Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Olvasónapló III - Patrick J. Buchanan: A Nyugat halála

2009.01.28. 01:26 Molnárgörény

A szerző egy amerikai republikánus héja, akinek később már a republikánusság is túl puha volt, így önálló (eleve reménytelen) politikai próbálkozásba kezdett, és a Reform Párt elnökjelöltjeként kísérletezett, ha nem is a nyeréssel, de legalább a figyelemfelkeltő szerepléssel.

Ezt a könyvét (jó néhányat írt) a Gede Testvérek adták ki - ami már önmagában is tökéletesen elegendő a polkorrekt bal- és jobboldalnak a "FASISZTAAAAAAA" megbélyegzésre. A Gede Testvérek ugyanis minden további nélkül kiad csakugyan fasiszta-náci könyveket. Magát a Mein Kampfot is; bár ezzel a logikával a Soros-féle CEU-t (a Közép-európai Egyetemet) is le kéne fasisztázni, mert egy időben a rendszerváltás után a Mein Kampfot betilthatták, és csak a CEU közreműködésével, oktatási céllal lehetett kiadni - igaz, nem magyarul.

A Gede Testvérek kiadó ugyanakkor számos értékes és fontos könyvet hoz ki, amelyek nem fasiszták, de a Mein Kampf ürügyén le lehet ezeket is húzni a polkorrekt médiában. Ott van például a kétkötetes "Október tizenötödike", a történész Macartney műve, aki rendkívül alaposan tárgyalja a két világháború közötti magyar történelmet. Ebben a műben már olvasható, hogy Szálasi személyében nem vérgőzös zsidóirtó volt, és a nyilasok efféle bűneihez kevés köze volt (a tömeges deportálások bőven Szálasi hatalma előtt történtek, a nyilas atrocitásokat pedig nem ő kezdeményezte). Macartney nem festi Szálasit rózsaszínre, nem tartja ártatlannak - csak annyit vesz le róla, amennyivel több bűnt bolsevik klisék alapján akasztgattak rá (a hatalomátvétellel elkövetett hazaárulás önmagában is elég lett volna az elítéléséhez, és ez nem is vitatható).

No de elkalandoztunk, térjünk vissza Buchanan könyvéhez. Buchanan megállapítja, hogy a marxizmus-leninizmus a maga eredetiségében kudarcot vallott: a bolsevik rendszereket csakis az erőszak tartotta fenn ideig-óráig, és összeomlásuk törvényszerű volt. Ugyanakkor a "győztes" Nyugat szerinte sokkal nagyobb bajban van, mint azt oly sokan gondolnák. A könyv gondolatainak vázlatához saját kiegészítő megjegyzéseimet dőlt betűvel fűzöm hozzá.

A baj fő megjelenési formája Buchanan szerint az, hog a nyugati fehér ember egyszerűen elfogy. Kétségbeejtő népszaporodási válság van: Európában a mohamedán albánokon kívül nincs olyan nemzet, amely ne fogyna, és Amerikában is a wasp-ok (white, anglo-saxon, protestant) egyre gyorsabban csúsznak kisebbségbe. Csak néhány példa: Oroszországban 1,35 gyerek esik egy nőre, a katolikus (?) Spanyolországban csak 1,07, de Romániában vagy Csehországban is csupán 1,2 ez a mutató. Németország szinte megnyugodhat az 1,3-mal - kár, hogy 2,1 gyermek/nő kellene csak arra, hogy a népesség száma fennmaradjon.

Azt is le kell szögezni, hogy az emberi élet aránylag hosszú volta miatt a félelmetesen romló népszaporodási adatok mégsem késztetik azonnali intézkedésekre a struccpolitikát folytató kormányokat - éspedig azért nem, mert az országok összlakosságának száma nem zuhan olyan gyorsan, hogy a szaporodási arány alacsonysága megszólaltassa a vészcsengőt. Nem hát, hiszen mi még élünk, csak épp egyre öregebbek leszünk. Amikor a háború utáni, még népes generációk elfogynak, akkor lesz hirtelen nagyon kevés nyugati fehér ember Európában - de akkor már késő is lesz, hiszen a maradéknak afrikai (vagy cigány...) típusú sokgyerekes családmodellre kéne váltania azonnal, ami nyilván nem fog összejönni. A fehér ember jelenleg kihaló fajnak tűnik. Az ENSZ Európa elnéptelenedésével foglalkozó statisztikái szerint 2000-ben 494 millió 15-65 éves európai élt, de 2050-re már csak 365 millióan leszünk. Ugyanezen fél évszázadban a 65 év felettiek száma 107-ről 172 millióra fog nőni...

Buchanan megvizsgálja, hogy mi az oka ennek a jelenségnek, hiszen a háború után még masszívan felívelt a népszaporulat (hát igen, aki élve maradt, igyekezett élvezni a dolgot, és még tévé se volt). Az ő megállapítása szerint Gramsci, Adorno, Horkheimer, a magyar zsidó Lukács György, és a részben általuk (Adorno, Horkheimer) alapított kultúr-marxista Frankfurti Iskola (mely Hitler elől Amerikába menekülve ott a Columbia Egyetem segítségével New Yorkban telepedett meg, és egy Herbert Marcuse nevű hasonszőrűvel megerősödve működött tovább) volt annak a hosszú kultúrharcnak a megkezdője, amely a nyugati társadalom súlyos destrukciójához vezetett. Gramsci, a lenin-sztálini utat zsákutcának látó kirafinált kommunista rájött, hogy a Nyugatot nem a "termelési eszközökön" keresztül lehet meghódítani - mert az ezerszer elátkozott imperializmus már (sokszor épp a szocdem mozgalmak hatása alatt) megokosodott annyira, hogy a munkásokat egyre jobb életkörülmények közé juttatta. Gramsci és követői rájöttek, hogy az embert, mint lélekkel bíró lényt éppen a lelki rendjének lerombolásával lehet  permanens kulturális forradalomba vinni, amely forradalom művelőire nem is olyan kockázatos,  mint a hagyományos fegyveres szervezkedés, de végső soron összedönti a Nyugat berendezkedését.

A renegát marxisták hosszú, szívós harcba kezdtek. Csatlakozott hozzájuk sok megtévesztett, avagy ostoba, avagy hiperelméleti demokrata, akik úgy vélték, hogy az önkritika az erkölcs magasabb foka. A Frankfurti Iskola által kialakított "Kritikai Elmélet" nem egyéb, mint a nyugati kultúra főbb elemeinek destruktív kritikája, beleértve a kereszténységet, a kapitalizmust, a hatalmat, a patriarchátust, az erkölcsöt, a hierarchiát, a szexuális korlátokat, a hazafiasságot, a nacionalizmust, történelmi örökségünket, a táradalmi konvenciókat és a konzervativizmust.

A Kritikai Elmélettel hadakozó kultúrmarxisták nem győzik elítélni a Nyugatot mindenért, amit az a történelem során elért. Amerika felfedezése galád gyarmatosítás, a hazafias apák tiszteletéből nácizmus ered, a nők jogai abszolútak - beleértve az abortuszt is, és így tovább. Különös súllyal támadja az elmélet a keresztény egyházat, mert a nyugati erkölcsiség legfőbb védőbástyája a hit és a Tízparancsolaton alapuló etika. Szintén ellenség a hagyományos család, különösen az apai tekintély - már csak azért is, mert az 1919-es európai forradalmacskák megmutatták, hogy még egy szétvert intézményű társadalomban (Magyarország) a civil öntudat és a családok pillanatok alatt képesek a rendet helyreállítani és kivetni a társadalomból a destruktív erőket. Így, hogy a kártevők szabadon rághassák a nyugati rendszert, elsősorban annak gyökerét, a hitet és a hagyományos családot kell meggyengíteni.

Buchanan könyve részletesen elemzi, hogyan támadnak a kultúrmarxisták, és már eddig mekkora sikereket értek el. A hatvannyolcas mozgalmak mögött már ez az ideológia állt, amely végső soron az egyén boldogulását, élvezetét helyezi bármi áron (a társadalom károsítása, sőt, akár másokkal szembeni súlyos vétkek árán is) legelőre. Felveti a szerző, hogy a két világháborúban az állítólag elnyomott munkások dalolva mentek a halál elé, és igen ritkán volt kétséges számukra, hogy hazájukért az életüket is érdemes odaadni. A hatvannyolcas mozgalmak a háborúkat és a hazafiasságot szégyellnivalóvá tették - már Vietnam esetében az lehet ma büszke, aki eltépte a behívóját és megszökött a katonaság elől.

Önmagában persze nem volna baj, ha nem lenne többször háború - csakhogy messze nem az egész világ olyan, mint a fehér ember Nyugata. Az iszlám radikálisok, az egyre agresszívebb afrikaiak, a folyamatosan szaporodó és hatalmas áradatként szétterjedő ázsiaiak nem osztják ezzel kapcsolatban a Nyugat dekadenciáját. A fehér Nyugat védekezésképtelenségét jelzi, hogy bár a katonai technikai fölény még megvan, de már olyan fontos lett az egyes emberek egyéni sorsa-boldogulása, hogy az USA gyakorlatilag nem tud komolyabb konfliktusban részt venni, mert néhány száz vagy néhány ezer csillagos-sávos lobogóval letakart koporsót sem visel el a közvélemény. Ugyanez még inkább igaz Európára, melynek nyugati fele gyakorlatilag lefegyverezte magát - nem a fegyverek fizikai terén, hanem a katonai elszántság vonatkozásában, annyira, hogy a szerb konfliktusnál is többször amerikaiaknak kellett az európai csapatokat kimenteni, annyira féltek a veszteségtől.

"Az 1960-as évektől kezdve a baloldal leghatásosabb fegyvere az ellenfelek megbélyegzése, gyűlöletkeltőnek és elmebetegnek nyilvánítása" - írja Buchanan. Ugyanilyen szerepe van a lépten-nyomon nácizásnak, fasiztázásnak is. Ezt abszolút gátlástalanul alkalmazzák; gyakorlatilag minden, konzervatív oldalon tárgybelileg megnyert vita vége az, hogy a felkészült jobboldali győztes fasisztává változik. Aztán magyarázkodjon, ha tud.

A családok szétverésének eszközei: a nők "egyenjogúságának" olyan irányba fordítása, hogy a nő megszűnjön családanya lenni, és először karriert, később meg már az önmagába zárt egyéni boldogágát keresse. A mai, "modern" szinglik nem attól lesznek boldogok, hogy három-négy gyerek, 10-15 unoka veszi őket körül. A pisis pelenka fárasztó és kicsinyes holmi, a szülésektől ellazuló has és lógó mell pedig abszolút ellentmond a reklámok idealizált húszéves, karcsú, ránctalan cicababáinak. Ma a szex már abszolút öncél, és több könyv, videó és egyéb jelenik meg az élvezeti technikákról, mint a gyereknevelésről. A buzik intenzív támogatása is ennek a taktikának a része - Buchanan kitért arra is, hogy miképp kényszerítették ki a WHO ezzel kapcsolatos masszívan politikai döntését az amerikai pszichiátriai társaság kőkemény befolyásolásával.

A család megsemmisítéséhez hozzájárul az abortusz liberalizálása is. Az utóbbi évtizedekben csak az USA-ban 40 millió abortuszt végeztek el. Magyarországon a helyzet még ennél is rosszabb, ha a megszületett és méhben megölt csecsemők arányát nézzük. Az abortusz szabadsága talán a legkeményebb csapás a keresztény egyház abszolút élettiszteletére: ugyanis következik belőle, hogy az életet máshol sem tekinti prioritásnak a harcias kultúrmarxizmus, és támogatja az eutanáziát, az öngyilkosság szabadságát. Félelmetes, hogy amikor Európában a népességi válság az aktív korúak megfogyásakor és a nyugdíjasok számának megkettőződésekor - úgy 2050 táján - vajon milyen liberális áramlat várható? A ma eltűrt, sőt, egyre inkább orvosi segítséggel is támogatott öngyilkosságok esetleg elvárt magatartássá válnak majd az eltartandó öregektől??? Akkor leszek 85, ha megérem...

Buchanan részletesen leírja, hogy az USA népessége milyen gyorsan, és egyre gyorsabban alakul át. Az illegális bevándorlást Mexikó nyíltan támogatja, sőt, már nem rejti véka alá Texas, Új-Mexikó és Kalifornia visszaszerzésének szándékát sem. Nem, nem háborúzni akarnak - egyszerűen ellepik tömegeikkel az ottani, egykori fehér többséget a latinók. A félelmetes és öngyilkos polkorrektséget persze ők nem gyakorolják a nyugati fehér ember irányába: a spanyolajkú latinók megsértése bűn, és meg is torolják, de Kolumbuszt le-mocskosgyarmatosítózni szabad. A könyv meglehetősen részletesen taglalja, hogy a négerektől az indiánokon át a latinókig milyen öntökönszúró mentegetőzésre kényszerítik a fehér amerikaiakat. Hogyan fújja fel a média a négerek sérelmére történő bűncselekményeket - miközben az interetnikus (amikor a tettes és a sértett más bőrszínű) bűntettek döntő többségénél néger tettes és fehér sértett a felállás. Gyakorlatilag ugyanaz folyik Amerikában, mint itt, Magyarországon - csak itt a cigányok "üldözöttségének" kényszerképzete próbálja elrejteni azt, hogy a cigányok nagyon is gyakori bűnözése keményen a magyar (most még) többség ellen irányul, míg a fordított tettességre alig akad példa.

Érdemes kitérni a zsidókra is, mert a könyv velük is foglalkozik. Bár az amerikai kultúra destrukciójában Buchanan - méltán - megemlíti, hogy a Kritikai Elmélet művelői között számos zsidó akad, és többségük a liberális szennyáradat híve, de Buchanant mégsem érdemes antiszemitázni. Izraellel szemben egyáltalán nem ellenséges; sőt, leírja, hogy Nixon elnöktől kérdezte meg annak idején a véleményét Izrael jövőjével kapcsolatban, mire Nixon szótlanul lefelé fordította a hüvelykujját...  Bemutatja, hogy már mosts okkal nagyobb az eleve öbben levő palesztinok népszaporulata (bár Izrael zsidó lakosságának szaporulata még pozitív), de 2050-re 7 millió zsidó izraeli mellett 3 millió palesztin lesz Izraelen belül, 12 millió a Nyugati Parton és Gázában, 10 millió pedig Jordániában - vagyis összesen 25 millió, és akkor a többi, szintén ellenséges környező arab népről még nem is beszéltünk. Izrael legutóbbi gázai akciójában már látszik ugyanaz a katonai határozatlanság, amely a Nyugat mentalitásával azonos. A gázai támadásban jellemzően rendkívül kevés izraeli katona halt meg - azaz ugyanott tartanak, ahol az USA: nem tűrik a saját áldozatokat - de ez egyben azt jelenti, hogy nem szívesen adják a hazájukért az életüket... Továbbá a végső mérleg is olyasféle, mint az USA iraki ügyei: szétverték a Hamaszt meg nem is, elfoglalták Gáza városát meg nem is, megöltek sok civilt, de nem annyit, hogy az etnikai arányt ez bármennyire is befolyásolja, csak annyit, hogy mindenki népirtónak titulálja őket. Egyszóval: a gázai támadás teljes kudarc, és a keménységet mutatni akaró Izrael sokkal inkább az elbizonytalanodását demonstrálta...

Izrael tehát hosszabb távon bukásra van ítélve Buchanan (és Nixon) szerint - alighanem igazuk is van. A "területet békéért"-elv nem működik: arab szempontból a háború sikeres, még a sok vereség mellett is. Hogyan is lett független Amerika? Washington a csaták többségét elvesztette, egyszerűen csak kitartott. Az arabok ugyanezt teszik: és a belső meggyőződésük ereje biztosítja számukra a győzelmet. Aki meghalni is hajlandó az országáért, az végül győzni szokott. "Ha tíz ember hisz valamiben olyan mélyen, hogy az életüket is adnák érte, és húsz hisz valamiben, amire szavazni is hajlandók, akkor a tíz ember fog törvényt adni a húsznak." Izraelben a helyzet ráadásul fordított: a halni is készek vannak többségben.

Izraelt Buchanan (fejezetcíme is ez) a Nyugat metaforájának tartja. Az izraeli történelem, amely az offenzív területfoglalástól (Sínai-félsziget, Jeruzsálem, Golán-fennsík) eljutott a fegyveres túlerő melletti visszavonulásig és a tétova béketapogatózásokig, néhány évtizedbe sűrítve mutatja a Nyugat több évszázadát: a gyarmatosító világhódítástól a polkorrekt elnézéskérésekig.

Buchanan közli, hogy 2000-ben már több muzulmán volt a Földön, mint keresztény. A mohamedán vallás immár Európában is a második legnagyobb, maga mögé szorítva a júdaizmust. Csak Németországban 1500 mecset áll. De nem a hívők száma, hanem a hit intenzitása a legfontosabb, és a legnagyobb bajunk. Idézek néhány gondolatot a könyvből, nagyrészt szó szerint, legfeljebb némi rövidítéssel:

"Európában haldoklanak a keresztény gyülekezetek, a templomok kiürülnek, a mecsetek megtelnek. Franciaországban 5 millió, az EU-ban 12-15 millió muzulmán van. ... Vajon az-e a dolgok természete, hogy a nemzetek és civilizációk felemelkednek, terjeszkednek, dominálnak és uralkodnak, hogy aztán elérkezzen hanyatlásuk, amikor egyenlőséget ajánlanak alattvalóiknak, melyet azok el is fogadnak mindaddig, amíg ők maguk meg nem szerzik a hatalmat, hogy felemelkedjenek és uralkodjanak? ... Vajon az emberi egyenlőségről folytatott minden locsogásunk szándékos önámítás? Nem lenne más, mint egy kiújuló küzdelem előjátéka, amit az emberek és nemzetek fölötti uralkodás jogáért vívunk? ... Harciasság, mártíromság, és igen, intolerancia a felemelkedő vallások és hódítók ismertetőjele. ... Klodvig megkeresztelésekor Rheims püspöke felszólította a frankok királyát: Égesd el, amit eddig imádtál, és imádd, amit eddig elégettél! ... A világot meghódító kereszténység nem volt gyámoltalan vallás, a hit őrzői pedig nem hittek minden vallás egyenlőségében. Egyetlen igazságuk volt: mindenki más téved. Ma a katolikus templomok szószékeiről mást sem hallunk, mint gyászos bocsánatkéréseket a múlt bűneiért. ... Talán ez az út a mennyekbe vezet, itt a Földön azonban bizonyosan a pokolba. A történelem azt tanítja, hogy a nyöszörgő kutya kapja a rúgásokat."

Még hosszan értekezhetnék a könyvről, oldalakat idézhetnék belőle, de nem teszem - vegye meg magának mindenki, olvassa el aztán gondolkodjon az olvasottakról. A polkorrektség és a hátrálás lassú öngyilkosságnak tűnik. Nem csak a magyarság fogy: ide kínaiak, Németországba törökök, Franciaországba arabok érkeznek, és egyre egyenjogúbbak lesznek. Ha egy dán lap muzulmán-kifigurázó karikatúrát közöl, majdnem megindul a dzsihád, a muzulmánok támadnak, zászlót égetnek, olykor ölnek is. Nyugati keresztény országokban "művészet" címszóval lehet bemutatni a "Hugyozó Krisztus" című ocsmányságot, a vizeletbe merített feszülettel - és ha valaki tiltakozik, akkor bigott ósdi fasiszta lesz. Kíváncsi vagyok, hány efféle művész merné Szaúd-Arábiában kiállításon bemutatni a "Teveszarral borított Kába-kő" című rendkívül progresszív opuszt, és a művészi szabadság eme alkotás leleplezése után hány másodpercig tartana és milyen módon végződne.

A vicc az, hogy a mostani kultúrkampf-marxisták sorsa ugyanaz lesz, mint a konzervatívaké, ha a fehér ember kultúrája letűnik. Elhajtja őket rabszolgának a budai beglerbég; az árulókat az ellentáborban sem becsülik sokra...

116 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr13907535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.28. 21:06:41

Göri félreértett. Senki sem mondta, hogy ne legyen áru a víz. Legyen. Nagy kincs, ínséges időkben nekünk is kellett volna. Eladták. Most másnak hajtja a pénzt, más áruja lett. Nem a magyaroké. Erről beszélek.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.28. 21:12:59

@tita: Nem, a víz szerencsére nem a franciáké - csak a vízmű. Azért ez messze nem ugyanaz.

Nincs még benne női hormon. Pest fölött vannak a kutak, felfelé meg nem folyik. Továbbá a Duna öntisztulása óriási. Bécs kosza eltűnik idáig.

web.spiderwoman 2009.01.28. 21:13:20

@tita:
Van kútvizunk, de nem iszunk belőle. Forrásvizet hozok, saját palackban. Az őzek meg csak nem szednek fogamzásgátlót :) (Merem remélni!)
Az ásványi sókról hallottam, állítólag vesegörcsöt is okoz, vagy ilyesmi. Inkább az ásványi só akkor is mint a hormon, brrr, a szteroidos cuccokat sem szeretem...

web.spiderwoman 2009.01.28. 21:14:51

@Molnargoreny:
Most miről van szó, a csapvízről? Budapesten vagy az egész országban?

Kolompár"nyugodtan lehetne szidni a zsidókat"Orbán · http://www.napiszar.com/wp-content/uploads/2009/06/romapart.jpg 2009.01.28. 21:15:08

@tita:

bizonyos műanyag palackokból napfény mellett valóban kildódhatnak különböző kémiai anyagok

ásványi sók egészséges vesefunkció mellett nem halmozódnak fel

(itt most nem beszélve olyan különleges dolgokról mint az ólom vagy a stroncium, mely utóbbi pl. a csontokban a calcium HELYETT épülhet be)


egyébként víz és nestlé kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a pl a Nestlé által forgalmazott Aquarelle vízre az van írva hogy

forrásvíz

nem pedig ásványvíz. Ez direkt van így, szigorú szabályozása és engedélyeztetése van az ásványvíz megnevezésnek, amelynek a forrásvízként forgalmazott vizeknek nem kell megfelelniük.

cz4 2009.01.28. 21:17:34

Szóval a zsidó marxisták miatt bukik izrael. Bájos.

Az antiszemiták meg direkte a zsidó marxisták ideológiáját támogatják Gázával kapcsolatban. Még inkább bájos. :)

Én e, a marxista antiszemita, hö!

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.28. 21:23:02

Köszönöm a kiegészítéseket osblog, nem tudtam pontosan hogy most ezt így hogy:)

Spider, az őzek maguktól nem:)

Göri, és az rendben van? A vízmű a franciáké. Vajon mit szólnának a franciák, ha most azt mondanánk, hogy holnaptól nem kapnak vizet? Eladnák nemesfémnek a vízművet? (rézcsövek vannak, Vereséknek biztos kell). Nem értem én, hogy mire gondoltál.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 21:32:16



a tököm tele van a hülye zsidókkal, amelyik titokban / tudat alatt mind abban reménykedik hogy majd pont ő lesz a messiás, merthogy ő zsidó és választott nép stb. és ettől egy beképzelt arrpgáns fasz lesz

vagy ezt megfejeli még azzal, hogy mint potenciális messiás

és azt hiszi ő tudja a frankót a zsidóság/mindneki számára és meg is akarja mondani, hpgy ki mit csináljon és amikor túlzásba viszi a pattogást és kívülről leintik egy beképzelt sértett fasz lesz és amelyik csak a zsidóknak akar megváltást az elkezdi bombázni a kívülállókat, amelyik meg mindnekinek az elkezd ajvékolni hogy báncsák

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 21:38:25


@Perecz úr:

aztán ajvékolós mindenkit megváltósdi meg aztán szépen beletorkollik forradalmi diktatúrákba

ahogy az le a jakobinusokkal mega komcsikkal

cz4 2009.01.28. 21:38:55

@cz4:

Közben elképzeltem magam előtt Hegedűs Lórántot, amit a zsidó marxista ideológia követeként antiszemitáskodik a palesztinokért.

Zsidó világösszeesküvés a zsidók ellen. Aminek bábjai az antiszemiták. Ez de mekkora. :)

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 21:48:06


tessenek megnézni a

POWER OF NIGHTMARES

3részes BBC-sorozatot

logikus levezetésést adja, hogy a saját maga felépítette hazugságba hogy esett bele a neokonzervatív bagázs és teremtette meg ezzel

A HELYI HÁBORÚKAT FOLYTATÓ MUSZLIM HARCOSOKBÓL A VALLÁSI ALAPÚ FEGYVERES RADIKALIZMUST MAJD A KÜLFÖLDÖT IS FENYEGETŐ TERRORIZMUST

amit aztán még fel is fújt a nyugati civilizációk lakosainak félelemben tartására és felettük hatalmának biztosítására


Molnárgörény ezt a filmet neked terápiás céllal is ajánlom


;)

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 21:59:32



tesék egy kis magyar anyag:

Magánbeszélhetés Róna Péter közgazdászal:

video.google.com/videoplay?docid=3097514630986076314

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 22:03:40


és hogy innen a közelből is idézzek:

index.hu/kultur/eletmod/okofarm1209/

igazából valami ilyesmivel kellene foglalkoznia mindenkinek

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.01.28. 22:03:44

@Molnargoreny:
Ez úgy tudom, abszolúte nem igaz.
A szintetikus hormonok baromi stabil molekulák, sem a bacik, sem a környzeti degradáció nem bontják le.
Nem véletlenül 10-szer kisebb ma a spermaszám, mint rég...

A fehér embernél meg szvsz ugyanaz lesz, mint a zsidóknál: a konzervatív vallásosak kerülnek többségbe, és egy idő után stabilizálják a populációt. Meg lesz keveredés, de én a nácikkal szemben ezt nem látom olyan nagy gondnak (más: az emberiség genetikai hanyatlása kétségtelen és valószínűleg igen káros).

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 22:12:58

@Molnargoreny:

na jó ez a egy pofátlan nyílt hazugság

ocsmányabb mint gyurcsány szemforgatása


eredméynét tekintve mindegy hogy fegyverrel vagy pénzzel szerzel hatalmat

pénzzel hatalmat úgy szerzel, ahogy várat éheztetéssel: függelmi helyzetbe hozod a kiszemelt áldozatot

cz4 2009.01.28. 22:18:51

Komolyra fordítva: kétségtelenül ez zajlik, de nem gondolom, hogy a marxista forradalmi filozófia állna a háttérben. Nyolc éves kor felett mindenki tudja, hogy a világot két "p" betű mozgatja.

Ez az egész üzlet, a jóléti társadalom alapja a féktelen, szabad és korlátlan fogyasztás. Oszt ennyi.

Hogy a rendszert működtető zsidóknak ezután miért is éri meg lenyomni az integrált oktatást, a cigánybűnözést, a muszlim vandalizmust a fehérek torkán, azon végülis lehet morfondírozni.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.28. 22:19:52

Ja, még valami Görinek: félreértettél, én jól értettelek. Azt írtad, pénzzel hódítani nem lehet. Én pedig pont ezt cáfolom. Mert bizony lehet pénzzel hódítani, azzal lehet csak igazán. Leírtam, hogy hogyan. És tartom, hogy ez zajlik. Perecz úr előbbi kommentje juttatta eszembe, hogy ezt még megírjam neked.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.28. 22:20:59

@Molnargoreny:

sokat ismételgeted még ezt a hülyeséget? Direkt?

"Pénzzel hódítani nem lehet. Pénzzel tulajdont, hatalmat szerezni lehet, de más népeket megsemmisíteni nem."

1. hódítás = hatalomszerzés

2. a a népirtás a hódításnak csupán egy lehetséges eszköze

3. Montecuccoli


azt kétlem, hogy ennyire FAÉK lennél

amit csinálsz, az gusztustalanul pofátlan hazug ködösítés

Donehogawa 2009.01.28. 22:26:57

@Molnargoreny:

Buchanan írt és mondott már számos baromságot, továbbá megfontolásra érdemes dolgokat is. Jelen esetben legalább két gyenge pontja van a teóriájának.

1. Az antik görögök legnagyobb katonai sikereinek kora jobbára egybeesik azzal az időszakkal, amikor leginkább dívott náluk az azonos neműek közötti szerelem. Dekadenciát és általában véve erkölcstelenséget keresni történelmi/gazdasági/társadalmi folyamatok mögött nem egyéb ezer sebből vérző spekulációnál.

2. Róma bukásáról beszélni eleve tévedés. Róma - Odoaker ide vagy oda - a szó tulajdoképpeni értelmében nem bukott el, hanem decentralizálódott, majd részeire vált, és a részek zömében a magukat Róma örököseinek tekintő barbárok vették át az uralmat. A Nyugat és a fundamentelista iszlám viszonya egészen más, mert az utóbbi képviselőinek eszükben sincs magukat a Nyugat örököseinek tekinteni. Mindenesetül tagadják és megsemmisítendőnek tekintik a Nyugat értékeit. (Persze képmutató módon, mert az általuk is használt technológia soha nem jött volna létre a tipikusan nyugati kreativitás és innovatív hajlam nélkül.)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.28. 22:34:21

Ha már a nyugat halála került szóba, érdemes szemügyre venni alkonyát is (aki nem olvasta, nem olvasott még semmit - megkerülhetetlen, mint egy hegy)

"A pénzt csak a vér győzheti le és semmisítheti meg."

Oswald Spengler: A Nyugat alkonya. A világtörténelem morfológiájának körvonalai. Európa, Budapest 1994,1995. (Der Untergang des Abendlandes, 1918-23)

(nagyon) rövidített angol szöveg itt található:

Oswald Spengler. The Decline of the West. An abridged edition by Helmut Werner. English abridged edition prepared by Arthur Helps from the translation by Charles Francis Atkinson. New York: oxford University Press c199 [1926, 1928, 1932].
www.duke.edu/~aparks/Spengler.html

A végkövetkeztetést érdemes idézni:

Conclusion [415]
www.duke.edu/~aparks/SPENGT.html

"For us, however, whom a Destiny has placed in this culture and at this moment of its development--the moment when money is celebrating its last victories, and the Caesarism that is to succeed approaches with quiet, firm step--our direction, willed and obligatory at once, is set for us within narrow limits, and on any other terms life is not worth the living. We have not the freedom to reach to this or to that, but the freedom to do th necessary or to do nothing. And a task that historic necessity has set will be accomplished with the individual or against him."

"Számunkra azonban, akiket a sors ebbe a kultúrába és alakulásának ebbe a pillanatába helyezett, amelyben még a pénz aratja utolsó gyõzelmeit, és amelyben öröksége, a cezarizmus némán és feltartóztathatatlanul közeleg, nos számunkra csupán szûk körben jelöltetett ki az akarás és a szükségszerûség iránya, amely nélkül élni sem érdemes. Sok mindent nem választhatunk szabadon, de azt igen, hogy a szükségszerût tegyük-e, vagy a semmit. Márpedig az a feladat, amelyet a történelem szükségszerűsége írt elő, mindenképpen teljesül - ha követik, az egyesekkel, hanem, ellenük."
----------------------
Amúgy Spengler téved. A fausti kultúra ("nyugat") nem olyan, mint a többi, ezért nem is úgy ér véget. Talán írok majd posztot arról, hogy szerintem miért példátlan és egyedülálló a helyzet, amiben találjuk magunkat, mire számíthatunk, mire megy ki a küzdelem, hogyan élhetjük túl, hogy lehetünk rajta úrrá.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.28. 22:47:58

@Donehogawa: "Róma bukásáról beszélni eleve tévedés."

Nem mondod. Iszonyú pusztulás volt. Európa népessége harmadára csökkent, az ókori szakszövegek és szépirodalom 99%-a odaveszett.

Bizánc meg ezer évre rendőrállammá lett, majd semmivé.

cz4 2009.01.28. 22:52:23

@Donehogawa:

"1. Az antik görögök legnagyobb katonai sikereinek kora jobbára egybeesik azzal az időszakkal, amikor leginkább dívott náluk az azonos neműek közötti szerelem."

Az nem dakadencia volt, te dongabonga, hanem kötelező jellegű gyakorlat. A görögök harci sikereinek alapja a görög falanx volt, amihez szoros és önfeláldozó együttműködésre volt szükség. Akiért harcolt, az ott állt mellette, nem volt értelme megfutamodnia.

Donehogawa 2009.01.28. 23:03:08

@terembura:

De bizony mondom. A hanyatlás és a részleges pusztulás ténye nem cáfolja az állításomat. (Ezt egyébként szerintem Ön is tudja.)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.01.28. 23:36:25

"az ókori szakszövegek és szépirodalom 99%-a odaveszett"

bocs, röhögve verem az asztalt, ez annyira vicces

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.28. 23:38:26

@Donehogawa: A Nyugat köszönő viszonyban sincs a mediterrán Ókorral (vagy legfeljebb abban).

Duma meg hivatkozás persze volt. Bizánc (Konstantinápoly, Isztambul) volt a "Második Róma" - még az oszmán törökök is "rumi"-nak (rómainak) titulálták magukat - Moszkvát meg "Harmadik Rómának" nevezik az oroszok. A Szent Római Birodalom (Heiliges Römisches Reich) is fennállt egészen 1806-ig, mikor is II. Ferenc, az utolsó Római Császár az 1805-ös pozsonyi béke után Napóleon, a bitorló enyhe nyomására lemondott (augusztus 6.-án).

De ez csak játék. A világ-barlang császárkori emblémáját (Pantheon, Hagia Sophia) felváltotta a határtalan tér képzete (gótikus székesegyház), a törvény fogalmát kiterjesztettük a természetre, lett "szabad akarat". Ez abszolút nóvum, semmilyen értelemben nem folytatása annak, amit Róma jelentett.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.28. 23:40:11

@mavo: Miért, neked megvan az alaxandriai könyvtár anyaga mikrofilmen?

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 00:16:11

Mindenkinek:

olvassátok el ezt, ha lesz egy kis időtök. 50.oldal, Kolundzsija Gábor: A Titanicon nincs pánik (avagy a nyugati civilizáció bukása. Eléggé rémisztő, na. Még reszketek, most fejeztem be.

www.orszagepito.hu/szamok/teljes/2006-3.pdf

Donehogawa 2009.01.29. 00:16:14

@terembura:

A mai Nyugat sokkal közelebb áll a görög-római antikvitáshoz, mint a jelenkori iszlám civilizációhoz. Az oroszok és a törökök sajátos helyzetben vannak, a kínjaik nagy része évszázadok óta a Nyugathoz való tudathasadásos viszonyukból ered.

Hogy Róma mit jelentett... erről még ma is sok vita folyik.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 02:38:53

@Donehogawa: Róma pusztulására mi sem jellemzőbb, hogy a latin milyen hamar halott nyelvvé vált, és milyen gyorsan feloldódott a hódítók nyelveiben, igaz, némileg módosítva azokat.

Tény, hogy az ókori írások nagy többsége elveszett. Sőt. Még a "római jog" bizánci, justinianusi ágának számos alapműve sem maradt fenn annak ellenére, hogy azok elvileg Bizánc bukásáig biztosan megvoltak. Tudom, mert benne volt a római jog tankönyvben, hogy hány olyan forrás van, aminek csak a címét ismerik, mert maga a mű nem maradt fenn, csak a rá való hivatkozások.

Donehogawa 2009.01.29. 04:21:44

@Molnargoreny:

Nem egy dologról beszélünk. A mai értelemben vett nyugati civilizáció, többszörös áttétellel, örököse és szerves folytatása a görög-római civilizációnak. A fundamentalista iszlám (hangsúlyozom: nem az iszlám egészéről beszélek) viszont nem más, mint a sivatagi beduinok expanzióját alátámasztó vallás/ideológia eredeti kiadásának lényegében változatlan reprintje. Ez a vallás/ideológia (eltérően a kereszténységtől, vagy akár - pfuj - a marxizmustól) semmilyen érdemi reformációt nem volt képes kiizzadni magából, és ma is ott tart, ahol 1300 évvel ezelőtt tartott. Mindez független attól, hogy hány forrás veszett el, és attól is független, hogy a források egy része éppen a muszlimoknak köszönhetően maradt fenn. Hogy érthetőbb legyen: Ön és én az életformánkat és a céljainkat illetően alighanem könnyebben szót értenénk Lucius Vorenusszal, mint a tálibokkal. És korántsem csak nyelvi okok miatt.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.29. 08:35:23

@Donehogawa: "A [...] nyugati civilizáció [...] szerves folytatása a görög-római civilizációnak"

Nem. A "klasszikus ókor" egy álom, amit a reneszánsz humanistái álmodtak ide nekünk. Ráadásul - mióta radikálisan kipusztították a humaniórákat a közoktatásból - ez az álom is halott.

Mást ne mondjak, a a görögök tiszta, klasszikus fehér márvány épületei és szobrai élénk sárga és vörös színekben pompáztak. Pont azért használtak fehér márványt, mert azon jól mutatott a festék. És akkor a szobrok élethű, borostyán illetve drágakő szemét még nem is említettük (azt később kilopták, mint ahogy a szobrok ruhája is elveszett).

Az alexandriai könyvtárban háromszázezer kötet (tekercs) volt, ennyit tudunk. Nem csak ez az anyag veszett oda, hanem a katalógus is. A fennmaradt hagyaték háromezer kötetnél, tehát az eredeti korpusz 1%-ánál nem több.

A pompei épületek fala tele van faragott faszokkal, a járókelők mentükben azokat simogatták. Közben igyekeztek nem szimatolni és néztek a lábuk alá is, mert a lépőkövek között folyt a fekália.

Tacitus megemlíti valahol, hogy midőn Titusz elfoglalta Jeruzsálemet, bement a Szentek Szentjébe és ott nem volt SEMMI. Ergo: a zsidók ateisták, "saját elméjük szüleményét imádják" (görög és római templomban mindig volt isten - szobor, persze).

Egy dionüzoszi ünnep valósága minden képzeletet felülmúlt. Ha odacsöppennél, okádni is csak befele tudnál. Még etnográfus is nehezen bírná, mert megfoghatatlan lenne számára a tulajdonképpeni (transzcendens) szellemi tartalom.

Varenus pedig azonnal levágná a fejed. Ha mázlista vagy és jókedvében találod, elad rabszolgának.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 11:00:38

Teremburának

"Amúgy Spengler téved. A fausti kultúra ("nyugat") nem olyan, mint a többi, ezért nem is úgy ér véget. Talán írok majd posztot arról, hogy szerintem miért példátlan és egyedülálló a helyzet, amiben találjuk magunkat, mire számíthatunk, mire megy ki a küzdelem, hogyan élhetjük túl, hogy lehetünk rajta úrrá."

Írd meg ezt a posztot, kérlek.

Donehogawa 2009.01.29. 11:35:40

@terembura:

Nekem címzett kommentjében egyrészt olyan dolgokat írt, amiket - már ne vegye rossz néven - uraságod nélkül is tudtam. (A tekercsek számát illetően ugyan lenne helye vitának, de ne hasogassunk szőrszálakat.) Másrészt megfogalmazott egy feltételezést - arra vonatkozóan, hogy mit tenne velem Vorenus -, ami irreleváns abból a szempontból, hogy vajon kivel tudnánk könnyebben szót érteni, Vorenusszal, vagy a tálibokkal. Hallgatott viszont egy korántsem lényegtelen tényről, nevezetesen arról, hogy miként pusztult el végleg az alexandriai könyvtár. (Tájékozatlanabbak kedvéért: felgyújtották a muszlim hódítók.)

Egyébiránt Tacitus tudomásom szerint a Historiae 5.9-ben, Pompeiusról írja, hogy a Szentélyben nem talált semmit. Amikor Titus belépett a templomba, a katonái éppen halomra ölték az oda behúzódott zsidókat, és mellékesen elzabráltak (lám, milyen sokféle szövegkörnyezetben hasznosítható ez a szó!) mindent, ami értéknek tűnt, így Titus a Szentélyben akkor sem találhatott volna semmit, ha a zsidók történetesen bálványimádók.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 11:44:59

Ennyi okosságot látva azon töprengek, hogy miért kell ezekkel a dolgokkal foglalkozni éppen most? Nem lehetne, hogy egyes emberek arra használják az eszüket (ha van, és nem csak lexikális tudásról van szó, vagy elavult ismeretekről) hogy a szakadék felé úgy látszik feltarthatatlanul rohanó kis országunk problémáira keresnének megoldást? Igen nagy szükség lenne rá. Tacitus meg Titus viszonylag jól elvannak most maguk nélkül is.

Van egy cikk a Zindexen, olvassátok el:

index.hu/velemeny/jegyzet/feltud090127/

Legalább valami. Ha nem is sok. Látja a felszínt, de a lényeg sajnos a mélyben van. Vagy a dolgok mögött. Ahogy tetszik.

Arma Gedeonka 2009.01.29. 11:45:44

Megelőztek Spenglerrel, ez a lényeg. Buchanan tisztességes ember, de nem veszi észre, hogy amit ős szidalmaz, az már csak a tünet, nem az ok.
A sok felforgató marxista, buzi, stb. (itt nem a baleset tényére, hanem a propagálására gondolok, vannak "normális buzik" is), a hedonizmus, a szaporodásról leszokás a hanyatló civilizációkban törvényszerű.

Amint a bukás közepette a menekültek elkezdenek vidéken két kezükkel földet művelni, amint fegyverrel a kézben kell védelmezniük családjaikat, földjeiket, nem fogják elmulasztani a kínálkozó alkalmakat a szaporodásra sem. (a nagy szaporulat az összeomló modern egészségügy nyomán amúgy még a népesség stagnálásához is szükséges lesz)

Nem lesznek dekadens idióták, kihullanak a rostán. Aztán hogy "fehér" lesz-e a nyugat, vagy más szinű, az mindegy. Akinek esze, lelke van, nem etnikai, rasszi alapon választ társat a szaporodáshoz, hanem kedv alapján.

Mdorka 2009.01.29. 12:47:17

"társat a szaporodáshoz"
Hogy ez milyen kiábrándítóan hangzik...

Emberek, ha már megvan a társatok az életben akivel el tudjátok magatokat képzelni 80 évesen, és szegényen is tessék legalább három gyereket életre hívni.

Falvédőszövegnek tűnhet, de ha megvan egy bizonyos derűs életszemlélet,hit a fölöttünk lévő teremtő bölcsességében, ha tudunk nevetni akár magunkon akkor is, ha szerencsétlen élethelyzetbe kerülünk, akkor a többi megoldódik magától..

A buszmegállóban hallottam vagy 10éve egy beszélgetést, egy nagyon egyszerű ardai asszonyka és egy idős kendős néni közt. Az asszonyka épp nagy hassal ecsetelte, hogy bizony nem akartak ők negyediket, de ha már így lett áldásnak fogják fel..
A néni pedig ezt felelte rá: Ahova ad az Isten nyulacskát, ad hozzá bokrocskát is. Nyugalom lyányom, volt már ettől rosszabb is, nehezebb is, de agyerek akkor is boldogság volt.

Szóval ez a nyulacskás bokrocskás szöveg akár falvédőre is mehetne, de mikor a harmadik gyerkőcön gondolkodtunk,és aggódtam, soxor eszembejutott, és valahol igaz..

Csak képesnek kell lenni a bokrocskából a mindig lehető legjobbat kihozni. Nem betojni.

Mdorka 2009.01.29. 12:50:39

Ezeket a vesszőket tessenek a megfelelő helyre beosztani: ; , . , ,

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.29. 13:09:24

@tita: Kicsit túl didaktikus a szöveg. Egyébként meg a Titanic-katasztrófa, mint a végítélet metaforája lerágott csont (különösen az vonzó benne, hogy nagyon sok igen gazdag illetve hatalmas ember is odaveszett). Előképe volt a Világháborúnak is, ami hamarosan követte.

Az viszont igaz, hogy a hajó, amin utazunk, távolról se elsüllyeszthetetlen.

Amit azonnal megtehetünk, az annyi, hogy kérdezzük ki részletesen szüleinket, nagyszüleinket, milyen az, amikor semmi sincs. És hogy pontosan mit kell olyankor tenni? (kell mukikályha, fejsze, só, cukor, liszt, ásott kút, soroljam?)

Ez Magyarország egyik komparatív előnye ugyanis. Tudniillik itt nagyon sokan tudják, mi a teendő baj esetén (mert itt elég sokszor volt baj). Katasztrófahelyzetek kezelésében még mindig birtokunkban a csúcstechnika.

Legfeljebb azt nem vesszük észre időben, hogy mikor kell villámgyorsan kijózanodni és összekapni magunkat.

(Most)

Mdorka 2009.01.29. 13:22:37

(kell mukikályha, fejsze, só, cukor, liszt, ásott kút, soroljam?)
folytatnám nagyanya listájával.szárazborsó, bab, lencse, szemestermények. Sokszor vészeltek át már vele eleink nehéz időket.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.29. 13:26:55

@Mdorka:

Persze úgy, hogy eldásra is jusson, aranyárban ugye?

Vajon honnan lett az a sok aranyfog meg brilliánstömés meg valuta a cipősarkakban, amit a Sonderkommandók összegyűjtöttek?

Mdorka 2009.01.29. 13:36:17

Plusz nem árt, ha valaki tudja hogyan kell halat fogni. Elvágni egy csirke nyakát:S .ha nincs nejlonborítású cibi..
Hagyma, zsír, só, és száraz , nagy növényi fehérjét tartalmzó szemestermény,mert betározható, és sok minden van benne..

Mdorka 2009.01.29. 13:38:23

Ja és ha a pénz nem ér semmit, akkor is legyen egy darab Lajos aranyad mindig kspsz érte kenyeret...
Az öregek tudták.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.29. 13:41:45

@Mdorka:

mondom araynárban,kedves!

az cserealap maradt akkor is amikor a pénzt seperték az utcán

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.29. 13:51:34

@terembura:

talán morbid, lehet

de a Halálgyár c. könyvben
amit két sonderkommandós cseh politikai fogoly emlékeiből született, elég érdekes leírását adják, hogy micsoda rejtekhelyekről milyen vagyontárgyak kerültek elő, még az olyan foglyoktól is ugye, akiknek a hulláját meg azt a pár rongydarabját a sonderkommando vizsgálta át


valóban gusztustalan: maga ez a helyzet

az viszont a helyzet gusztustalansága ellenében is tény marad, hogy még a lepusztult, rongyos emberektől is komoly értékek, vagyontárgyak kerültek elő, és nemcsak aranyfogak formájában

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 14:13:24

Tita: a Titanic nem valamiféle armageddon, hanem szegény Murdock elsőtiszt hülyesége, aki a hajóvezetéshez még csak-csak értett, de a hajószerkezettanhoz már nem. Ugyanis egyetlen okból süllyedt el: mert a későn észrevett, orr előtt meredező jéghegyet Murdock ki akarta kerülni, és elfordíttatta a kormányt. A hajók farkormányzottak, vagyis úgy fordulnak, hogy a far tér ki, az orr meg ottmarad, ahol volt (az egész kicsi horgászladik ugyanezt teszi). Így aztán az eredeti iránytól alig-alig eltérő orr oldalánál kezdődött a hasítás, és jó néhány vízhatlan rekeszt megsértett.
Ha csak lassít, amennyire lehet, és egyenesen nekimegy a jéghegynek, akkor alighanem lett volna sok-sok láb- és kéztörés, meg hasonló sérülés, a hajó orra darabokra megy szét, de az első rekeszen kívül több nem sérül, és a hajó úszóképes marad. A rekeszválaszfalak nem értek fel a fedélzetig, és három rekesz elárasztása után egyszerűen átfolyhatott a víz a fal fölött a következőbe. Valami 5 vagy 6 rekesz hasadt fel, így a hajót nem lehetett megmenteni. Ha meg nekimegy direktben a jéghegynek, saját lábán elmehetett volna New Yorkig, persze jóval lassabban...

Arma Gedeonka 2009.01.29. 14:16:39

@Mdorka:

Mindenbe beleköthetsz, ha akarsz. A bejegyzésben görény Buchanant idézi, aki a nyugati fehér faj eltűnésén sopánkodik, mert nem szaporodunk eléggé. Nekem ez a kiábrándító. Ehhez képest javasoltam, hogy ha már kötelességünk szaporodni, nehogy etnikai bőrszín- stb. előítéletek vezessenek, kivel. Ne hallgassunk a rabbikra, akik szerint igen meg kell nézni, hogy kóser-e a jövendőbeli.

Mdorka 2009.01.29. 14:25:11

No, akkor tessen a tettek mezejére lépni, motek:-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 14:58:39

Zsirinovszkij, aki elég gőzös fejű, felfogta a veszélyt, ezért azt javasolta, hogy engedélyezzék a poligámiát Oroszországban (lett is muhaha, pedig meglehet, igaza volt). Így kinéz nekik, hogy az elnéptelenedő Szibériát előbb-utóbb tele-betelepüli Kína.

Arma Gedeonka 2009.01.29. 15:32:19

@Molnargoreny:
Az oroszok is az egészséges keveredés gyümölcsei. Gondoljunk csak Brezsnyevre, aki egész feltűnően kutyafejű tatárnak nézett ki. Az orosz etnogenezisben a szlávok mellett (akikről szintén ki tudná megmondani, miből keveredtek ki) szerepe volt a skandináv varégoknak, elképesztő mennyiségű finnugornak és baltinak és rengeteg tatár-török-mongol népségnek. Meg nyugat-európai telepeseknek milliószámra.
Ebből van az orosz. Hát ki tud ez halni? nem, csak tovább keveredik. Mondhattam volna magyart, brazilt, amerikait is.
Még zsidót is, bár nekik papjrjuk volt arról, hogy kötelező saját köreikből nősülni, írt is Ceizel doki a szabály részleges betartásából fakadó örökletes betegség-feldúsulásról.
Ha jól tudom, Izraelben máig szempont az állampolgárság megadásánál a tisztafajú árjaság. (vizslatják, hogy magukfajta volt-e az anyja a jelöltnek, vagy mi)

Csúnya dolog a rasszizmus.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.29. 15:34:53

@Molnargoreny: "Ha csak lassít, amennyire lehet, és egyenesen nekimegy a jéghegynek"

Értsük úgy, hogy ez átvitt értelemben válságmendzselési jótanács is egyúttal? Lehet, hogy ez a Gyurcsány mégis tud valamit? :-)

Különben még jobb lett volna ha mindjárt a southamptoni indulás után összeütközik a New York nevű amerikai óceánjáróval (ami majdnem megtörtént). A kikötő közelében sokkal könnyebb lett volna kimenteni az utasokat, mint az óceán közepén, nem?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 15:47:20

@terembura: Nem, nincs átvitt értelem:-) A Titanic hagyományos harántválaszfalakkal épült, és süllyedés közben meg sem dőlt számottevően, végig járható maradt a fedélzete, és a rendelkezésre álló órák alatt egy kellően erélyes és céltudatos vezetés sokkal több utast menthetett volna meg, bár tény, hogy nem volt elég mentőcsónak - viszont a békés tengeren még túlterhelt csónakokkal is ellettek volna addig a néhány óráig, amíg a mentőhajók odaérnek. Néhány száz halottnál nem kellett volna többnek lennie. A Lusitania, amely hosszanti válaszfalat is kapott (harántrekeszek csak középen voltak, azok is túl keskenyek a hosszanti rekeszelés között), a torpedótalálat után percekkel úgy megdőlt, hogy a mentés nem is volt lehetséges - igaz, Schwieger torpedója a kisebb baj volt, a hajófenékbe jutó tengervíz miatt azonnal felrobbanó robbanóanyag okozta a nagyobb sérülést.

Ha a Titanic ütközik, megint csak nem süllyed el, hiszen ha csak teljes sebességgel oldalba nem kapja az "ellenfél", hogy kettévágja, nem sérül annyi rekesz, hogy elmerüljön. Vagy talán még akkor sem.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 16:01:14

Göri, te huncutkodsz. Nem is olvastad el. A beidézett Titanic nem a Titanicról szól. Csak látszólag legfeljebb.

Terembura, felém rendben van minden. Tiszta vizű kút, cserépkályha (gáz nincs, sosem kellett) tartalék kaja és tavasszal már virít a csicsóka. Sziget, biztonság - max. az árvíz vihet el, ha maradunk. De elképzelhető költözés is egy helyes kis zsákfaluba valahol az ország közepe táján. Ha el lehet adni egyáltalán bármilyen ingatlant, nem úgy néz ki.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.29. 16:14:49

@tita:

van egy NATO-tanulmány, amit egy katonaismerőstől kaptam, ami európa klímájának alakulását elemzi 2015ig és e szerint legkiegyenslyozotab időjárás még minidg nálunk lesz a nagy veszélyt az ár- és belvizek jelentik meg a az európa egyéb tájairól jelentkező bevándorlás

ez a dokumentum kint volt a neten is de vagy 2 éve levették

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 16:15:17

De elolvastam. Ezért tartom nagy marhaságnak, mert a Titanicban semmi rendkívüli vagy metaforikus nincsen. Emberi hibák és szerencsétlenkedés sorozata volt az egész. Nem sorsszerű az, amit néhány alkalmatlan alak hülyesége idéz elő, és nem lehet a világ sorsával semmilyen párhuzamot vonni.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 16:28:27

Perecz úr, éppen ez a nagy félelmem. Imádok itt élni, de kétszer már kiköltöztetés előtt álltunk, 2006-ban pedig 10 napra elvágtak minket a külvilágtól, a Tahi hídon sem lehetett elhagyni a szigetet. Nagyon rossz érzés volt.

Most készült valami új térkép az árvízveszélyes helyekről, újrarajzolták a Duna mentét (is) de nem találom a neten sehol. Ha valaki tudná linkelni nagyon örülnék.

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.29. 16:30:07

Göri:) talán te nem is értheted. talán nem is neked szól.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.29. 16:41:34

@tita: Rettentően erőltetett kínlódásnak éreztem. Az is volt...

Arma Gedeonka 2009.01.29. 20:35:18

@Molnargoreny:

furcsa. Ez olyan, minthogy nekem hihetetlen, hogy mások nem tudják a fülüket mozgatni. Én tudom. A balt még külön is, a jobbat csak a ballal együtt.
Nadehogy valakin olyan burok lehet, ami megakadályozza, hogy ez a Titanic-Jel szöveg hasson rá?

Omlik a civilizáció, hiszen erről írtál posztot.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.30. 00:10:05

@Arma Gedeonka: Nézd, René Guénon, Julius Evola báró, Hamvas Béla, akikre Kolundzsija Gábor támaszkodik, jók. Ő maga viszont egyszerűen nem elég tehetséges. Úgy is fogalmazhatnék, hogy szeretne beavatott lenni, de nem az.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.30. 00:17:34

@tita: "Írd meg ezt a posztot, kérlek."
Igyekszem.

cz4 2009.01.30. 00:26:31

@terembura:

Az a Kolundzsija írás egyszerűen borzalmas. Olyan szinten primitív, hogy az már fáj.

Donehogawa 2009.01.30. 00:43:41

@tita:

Lehetséges, hogy az emberek nem egyformán gondolkodnak a feltételezett szakadék helyéről, mélységéről és mibenlétéről. Lehetséges továbbá, hogy nem egyformán fogékonyak a különféle apokaliptikus víziókra és összeesküvés-elméletekre. Mindebből következően talán a problémák mibenlétéről és a megoldásokról sem csak egyféle vélemény létezhet. Például van olyan vélemény, mely szerint az apokaliptikus víziók és az összeesküvés-elméletek csak súlyosbítják a problémákat.

Mdorka 2009.01.30. 07:08:32

@Arma Gedeonka:


mások nem tudják a fülüket mozgatni. Én tudom. A balt még külön is, a jobbat csak a ballal együtt.

Vesztemre ez volt az utolsó mondat,amit tegnam este átfutottam... Bazz rosszat álmodtam:-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.30. 12:41:03

Hát nem tudom, de aki a Tita-féle szöveget nem érzi fájdalmasan ócskának, én azokon furcsállkodom inkább. Ha én ilyen pocsék rosszul írnék, alighanem soha nem fogadtak volna el egy nagy példányszámú lap állandó szerzőjének...

A direkt szájbarágás és az olvasó teljesen hülyének nézése írói eszközként a létező leggyatrább, különösen akkor, ha aránylag értelmes ember (magamat azért ilyennek tartom) olvassa a szöveget...

Arma Gedeonka 2009.01.30. 13:20:16

@Molnargoreny:

mondom, hogy nem vagy képes a füledet mozgatni. Nem haragudhatok rád ezért. Páran tudjuk, mi értjük.
De a Titanic azoknak is süllyed, akik ezt nem hiszik el...

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2009.01.30. 17:17:42

@Molnargoreny: ne mondd, hogy Tita-féle szöveg, mert nem én írtam (bár szívesen vállalnám). A magyar nyelv elég lehetőséget ad arra, hogy pontosan fejezd ki magad:

- a Titanicról Kolundzsia Gábor által írt szöveg
- a Tita által belinkelt írás

vagy bármi. Ami egyébként annak szól, aki érti. Neked Göri, valóban nincs vele dolgod.

cz4 2009.01.30. 20:47:27

@tita:
Tita, az az írás hulladék. Ha érdekel a téma tiszta forrásból, akkor vagy Hamvas vagy Czakó, ami ajánlható:
www.czakogabor.hu/konyvek/vilagfasirt.html

Illetőleg a teljes Beavatás sorozat erről szól. Ez az, amit keresel.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.30. 23:21:48


Jó látni, hogy Czakót más is észreveszi, én leginkább a Magánállamok c. kötetét ismerem és tartom tanulságosnak.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.31. 11:51:22

Nézd, Tita, cz4 nem éppen liberális, és szerinte is ócska az a szöveg. Attól, hogy valakivel politikailag egyetértesz, még nem szükségképpen tud az illető elfogadhatóan írni. Amit linkeltél nagyon gyatra írás, de nem te tehetsz róla, hanem aki írta.

Arma Gedeonka 2009.01.31. 19:21:56

@terembura:

Ha arra az Evolára gondolsz, akitől a kuruc Amerika elnégeresedése címmel idézett Obama beiktatása kapcsán, akkor szerintem meg ő egy tökhülye. Illetve mivel nem ismerem életművét, lehet, hogy nem mindenben hülye, de Amerika züllését tökéletesen félreértette, még ha megfigyelései az "elnégeresedésről" bizonyos részkérdésekben helyesek is. De az önmagában nem züllés.
Ahogy Obamával se az a baj, hogy feketebőrű, a kuruc szerkesztői alantas ostoba gyűlöletkeltő szarházik, hasznos szolgálataik mellett. (Obamával az a baj, hogy ugyanazon hatalmi körök embere, mint Bush, bár ügyesebben találták ki)

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.31. 19:48:54

@Arma Gedeonka:

obama sajnos valószínűleg kb annyira lóg ki a barncsból mint az anthraxporos colin powell

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.01. 00:47:13

@Arma Gedeonka: "Ha arra az Evolára gondolsz, akitől a kuruc Amerika elnégeresedése címmel idézett"

Arra. Ami a kurucot illeti, egyetértünk. Viszont Evola sokkal differenciáltabb személyiség, mint ami "Elnégeresedett Amerika" c. tanulmánya alapján sejthető. Ráadásul érteni kell a fogalomhasználatát. Nála a "faj" (rassz) fogalma nem fizikai-biológiai meghatározottságot jelent, hanem szellemi konstitúciót (ez is egyszerűsítés, de közelebb áll valódi nézeteihez, mint a náci fajelmélettel való összemosás).

Így kell érteni nála a "négert" is. A négerség mint olyan talán világosabb lesz a maga nyers brutalitásában, ha elmondom, mit láttam egyszer valamelyik hülye csatorna éjjeli műsorán.

A sorozat a délafrikai rendőrség hétköznapjairól szólt, valóságshow-stílusban. Behoztak egy 17 év körüli munkáskinézetű kamaszfiút, akit a villamoson tartóztattak le, mert olyan nejlon bevásárlószatyorban egy kislány levágott fejét cipelte. Ez eddig rendben, bárhol előfordulhat. A gyerek azonban nem is értette, mi baja a rendőröknek vele. A kislány neki nem volt rokona, a fej pedig kellett. A woodoo pap mondta, hogy hozzon egyet, mert nagy varázslatra készül. Ennyi.

Mármost ebben az értelemben az (észak)amerikai néger meg van fosztva négersége nagy részétől. A keresztény hittérítés a rabszolgák körében is igen szigorú volt, így az igazán "sötét" impulzusok nem bírnak megnyilvánulni eredeti formájukban, ott a néger kultúra is erősen szublimál (sokkal inkább, mint Délafrikában vagy a karibi szigetvilágban).

A szimbólumok, a zene, a tánc (és köznapi mozgáskultúra), a vérmérséklet és modor szintjén azonban minden kultúra végtelenül konzervatív. Ez nem azt jelenti, hogy a néger ne idomulhatna az európai ideálhoz (belső önfegyelem, pontosság, előrelátás, absztrakcióra való hajlam, morális tartás, kemény munka, visszafogott mozdulatok, szervezőképesség, szükség esetén önfeláldozás), de nincs könnyű dolga és többnyire nem is érez erre késztetést.

Kétségtelenül van a dolognak egy fizikai-biológiai aspektusa: nem igaz, hogy a különböző emberi populációk adottságaikat tekintve egyformák lennének. Az újszülött ember sem "tiszta lap", amit a neveltetés és környezet tetszőlegesen formálhat. Az ember nagyon is sok késztetéssel, sajátos indulati szerkezettel, specifikus fóbiákkal, tehát mindenféle magatartásgenetikailag kódolt elemmel jön a világra. Ez nem jelenti azt, hogy ne lehetne belőle később bármi, de a pedagógiának igazodnia kell a "nyersanyaghoz". És itt nem a pedagógus mesterségbeli fogásaira kell gondolni, hanem arra a (nagyrészt öntudatlan) pedagógiai eszköztárra, amit ki-ki saját neveltetése során sajátít el )nagyrészt öt éves kora előtt).

Éppen ez az, ami "régi családokban" megvan, a két elem, vér és nevelés összhangja.

Amerikába viszont évszázadokig özönlött a gyökértelen tömeg, ott ez az összhang számtalan esetben sérült. Ennek a "kuturális sokknak" a hatása nem múlik könnyen, sok-sok nemzedék munkája kell ahhoz, hogy vér és pedagógia összecsiszolódjék. Ezért is hajlamosabbak az amerikaiak "elnégeresedésre" (mint ahogy az ottani négerek is elfehérednek lassan - nem feltétlenül a színük, hanem ők maguk).

Hogy Obama esetén mit hoz ez az alkímia, meglátjuk. A gyerek egyáltalán nem néger környezetben nött föl, angol-ír-holland-francia-német anyja 2 éves korától egyedül nevelte. Ráadásul még az se biztos, hogy Stanley Ann Dunham első férje az apa, lehet, hogy MalcolmX, az amerikai muszlim néger rasszista. Tényleg hasonlít.

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/67/Sen._Barack_Obama_smiles.jpg/495px-Sen._Barack_Obama_smiles.jpg
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/cb/Malcolm_X_NYWTS_2a.jpg/435px-Malcolm_X_NYWTS_2a.jpg

a szoclib még kómában is lop 2009.02.01. 01:32:22

@terembura:

a wasp uralja amerika elitjét, közülük is vagy 10 éve a politikai hatalmat a republikánus, neokonzervatív bagázs - algha engednek előretörni olyat, aki nem osztja értékrendjüket és nics beágyazva kölcsönös függelmekekl a kapcsolati és érdekhálózatukba, aligha engednek maguk közé olyat aki ne idomul:

a Fehér Házba nemcsak úgy besétálni szoktak

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.02.02. 22:05:05

@a szoci még kómában is lop: Hát, Barack Obama azért mintha nem az a klasszikus wasp lenne, legalábbis ahogy én látom. Persze tévedhetek is, a "W és "AS" jelenthet whole asst is (egészen segg...).

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.04. 13:05:11

@Molnargoreny:
"Emberi hibák és szerencsétlenkedés sorozata volt az egész. Nem sorsszerű az, amit néhány alkalmatlan alak hülyesége idéz elő, és nem lehet a világ sorsával semmilyen párhuzamot vonni."
Hmm, én pont ezért tartom jó párhuzamnak.
Szerinted a világot annyira szakszerűen vezetik?
Ha a külső feltételek jók, akkor OK, de ha beüt valami baj, akkor szerinted "el tudnak kormányozni" tőle a vezetők?
Pont Terembura fejtegette egy korábbi posztban, hogy nagy gondot okoz a túlzott centralizáció.
Egy mai vezetőnek akkora információmennyiséget kell foldolgoznia, ha jól akar dönteni, amely nem a homo sapiens agyára méretezett.
Szvsz többek közt ezért is lassult le ilyen vészes mértékűre a tudományos fejlődés.
(mondjuk, így komoly kétségeim vannak afelől, hogy ha modularizáltabb lenne a világ, akkor a csomópontok közti koordináció hogyan valósulhatna meg, átláthatná-e az ember)
Plusz gondot jelent még, hogy - a Titanic metafóráját folytatva - 20-30 percenként cserélgetjük a vezetőséget - az alapján, hogy milyen minőségű zenét és hajókonyhát szolgáltatnak.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.04. 17:53:09

@refuse/resist!: "ha modularizáltabb lenne a világ, akkor a csomópontok közti koordináció hogyan valósulhatna meg, átláthatná-e az ember"

A modularitásnak épp az az előnye, hogy nem kell az egészet minden részletével együtt átlátni. Ami nyilván lehetetlen is, ha pedig mégis megkísérli valaki, akkor hülyeséget hülyeségre halmoz.

Ha jól emlékszem Henry Kissinger írja valahol, hogy az a jó államférfi, akit előítéletei vezetnek. Azért jó, mert a döntései a partnerek számára kiszámíthatók lesznek. Ha viszont nyitott és minden kérdésben megpróbál a lehető legracionálisabb döntést hozni, akkor a politikája tök kiszámíthatatlan, tehát veszélyes. Azért lesz kiszámíthatatlan, mert döntést mindig az épp rendelkezésre álló, tehát elégtelen információ alapján kell hozni, a partnereknek pedig nincs módja megbizonyosodni arról, hogy a döntéshozó mit tud és mint nem.

Rekurzíve moduláris rendszert (amilyen a középkori Európa volt vagy most az Internet) sok szinten meg lehet érteni. És elegendő is, ha ki-ki a saját körén belül, a saját (logikai) szintjén kiismeri magát.

a szoclib még kómában is lop 2009.02.04. 22:37:08

@Molnargoreny:


azért remélem érzékeled, hogy ezzel most saját hülyeségedet/gerinctelen pofátlanságodat bizonyítod

"Obama azért mintha nem az a klasszikus wasp lenne"

PoliDili liboldókra tipikus csúsztató retorikád van: nem azt állítottam hogy az, hanem hogy beengedték az általuk birtkolt hatalomba

egyszerűen tőled is köpni támad kedve az embernek

persze az önhittséged burkában ez téged aligha érdekel - ez is tipikusan pl. az általad kinyalt seggű elvakult zsidók jellegzetesége

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.04. 22:57:39

@a szoci még kómában is lop: "az általad kinyalt seggű elvakult zsidók"

Mondhatta volna szebben, kis lovag

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.04. 23:09:31

@terembura:
Szerinted tényleg egy lapon lehet említeni a középkor gazdaságát a maival?
Ma annyira sokféle dolgot, olyan magas szintű technológiával kell gyártani, hogy ránézésre nem lehet olyan kis egységekbe szétszórni, mint a középkorban volt, szerintem.
Pl.:
van értelme 2-3-nál processzorgyártó cégnek?
A piac most azt mutatja, hogy nem.
Vagy vegyük azt, hogy kb. 1 milliárd dollár egy új gyógyszer fejlesztése. Ezt a költséget globálisan kell szétteríteni.

a szoclib még kómában is lop 2009.02.05. 00:48:22

@refuse/resist!:

tévedsz


ezek a költségek valójában nincsenek szétszórva, elosztva, gazdasági értelemben semmiképp:

www.youtube.com/watch?v=AHJPSLgHemM

a globalizáció épphogy a gazdaság központosítását jelenti

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.05. 00:49:28

@refuse/resist!: Messziről kellene kezdeni, de igaz, a középkori gazdaságot nem is lehet egy napon említeni a maival. A középkori gazdaság ugyanis igen robusztus volt, szinte elpusztíthatatlan. Nem részeiben, mert azokat fel lehetett dúlni, de egészében igen. Gondolj csak arra, hogy a tatárjárás után, ami arányaiban az ország történelmének messze legnagyobb katasztrófája (nagyobb még a II. Világháborúnál is) milyen hamar lett Magyarország ismét jelentős európai hatalom. A mai gazdaság ezzel szemben igen törékeny. Elég ha összeomlik az amerikai ingatlanpiac, a világ túlfelén hamarost milliók halnak éhen. Milyen rendszer ez már?

De nem a gazdaság az, ami igazán megkülönbözteti a mai kort, hanem a szellem tökéletes zárójelbe tétele. A többi baj csak következménye ennek.

Maga a tény, hogy ennyit kell foglalkoznunk a gazdasággal, beteges. Pont olyan ez, mint a gyomorbajos, akinek minden gondolata az emésztés körül forog.

a szoclib még kómában is lop 2009.02.05. 01:11:26


kiegészítés:

@a szoci még kómában is lop:

az egyetlen ami "szétszóródik" az csak a kockázat a bankok nyújtotta hitelek fedezetéül kibocsátott különböző értékpapírok révén

ha az ingatlanlufi hiteleit fedező pénzügyi eszközöket
nem szórják szét világsuerte/ a hitelek kockázatait nem építik be más pénzügyi eszközökbe, akkor ez a jelelegi válság ki sem alakult volna

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 10:11:33

Terembura, a szellemmel kapcsolatban tök igazad van.

A gazdaság törékenysége tényleg nem a bonyolultsága miatt van?
Van ellenpélda, az igaz, pl. a szervezet.
Az moduláris (sejtek, szervek önálló egységek), ugyanakkor elég komoly koordináció van közöttük.
És borzasztó sok információ kell mindehhez.
Az információ kulcskérdés a fenntarthatósághoz.

A középkorban viszont igen kevés infó (mármint az ember részéről) is elég volt a fenntartható létezéshez.
Miért?
A válasz: népsűrűség.
A természethez közelebbi életmód lehetővé tette, hogy a természet szolgáltassa az információ nagy részét.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.05. 11:47:37

@refuse/resist!: "A középkorban viszont igen kevés infó (mármint az ember részéről) is elég volt a fenntartható létezéshez.
Miért?"

A technológiai szint hanyatlása az utóbbi pár száz évben döbbenetes. Azelőtt jórészt önreprodukáló és önjavító automatákat használtak, amik közvetve vagy közvetlenül napenergiával üzemeltek. Némelyikben optikai alakfelismerő, beépített navigációs rendszer és mindenféle egyéb szenzor is volt, ami lehetővé tette, hogy önjáró legyen. Mindehhez olyan technológiát használtak, ami néhány nanométeres, atomi szinten szabványos alkatrészekből építkezett, leginkább az önösszeszerelés elvére támaszkodva.

Ezért nem kellett bazi nagy központi létesítmény a tehéngyártáshoz, pedig az parányit komplexebb, mint egy mikroprocesszor. Két centis repcsit, ami le bír szállni egy virágra aztán magától hazatalál, ma se tudunk csinálni. A középkori méhész mégis százezerszám alkalmazott ilyen hitech eszközöket.

Az állati lélek, ami ezeket a teremtményeket mozgatja, ma is tökéletes metafizikai rejtély: igazából azt se tudjuk, mi volna a jó kérdés, nem hogy kész válaszunk lenne.

A "kevés infó" maga is inkább félreértés. Az utóbbi fél évszázad mesterséges intelligencia kutatásának talán egyetlen vasbiztos hozadéka, hogy a legközönségesebb emberi képességekhez kell messze a legnagyobb logikai mélység. Az, hogy nem esik nehezünkre őgyelegni, bámészkodni és fecsegni, nem jelenti azt, hogy ezek ne lennének SOKKAL bonyolultabbak, mint a parciális differenciálegyenletek.

Lovat szeretettel csutakolni (annak megelégedésére) olyasmi, aminek az automatizálásáról nem is álmodhatunk: a probléma ugyanis tisztán informatikai szempontból is felmérhetetlenül nehéz egyelőre.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 12:07:51

Kedves Terembura,
Van igazság abban amit mondasz, ugyanakkor azért teljes körű megoldásként Te sem gondolod komolyan.
Most hadd ne kezdjek bele olyan óvodás példák felhozatalára, hogy nekimennél-e lovashuszárként egy tanknak...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.05. 12:11:59

@terembura: Ja, igen. Az se világos, miért akarná bárki automatizálni a lóápolást? Mikor az nem csak a lónak jó, de annak is, aki csinálja.

Akkor már inkább a virtuális kutyasétáltatógép.

www.timhunkin.com/page_pictures/a109_small-mechanism.gif

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 12:41:59

Egyébként én nem aszondom, hogy nem kéne jobban belesímulnia a gazdaságnak a természetbe, sőt!
Ugyanakkor szükséges az 1 teraflop/s-os gép is.
A ló valószínűleg nem fogja helyette megcsinálni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.05. 13:12:56

@refuse/resist!: "nekimennél-e lovashuszárként egy tanknak"

Nem ettem meszet. Ilyet csak lengyel tesz.

Viszont eredetileg nem is harcjárműnek teremtette Isten a lovat. Ha ugyanazzal a technológiával állnánk neki fegyvert gyártani, negyvenmillió egycentis cukorhajtású bombázó ellen a tanknak esélye se lenne.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 13:24:38

A tanknak lenne.
Kísérete viszont valószínűleg nem lenne.

Egyébként pont azért nem tudunk mesterséges életet csinálni, mivel túl bonyolult.

Ja, és még valami:
a szervezet esetében minden egyes sejt tartalmazza az egészre vonatkozó teljes felépítési információt (a környezeti hatásokra bekövetkezett módosulásokat már nyilván nem).
Ez megvolt a középkor gazdaságában is, mivel kevés infót kellett az embernek tárolnia, tudnia, használnia.
A természet adta az infó nagy részét (ebben ugyanazt mondjuk). Ugyanakkor ebben az esetben nem az ember irányított (ebben még nem konvergáltak az álláspontjaink), emiatt nincs 400 milliós méhnagyságú repülőparkunk.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 13:27:17

Egyébként gőzerővel fejlesztik a biológiai fegyvereket is, nyilván, csak még úgy tudom, a vírusok mutálásánál tartunk csak...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2009.02.05. 13:51:28

@terembura:
az előbb még kvázi mesterséges életről ábrándoztál, nem? :)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.02.05. 13:53:37

@refuse/resist!: Bocs, nem _ábrándoztam_, csak látom mi készül. Nem ugyanaz.

web.spiderwoman 2009.02.05. 22:19:35

@refuse/resist!:

Jaja, csak aztán majd győzzék konrtollálni, mielőtt kedvezőtlen irányba mutálódna. A vírusok nem kezes bárányok (mint a lovak) :D

a szoclib még kómában is lop 2009.02.06. 01:09:01


ne így legyen:

Chomsky: No change coming with Obama
Sat, 24 Jan 2009 19:14:45 GMT

www.presstv.ir/Detail.aspx?id=83595§ionid=3510302

@Molnargoreny:

a szoclib még kómában is lop 2009.02.06. 01:40:58



amúgy jó lenne tudnod annyira angolul, hogy el tudd olvasni az újságcikkeket meg megérts egy videót


mert anélkül nemzetközi vonatkozású dolgokat elég nehéz megbeszélni

úgy tűnik, hogy az angol nyelvű hivatkozásokkal nem nagyon kezdesz semmit

süti beállítások módosítása