Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

A langyos háború hat éve

2007.09.11. 13:35 Molnárgörény

2001. IX. 11. A nap, amikor az Egyesült Államokat saját területén támadták meg, a világon eddig sosem látott módszerrel, eltárített repülőket használva fegyverül. Azóta más a világ: és szokás szerint nem azoknak lett rosszabb, akik bármely oldalról az erőszakért felelősek, hanem azoknak, akik legfeljebb áldozatként találkoznak vele...

Hat év távlatából megállapíthatjuk: az al-Kaida voltaképpen célt ért. Nem katonailag, természetesen: fegyverrel ma az Egyesült Államokat nem lehet legyőzni. De szeptember 11. vezetett el a Szaddám elleni második, teljesen fölösleges háborúhoz, melyben az USA ismét belemászott egy végtelen, megoldhatatlan kínba - egy Vietnam a jelek szerint nem volt elég... Irak most évekre-évtizedekre lőporos hordó marad, és az USA még kivonulni sem tud előkelően, hiszen mindenki őt teszi felelőssé a megszállást követendő káoszért és gyilkolásért. Ugyanakkor az országot pacifikálni képtelen, mert arra nagyságrendekkel nagyobb erő sem volna elég. Szaddám megdöntésével kiengedték a szellemet a palackból - és nem lehet sehogy se oda visszaédesgetni...

A másik eredmény, hogy az Egyesült Államok a terroristák elleni védekezés címén éppen azokat a szabadságjogokat csorbítja látványosan, melynek világszerte a védelmezőjeként határozta meg magát. A guantanámói Gulág ennek csak az egyik része: a másik az USA területén a lehallgatás, megfigyelés korábbinál sokkal szabadabb volta, a külföldiek jogfosztottsága (nekik most nincs habeas corpus garanciájuk, konkrét bűncselekmény gyanúja nélkül is letartóztathatóak). Már az Egyesült Államok jogérzékenyebb polgárai is sokallják az alapjogok csorbítását, bár eleinte a rendpárti félelemkórus miatt többé-kevésbé elfogadták.

Azt mindenkinek látnia kell, hogy a terrorizmus tetszőlegesen kemény rendőri-titkosszolgálati eszközökkel sem szüntethető meg. A terroristák merénylet előtti lebukásához általában buta konspirációs hiba vagy kényelmeskedés vezet csupán. Tessék végiggondolni: ha én elhatározom, hogy lelövöm Gyurcsányt (mondjuk, megérdemelné), akkor ugyan ki és hogyan tudna ebben megakadályozni, HA NEM MONDOM EL SENKINEK, de türelmesen várok az alkalomra? Fegyvert szerezni már Magyarországon is egyszerű, és Gyurcsány programja is sokszor kiszámítható. A kérdés azon fordul meg csupán, hogy ha ezt tervezném, hajlandó volnék-e bűnhődni is érte (mert a közelébe kerülni ugyebár még a közismert terrorista Tomcatnak is könnyedén sikerült): mert ha igen, egy sima pisztoly elég (mesterlövészpuskához nehezebb hozzájutni, pisztolyt bármelyik kínai piacon vehetünk).

Márpedig az al-Kaida emberei nemhogy bűnhődni, de meghalni is hajlandóak - tehát a legegyszerűbb eszközökkel, a menekülési utat sem kidolgozva támadhatnak. Támadnak is; engem az lep meg, hogy egyrészt voltaképp elég kevés komoly merénylet történt azóta, másrészt, hogy (szerencsére) Magyarország ellen még nem jutott belőle - ha a rendőrpalota-lövést nem számítjuk be, de minden észérv azt bizonyítja, hogy azt maga a kormány rendezte meg (http://molnargoreny.blog.hu/2007/05/19/rendorpalota_loves_klasszikus_buntetojog)

Az én kérdésem az, hogy mi módon lehetne a helyzetet konszolidálni? Ami most van, az egyfajta "langyos háború", ha a hidegháború kifejezést a fegyverkezési versenynek, a rendest pedig a reguláris seregek harcának tartjuk fenn. Itt nincsenek meghatározott frontok, sőt, a szereplők se mindig azonosíthatóak: csak célpontok és áldozatok léteznek. Az ilyen háború anyagi igénye csekély, és éppen az efféle olcsó, kis ember- és eszközigényű harcban nincs semmilyen fölényben egy USA-potenciálú ország néhány elszánt terroristával szemben. A terrorista támad és meghal, vagy támad és eltűnik: bárhol, bármikor lecsaphat. Voltaképpen tehát az Egyesült Államok idegenben vívja a langyos háborút - és ez alatt nem a földrajzi elhelyezkedést, vagy Irakot kell érteni, hanem azt, hogy a hazai pálya előnye az ellenfélnél van.

A megoldás rendkívül nehéz. Az arabok aligha állnak le, amíg Izrael kiemelt (és részrehajló) támogatását meg nem szüntetik - ugyanakkor a zsidó állam megsemmisítése nem lehet sem cél, sem elfogadható. Kérdés, hogy meg lehet-e egyáltalán teremteni a közel-keleti békét - és akkor még ott a Közép-Kelet, Irakkal és Iránnal. Nem kizárt, hogy az USA - ha fokozódik rajta a nyomás - megint néhány év meddő csatározás után visszakényszerül az izolacionista politikához, bár kérdés, hogy azzal ki tud-e szabadulni a langyos háborúból? Leáll-e az ellenfél?

Számomra az a legfontosabb, hogy Magyarország mit tesz. Hogy mit ne tegyünk? NE KÜLDJÜNK KATONÁT SEHOVÁ IDEGEN ORSZÁGBA MEGSZÁLLÓNAK! Ahogy az USA cserbenhagyott minket 1956-ban, úgy újra megteheti, ha netán a terroristák minket is célnak választanak. Minek ezt kiprovokálni? A NATO-ért? Ami minket csak a szomszédok ellen nem véd meg - holott velünk szemben ellenséges indulatok épp a szomszédos országokban vannak csupán?

A baloldal olyan jól elpoénkodik azon az anekdotán, amikor Magyarország hadba lépett a második világháborúban az Egyesült Államok ellen, és az amerikai kormány megkérdezte a távozó nagykövetet néhány dologról. Valahogy így:

- Önök egy európai királyság?

- Igen.

- És ki a király?

- Nincs királyunk, tengernagy az államfő.

- Akkor Önök tengeri hatalom, és emiatt vannak területi követeléseik az USA-val szemben?

- Nem, sem tengerünk nincs, sem követelésünk az USA ellen.

- Vannak területi követeléseik valakivel szemben?

- Igen, a szomszéd országokkal szemben.

- És velük is hadban állnak?

- Nem, ők a szövetségeseink...

Hát akkor tessék most belegondolni, hogy mit is véd a magyar katona Irakban vagy Afganisztánban. A magyar érdekeket, vagy az amerikaiakat? Biztosan bele akarunk kerülni valahogy ebbe a langyos, de az áldozatoknak és rokonaiknak annál fájdalmasabb háborúba? Mikor kérdeztek meg minket, hogy lerohanják-e Irakot, bombázzák-e a tálibokat? Most kellünk, amikor a baj már megvan? Csak nem azért, hogy hátha az al-Kaida megosztja majd a célpontjait, és minden pokolgép, ami nem az USA-ban robban, tiszta haszon Bushéknak?

Hogy az Egyesült Államok hogy oldja meg a helyzetet, az ő problémája. Maradjunk ki ebből! Erősítsük a magyar hadsereget, legyünk felkészülve - de ne a más földrészen dúló háborúkban való részvételre, hanem az ország védelmére, ha úgy hozná az idő, hogy rákényszerülünk. Ha lenne olyan erős seregünk, mint a minket olykor nem is annyira burkoltan fenyegető szomszédoknak, akkor talán a külpolitikánk is kevésbé lenne szolgalelkű, és a magyar érdeket nem kéne folyamatosan dupla zárójelbe tenni...

31 komment · 1 trackback

Címkék: politika al kaida terrorizmus egyesült görénylyuk államok

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr5162600

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Blogocska 2007.09.12. 16:36:03

Szeptember 11.Nem, nem a New York-i terror (állítólag, szerintem eléggé bűzlik valami ott a tornyok leomlásával. Ilyen szép összeomlást csak szabályos épület robbantásokkor látunk, meg vannak egyéb tények, de most ez nem érdekes) támadásról fog...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.09.11. 16:20:01

Az általad leírtakkal egyetértek, szerintem inkább kiegészítésre van szükség ezzel kapcsolatban: nem csak az országunkat kell megvédenünk, hanem idegenbe szakadt honfitársainkat is. Az olyanoktól, mint például a - teljesen jogosan - mérhetetlenül kisebbségi komplexusban szenvedő Sloták és Ficók, akik bármire képesek a magyarok kiirtásáért. Szóval kellenek a tankok, hogy szükség esetén a Kárpátok bércein túlra űzhessük ezeket a pásztornépeket.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.09.11. 16:53:17

Egy ilyen szomorú évfordulón bármennyire is fájó ki kell mondani:
1.) az USA agrsszor
2.) az USA érdekei érvényesítésére minden eszközt bevet - ebben háború, gyilkosság, megszállás, hintapolitika, kierőszakolt katonai szövetség (NATO), bábszervezetek (ENSZ is) - a II. Világégés kezdete óta folyamatosan
3.) az USA világhatalmi ereje megroggyant, szép lassan elapad
4.) az USA békét, emberi jogokat prédikál, közben terrorizál, csendőrködik, fenyeget, hatalmas környezetszennyező, hatalmas fegyverkező, a világméretű tömegnyomor gerjesztője
5.) Magyarországnak nincs politikai karaktere, Magyarország külpolitikája egy csatlós nyúlé(most is)

Végtelenül sajnálom az ártatlan áldozatokat a new yorki épületekben, de ez sajnos okozat.
Nem változott azóta semmi, így a kockázat csak növekszik.
A kisemmizett országok olykor művelt polgárai tehetütlen dühükben F.G. Lorca gondolatát követik: jobb állva meghalni, mint térden állva élni.

Amerika az amerikaiaké! De sem több, sem kevesebb. A magyar politikai gőzhajósok megint kürtre dolgoznak, pedig a zátony már jól látható a Világban. Sajnos Európa is bukni fog az USA-val, ha ezt a filmet tovább vetíti magának.
(Bocsánat a kitérőkért!)

eMM2 2007.09.11. 17:08:41

És ráadásul egy valag pénzbe is kerülnek a kinti katonai kontingensek, amik összesen nem érik el az ezer főt.Az amúgy is sovány katonai költségvetésünk jelentős részét elviszi.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.11. 23:16:50

Arvisura: még azt is ki kell mondani, hogy az USA hülye is. Egyebekben egyetértek, magam is ezeket szoktam leírni sok egyéb mellett.
Az arabok azonban nem olvasnak Lorcát. Náluk eleve más a filozófia, a militáns mohamedánoknál a vallás is; európai ember nem érti, hogy a harc közbeni halál náluk nem kockázat, hanem cél. Szinte olyanok mint a japán kamikazék. Mi azért háborúzunk, hogy nyerjünk, és ha lehet, túléljük. Ők azért, hogy a lehető legnagyobb veszteséget okozzák, mert azok mennek velük szolgának a Paradicsomba... Ez ellen az izolacionista politikán kívül semmi nem használ.
eMM2: sok pénzért keveset tesznek, cserébe nagyon megutáltatják apró országunkat Bin Ladenékkel. Remek.

partizaaan 2007.09.11. 23:44:23

hát igen....most megmondom kerek perec:az USA nagyon nem érdekel.5-10 éven belül a saját mcdonaldsos hányásába fog belefulladni,ez szerintem jól látható.például senki nem beszél arról,hogy texasban a déliek mai napig szabadság harcot folytatnak....vagy a néger politikai mozgalmakról.....a 95ös los angelesi polgár zendülésről.és így tovább,és így tovább....ami valóban aggaszt,az ennek a kis országnak a helyzete.itt egy válasz út van:államforma váltás,kivégzések,és az 1915 évi hazaárulási törvény(ami a lex kÁROLYI törvény alapja)alapján vagyon elkobzás,a mínuszos államkincstár feltötltése.bár a kivégzés talán erős.gyilkolni nem kell,nem is szabad.de a vagyont,a lopot kincseket vissza kell venni.és majd utána kell elgondolkodni azon,hogy egy európakereskedelmi csomópontjában álló ország miért is ne mondhatná ki,hogy semleges?egy hónap határzár,és meggondolnák,hogy szívózannak az országgal.....de ez csak puszta ábránd,addig maradnak a verítékes hétköznapok
szebb jövőt,kék éggel!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.11. 23:46:37

Partizaan: mindehhez olyan hadsereg volna a minimumfeltétel, amely körkörös védelemben képes ellenállni, de legalább nagyon súlyos veszteségeket okozni. Ami ma nekünk nincs. Muszkavezető viszont lenne elég, ahogy volt 1848-ban és 1956-ban is belőlük bőven.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.09.12. 06:34:03

Igaz, igaz. Az Unió mosókonyhájából érdemben nem kapaszkodhatunk az ebédlőasztalhoz, tárgyalóasztalhoz, annál is inkább, mert a magyarság érdekei helyett ezek lelopnák az ezüst evőeszközöket is onnan, amit persze rajtunk kerestetnének.
Sőt a legrosszabb vízió, hogy a végelgyengült Nyugat-európaiak ránkszabadítanák (ha már nem ez megy) a Trianonban beengedett román, szláv farkasokat. Ahhoz kell ordas eszme, ahogy a szlovákok csinálják (Benes tanítványai). Ez a politikai elit pedig rokonszenvez velük, mert inkább az ellenségnek adnak igazat magyarokat gyalázó kirohanásokban, hiszen addig se foglalkozunk a Khónok, Hornok, meg a szépen magyarított nevű sertésgyűlölők szabadrablásával.

eMM2 2007.09.12. 10:46:15

Szép kilátások de tényleg elég lepra a helyzet.
MG!
Naja de azért huszadrangú orzság vagyunk mi a Bin(bamm)Ladenéknek nem itt fognak elkezdeni robbantgatni.Meg itt WTC sincs vagy egy olyan magas épület amit érdemes célbavenni egy röpcsivel.Ámbár a Tevepalota az elég méretes darab.:)
Vagy lesz itt jó kis hüllőház(kormányzati negyed) na az is jó célpontnak bizonyul majd..D
Sebaj legalább megint bekerülünk a BBC-be.Az államtitkárok meg úgyis fogyóeszközök manapság.Másra amúgy se jók mint célpontnak.:)

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.09.12. 13:11:35

Én továbbra is radikális vagyok, s szerintem szükségszerű pár kivégzés, hisz így gyakorlatilag egy gátlástalan politikust mi rettentene el attól, hogy nagyobb disznóságokat csináljon? gyurcsánynál lehetnek még elvetemültebb alakok, akik látva a mai politikai történéseket levonják a következtetést, hogy ezt is meg lehet csinálni simán, tízezer birka utcára megy, ami a teljes nép egy ezreléke, ha csak ennyit aggaszt, akkor ennél durvább dolgokat is meg lehet csinálni...

Mert ki garantálja a mostani helyzetben, hogy ezt nem fogja senki sem megtenni? Aki megnyeri a kormányzást, négy évig gyakorlatilag azt csinál, amit akar. Az alkotmányunk a mostani állapotában ezt a négyszáz embert is klientúráját védi a maradék tízmillióval szemben, ezt mindenki nagyon jól látja.

A műellenzék amit csinál... arra nem is érdemes szót vesztegetni.
Ráadásul a magát konzervatívnak valló embereknek és pártoknak az a legnagyobb baja szerintem, hogy békésen, alkotmányos úton akarnak elintézni mindent. Van ennek látható eredménye? - Igen, a megszavazott vagyontörvény, a végletekig elhúzott és már tét nélküli népszavazás és így tovább.

Biztos, hogy ez a jó út? Für Lajos, egykori honvédelmi miniszter is elmondta a HírTV-n a Péntek8 egyik adásában: a rendszerváltás után egy pár évig diktatúra kellett volna, ami rendbe tette volna itt a dolgokat. Szerintem is ez kéne, egy erős kezű ember, aki jó irányba terelné az országot, a mostani rablóbandát meg kicsit megtanítaná kesztyűbe dudálni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.12. 17:43:17

Gabor79: a politikai halálos ítéletek - lásd az erről írt posztomat - mindig visszaütnek. Arról nem is beszélve, hogy más életének elvétele úgy, hogy ő maga nem tett ugyanilyet, katasztrofális igazságtalanság. A rablott vagyont elvenni: rendben. Börtönbe zárni: rendben. Száműzni (most nincs a jogrendszerben, de nem rossz büntetés): különösen jó megoldás. De megölni nem! Lehet, hogy áttételesen emberek halnak meg pl. a Molnár-Horváth kettős egészségügyi ámokfutása miatt, de az mégsem ugyanaz, mintha ők maguk lőnének agyon valakit.

Én pesszimista vagyok abban a vonatkozásban, hogy a mai "politikai elit" képes-e tisztességes rendszert létrehozni a pártokrácia-korruptokrácia-abszurdisztán triászból, ami itt és most van. Az elkeseredés teljesen érthető, és könnyen lehet, hogy ebből forradalom lesz - aminek az az előnye, hogy tiszta lapról lehet jogrendszert építeni, a hátránya viszont a jobb emberekben elszenvedett veszteség, illetve a veszély, hogy a pénzes gazfickók így-úgy mégis végül felülkerekednek.

eMM2 2007.09.12. 19:40:46

Forradalom....és ott nem emberek halnak meg? Mert biztos lesz (ha lesz olyan mint forradalom amire nem vennék mérget) embereáldozat akkor is és nem a főbűnösök közül.Mondjuk az is igaz hogy egy forradalomban tán még mindig kevesebben halnának meg mint az előttünk levő közvetettt népírtásban.Jóval kevesebben.persze ha győz.Ha veszít akkor már gázosabb.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.12. 19:46:50

De. Emberek halnak meg. Ez a baj vele. Bár volt már vértelen forradalom is, legutóbb pl. az ukrán narancsos. Végül is ha itt kitörne, és Gyurcsányt felhúznák a lámpavasra: magának köszönhetné, és én nem siratnám nagyon. A lincselést mégse pártolom, mert szinte sosem a tényleges bűnösök vesznek oda, másrészt a tényleges bűnösök sem gyilkosok (általában), így vagyonelkobzás és börtön elég lenne.

partizaaan 2007.09.12. 20:18:15

igazából MG ebben az ölni vagy nem ölni kérdésben egyet is értek veled,meg nem is....mert valóban nem szabad gyilkolni,de nem azért,mert arányosáság így meg ugy,hisz pár száz éve halál járt a tyúklopásért,erről már te is beszéltél,hanem azért,mert bármilyen változás esetén a változtató erőnek fenn kell tartania az ártatlanságát,hogy erkölcsi fölényét,ezáltal a változtatás jogalapját megőrizze.szó sincs itt arányosságról,csupán a forradalom elemi érdeke,hogy mindvégig tisztább maradjon azoknál,akik ellen irányult

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.12. 22:20:16

Nem vagyunk pár száz éve... Forradalomban általában ölnek igazságtalanul is, és sajnos megalapozva a bosszút, puccsot, ellenforradalmat, stb.

eMM2 2007.09.13. 06:50:17

Jó ez így elvi szinten.A történelmet a NÉP csinálja kiválasztódott vezetők által.Mert anélkül nem megy.
Jelenleg nincs ilyen.Morvai Krisztina látszódik de ő meg nagy demokrata.Sokat beszél és tesz is.De nem megy az utcára.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.09.13. 16:58:40

Kérlek, akkor mondjatok jobb megoldást a jelenlegi helyzetre! Ki/mi garantálja, hogy a mostani rablóbanda méltóképp elnyeri a büntetését? Az alkotmány és a törvények, amiket ők írtak, mind őket védik. Nekük, a népnek nincs jogunk, csak kötelességünk. Miért is jó ez nekünk?

Azt én is írtam már, hogy egyértelmű: a politikai gyilkosság visszaüthet. A kérdés az, hogy ha egy-két politikus ólombetétet kapna, ki emelne fegyvert a védelmükben? A rendőrség? Minimálbérért? A lezüllesztett katonaság?

Nekem egyébként az az érzésem, hogy szándékosan provokálnak, mintha azt szeretnék, hogy egyszer valakinek durranjon el az agya, és kárt okozzon valamelyikükben. Abban a pillanatban bevezetnének valami szükségállapotszerűt, terrorizmust kiáltanának, és beköszöntene a diktatúra.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.13. 23:03:14

Hát, Gabor79, én éppenséggel ezt jósolgattam többször is korábban. Nem fogják szépszerével átadni a hatalmat, és ha a nép nem kel fel ellenük, majd lesz fizetett provokátor, hogy ne kelljen megtartani a választást...

partizaaan 2007.09.14. 07:04:51

ez azért nagyon borúlátó,már ne is haragudjatok...igen,ezek törpekommunisták,diktatórikus maradványok,de akkor is:könyörgöm,ez 2007,európa közepe,nem pedig délamerika a nyolcvanas években.....bármit nem tehetmeg bárki,hisz egy közzöség tagjai vagyunk,és szerintem népköztársasággal a háta mögött az egykori nyugati tömb nem fogja magát jól érezni(főleg úgy,hogy ott az antikommunista a rengeteg,hisz őket a hidegháborúba a vsz ellen fanatizálták úgy,mint ezzt az oldalt a nato ellen....)

eMM2 2007.09.14. 11:08:13

Ezek a gazfickók(kúrmány) bármit megtesznek de az fontos hogy maradjon meg a demokrácia máza mert az mutat jól az EU-ban.(ja és jó lenyúlni az EU-s pénzeket is) Egy szükségállapotot végülis meg lehet indokolni "demokratikusan" is.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.09.14. 12:04:43

Partizaaan, szerinted az EU-ból fog érdekelni bárkit is, hogy mi a valós helyzet? Nemrég ugye kiderült, hogy a kormány küldött a külföldi nagykövetségeknek egy ukázt a Magyar Gárdáról, hogy akkor ezt kéne lehozni, és tessék, a vezető nyugati lapok mind főhírként cikkeztek az új fasisztoid magyar megmozdulásról, anélkül, hogy utánajártak volna. Mert miért ne hinne egy külföldi lap egy kormánynak?

Az is tény, hogy folyamatosan csöpögtették a náciveszélyt meg hogy terjed az antiszemitizmus; igaz, hogy múltkor az egyik szdsz-es ezt cáfolta, dehát külföldön kit is érdekel valójában egy magyarországi törpepárt véleménye?

Erre (mármint az antiszemitizmusra) szerintem ráerősített múltkor Tomcat, aki a TV2-ben - alappal vagy alap nélkül, ez lényegtelen - zsidózott, ami valóban alkalmas lehet arra, hogy bizonyos emberekben ellenérzéseket váltson ki.
Közben megint előjött tricikli (bélféreg), akitől kitelhet, hogy belemenjen Tomcat provokációjába, elcsattanhat egy-két pofon, és már meg is van a casus belli.

eMM2 2007.09.14. 13:57:01

Pedig a külföldi lapok azért emlékezhetnének az öszödi beszédre meg a BBC-s lopcsányi interjúra.Azon röhögött a világ.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.14. 13:57:14

A párbeszéd Karinthy, csak szólok, szó sincs anekdotáról.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.09.14. 15:59:03

Na, utánanéztem, mégsem Karinthy, legalábbis nem találom nála, pedig úgy emlékeztem, ellenben olyat találtam, hogy ez egy korabeli tréfa volt.

eMM2 2007.09.14. 18:29:21

mavo Karinthy akkor már nem is élt.Ez egy pesti vicc volt Ciano gróf az olasz külügyminiszter jegyezte le a naplójába amikor 1942 elején nálunk járt.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.14. 20:09:00

Bizony, mavo, még a harmincas években meghalt, nem sokkal élte túl szegény az egyébként sikeres agyműtétjét. Az USA-nak meg jócskán később üzentünk hadat...

eMM2 2007.09.14. 22:11:15

hehe mavonak a történelem/irodalomtörténet ezek szerint nem az erőssége.Ajánlom figyelmébe Karinthy Utazás a koponyám körül c. remekművét,valamint Ciano gróf naplóját,magyarul is kiadták.

partizaaan 2007.09.16. 23:54:28

hát ez van...alapvetően jó gyerek ez a mavo,csak már megint kötöszködni akart....csak szerintem egy geek kontra diplomás gondolkodók(MG,terembura,és a többiek)mecsen nem biztos hogy neki áll a zászló... :-D

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.09.17. 01:25:48

Az USA nem hülye. Az olajkereskedelem világszerte dollár alapon megy, ezért a dollár bármikor könnyen-gyorsan olajra váltható, ez adja a fedezetét (ugye aranytartalék helyett). Megjegyzem az arany kutyafülire se lenne elég, Fort Knoxban alig százmilliárd dollárnyi van belöle (az államadósság több mint 9000 milliárd), viszont a világ éves olajtermelése 2000 millárd fölött van.

Mivel a dollárnak ilyen szép fedezete van (más dárdájával a bozótot, nemde?), általában is jó nemzetközi fizetöeszköz, továbbá éredemes tartalékolni is.

Amig ez a helyzet fennál és a világgazdaság pénzigénye növekszik, lehet dollárt exportálni. Ez nem kevés pénz, mostanában olyan ezermilliárd dollár évente, a nemzeti jövedelem 8,5%-a. Elég jó üzlet, mert a gyártási költség alacsony, ugyanakkor az USA-nak dollárgyártási monopóliuma van. A paradicsomi állapot azonban csak addig tart, amig az olajat dollárban számolják.

Mármost a marha Szaddam Husszein 2000-ben átállitotta az iraki olajkereskedelmet dollárelszámolásról euróra (mert szemétkedni akart). Ugyanakkor az iráni parlament elött hasonló törvényjavaslat feküdt, Hugo Chávez pedig az OPEC csúcson felvetette, hogy esetleg se dollár, sem euró, hanem inkább álljon át az OPEC barter kereskedelemre.

Ez a folyamat közvetlen fenyegetés volt az USA nemzetbiztonságára nézve, mert ha beindul a lavina, nem csupán a rendes évi ingyenbevételtöl esik el, hanem a baromi sok kinn lévö dollár elkezd visszaözönleni az USA-ba (mert ott még lehet venni érte valamit). Ez irtózatos inflációs nyomást generál, a költségvetés összeomol. Akkor pedig a szuperhatalmi helyzet, a hadsereg - ami pillanatnyilag többe kerül, mint az EU, Oroszország, Kina és India hadseregei összesen - finanszirozhatatlanná válik.

Irakot ezért volt muszáj megtámadni, mert igy példát lehetett statuálni jól. Egyébként az új, demokratikus iraki kormány elsö intézkedése az olajkereskedelem visszaállitása volt dollárelszámolásra, Irán egy idöre levette az átállás kérdését a napirendröl, az OPEC se siet azóta. A nemzetközi valutatartalékoknak még most is 70%-a dollár és csak 20%-a euro.

Földöntúli szerencse, hogy a casus belli ilyen hamar jött - hiába, ahol nagy a szükség, ott közel a segitség. Igaz, hogy Szaddam Husszeinnek semmi köze sem volt 911-hez, de ez mindegy is volt akkor. Az is mindegy volt, mennyire csápol az euro-zóna s hogy emiatt nem lehetett ENSZ szinekben elintézni az ügyet. Tulképp minden mindegy volt, mert az alternativa, hogy mondjuk pár arabot bekasztliznak, gépek megérkeznek menetrendszerüen, tornyok megmaradnak, Irak meg tovább nyögi a diktatúrát, azzal járt volna, hogy pénz, hatalom, dicsöség visszakéredzkedik Európába. Ott pedig már volt, aztán rossz vége lett neki.

Refuse/Resist! 2007.09.17. 11:53:40

"Ott pedig már volt, aztán rossz vége lett neki."

Szerinted most a lehető legjob világura az USA?
Kíváncsi vagyok, hogy Európát miért tartod rosszabbnak.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.09.17. 18:26:58

Nem a legjobb. Európát pedig nem tartom rosszabbnak, söt.

Bocs, ha nem volt világos, de a tipikus amerikai véleményt idéztem. Érthetö egyébként, hogy Európáról elég sötét kép él bennük, mert az ottani nép nagy része innen származik, és általában nem jókedvében ment el. Vagy azért mert üldözték, vagy azért mert nyomorgott. Aztán nagymama/dédpapi sokszor még sötétebbnek is állitotta be a valóságnál az óhazát amikor mesélt, már csak önigazolásból is.

Az is tipikus amerikai attitüd, hogy önmaga elött is jótékony tettnek állitja be, ha lehúzza rólad a gatyát. Tehát nem azért van náluk a pénz + hatalom, mert az nekik jó, hanem mert meghozzák ezt az áldozatot a világrend érdekében.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.09.17. 19:56:15

És még egyesek kioktattak, amikor itt-ott azt mertem kommentelni, hogy Irakban bakfüttyöt nem számított Szaddám állítólagos közveszélyessége, hanem alapvetően olajháború volt...

Megjegyzem, nem nagyon tudom, mit tudnak tenni az OPEC ellen, ha azok mégiscsak leállnak a dollárral. Irakot le lehetett bombázni, de az egész OPEC ellen mégse lehet háborúzni - főleg nem demokratikus mázba öltözve.
süti beállítások módosítása