Itt egy másik élő minta (a fordítás hevenyészett, az álláspont ütős). Aki ezt kívánja majmolni, nem a barátom. De attól még lehet jelentkezni!
Kahanénak igaza volt!
Tartsuk életben az autentikus zsidó gondolatot a Tóra fénye által! ... A Kahane blog büszkén mutatja be a Meir Kahane1 z"tl h"yd2 rabbitól származó videók, hangfelvételek, cikkek és tóramagyarázatok legszélesebb gyűjteményét, valamint számos kapcsolódó linket, úgy mint Tóra, zsidó aktivizmus, Izrael földje, stb.
2006 július 11, kedd
Tettleges fellépés a jeruzsálemi útálatosság-parádé ellen
Néhány hírforrás (például Jpost, Ynet és mások) beszámolt azokról a plakátokról, melyek ellepték jeruzsálem egyes Haredi3 negyedeit.
A szórólap (lásd alább) 20000 sékelt4 ajánlott bárkinek, ha megöl valakit, aki részt vesz a Meleg Büszkeség Világnapján, amit a program szerint a Szent Városban tartanak augusztus 10.-én. A perverz parádén lesz ifjúsági szám, különösen 15-25 éves "fiataloknak", transzvesztita "szépségkirálynő" választás és "meleg filmfesztivál".
A plakát részletesen elmagyarázta, hogyan kell olyan fegyvereket készíteni, amikkel megtámadható a parádé.
Bár ez utóbbi fejlemény a rendőrségben és hatóságban hisztériát keltett, sokan azt mondják, mindez valójában nem komoly vagy éppen vicc. Annyi bizonyos, hiába ölik a parádézókat, nem látszik lehetségesnek a húszezer sékel begyűjtése (másrészt nem is ez a lényeg...). De gyakorlatilag mindegy, mert akár tetszik ez a hatóságoknak, akár nem, bármit mondjanak is, a parádé meg lett fenyegetve, Istennek hála.
Tovább kell imádkoznunk valamennyiünknek, hogy ez a rettenetes undorparádé meg ne történjék. Ovadia Yoseph, Elyashiv, Mordechai Eliyahu, Shapira és az összes többi - bármilyen állású - Rabbi (beleértve a Haredi Közösséget), mind kikelt ez ellen, felszólítván az istenfélő zsidókat, hogy tóduljanak Jeruzsálembe megakadályozni a parádét, ha bekövetkezik (a rendőrség még leállíthatja a biztonsági kockázat miatt).
Bár, mint már mondtuk, nem az a lényeg, hogy Jeruzsálemben lesz-e vagy Tel Avivban (még ha persze Jeruzsálem sokkal rosszabb is lenne). De akárhogy is, megengedhetetlen, hogy ilyesmi folyjék BÁRHOL Izrael Földjén!
Aki közületek nem tud eljutni Izraelbe a parádé napjáig (augusztus 10), mondhat fohászt illetve fax/email/telefon útján felveheti a kapcsolatot különböző izraeli illetve jeruzsálemi hivatalnokokkal és nyomást gyakorolhat rájuk, vessenek véget ennek az ocsmányságnak, akadályozzák meg bekövetkeztét.
Addig is, itt a plakát képe, csak mulattatásul...
![]()
A "fegyverek"5 neve "Alkalmi Shlissel" [gyújtóbomba], "Slissel Tüske" és "Szatmári Kereplő".
Yishai Schlissel volt az a bátor Zsidó, aki tavaly - követvén Fineás6 példáját az eheti olvasmány szerint - saját kezével tette meg ami az akkori kisebb jeruzsálemi Meleg Parádé megzavarásához kellett. Jelenleg 12 éves börtönbüntetését tölti, mert hármat megkéselt a fajtalanok közül szodomita parádéjuk kellős közepén.
Áldja meg STN Yishai Schlisselt a Béke Szövetsége ("Brit Shalom") által, ugyanúgy, ahogy Fineással tette.
Yishai Schlissel (áldott legyen): ![]()
1 Meir David Kahane rabbi (alias Michael King, alias David Sinai) amerikai-izraeli ortodox rabbi, 1984-86 között a Knesszet tagja (izraeli parlamenti képviselő) a Kach párt színeiben, amit (illetve utódszervezeteit) később mint rasszista-terrorista alakulatot betiltottak ott, bár ehhez az alkotmányt is módosítani kellett. A '84-es választáson 1,2%-ot kapott, ami ma már nem lenne elég, mert időközben felemelték a parlamenti küszöböt 2%-ra (akkor még csak 1% volt). 1990 november 5.-én gyilkolták meg a manhattani Marriott szállóban mondott beszéde után, a gyilkos személye máig tisztázatlan.
Politikailag Nagy-Izrael híve volt ("A te magodnak adom ezt a földet Égyiptomnak folyóvizétõl fogva, a nagy folyóig, az Eufrátes folyóvízig" 1 Móz. 15,18), deportálni akart az Izrael által kontrollált területről csaknem minden arabot, ha lehet pénzért (fejenként 40000 dollár), ha nem, akkor erőszakkal, törvényen kívül helyezte volna zsidók és gójok szexuális kapcsolatát, demokrácia helyett olyan teokratikus államot akart, ahol csak zsidónak lehetnek politikai jogai, bevezette volna a Halahát (zsidó vallási jog, olyasmi mint muszlimoknak a Sarija). Eszméinek jegyében és azok hatására számos gyilkosság, terrorcselekmény történt világszerte.
2 z"tl: zecher tzaddik livrocho - emlékezzünk az Igazra, hogy megáldassunk
h"yd: hashem yanakem damam - Isten [szó szerint: a név] bosszulja meg a vérét
3 A Haredi irányzat az ortodox zsidóságon belül is a legkonzervatívabb, szokták ultra-ortodoxnak is nevezni, bár ők maguk nem szeretik ezt a meghatározást. Moshe Sofer (1762 - 1839) pozsonyi rabbi nyomán visszautasítják a felvilágosodás teljes eszmerendszerét, vele együtt a zsidók emancipációját (egyenjogusítását) is, különösen az asszimilációs fenyegetés miatt. Megjegyzem ez nem jelenti, hogy kevesebb joggal is megelégednének, mint mások, épp ellenkezőleg többletjogokra tartanak igényt, sőt, megszabnák magát a jogrendet is. Ja, ők nem, persze, mindent ráfognak Istenre. De ilyen esetben ez szabvány eljárás.
A mozgalom gyökerei tehát Magyarországra nyúlnak vissza (a tiszteletreméltó Sofer rabbinak igen sok tanítványa volt). Az 1867. évi XVII. törvénycikk megszületése után Báró Eötvös József kultuszminiszter kezdeményezésére 1868. december 10-től 1869. február 23-ig a pesti vármegyeháza üléstermében tanácskozó Egyetemes Gyűlésről kivonultak, mert a törvény a polgári jogegyenlőség biztosítása mellett egyben eltörölte a Communitas Judeorum (zsidó község) addigi jogi-közigazgatási autonómiáját, polgári ügyekben hatályon kívül helyezte a Halahát, míg a cserébe felajánlott "bevett vallás" státusz és a magyar közjogi rendszerbe való betagozódás (a zsidó "egyház" Felsőházi képviseletét is beleértve) nem tűnt számukra csábítónak.
A szintén Magyarországon fogant szocialista-nacionalista gyökerű világi cionista mozgalmat (az első politikai cionista Natonek József jászberényi rabbi), mely a (poszt)modern Izrael állam megalapításához vezetett, mindig is elutasították, magát az államot tulajdonképpen el sem ismerik (bár többségük aktívan részt vesz a politikai életben, pártjaik egyelőre a mérleg nyelve szerepét szokták betölteni). Nagy részük kivonja magát a katonai szolgálat alól, a férfiak 60%-a munkanélküli, állami segélyen él és vallásos tanulmányokat folytat. A különböző Haredi csoportok Izrael zsidó népességének 10-15%-át teszik ki (6-800 ezer fő az 5,4 millióból, az USA-ban további félmillió), és az arányszám a korai házasság és nagy családonkénti gyereklétszám (átlag 6-7 gyerek) miatt gyorsan növekszik. Ha a népesedési trend folytatódik, néhány évtizeden belül többségre jutnak.
4 Egy sékel napi árfolyamon több mint 45 Ft, tehát a vérdíj forintban majdnem egy milla.
5 Az ellentüntetők dobtak szarzsákot és hugyospalackot is, no meg követ. Azt nem tudom, ordították-e némiképp inadekvát módon azt is, hogy "Szopj le, buzi!". Lehet, hogy ez hazai újítás.
6 4 Móz. 25 számol be Fineás tettéről. A nép Moáb leányaival paráználkodik (tehát konrétan: nem buzulás, hanem fajgyalázás folyik). Mikor Fineás (Eleázár fia, Áron papnak unokája) meglátott egy ilyen párt, "felkele a gyülekezet közül, és dárdáját vevé kezébe. És beméne az izráelita férfi után a sátorba, és általdöfé mindkettõjöket, mind az izráelita férfit, mind az asszonyt hason".
Zimri, a Szálu fiának legyilkolása és a midiánita nő - Kozbi, Czúr leánya - hasbaszúrása jó húzásnak bizonyul, mert Isten megenyhül, megelégszik huszonnégyezer halottal (ennyit akasztottak addig) és Fineásnak a Békesség Szövetségét adja a tettért. Ennek megerősítéseképp odasúg Mózesnek, hogy "Támadjátok meg a Midiánitákat, és verjétek meg õket" (mert hátha nem örülnek a hercegnő hasbaszúrásának annyira). Shalom.