmondhatjuk egy nap, hogy eb ura fakó, semmit nem ér.

Tehát úgy véled, nagy túlzás?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.28. 11:47:16

@Pelso..: "Kissé meredek állításnak tartom, hogy az antiszemitizmusért Gy lenne a felelős."

Nem meredek, hanem nonszensz. Ugyanúgy, mint Imrédy zsidó származása. De pontosan azt jelenti...
Már csak azért is röhej, mert ha van valaki aki tehet az antiszemitizmusról, akkor az a MAZSIHISZ, és a szervezet ténykedését végigasszisztáló zsidók.

"kkor, a jelenlegi minimálbéresek máris mehetnek tüntetni, mert simán át lettek b. adócsökkentés ügyben..."
Öööö, a tüntetés mióta jelent szembefordulást az állam törvényeivel?
Egyébként azért ennyire nem eccerű a dolog. Engem akkor kezd nem érdekelni a törvény, ha az állam is nyíltan toszik egyrészt a alapvető erkölcsi törvényekre, másrészt a sajátjaira, vagy e törvények mögött álló elvekre.
A minimálbér csökkentése nagyon nem ez a kategória.

"Tehát úgy véled, nagy túlzás? "
Igen. Én bízom a nemzeti középosztályban. Na, nem viszem túlzásba a bizakodást, de az állampárt az tényleg sok.

Pelso.. 2010.06.28. 22:07:59

@TaTa86.: Legyen, finomítok: a tüntetés szembefordulás az állam akaratával. Az akarat meg törvények közt sok az átfedés.
Államnak tényleges elvei, erkölcse? Majd egyszer, talán.

A középosztályban bízhatsz ugyan, de adott esetben mire elég a középosztály nyomásgyakorló ereje egy kétharmaddal kormányzó erőre?..

Pelso.. 2010.06.28. 22:16:39

Először is: a jóédesanyját a blogmotornak.

@TaTa86.: Rendben, finomítok: a tüntetés szembefordulási szándékot jelez az állam akaratával.
Az akarat s törvények közt gyakran vannak átfedések.

Állami elv és erkölcs? Majd egyszer, talán.

A középosztályban bízhatsz ugyan, de vajon adott esetben mire elég ezen osztály nyomásgyakorló ereje egy kétharmaddal kormányzó erővel szemben?..

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.06.29. 13:38:01

@Pelso..: A blogmotor gonosz. :)

"Legyen, finomítok: a tüntetés szembefordulás az állam akaratával."
Miért lenne az? Sőt a gyülekezési jog és a szólásszabadság az egyik legfontosabb alkotmányos jog, vagyis abszolút szinkronban van az állam akaratával.
A kormányéval persze nem feltétlenül, de ha egyszer "minden hatalom a népé"?

"A középosztályban bízhatsz ugyan, de vajon adott esetben mire elég ezen osztály nyomásgyakorló ereje egy kétharmaddal kormányzó erővel szemben?.. "
Nagyon is sok mindenre! Főleg akkor ha 4 év múlva választások lesznek. Gyurcsány bebizonyította, hogy a nép ellen nem lehet kormányozni... Egyébként nem ért volna sok mindent 2/3addal sem.
És még egyszer: nagyon nem mindegy, hogy az ellenzékiek tüntetnek, vagy a kormánypártiak.

Pelso.. 2010.06.29. 21:14:24

Nem értem. Elég ritkán látni szimpátiatüntetést az állam javára.
Még jó, hogy szólásszabadság van, továbbra is kérdés, mit érünk el vele kormányzati ciklus közben, -szerintem semmit. Az oknyomozó-független média pedig még gyerekcipőben jár nálunk.
Tüntethetsz, jogodban áll, nem ez a lényeg, hanem a hatása. Emlékszel Gy cinizmusára: "majd hazamennek". Haza hát, s ment minden tovább.
Ne feledd, a nyomásgyakorló erőt csak a választásokon lehet érvényesíteni, csakhogy 4 évente? Nem nagy hatékonyság.Hisz 2006 Őszödje meg napjaink között is pont annyi telt el.
Szerintem, a Fidesz most pont azon dolgozik, hogy a választók érdek érvényesítő erejét erodálja a következő választásokra.
Nincs sokszor 4 évünk.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.07.01. 22:10:13

@Pelso..: "Elég ritkán látni szimpátiatüntetést az állam javára. "
Nem figyelsz eléggé... Segítek: márc 15., júni 4., aug 20., okt 6., okt 23.

"Tüntethetsz, jogodban áll, nem ez a lényeg, hanem a hatása. Emlékszel Gy cinizmusára: "majd hazamennek""
És végül az mszps képviselők nagy része ment haza a parlamentből... Túl mohó vagy. :)

"Ne feledd, a nyomásgyakorló erőt csak a választásokon lehet érvényesíteni, csakhogy 4 évente?"
Ez illúzió. Az év minden napján lehet nyomást gyakorolni. Más kérdés, ha a nép nagy része ehhez lusta.

Pelso.. 2010.07.02. 21:46:04

Lehet, most nem értelek, de számomra a felsoroltak nemzeti ünnepek.

Mennyi idő után menetek haza? Még egyszer: nincs sokszor 4 évünk.
Szerintem pedig az a hamis illúzió, hogy a nyomásgyakorlásokkal belátható időn belül bármit el lehet érni. Talán Őszöd után működhetett volna; folyamatos, de kifejezetten békés, nagy létszámú demonstrációkkal.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.07.05. 16:07:41

@Pelso..: "Lehet, most nem értelek, de számomra a felsoroltak nemzeti ünnepek."
A lényeg az, hogy a nemzeti ünnepek lényegében szimpátiatüntetések az állam javára.
Csak itt illik megkülönböztetni az államot és a kormányt.

"Szerintem pedig az a hamis illúzió, hogy a nyomásgyakorlásokkal belátható időn belül bármit el lehet érni. "
Miért talán 56nak nem volt eredménye? 58ban mondhattad volna, hogy semmit nem ért, de erőszakot szült az erőszak. Aztán csak mi lettünk a legvidámabb barakk, Rákosit sem véletlenül száműzték.

Szerintem igenis megvan 2006 eredménye, más kérdés, hogy ebben a sokváltozós egyenletben nem látszik tisztán.
süti beállítások módosítása