Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Zászlóbontás az ingatlanadó ellen

2007.08.02. 22:55 Molnárgörény

Még nem tudjuk, pontosan mit akar a kormány, mert naponta változnak a felröppentett-kiszivárogtatott hírek? Így van. A magyar szokás szerint passzív, a túlélésre játszó alattvalók polgárok hol kétségbeesnek, hol újra reménykednek, de a kormány egy dolgot elér a rafináltan lebegtető kommunikációs taktikával: senki nem tesz semmit, nem szervezkedik, nem tüntet. Amikorra pedig kiderül, hogy mennyi lesz az újabb sarc, már késő lesz: ki-ki vérmérséklete szerint sóhajt vagy káromkodik, lehajtja a fejét és fizet.

Az ingatlanadó ritka alattomos merénylet a lakosság zsebe ellen. A kormány trükkje az, hogy tetszetős ürüggyel ("a helyiek tudják a legpontosabban a település ingatlanértékeit") nem saját maga akarja azt bevezetni, hanem az önkormányzatokkal vezetteti be. A szadesz-maszop mélyrepülése a népszerűségi listán lejjebb már úgysem mehet, a bányabéka fara már csak csillagászati távcsővel látható - hát hadd menjen le az ellenzék is mellé a légópincébe... Az önkormányzati választások földcsuszamlásszerű elvesztése még akár jól is jöhet: ha sikerül az ellenzéki önkormányzatokat rákényszeríteni az adóztatásra (klasszikusan, ha gorombán mondva is: az ő farkukat verni a csalán közé), akkor az egyszerűbb emberek pillanatok alatt hallgatni kezdenek az "Orbán se különb, nézd, az ő sameszai is a zsebünkben túrnak"-szlogenre, aminek nyilván kitűnő sajtója is lesz...

Rá lehet kényszeríteni az ellenzéki önkormányzatokat a sarcolásra? Igen könnyen... Elég a központi költségvetési juttatásokat megfelezni, és a helyi képviselők máris választhatnak: vagy a lakosságot gyötrik meg, vagy bezárják az iskolát, ami végül is ugyanaz. Van ugyan némi probléma a kétharmados önkormányzati törvénnyel, amely felállít bizonyos kötelezettségeket a helyhatóságok finanszírozására, de ha az ingatlanadót kellően rafinált megfogalmazással vezetik be, akkor ez a csapda kikerülhető.

ELÉG VOLT! Nem szabad tovább tűrni, hogy a kormány a nagyrészt saját maga által okozott válsághelyzetet megint az egyszerű emberek kifosztásával "kezelje". Magyar sajátosság, hogy az igenis létező hatalmas ingatlanvagyonokra kirovandó luxusadó a gazdagok ellenállásán, érdekérvényesítő-képességén simán megbukott. A milliárdosok helyett most fizessenek a nyugdíjasok, kisgyermekesek, és mindenki, aki erejét megfeszítve valahogy hozzájutott egy lakáshoz? Gondoljuk végig: a fővárosban 10 millió alatti értékű ingatlan jószerével nincs, így ha csak évi 1 % lenne a teher, akkor is havonta 8000 forint új fizetnivaló keletkezne egy ilyen értékű kis lakás után.

Az sem lényegtelen, mire költi a kormány a pénzt. Milliárdos támogatást kapnak Szabolcsban Veres János haverjai, Kókapafogú druszája is minden samesznak ád - továbbá csilivili kormányzati negyed épülne, hogy még kényelmesebb székből magyarázzák meg nekünk: miért kell annyit fizetni, hogy már lassan beledölglünk. Aki meg valóban döglődni kezd, azt a remek magyar egészségügy ellátja: kórboncnok sincs ugyan elég, de a bezárt kórház előtt elpatkoló tetem felvagdalása ráér, elvan a hullakamrában hetekig...

Jeles miniszterelnökünk pedig, aki villogó szemüvege mögül patetikusan oktat ki minket a közterhek kikerülésének mélységes etikátlanságáról, saját maga igazi éllovas a gazemberségben... Hazudik, lop, adót csal, ingatlant simliz - minden hangszeren igen tehetségesen játszik! Szinte hihetetlen, hogy nem csak az agyonveretést úszta meg eddig, de még a parlamenti többsége is érintetlen...

Hogy mi a megoldás? Most már fizessenek a rendszerváltás nyertesei, akik általában olyan játékban nyertek, ahol nem csak a kártya volt cinkelve, de a többiek háta mögött tükrök biztosították a lapjukba való belátást... A magyar gazdaság egyensúlyát A MILLIÁRDOS VAGYONOK EGYSZERI, JELENTŐS MÉRTÉKŰ ÉS KIVÉTEL NÉLKÜLI ADÓZTATÁSÁVAL  oldják meg! Érdekes, hogy Oroszországban Putyin szépen előveszegeti az olaj-oligarchákat, és kicsavarja a pénzt belőlük - itt miért nem lehet Gyurcsányt, Kókát, Leisztingert, Kapolyit, és társaikat betenni az adóprésbe? Akár vagyonuk felét kicsavarhatjuk belőlük: egyrészt legalább ennyit tisztességtelen úton szereztek, másrészt ami marad, még mindig nem mérhető a magyar polgár mércéjével...

Itt semmi nem segít, csak a masszív és határozott ellenállás. Polgárok! Magyarország lakói! Ne valljatok be semmit, ne fizessetek semmilyen ingatlanadót! Majd ha a kormány vezetői is részt vállalnak vagyonukhoz mérten a közterhekből, illetve, ha a politikusok a megszorításokat saját magukon kezdik: akkor lesz bármilyen erkölcsi-természetjogi alapjuk arra, hogy Tőletek is áldozatot követeljenek! Ha senki se fizetne, tízmillió embert mégse lehet becsukni!

Ellenzéki önkormányzatok! Ne vállaljatok bűnrészességet a kormány gyalázatos gazemberségében! Ha egy önkormányzat sem vet ki ingatlanadót, nem lehet az összes iskolát bezárni! Itt az ideje, hogy a gazdagok fizessenek végre: ne hagyjátok, hogy a kormány mocskos játszmájában sötét parasztokká váljatok a sakktáblán!

36 komment

Címkék: politika gyurcsány önkormányzat ingatlanadó görénylyuk gondolatébresztés

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr86131155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eMM2 2007.08.03. 02:28:34

Csak fel kell építeni valamiből ezt a gyönyörűséges hüllőházat amit oda rittyentenek kormányzati negyed címén.Még ezt a kis örömöt is sajnáljuk az elvtársaktól?:)
Ha minden jól megy demszkynek is lesz egy mert neki nagyon texik.

donofrio 2007.08.03. 06:23:44

Úgyis az lesz amit ők akarnak!Lengethetünk mi akármit!Majd visszalengetnek és mi mint a birkák tűrjük!!!!!Csak szűk körben pofázunk,de tenni senki nem mer semmit!Lehet,hogy bevezetik a lélegzetvétel adót is.(vagy ne adjak tippeket?)Jó és szép itt minden,pár év múlva úgyis cak 5-6 millió magyr lesz az országban.Egy rész külföldön,másikrész a temetőben.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.03. 07:22:57

Lehet. A kérdés azonban az, hogy tűrjük, mint a birkák a nyírást, avagy netán úgy teszünk, mintha 1848 és 1956 ebben az országban történt volna, másképp szólva mintha ezzel a néppel nem lehetne csak úgy ukmukfukk bármit megcsinálni?!

Fuckame 2007.08.03. 11:08:11

Rögtön egy gyakorlati tipp arra a végső esetre, ha mégis bevezetnék - ami persze még erősen kétséges, inkább amolyan gumicsont jellege van.
Persze javaslatom csak erős korlátok mellet használható: átíratás több tul-ra.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.08.03. 12:28:07

Lovas István levele a törvényesség védelmezőinek:
www.demokrata.hu/hirek/hir.php?azon=5848

"Amikor a kormány alá gyűrt ügyészség a fél szemére megvakult férfi esetének kivizsgálása érdekében nem volt hajlandó beszerezni a térfigyelő kamerák vagy a tévétársaságok felvételeit és nem hallgatta meg azokat sem, akik az eszméletlen férfit a mentőhöz vitték, akkor e kormánnyal szemben helyénvaló-e a demokrácia valamennyi játékszabályának betartása?"

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.03. 15:42:05

Fuckame! Ez már régi ötlet, Gyurcsány és családja is társasházban lakik; tehát lakásmegosztást kell bejelenteni, ahány fürdőszoba, annyi lakás.
Gabor79!
"a jelen valóság balliberális társadalmi megítélését a tények nem befolyásolják. Sőt, még a jelenlegi bírósági ítéletek sem a valóságot veszik figyelembe, hanem a bizonyítékok zárt láncolatát" Az Ügy Urának eredményessége, megítélése, előlépése meg attól függ, mennyire zárt, kétséget kizáró bizonyítékláncolatot tud összeállítani. A kétséget támasztó bizonyítékok figyelembe vétele és feltárása egyrészt megnehezítené a bíróság munkáját, másrészt valódi döntésekre adna lehetőséget számukra, ami korlátozhatná a koncepciós eljárásoki eredményességeét.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.08.03. 16:41:31

Ha jól emlékszem, korábban Terembura tette fel a kérdést, hogy az alkotmányt folyamatosan megsértő kormány ellen az embereknek van-e joga felkelni?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.03. 18:58:53

Fuckame: az átírás nem nagyon jó ötlet, mert akkor (az átírás jogcímétől függően) még többet fizethetsz, csak illeték formájában.

Én is egyfolytában azt mondogatom, hogy a diktatorikus körülmények közt született és átírt alkotmány nem mérvadó, és az ellenállási záradék a természetjog része. Terembura is hasonló nézeteket vall. A lényeg az, hogy cselekedni kell beszéd helyett (no persze ilyen ügyben ehhez beszélni is kell rengeteget): én a saját közszereplésemben már elkezdtem ezt a csatát, azért tettem fel a témát ide is.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.03. 20:00:42

"Szabad-e a zsarnokot megölni?"
Van itt református?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.03. 20:20:37

Molnargoreny 2007.08.02. 22:55
"A magyar gazdaság egyensúlyát A MILLIÁRDOS VAGYONOK EGYSZERI, JELENTŐS MÉRTÉKŰ ÉS KIVÉTEL NÉLKÜLI ADÓZTATÁSÁVAL oldják meg!"

Ez érdekes javaslat, de kivitelezhetetlen. A tökemozgás - az EU-n belül mindenképp, de nagyrészt azon kivül is - mára tökéletesen kontrollálhatatlan. Ezért egy ilyen akcióval csak azt érnéd el, hogy a töke seperc alatt huss, kiszáll az országból, fizetési mérleg bedöl, forint árfolyam összeomlik, munkanélküliség kiveri a plafont, éhinség beköszönt.

Korábban másutt már utaltam rá, hogy mindez a jelen globalizációs modell problémája, azaz onnan ered, hogy ész nélkül irtják a modularitást a világgazdasági rendszerben. Ez még csak nem is szimplán gazdasági vagy politikai ostobaság, hanem általános rendszerelméleti szempontból is védhetetlen. A rendbetétele viszont abszolút meghaladja hatáskörünket és lehetöségeinket, arra addig nem is kerül sor, amig újra össze nem omlik az egész kóceráj legalább annyira, mint 1929/30-ban (mert ez lesz a vége).

Ezért komolyan azt gondolom, hogy az egyetlen ésszerü stratégia a katasztrófahelyzetre való felkészülés.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.08.03. 22:36:23

Terembura, szerinted mikorra várható ez a katasztrófa és hogyan lehet rá felkészülni?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.03. 22:58:25

Terembura: tartok tőle, hogy a pesszimizmusod megalapozott. A nagy vagyonok adóztatása alatt - a személyek nem véletlenül voltak példának hozva - a magyar állapolgárságú milliárdosok (és nem a cégek) megcsapolását értem. Nem a technikai kivitekezhetőség a gond, és ez nem is okozna tőke-menekülést (illetve az a tőke, mely ettől menekül, itt úgyse hajt semmi hasznot), inkább alkotmányossági aggály lehet, és a nagy pénzekkel tuningolt jogászok alighanem zátonyra is vinnák az egészet.

Azt azonban tűrhetetlennek tartom, hogy ezek mindig minden alól kibújnak, holott már a vagyont se tisztességesen szerezték. Ha más nem, egy forradalom a lámpavasra küldi a Gyurcsány-féle gazembereket, hsiz a ő arcátlansága vérért kiált, amikor minket akar adózásra nevelni ő, aki adócsalásban-elkerülésben lehetne virilista...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.03. 23:50:23

Nem lehet megmondani, hogy mikor. A legpontosabb becslés az, hogy elöbb-utóbb. Azért nem lehet megmondani, mert egy nagy monolitikus (nem moduláris) rendszer viselkedése kaotikus, kiszámithatatlan, turbulens, kontrollálhatatlan. Ez nem csak a világgazdaságra vonatkozik, hanem bármilyen rendszerre, aminek ilyen a struktúrája.

A legismertebb, legköznapibb példa ilyen rendszerre az az idöjárás. Tudjuk, hogy néha van tornádó magyarországon, tudjuk, hogy még lesz is, de fogalmunk sincs mikor és hol. Ettöl függetlenül érdemes ragaszkodni az épitésügyi szabályzathoz, ami jelenleg (még) olyan, hogy használatbavételi engedélyt csak olyan házra adnak ki, amit nem fúj el a szél - legfeljebb a tetöt szedi le róla.

Ami a felkészülést illeti, annak kell eljét venni, hogy igazi tömeghalál legyen egy esetleges világgazdasági összeomlás vége itt, magyarországon is.

Az elmúlt kétezerötszáz év európai történelme alapján elég pontosan meg lehet mondani azt is, hogy mitöl szoktak rakásra halni az emberek nagy felfordulás idején.

1. éhinség
2. járvány
3. tömeggyilkosság

A többi ok ezekhez képest jelentéktelen. Éhinség szempontjából a modern, "fejlett" mezögazdaság kifejezetten hátrányos. Németországban a háború utáni évben másfélmillió ember halt éhen. Ennek persze sok oka volt, de a legfontosabb az, hogy a német mezögazdaság addigra már teljesen ráált a mütrágyahasználatra, viszont a mütrágyagyárakat mind porig bombázták a háború végén (mert ott lehetett robbanóanyagot is gyártani). Magyarországon ehhez képest sokkal jobb volt a helyzet, mert itt legalább a parasztnak volt kajája és cuccért még az is tudott cserélni, aki városban lakott (kivéve természetesen a budapesti ostrom idejét). Ma ez már nem müködne ilyen jól, mert még az a paraszt se tárol otthon terményt, aki még megmaradt.

Az élelmiszerraktározás (különösen a hütöházak, de a többi is) meg a szállitás energia nélkül nagyon hamar összeomlana. A hús azonnal megrohad hütés nélkül, ló meg nincs, igy ha leállnak a teherautók, akkor nagy a gáz. Ráadásul a döglött teherautót nem is lehet megenni. Ma már az energiaellátás biztonsága a fenti három ponthoz nyugodtan csatolható negyedikként - egyébként nem csak ezért, hanem általában is.

Ha két hónapig üresek az élelmiszerboltok, akkor milliók halnak meg, ez ilyen egyszerü.

A következö lényeges pont az ivóviz. Régen rengeteg kút volt, még budapesten is. Ma már alig van ilyesmi, ha leáll a vezetékes ivóvizszolgáltatás, akkor kakukk. Márpedig ehhez is kell energia. Ha nincs viz, akkor az ember nagyon gyorsan szomjan hal, illetve kénytelen szennyezett vizet inni, amitöl beteg lesz. Ha alultáplált, akkor pláne, a romlott kajáról nem is beszélve. Kolerajárványt nem is olyan nehéz csinálni ilyen módon, de van még ezer más lehetöség is.

Ha tél van, akkor fontos a fütés is, mert ha az nincs, akkor mindenki megfagy. Régen ez nem volt ennyire súlyos, mert mindenütt volt kemence vagy mukikályha, abban pedig be lehetett füteni fával is, fejesze, fürész pedig mindenütt volt a sufniban. A gázkonvektor, távfütés, stb. viszont nem használható ilyen rugalmasan.

Zavaros idökben nélkülözhetetlen a megfelelö karhatalom és hadsereg is, mert annyit azért megtanulhattunk a történelemböl, hogy ezek hiányában nem boldog anarchia, hanem maffiauralom, külsö támadás és végül tömeggyilkosság fenyeget.

Ehhez persze kellene valami használható reguláris hadsereg, de még sokkal inkább kiképzett, felszerelt és elkötelezett nemzetörség.

A hirközlési rendszerünk igen jó, de energia nélkül az is megdöglik azonnal. Az altenativ módszereket (pl. lovasfutár, postagalamb) pedig elfelejtettük, márpedig kommunikáció nélkül hamar széthullik minden (New Orleansban a hurrikán után még a mentöcsapatok is kommunikáció nélkül maradtak, mert nem volt villany, igy nem volt telefon sem, még a mobil átjátszó állomások se müködtek).

Tehát a legfontosabb rendszerek, amiknek igen robusztusnak kell lenniük, a következök:

1. ivóvizellátás
2. élelmiszerellátás
3. energiaellátás
4. szállitás
5. közbiztonság
6. kommunikáció

A többi nem ennyire fontos, mert ha az emberek nem halnak rakásra, akkor utána van, aki rendet csináljon. Ha viszont nagyon sokan meghalnak, akkor nem csak az a baj, hogy a temetetlen holttestek büdösek és tovább terjesztik a járványt, hanem aki halott, az még dolgozni se tud.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.04. 00:08:23

Némi különbség azért pozitív irányba is van, terembura. Nevezetesen: a korábbi összeomlások idején (New Orleans más, azt lerombolta a víz, ott az árammal ez volt a baj, a hálózat ezer helyen volt zárlatos) a rövidtávú áramszolgáltatási zavar szinte uralhatatlan volt: hiába volt meg a hálózat, ha nem volt mit betáplálni. Most Paks egymaga az ország áramának majd a felét adja, és az, ha vigyáznak vele egy picit, nem áll le csak úgy. Egyszóval az áramellátás a tápoldalon az atomerőművek miatt stabilabb. Bár ha azt lebombázzák, akkor már nem...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.04. 00:42:59

Ja, csak a teherautók nem mennek villannyal. Meg Paks fütésre sem elég. Valószinüleg tényleg érdemes lenne még egy atomerömüvet épiteni, kicsit arrébb és mindkettöhöz rendes légvédelmet is.

Igazából azt sem értem, miért nem lehet szénböl mübenzint gyártani, ha egyszer a háború alatt már lehetett. A mai technológiával nyilván meg lehetne csinálni, hogy ne legyen környezetszennyezö a gyártás és ha nagyban csinálnánk, akkor olcsó is lenne.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.04. 01:16:57

Mondjuk alighanem azért, mert mint megszállt országnak, akinek azoban volt erre szar szene bőven, nem igazán engedett volna az orosz ilyet, hisz nekik volt olajuk.

A teherautó legkevesebb, amíg egy-két sín marad, a kaját eltoljuk akár kézikocsin, biciklin. A fűtés meg téltől is függ, ha a mostani, akkor nem ügy. Mondjuk én most építek majd cserépkályhát:)

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2007.08.04. 07:57:22

Köszönöm a választ! Ebből világosan le lehet szűrni, hogy modern, elkényelmesedett társadalmunk egy ilyen katasztrófára egyáltalán nincs felkészülve.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.04. 15:13:10

Nem az elkényelmesedés az igazi probléma, hanem az, hogy a "modern" társadalom- és gazdaságszervezési módszerek pont szembe mennek a legalapvetöbb rendszerszervezési alapelvekkel, amelyek müszaki kontextusban egyszerü közhelynek minösülnek és józan esze birtokában senki se kérdöjelezi meg öket.

Attól, hogy itt politikai, gazdasági és pénzügyi rendszerekröl van szó, még nem fog hirtelen egészen másként müködni a világ. Azaz bonyolult monolitikus (nem moduláris) rendszer itt is ugyanolyan rossz, sérülékeny, megbizhatatlan mint bárhol másutt.

eMM2 2007.08.05. 09:10:11

fasza akkor még egy katasztrófára sem vagyunk felkészülve.(úgy an blokk, globálisan)
Hát áram nélkül bedöglenének az én mélyhűtöim is a felhalmozott kb 30 drb levágott házicsirkével.Azt ehetném a konzervet meg azt a keveset amit a vízből kifogok.(itt legalább van duna)Télen a jég alól még ez is problemás lenne.
Elindultak é már az apokalipszis lovasai?
P.S.És még kiröhögjük azt a csókát aki bunkert épít maszekban.:)
Tiszta Mad Max.Lehet hogy Hollyvúdnak ez egyszer igaza lesz?(Meg a jövő hírnöke c. film) Ehhez képest a gyúrcsótány az kismiska ámbátor ő mindent elkövet a katasztrófa érdekében.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.05. 12:01:38

Igazi széthullás esetén tisztán egyéni túlélési stratégiának nincs esélye. Ha nincs elég kaja a raktárakban, ha villany hiján megrohad, megpenészedik, ha nincs benzin a szállitáshoz, akkor megette a fene.

1917-ben svédországban hajszál hiján kitört az éhinség, pedig nem is háborúztak, csak éppen rossz év volt, nem termett semmi, a külkereskedelem pedig nem müködött a blokád miatt. Végül külön megállapodást kötöttek az Entente-tal, az mentette meg öket. Azóta eltelt 90 év, de a svéd mezögazdaság azóta is önellátásra van berendezve, pedig ennek amúgy, tisztán piaci szempontból semmi értelme (és jó sok állami támogatást felemészt).

De a tisztán központi, állami katasztrófavédelem sem ér semmit önmagában. Nagyon fontos a szerepe a felkészülésben, a megfelelö struktúrák hosszútávú, nagyléptékü alakitásában, de ha itt a baj, akkor nélkülözhetetlen az önszervezödés, a józan ész, a fegyelem, a szolidaritás, a népesség természetes együttmüködési hajlama.

Bármilyen csodálatos és hihetetlen, ez utóbbi szempontból nagyon jól állunk, legalábbis nemzetközi összehasonlitásban. Egyelöre. Ezért is kell megállitani a jelen kormányzati dühöngést, mert a szellem, amit sugároz, már konkrétan életveszélyes. Szerencsére ezek a dolgok nem változnak olyan gyorsan, évtizedek, de inkább évszázadok kellenek a sikeres romboláshoz.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.05. 12:43:51

A kérdés az, hogy ha csakugyan bekövetkezne egy efféle szituáció, az nem járna-e olyasmivel is, hogy pl. kisebb-nagyobb régi leszámolásokat megvalósító háborúk, illetve a túlnépesedett, szegény zónák emberfölöslegének népvándorlásszerű megindulása? Mert ha igen, Kína lesz itt, kérem, miután a románok és szerbek támadása alatt elvéreztünk...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.05. 16:22:01

Ezért kell hadsereg meg nemzetörség. Nagy gazdasági válság esetén a NATO kutyafülit se ér, mert pl. az USA szuperhatalmi helyzete igen hamar finanszirozhatatlanná válik. Pillanatnyilag csupán a dollár-exportból évi ezer milliárd dollár a bevételük, ami egyrészt jelentös összeg (a nemzeti jovedelem kb. 20%-a, a teljes államadósság hatoda), másrészt tutti biznisz, mert dollárt gyártani olcsó, ugyanakkor e tekintetben monopolhelyzetben vannak. De ez csak addig müködik, amig a világgazdaság bövül és alapvetöen dollár-elszámolással megy, tehát a dollár iránti kereslet fokozódik.

Egyelöre - ugyanezért - a dollár-infláció is nagyon jó üzlet. De a régi Brit Birodalom "Taxing Foreigners Living Abroad" elvét még modern formájában sem lehet a végtelenségig fesziteni, elöbb-utóbb elpattan a húr, akkor pedig mindenki sziv rendesen.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.05. 18:42:21

Hát, a mi hadseregünk az kb. 1 napig állna meg a szomszédok támadásával szemben... Nemzetőrség nincs, a rendőrség meg nem az ellenséget, hanem a polgárokat veri. Hadsereg nem is lesz, hiszen nincs rá pénz, és senki nem is akar költeni rá. Igaz, hogy másmilyen hadsereg kéne: a gyalogság fele mesterlövész kifejezetten messzehordó vadászpuskával, fele meg géppuskás, mert a hagyományos gyalogos katona szinte semmit nem ér. Légierővel le lehet söpörni egy ország nagy létesítményeit, de nem lehet minden fáról/gödörből leemelni a mesterlövészeket, és területet megszállni-pacifikálni csak szárzaföldi erő tud. A páncélosok is elég sérülékenyek a partizán típusú cselekmények ellen, amint az 56-ban is kiderült...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.06. 13:23:26

Nemzetörséget hamar lehetne szervezni, csak a kb. százezer vagyonör és biztonsági ör esetében kellene az engedély feltételévé tenni a nemzetörséghez való csatlakozást. Ez havonta egy nap csapatgyakorlatot jelentene a lakhelyhez közel, ésszerü költségtéritéssel. Ugyanezt elö lehet irni a fegyverviselési engedély megszerzéséhez is. Ezen felül lehetövé kell tenni az önkéntes csatlakozást.

A nemzetörség kifejezetten decentralizált, területvédelmet szolgáló szervezet lenne, szükség esetén guerilla-taktikára is kiképezve. Az általad javasolt kézifegyverek mellett vállról inditható páncéltörö és légvédelmi rakétákkal is fel lenne szerelve, továbbá hordozható radarral, éjjellátó készülékkel, stb. és autonóm hirközlési rendszerrel. A mozgását csak stratégiai üzemanyag-raktárakkal kellene segiteni, amik ugyanott lehetnének, mint az egyébként is decentralizált fegyverraktárak. Maguk a jármüvek lehetnek kutyaközönséges civil teherautók, csak elözetes bevonulási terv kell vészhelyzet esetére. Az ehhez való csatlakozás lehet fuvarozóknál a müködési engedély kiadásának elöfeltétele.

Egy ilyen szervezet nagyon olcsó lenne (relative), támadó célra gyakorlatilag használhatatlan - tehát nem jelentene valós fenyegetést a szomszédokra - ugyanakkor hatékony területvédelemre lenne képes, jelentösen megdrágitana (bár nem tenne lehetetlenné) egy esetleges megszállást.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.14. 14:41:04

Jelentős probléma lehet ez esetben az alternatív fegyveres erő léte a mai államhatalom szempontjából: sajnos, a biztonsági őrök jelentős százaléka kemény bűnözői körökből kerül ki, és sok mindenre kapható, csak éppen nem a haza védelmére. Én szerencsésebbnek tartanám ezt valamilyen (nem a mai!) polgári védelem keretében, területi alapon megszervezni, az önkormányzatok részvételével - már csak azért is, mert szűkebb pátriája érdekében mindenki még aktívabb.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.14. 21:30:48

Többek között arra is jó lenne, amit javasoltam, hogy a különbözö fegyveres örökröl pontos állami nyilvántartás legyen és a bünözöket hatékonyabban ki lehessen szürni közülük.

A lakhely ill. területi alapon való szervezödés természtes. Mellesleg semmiféle állami ellenörzés nem lehet annyira hatékony, mint a gyakorlatok, kiképzés során egymást jól megismerö emberek véleménye, aminek alapján - megfelelö formális vizsgálat ill. jogorvoslati lehetöség mellett - ki lehet szórni azt, aki nagyon nem oda való és egyben visszavonni a fegyveres örként való müködési engedélyét is.

Amit az önkormányzatiságról mondasz, azzal egyetértek. A rendörséget is jó lenne közeliteni ehhez, akár úgy is, ahogy a közvetlenül választott rendörfönök (sheriff) intézménye müködik Amerikában, méghozzá a - szintén közvetlenül választott - polgármesternek (és nem a mittomémmilyen miniszternek) alárendelve. Ugyanezt az elvet lehetne érvényesiteni a Nemzetörség szervezetében is.

Ugyanigy, ami a biróságokat illeti, ott is ideje lenne visszahozni az esküdtszéket, aminek szintén szép hagyományai vannak a magyar jogtörténetben.

A Nemzetörség esetében meg kell találni a helyes egyensúlyt az önkormányzatiság, lokalitás, közvetlenül választott ellenörzö testületek illetve a hatékony együttmüködés, központi irányitás között. A szabályozás részletei itt nagyon fontosak lehetnek, de sok példát találhatunk mind a magyar történelemben, mint más államok gyakorlatában, tehát nem a semmiböl kellene épitkezni.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.17. 09:14:58

A Nemzetőrséget nem a bűnözői kapcsolatrendszerbe belebonyolódott volt rendőrökre, hanem a tehetséges, szorgalmas és nem túl jómódú fiatalokra kellene alapozni. Nem én találtam fel a spanyolviaszt azzal sem, hogy az ilyen önkéntesek pl. tandíjmentességet, technikusképzési-egyetemi ösztöndíjat, utazási kedvezményeket kaphatnának, elsőbbséget élvezhetnének a kollégiumi felvételeknél és végzés után a közszolgálati munkakörök betöltésénél.
Egy elképzelhető konstrukció lenne pl. érettségi után 10 hónap alapkiképzés, ami magában foglalna mindenféle járművezető engedély megszerzéséttől a vízimentésen át a fegyverhasználati kiképzésig sok mindent, utána 5-X éven keresztül negyedévente egy-két hét szintentartó kiképzést és szükség esetén bevetést, majd egyetem stb. után az ösztöndíjas évek számával egyenlő tartalékos éveket, évi két-három hét kiképzéssel, gyakorlással és bizony szükség esetén bevetéssel.
Bevetésként a katasztrófavédelmi, polgárivédelmi, esetleg katonai alkalmazáson kívül rendkívüli nemzetgazdasági érdeket (szezonális mezőgazdasági munkától a környezetvédelmi kármentesítéséig) is elképzelhetőnek tartok.
Valami kiegészítő illetményre természetesen a tartalékos években is szükség van, már csak a felelősségérzet fenntartása miatt is.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.08.17. 14:06:45

Lehet, hogy igazad van és a Nemzetörség gerincét valóban a lelkes önkéntes fiataloknak kell adniuk. De én semmiképp sem mulasztanám el a lehetöséget a magánhadseregek tagjainak állami, társadalmi ellenörzés alá vonására. Nem mindegy, hogy szükségállapot esetén ezek a fickók kitöl kapják a parancsot.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.17. 15:49:46

A magánhadseregek tagjai - amint azt sok-sok példa bizonyítja - senkihez sem hűségesek. Gyakorlatilag ma a szabadidős őröktől védik a szolgáló őrök a bankokat, pénzszállítókat. Úgy, ahogy. De rohadt drágán, miközben a magánzsoldosok egyáltalán nincsenek megfizetve.
A "kimagasló" szellemi színvonalat meg ismerjük.
Esetleg aknaszedőknek lennének jók.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.19. 14:44:24

Voltaképpen az események utolérik a véleménycserét: Magyar Gárda kontra Honi Gárda a hó végének egyik főtémája. A Magyar Gárda politikai indíttatású, a Honi pedig erre adott (nem túl eredeti) reflexió. Nem hiszem, hogy ez a kormány bármit is törődne a honvédelemmel; egyszerűen arról van szó, hogy kerüljön mindenki kormányirányítás alá a lehető legközvetlenebbül (és gondolom súlyos büntetőjogi felelősséggel), aki fegyverre messziről is mer vetni egy fél pillantást. Vicces lenne, ha a Honi Gárdába tóduló jobboldali érzelmű, hazaszeretetre még képes emberkék kapnák a parancsot a következő október 23-i vérengzésre...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2007.08.19. 23:30:43

Hát, Hofi szerint a Munkásőrség is a proletárok önuralmának volt az eszköze...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.08.21. 01:10:26

De milyen jól bevált, nem? Volt önuralom!

vomit 2009.04.29. 08:51:41

bazger, ti itt josok vagytok...

>Nem szabad tovább tűrni, hogy a kormány a nagyrészt saját maga által okozott válsághelyzetet megint az egyszerű emberek kifosztásával "kezelje".

>A rendbetétele viszont abszolút meghaladja hatáskörünket és lehetöségeinket, arra addig nem is kerül sor, amig újra össze nem omlik az egész kóceráj legalább annyira, mint 1929/30-ban (mert ez lesz a vége).

>Ami a felkészülést illeti, annak kell eljét venni, hogy igazi tömeghalál legyen egy esetleges világgazdasági összeomlás vége itt, magyarországon is.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.04.29. 14:00:37

@vomit: "josok vagytok"

Ezt speciel nem volt nehéz megmondani előre. A pontos időzítést viszont igen. Nem is tudtuk, hogy talán egy jó évünk van már csak.

Nagyobb baj az, hogy most úgy próbálják a válságot "kezelni", hogy tovább rontják az elrontott struktúrát. Na most. Ha valami rossz, aztán még rontunk rajta, akkor az rosszabb lesz, ugye. Nem pedig jobb.

A világválság szerkezete
molnargoreny.blog.hu/2008/10/10/valsag_15

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.04.30. 11:06:39

@terembura: Így igaz, még egy relatíve csekély értelmű medvebocs is eléggé láthatta előre, hogy nem a Kánaán, hanem a gebasz felé haladunk. A nemzetközi válság csak rásegített, de a magyar kormány anélkül is szépen bevezette az országot a gödörbe, legfeljebb így gyorsabban és mélyebbre jutottunk.
süti beállítások módosítása