Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

kormánybuktatás módszertana

2007.12.27. 02:14 terembura

Lassan tényleg tűrhetetlen az, amit az Országgyűlés kormánypárti többsége művel. Minden felmérés azt mutatja, hogy a választásokkor még meglevő társadalmi támogatottságuk gyakorlatilag semmivé lett, a választópolgárok túlnyomó része valami egészen mást akar, nem ezt. Nyilvánvaló, hogy ilyenkor minden normális demokráciában feloszlatnák a Parlamentet és új választásokat írnának ki. Itt nem ez történik, ergo ez itt nem normális demokrácia.

Az is nyilvánvaló, hogy ilyenkor, ha képviselőinek többsége megcsalja, a nép nem tehet mást, mint hogy visszaveszi tőlük a hatalmat. Annál is inkább, mert az eredendően az övé. Ugyebár erről szól a népfelség elve.

A nagy kérdés az, hogy milyen eszközei vannak ennek végrehajtására? Illetve hogy milyen eszközök bevetése jár adott körülmények között a legkisebb társadalmi költséggel úgy, hogy az még elegendő legyen a kitűzött cél megvalósításához?

Egyszerű politikai megoldás nincs, mert az ideiglenes Alkotmány nem jogosítja fel a Köztársasági Elnököt az Országgyűlés feloszlatására, új választások kiírására. A népszavazási tökéletlenkedés - most már napnál világosabban látszik - szintén alkalmatlan eszköz (mert a provizórikus Alkotmány ezt is ellehetetleníti azzal, hogy nem lehet közvetlenül az Országgyűlés feloszlatásáról népszavazást tartani). Egy szempontból mégis fontos lehet: azokat a választókat is meggyőzi arról, hogy a kormány mögött már nem áll erő, akik a közvéleménykutatásoknak nem hisznek, így siker esetén növeli a nép önbizalmát. Csak az a kérdés, hogy a megnövekedett önbizalmat mire használjuk - és mikor?

Másik szokásos módszer, amit már a világ számos országában sikerrel alkalmaztak hasonló helyzetben, azaz a sok százezres, milliós tömegtüntetések tavaly október 23.-a óta esélytelen. A terror, a megfélemlítés ebből a szempontból sikeres volt. Az emberek tényleg félnek, pár ezernél több utcára menni nem mer. Ennyi pedig nem elég ahhoz, hogy a rendőri módszerek alkalmazhatatlanná váljanak. Persze ez kétélű fegyver volt a kormánypártok kezében, mert ki a fene szavaz azokra, akiktől fél? Ez azonban itt és most nem segít, később meg fájjon miatta azoknak a feje, akik a bajt magukra húzták azzal, hogy lábbal tiporták a törvényt.

A következő - tökéletesen törvényes - jelölt, ami szintén sikeres szokott lenni, az általános sztrájk. Ez éppen most bukott meg csúfosan. Ilyen szakszervezetekkel, ezekkel a szakszervezetekkel ez nem is fog menni. Újjáépíteni a szakszervezeti mozgalmat, feltölteni a sztrájksegély-alapokat, letörni a munkáltatók dölyfét nem lehet két perc alatt: ez több évtizedes program még akkor is, ha megvan hozzá a közakarat. Ennyi idő pedig most nincs.

A polgári engedetlenség különböző formái szintén eredményesek szoktak lenni. Ennek lényege az, hogy valami törvénybeütközőt teszünk (rendszerint szabálysértésnél súlyosabbat nem) és nyíltan vállajuk az ezért törvényesen járó büntetést. Csak éppen olyan tömegesen, hogy a végrehajtó hatalom nem győzi. Ha milliók ülnek a vasúti sínekre (mint az a kommunista rendszer haldoklása során Lengyelországban vagy az Iraki háború kitörése idején Olaszországban történt), vagy ha ezrével van teljes útzár főútvonalon (mint nálunk a taxisblokád idején), akkor az hat. Ez azonban megint olyan, ahol a néptömegnek vállalnia kell az arcát, márpedig ezt ugyanaz a félelem lehetetleníti el, ami a tömegtüntetéseket is.

Fegyveres felkelés, forradalom szintén előfordult hasonló helyzetben, itt is, másutt is Európában. A sikerről már lehet vitatkozni. Még ahol triumfált is az erőszakos hatalomátvételi kísérlet, többnyire forradalmi terror követte, ami sokkal rosszabb, mint az, ami ellen eredetileg szerveződött a felkelés. Meg aztán ilyenkor mindíg az a vége, hogy előkerül a nehéztüzérség. Van valami diszkrét bája annak, hogy már több mint ötven éve nem lett rommá lőve Budapest és nagyon rossz lenne éppen most megismételni ezt a happeninget. Arról nem is beszélve, hogy baromi drága mulatság az ilyen és senki se állná helyettünk a költségeket. Ráadásul mindez annyira nyilvánvaló, hogy egy ilyen akció tömegtámogatása nulla körül lenne, márpedig anélkül csak bukni lehet, de nagyot. Szóval ez sem járható út.

Marad azonban egy eszköz, amit nálunk jó és sikeres hagyomány támogat, ami nem félelemkeltő, alig tettenérhető és viszonylag alacsony társadalmi költségekkel jár az alkalmazása. Jelen körülmények között mindenképp olcsóbb alkalmazni, mint nem. Ez pedig a passzív rezisztencia. A magyar történelem során kétszer is bejött s utána mindíg nyugalmas de energikus megújulás következett. Először II. József reform-diktatúrája ellen, aztán a kiegyezés előtti időkben az osztrák gleischachtolás megakadályozására vetettük be. Voltaképp a Kádár-diktatúra idején is ez volt az egyetlen használható fegyver, még ha mondani nem is merte senki.

Most azonban, mivel a demokrácia és jogállam intézményei egyelőre csak ténylegesen sérülnek, formálisan nem, lehetünk sokkal radikálisabbak és szókimondóbbak is. Azaz meghirdethetjük a passzív rezisztenciát, artikulálhatjuk, formát adhatunk neki. Ezzel sokkal hatékonyabbá tehetjük, mint amilyen diktatúrák idején volt, így gyorsabban érhetünk el vele eredményt. Erre bizony szüség is van most.

Lássuk tehát, mi minden kell egy ilyen mozgalomhoz:

  • Cél: Országgyűlés azonnali feloszlatása, új választások kiírása - és semmi más (ez nagyon fontos!)
  • Eszközök: erre javaslatokat várok. Előzetesen egy példa az, ha mindenki mindíg mindenütt 10 km/órával lassabban hajt, mint a megengedett sebesség.
  • Jelkép: ez elengedhetetlen, enélkül szétfolyik az egész. A nyolcágú csillagot javaslom: (mert ennek itt és most nincs pártpolitikai konnotációja, ezért egyesíthet)

Ennyi az egész.

LTM Banner:

Refuse/Resist! (2007.12.31. 17:42:31) kérésére itt az a kis darab html kód, amit be kell tenni, ha azt akarjátok, hogy legyen link a honlapotokról a "Lassan a Testtel Mozgalom" (LTM) hivatalos lapjára:

<a href="http://lassan-a-testtel.blog.hu/"><img src="https://m.blog.hu/la/lassan-a-testtel/image/lassan.png" border=0 alt="Lassan a Testtel Mozgalom"></a>

Így fog kinézni (klikk a csillagra! - aki tud szebbet, ne fogja vissza magát, küldje el):

Lassan a Testtel Mozgalom

162 komment · 2 trackback

Címkék: országgyűlés feloszlatása új választások passzív rezisztencia nyolcágú csillag

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr90275990

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: k2.akademitelkom.ac.id 2019.05.04. 06:02:40

A social media felnőtt. Prezentáció számokban, képekben, idézetekben. - Ácskapocs

Trackback: polmavo 2008.01.23. 10:37:21

Alapfogalmak 6: a népfeneségKis kedvencünk terembura ismét leszállott közénk a magosból, és mint megszoktuk tőle, dől belőle a hülyeség, no de őt nem is az eszéért szerettük eddig se. A kevés dolog egyike, amit még ő is képes felfogni, hogy igen, bármifé…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 12:55:11

On: igazad van. Meg lehetne próbálni. Hogy bejön-e, az más kérdés.

Off: mi a fenétől lettek kékek a szövegek (ezt a posztot kivéve)? Te csináltad, Terembura, vagy valaki támad minket?

Mdorka 2007.12.27. 13:17:31

:DD
Én azt hittem, megirigyelted tőlem a színes posztokat!!
Nézem...képek is vannak beillesztve egy pár napja, gondoltam ihletet kaptál, nem bírtad abbahagyni a dizájn-újítást. Mondjuk a hupikék törpike színű posztokat már túlzásnak találom:)))

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.27. 13:20:27

Valahogy bekerült a poszt végére egy INS html tag.

www.w3schools.com/tags/tag_ins.asp

Fogalmam sincs, hogy történt, szerintem a blog.hu bugos. Kiszedtem, kékülés elmúlt.

Mdorka 2007.12.27. 13:53:47

"Te csináltad, Terembura, vagy valaki támad minket?"
Szép kis paranoia, de jogos.
A bejegyzések kékségéért csoportunk vállalja a felelősséget.
Magyar Poszt Elkékítők Országos Szövetsége
A KÉK legyen velünk!! (szövetségünk jelmondata.)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 14:05:05

Dorka, neked még mindig van a fejecskédben a tegnapiból! De azért aranyos vagy:-)

Mdorka 2007.12.27. 14:07:22

Na jó, akkor visszaállítom a nickem, mert az összes bloghus oldalon MPEOSZ lettem..

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 14:12:59

Már ki is cikiztelek Srínél miatta:-)

Mdorka 2007.12.27. 14:16:27

Már válaszoltam is.... :-/

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 14:34:45

Már megint cikkcakkban offolva vitázunk, szegény Terembura kitűnő írását hülyeségekkel profanizálva. Terembura, ne haragudj...

Mdorka 2007.12.27. 14:53:22

Bocs Terembura. De Molnárgörény kezdte...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.27. 15:18:57

Molnargoreny 2007.12.27. 12:55:11
"Meg lehetne próbálni. Hogy bejön-e, az más kérdés"

Vissza a kékülésből, jöjjön a bukta. Nem "meg lehetne próbálni", hanem meg KELL próbálni. Nagy különbség. Hogy bejön-e, az már nem a mi felelősségünk, hanem a választópolgároké.

Pár ezer notóriusan lassú és óvatos autós már önmagában is csodákat tehet. De nem kell itt leragadni, lehet lassan menni az utcán is meg a lépcsőn, az aluljáróban, a metrón. Be lehet tartani mindíg, mindenütt az összes szabályt. Jó lenne egyébként, ha nem nekem kellene az egész eszköztárat megalkotni, hanem besegítene más is. Elő a kreativitással!

Fontos, hogy aki részt vesz az akcióban, tegye ki a nyolcágú csillagot. Innen láthatja mindenki, hogy nem egyszerűen béna, hanem a nép felségjogának érvényesítéséért küzd éppen.

Ilyen csillagot még rajzolni is könnyű, de remélem, hogy hamarosan lesz jó sok csillagos matrica is elfogadható áron. Akinek van rá gyártókapacitása, vágjon bele - talán még szerény nyereséget is besöpörhet a végén, ha elég gyors.

A nyolcágú csillag konnotációiról: Istar-Afrodité-Vénusz jelképe, mint ilyen a szerelemé, egységé, újjászületésé és termékenységé. Az Istar-Eszter-astra-star szóbokron át indoeurópai közegben a "csillag" ősformája, a modernitásban sztár. A keresztény szimbolikában Szűz Mária (a Magyarok Nagyasszonya) csillaga illetve gyakran a Bethlehemi Csillag, a Megváltó születésének csillaga is így ábrázoltatik. A Sumér írásban alapjel, néma determinatíva. Az utána álló szót az "ég, isten" kategóriába vonja. Olvasata "dengri", ami - valószínűleg ótörök közvetítéssel a magyat "tenger" ill. "isTEN" szavakban is megjelenik. A nyolcágú csillag számos településünk címerében szerepel.

Állítsunk össze egy rövid kiáltványt, hagyjuk jóvá, aztán terjesszük a neten. Lesz ami lesz.

Mi legyen a passzív rezisztencián alapuló ellenállási mozgalom neve?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.27. 17:32:00

Húúú, lassú a felfogásom... Végre leesett.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 18:08:37

Jobb későn, mint soha - mellesleg, ez lehetne a második jelmondat:-)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.27. 19:39:42

Jelen körülmények között egyedül az Országgyűlés oszlathatja fel önmagát. Ehhez, ha jól értem, egyszerű többség is elegendő.

Mármost a Lassan a testtel mozgalom szerintem ragaszkodjék ahhoz, hogy aki csatlakozik hozzá, jelvényét (a nyolcágú csillagot) viseli, az előzetesen tegyen szent fogadalmat (saját lelkiismerete előtt), hogy a következő Országgyűlési választáson semmilyen körülmények között nem adja szavazatát olyan képviselőjelöltre, aki az Országgyűlés feloszlatását MOST nem szavazza meg, mint ahogy olyan listára sem, amelyen ilyen (hitvány és gyáva) jelölt neve szerepel. Egyéb megkötés nincs, ettől eltekintve mindenki arra szavaz, akire akar.

Azt is ki kell eszközölni, hogy az Országgyűlés feloszlatását kimondó határozati javaslat egyáltalán napirendre kerüljön. Ennek mi a törvényes feltétele?

1949. évi XX. törvény 28. §
(2) Az Országgyűlés kimondhatja feloszlását megbízatásának lejárta előtt is.

net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc2.cgi?dbnum=1&docid=94900020.TV

A többpártrendszert, a parlamenti demokráciát és a szociális piacgazdaságot megvalósító jogállamba való békés politikai átmenet elősegítése érdekében az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg...

Hahh.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.27. 20:45:29

Sólyom László visszaküldte az egészségbiztosítási törvényt az Országgyűlésnek. A kormánypárti többség bizonyára képes megszavazni másodjára is, de ha nem szavazná meg, a bizalmat akkor is eljátszotta. Itt már csak az segít, ha új választás után olyan kormány alakul, amely a választók többségét tudja maga mögött. Szóval lassan a testtel - továbbra is.

Ezt a kormányt már nem támogatja senki, legfeljebb a hazánkban ideiglenesen állomásozó multik. De azok is csak addig, amíg dől a suska, egy perccel sem tovább. Ezért a passzív rezisztencia olyan módszerein gondolkodjatok, ami ennek az üzleti szektornak a profitját vágja vissza. Ha ilyen trendet észlelnek, akkor saját tartótisztjeik billentik farba ezt a társaságot.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 22:25:24

Megtaláltad az Alkotmány általam már sokszor dicsért preambulumát?:-) No igen. Hazánk új Alkotmányának elfogadásáig = sohanapján kiskedden, borjúnyúzó pénteken jogi megfogalmazásával.

Mindenesetre ha ezek feloszlatják magukat szépszerével, én is főzök a cipőmből pár falatot. Nem az egészet, a gumitalp szar, csak a puha nyelvéből egy csíkocskát...

Azért úgy vélem, az újévet ajánlatos megvárni. Másnaposan mindenki hajlamos lassabban hajtani magától is... Most z ország nagyrészt nincs is, mindenki ünnepel. Csak tudnám, mit...

vaffanculo 2007.12.27. 22:29:15

Terembura, attól tartok másodszor is megszavazzák, szarnak ők a nép bizalmára:(
Hiányosak az ismereteim ezen a téren, de asszem egy normakontrollra való visszaküldés hatásosabb lehetett vóna.
Multik: az élelmiszerláncokat meg lehetne szívatni, ha mindenki (azaz elég sokan:) kis boltokban, magyar láncoknál (CBA, Coop, Reál, stb). vásárolna. Ha a tecsó, ósan, kora, lidl elhúzna, valszeg ezek tudnák pótolni a keletkező űrt (nem tudom, csak gondolom), igaz, hogy valszeg áremelkedés lenne a következménye. Na de mi van az olyan böszme nagy multikkal, mint Audi, IBM, Sony, stb? Ők azért rengeteg munkahelyet is teremtettek...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 23:04:34

Jelen esetben a normakontroll necces. Ez ugyanis nem jogi, hanem politikai bűncselekmény. Most Sólyom szerintem azt lépte, ami a jó: nagy nehezen megjött a majdnem teljes összetartás, aztán tessék, lehet újrakovácsolni. Karsai nem mehet Battonya környékére se, mert kiherélik...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.12.27. 23:11:53

Szerintem a népszavazási kezdeményezés
akár hatásos is lehet , ha okosan csinálják.
Ezalatt azt értem, hogy van kezdeményezés,
de nincs népszavazás. A választásokig kihúzva
a dolgot, egyszerre lennének választások és
népszavazás a dologból, azaz: "nem engedték
még azt se"! Elsöprő siker lehetne így az biztos.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 23:28:53

Így kapásból nem vagyok benne biztos, gloire, de mintha előtte-utána hat hónappal nem lehetne népszavazni.

Meg aztán mire jó kihúzni, ha a kormány is kihúzza addig?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.27. 23:29:33

Mármint a választás előtt és után.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 00:35:09

Ennyire ne legyünk magyarok :-)

Most nem azt kell kitalálnunk, hogy miért nem lehet megcsinálni, hanem azt, hogy hogyan lehet, méghozzá sebesen.

Az utóbbi százötven évben számtalan sikeres kormánybuktatás volt már a világon, ne már hogy pont mi legyünk ilyen lámák. Ha van valami jó a demokráciában, akkor ez az. Tudniillik hogy el lehet zavarni a kormányt ha tűrhetetlen dolgokat művel - és ehhez még lövöldözni se kell.

A multik miatt felesleges aggódni. A multinak a maszop se inge, se gatyája: amíg biztosítja a sima ügymenetet, jó, ha nem képes rá, akkor félrepöcköli. Ha komoly munkahely-teremtő beruházásai vannak itt, akkor annyira könnyen nem költözködik, mert annak is van költségvonzata. Ha meg nincsenek neki, akkor hadd menjen Isten hírével.

Tehát ha kiderül számára (mert hogy a CEO naponta megkapja a sajtókivonatot), hogy a remek "Just in Time" készletező rendszere azért csikorog, mert akadozik a szállítás, az pedig azért akadozik, mert a marha magyarok elégedetlenek a kormánnyal ezért lassan mennek, akkor üzen, hogy ha már rendet tenni nem bírnak, adják be a derekukat, csak normalizálódjon a helyzet sürgősen. Ellenkező esetben nem lesz suska a pártkasszába egy csepp se, akkor pedig semmi se lesz.

Ami a nagy élelmiszerláncokat meg egyebeket illeti: éppen vészes sebességgel mennek tönkre a kis boltok a dömpingakciók miatt. Ha már jól lepusztul a kiskereskedelem, akkor jön el a kaszálás ideje. Ezek a nagyberuházások eleve így lettek kiszámolva. Tehát már középtávon is inkább árleszorító hatása lenne a bojkottnak, nem árfelhajtó. De amúgy is vissza kellene fogni a fogyasztást, mert a lakossági adósságállomány is megszaladt. Tehát az is eredményes lehet, ha most egy ideig legalább a halasztható vásárlásokat halogatjuk. A spórolásnak is megvan a maga bája, ezeknek meg negyedévente kell mérleget csinálni. Mérlegbeszámoló is van, amitől a topmanager fosik, ugyanis ha berágnak a részvényesek, neki annyi.

A pártkassza miatt csak a pártvezetés feje fő, a képviselő viszont az egzisztenciáját félti. Az neki nem igazi megoldás, ha most még két és fél évig kihúzza, de aztán garantáltan nincs folytatás. Ha még így-úgy egyben tartják a pártot, ha összeszednek annyi szavazatot, aminek alapján hihető, hogy valamikor még kormányra kerülnek, úgy valami pénz, stallum várható akkor is, ha ellenzékbe kerülnek. Ha azonban úgy omlanak össze, mint a lengyel párt, tehát teljesen lenullázkodnak, akkor vége. Az elkészített zsíros állások is elúsznak ez esetben, mert a hála nem politikai kategória, saját képességeik alapján meg ki a fene alkalmazná ezeket? Eldobja őket a gazdi, mint a kifacsart citromot, s ezt tudják ők is jól.

Sorsukat végsősoron mi tartjuk kézben, a nyomorultakét.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.12.28. 01:12:10


A kormány kifogja húzni addig, ez majdnem tuti,
így is, úgy is, ha kell folyamatos rebisz felvonulásokkal. Én arra gondoltam,
hogy egyáltalán nem lenne népszavazás,
hat hónapppal előtte se, sehogy.
A választásokon már csak egy érvvé válna:
nem engedték, akkor majd most...
Szerintem ez lehet a logikája,
a kérdések önmagukban
elég harmatosak.


terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 01:32:09

Mit tud tenni a rebisz, ha csak őgyelgünk, fecsegünk, bámészkodunk? Semmit.

Egyébként is ideje lazítani kicsit, leállni utcasarkokon, megállóban, átjárókban - mindenütt, ahol útban vagyunk - ismeretlenekkel beszélgetni, kezet fogni. Annyi rohanó embert én még sehol a világon nem láttam, mint itt. Hova futunk? Félünk talán, hogy lekéssük a saját temetésünk? Csak "Lassan a Testtel!"

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.28. 01:58:09

Mit tud tenni a rebisz? Hát, Terembura, ha vannak köztük buzik is - márpedig miért épp azok ne lennének - akkor eléggé aggasztó, hogy mit tudnak tenni, van mitől tartanunk...

Ezt így kapásból nem hagyhattam ki, nagyon magas volt a labda.

Viszont a javaslat jó. Sőt, nagyon jó. A legjobb benne az, hogy nem igényel igazi szervezést, meg engedélyt se, és jogilag nem lehet belekötni. De a csillag színe - hát - nem az igazi. Nehéz is neki színt találni: piros, sárga, zöld, narancs, kék, barna kizárva pártok vagy régi emlékek miatt, szivárványos meg a buziké, többszínű technikailag nehéz.

Annak idején a - tilalmas - mentőssztrájkkal kapcsolatban is azt mondtam, hogy semmi mást nem kell csinálni, mint betartani az összes hülye előírást, és garantáltan 2,5-3 óra lesz egy eset. De ott nemigen volt vér a népség pucájában: egy része a helyét féltette, más része meg a betegek szívatását látta volna ebben. Ami parciálisan igaz, de végső soron nem, mert a legatyásítás tiltakozás nélküli hagyása szumma szummárum jobban szívatta meg a betegeket összességében. Sokkal jobban.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.12.28. 02:12:55


Bocs, de ez a csillag olyan Y-terves
nekem egy kicsit.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 02:20:10

A nyolcágú csillag szinte mindíg sárga (arany) magyar címerekben.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.28. 02:20:49

Az Y-terv egy szimpla szamárság volt, mert mint totálisan jogellenest, szét lehetett volna verni, ha tényleg torlaszolnak. Na de a lassan menőket mégse lehet mind seggberúgni, hogy hajrá.... Ez nem Y-terv, és a csillag lehet akár a napkelte jelképe is - persze más jel is elképzelhető. Jel használata azért célszerű, hogy a szimpatizánsok, akik maguk valamiért mégis sietnek, ne agresszívkedjenek.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 02:23:16

gloire 2007.12.28. 02:12:55
"olyan Y-terves"

Ja. Lehet. Mondj jobbat, nyitott vagyok.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 03:02:17

Egyébként nem csak menni lehet lassan. Pl. lehet naponta akár több flashmobot is szervezni. Az semmi, véletlenül ugyanarra megy pár száz ember, összeverődnek, aztán már megy is mindenki a dolgára. Ha a rendőrség minden ilyen akcióra rászervez, akkor elfáradnak.

Lehet az is, hogy egyszerre hívnak sokan nemlétező mobilszámot. Megbeszéljük, hogy mikor (mondjuk mindíg óra 37-kor), aztán ilyenkor ledöglik az egész hálózat. Ha ez kevés az örömhöz, lehet sűríteni.

Az Önkormányzatok, ha beszállnak, mérhetetlenül sok ügyirattal láthatják el a minisztériumokat. Ezeknél általában van határidő, amin belül válaszolni kell. Belekékülnek.

Aztán itt van a Népességnyilvántartó. Az ember ingyen letilthatja, hogy az adatait direct marketing céljára kiadják (ez is botrány egyébként - miért nekem kell tiltani ahelyett hogy ők kérnének engedélyt?). Ezt meg lehet tenni neten is, de az túl egyszerű. Legjobb, ha mindenki elballag a jegyzőhöz és ott beadja a kérvény. Aztán intézzék.

www.nyilvantarto.hu/new/kozos/index.php?k=adatszolgaltatas_hu_zavarjak

Lehet közérdekű kérelmekkel, panaszokkal és bejelentésekkel fordulni a Miniszterelnöki Hivatalhoz. Ez esetben kötelesek azt harminc napon belül elbírálni, még akkor is, ha hülyeség. Az eredményről írásban kell értesíteniük. Ennek is akkor van értelme, ha százezerszám küldünk be minél bonyolultabb fogalmazványokat.

www.meh.hu/szolgaltatasok/lakkapcs/2004_XXIX_tv_20041103.html

Van még sok ilyen, most nem folytatom. Nektek semmi se jut eszetekbe?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.28. 18:58:48

Molnargoreny 2007.12.28. 01:58:09
"De a csillag színe - hát - nem az igazi. Nehéz is neki színt találni: piros, sárga, zöld, narancs, kék, barna kizárva pártok vagy régi emlékek miatt, szivárványos meg a buziké, többszínű technikailag nehéz"

Lyó. Akkor maradjunk abban, hogy a jel a nyolcágú csillag és mindenki úgy színezi ki, ahogy akarja.

Mondtam már hogy tök liberális vagyok? :-)

Playmobil Soldat 2007.12.28. 22:38:52

Csillag színére ötlet: fekete csillag, fehér alapon, egy körben (pl. ha marticáról van szó). A fekete-fehér az egyszerűséséget is szimbolizálja, illetve a szélsőségek, illetve az eltérő vélemények egymás mellett való megférését is - természetesen a közös cél megtartása mellett.

A különböző beadványok készítése, benyújtása jutott eszembe nekem is.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.29. 00:10:39

Ott van neked fekete csillag fehér körben.

Most hallom, hogy a Median szerint pillanatnyilag 36% akar előrehozott választást. Ez nagyon sok. Csak egy kicsit kell rádolgozni, bemutatni, hogy van hatalmunk, a cél elérése lehetséges és hipp-hopp 60% fölé nő ez a szám. Viszont 36% is több mint elég ahhoz, hogy komoly zavarokat okozzon passzív rezisztencia alkalmazásával, így nyugodtan bele lehet kezdeni.

Nagyon sok háztartásban van használaton kívüli járókeret - gyakran valami régi baleset emléke. Ezeket kell előhozni, csillagot rá, aztán séta.

m.á. 2007.12.29. 01:22:29

Nem látom értelmét jelképeken gondolkodni se, kell párszáz ember aki vállalja, ahhoz nem kell csillag hogy lelassítsak. Aztán ha páran megjelennek az Árpádházi-zászlóval, már fújhatjuk a csillagainkat, ugyanolyan szomorú vége lesz mint az ipszilon tervnek.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.29. 02:51:47

A csillag azért kell, hogy nyilvánvaló legyen, miért lassítasz. És azért csillag kell, mert az pillanatnyilag nem terhelt szimbólum (viszont nem is idegen).

Az Árpádházi zászló (amivel egyébként semmi baj) itt nem tud megjelenni, mert nincs neki hol. Az akció nem lokalizált, koherenciáját az együttes cselekvés biztosítja, nem a gyülekezés. A résztvevők a nyolcágú csillagról ismerik fel egymást és mások is ennek alapján azonosítják őket: akik egyéb szimbólumokat mutatnak fel, azok valami mást csinálnak csak véletlenül éppen ott.

arvisura · turoczi.blog.hu 2007.12.30. 09:58:03

Csak észrevétel:
- a "lassan a testtel" a székesfővárosra lett kitalálva, ahol szépen elegyül a toll-és vajkereskedő, ószeres, nyírségi szoláriumszökevény, bantu hosszútávfutó, kínai késbefektető, meg a kormányt futtató kétesmultú nemzetközi maffia, ahol duplafogsoros főpolgármester a föld alá síbolja a milliárdokat, ahol a vöröscsillagosok a közvagyont szép lassan elpókerezik, ahol politikusnak hívják azokat, akik a helyben járásról 18 éve úgy hazudják: bennünket irigyel Európa, ahol eltünt minden önbecsülésünk, hiteltelenné vált a parlamentben kimondott szó, ahol törvény tiltja a kurválkodást de a buzikat államilag szponzorálják, ahol Gyurcsány Ferenc és Horn Gábor királynak hiheti magát és nyugodt lelkiismerettel alszik, ahol a brókerek és milliókat síbolók szabadlábon diktálják az ügyészi jegyzőkönyveket, ahol a rendőröket először megveretik, palotájukra rálövetnek, aztán lovasrohammal, viperával mutogatják a külföldi médiáknak, hogy lovasnép volnánk (mármint akiket taposnak)
Nem folytatom. Nem tudommikor tudja az emberek többsége félresöpörni az agyába bepréselt "Van egy ország...a kislány...ez a jövő nem lesz, hanem itt van benned, bennem..."
Én tolvajokkal, népnyúzókkal, bitangokkal, hazudozókkal, "lendületben az ország" sírásókkal soha nem leszek egy véleményen. Ami kevés időm még van, azt szeretném nélkülük, bohócsipkások és haramiák nélkül leélni.
Szétkergették a magyar honvédséget, hogy zsoldosokkal "vdjék", amit a NATO enged és követel. Bezzeg Izraelben még a nőket is besorozzák, pedig őket az ENSZ szülte. Most szétkergették a határőröket. Mint Fletó mondta volt: "húzzanak el..." , tehát megpróbálják a magyarságot a saját honából kiűzni vagy itthon nincstelen földönfutóvá tenni.
Boldogabb Új Évet Mindenkinek!

kartonosbence · http://alternativa.blog.hu 2007.12.30. 10:48:08

Nagyon jó, kreatív ötletek hangzottak itt el. De sajnos úgy látom, hogy akármi jön, a kormány 2010-ig egész biztosan kihúzza.
A pesszimista/realista énem azt mondatja velem, ha esetlegesen elindulna a mozgalom, maximum néhány száz ember venne részt benne.
Egyébként tényleg jó, "érzékeny lelkű" demokraták által igencsak nehezen támadható.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.30. 13:07:18

Legyünk "együgyűek". Meg kell tanulnunk együttműködni olyanokkal, akikkel csak egyetlen kérdésben értünk egyet, együttműködni annak érdekében, hogy abban az egy kérdésben eredményt érjünk el.

Rettenetesen pusztító hozzáállás az, ami mostanában divat: nevezetesen hogy aki nem ért egyet velünk MINDENBEN, az hülye, azzal nem is érdemes vacakolni. Ebből csak végletes széttagoltság és tehetetlenség következhet.

Azaz tegyük félre a finnyát, legyünk gyakorlatiasak. Konkrét esetben ez azt jelenti, hogy a cél egyedül és kizárólag az Országgyűlés azonnali önfeloszlatása, új választások kiírása. Ahhoz, hogy a választás eredménye mi lesz, semmi közünk. Az nem a mi dolgunk, hanem másé. Azaz legyünk pontosak: természetesen ez is érint mindenkit, aki esetleg csatlakozik a "Lassan a Testtel" mozgalomhoz, de nem annyiban, amennyiben a mozgalomban részt vesz.

Mindenkinek lehetnek álmai az új választás kimenetelét illetően és ezek az álmok lehetnek abszolút ellentétesek is. Nem baj. Arra, hogy ilyen irányú vágyainkat kiéljük, vannak más szervezetek, pl. politikai pártok. Párt annyi van, hogy Dunát lehet rekeszteni vele, meg aztán alapítani is lehet ilyet. De ez jelen pillanatban mindegy, nem a mi dolgunk.

Az előrehozott választás tökéletesen normális dolog, semmiféle szélsőséges felhangja nincs. Európában gyakori rutinmozdulatról van szó, kiélezett politikai helyzetben sokszor folyamodnak ehhez az eszközhöz mindenütt. Azt pedig a vak is látja, hogy a politikai helyzet itt és most kiélezett.

A kormánypártoknak többsége van az Országgyűlésben, a választók majd 90%-a azonban nem támogatja őket abban, amit a parlamenti többség birtokában ott tesznek. Ez a rengeteg ember a legtöbb dologban nem ért egyet és nincs is szükség (de lehetőség sem) arra, hogy mindenben egyetértsenek. Abban az egy kérdésben azonban széles a konszenzus, hogy MOST ne a választott képviselőink döntsenek arról, hogy merre tovább, hanem azok, akiket képviselnek, azaz mi. Ez a közakarat, ennek kell érvényt szerezni.

Abszolút közérdek, hogy demonstráljuk ország-világ, önmagunk, a politikai osztály előtt, hogy a provizórikus Alkotmány, az 1949. évi XX. törvény 2. § (2) bekezdése (A Magyar Köztársaságban minden hatalom a népé) nem üres szó, hanem élő valóság. Tök mindegy, hogy a jövőben mikor milyen színű lesz a kormány, milyen többségű az Országgyűlés, EZT tudniuk kell a honatyáknak. Ez az első lecke, amit alaposan meg kell tanulniuk, meg a második, meg a harmadik. A többi csak ez után jön.

Itt már az önbecsülésünk forog kockán, ezt kell megérteni jól. Minden választópolgár önbecsülése, tök függetlenül attól, hogy az elmúlt választásokon ki kire adta a voksát és attól is függetlenül, hogy az eljövendő választásokon kire fogja adni.

Ha minden hatalom a mienk (mármint a népé, aki MI vagyunk), akkor ez azt jelenti, hogy ha a nép valamit akar, az úgy lesz. Ha mégsem úgy lesz, akkor nyilván nem a mi kezünkben van a teljhatalom, mert ez már "contradictio in terminis" (fogalmi ellentmondás): olyan teljhatalom, amit nem lehet gyakorolni - nem létezik. Márpedig ha ez a helyzet előáll, az alkotmányellenes. Ugyanis ebben az esetben nyilván valaki más szerezte meg a teljhatalmat, nem a nép.

Ugyanannak a törvénynek 2. § (3) bekezdése pedig kimondja: "Senkinek a tevékenysége sem irányulhat a hatalom [...] kizárólagos birtoklására. Az ilyen törekvésekkel szemben törvényes úton mindenki jogosult és egyben köteles fellépni"

Tehát: JOGOSULT és KÖTELES. Az pedig vitathatatlan, hogy az eszköz, amit ajánlok, a passzív rezisztencia - TÖRVÉNYES.

Erről van szó. Helyre kell állítani az Alkotmányos jogrendet. És nem azon törnünk a fejünket, hogy ez mért nem megy, hanem azon, hogy mit kell tennünk annak érdekében, hogy menjen. Ha pedig találunk egy plauzibilis cselekvési tervet, ami visszaszerezheti a jog szerint minket illető hatalmat, akkor cselekedni kell, méghozzá haladéktalanul.

A többi már csak memetikai gyakorlat. Terjeszteni kell a felhívást tiszta, egyszerű, közérthető formában, minden egyéb ideológiai sallang nélkül. Nyilván szükség lesz egy-két jól irányzott médiahack-re is, hogy erről szóljon a közbeszéd, de ez is rutinmunka, csupán kis kreativitás kell hozzá. Egyébként meg sok szervezést nem igényel a dolog, a mozgalmat intézményesíteni egyenesen hiba lenne. Az induláshoz éppen elég az a publicitás, amit az Internet biztosít.

vaffanculo 2007.12.30. 22:39:04

Kedves Göri és Terembura! Köszi Nektek a nagyon sok jó posztot és kommentet! Jövőre is várjuk ezeket:) Kívánok Nektek nagyon boldog, JOBB Új Évet!. Görinek külön gyurcsánymentes és menyhalban, illetve Bianca termésben gazdag Új Évet is:)

Srí 2007.12.31. 01:24:03

énisénis én is:) Boldog Újévet minden Görénylyuklakónak, borban, búzában, békességben gazdagot!!!:)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.31. 01:51:33

Terembura, erről a megfeketedett csillagról csak beugrik a Fekete Csillag Népkávé meg a Lakinger Béla zsebcirkáló...:-)

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.31. 02:38:17

Jajj, haggyámáá a csilag szinivel. Ha nem teccik, csinálj másikat :-)

Ha követed a linket, akkor maszopos csillagot is láthatsz (sőt, szivárványos-homokost is, amit annyira hiányoltál, meg pepitát).

Boldog Újévet!

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 10:03:01

Sziasztok!
buék!

- Az egésznek inkább nem csak az a célja, hogy felmérjük a támogatottságát az ügynek?
Ha már látják az emberek, hogy tényleg milyen sokan vannak azok, akik előrehozott választásokat akarnak, akkor utána lehetne lépni a hatásosabb eszközök felé, mint a polgári engedetlenség.

- Valami banner-félét tudnál csinálni, Terembura?
Hogy egyszerűen ki lehessen linkelni a blogban.

- Kérdés, hogy nincs-e jobb jelzés a lassabb hajtásnál.
Pl. mi van, ha az ember siet?

ruszkaszov 2007.12.31. 10:43:36

A lassabb hajtás szerintem jobb, akadályozza a forgalmat és még gyorsan sem hajtasz, másrészt gyalog úgy is mindenki rohan.

ruszkaszov 2007.12.31. 10:47:29

Támogatottsága az ügynek van, mármint annak, hogy új választások legyenek, ha nem lépünk túl egy határt, akkor szerintem az emberek úgy is mellénk állnak, és szerintem ez a lassabban hajtás még bőven belefér, mivel nem csinálsz semmi olyat ami törvényellenes, és nem is ráncigálhat bele valami durvább dologba a sok nem normális (lásd elfajuló tüntetés).

kartonosbence · http://alternativa.blog.hu 2007.12.31. 11:53:34

Nagy támogatottság szükséges ahhoz, hogy egyáltalán tudjanak róla az emberek. Egy ilyenneknyilván nincs akkora visszhangja, mint egy átlagos demonstrációnak, ha csak párszázan állank mögötte.
Médiavisszhang nélkül pedig nem értenék az emberek, hogy az a hülye csillagos ember miért tartja fel a többit.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 14:39:29

"Pl. mi van, ha az ember siet?"
Ezt úgy értettem, hogy mi van, ha támogatnám a mozgalmat, de sietős a dolgom.
A médiavisszhang meg az ismertség simán megoldható.
Amúgy meg tényleg nem anyira nagy feltartás 80-nal menni az utakon.
Sőt, ilyen csúszós időben kifejezetten jó lehet.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.31. 15:13:51

Ne legyen a dolgod sietős. Csak lassan a testtel. Most épp a kormánypártok dolga sietős, hogy még ellopjanak mindent jól, mielőtt rájuk szakad a tető.

Ezért egyáltalán nem mindegy, hogy mennyi idejük van erre. És ami még ennél is fontosabb: ha sikerül kikényszeríteni, hogy idő előtt távozzanak, abból az összes politikus-lény tanul.

Most kevesebbet veszítesz azzal, ha olykor késel, mint ha lótsz-futsz EZEKNEK. Egyébként is: fogd rá a nyuszira.

Ez az izé egyébként átköltözik ide:
lassan-a-testtel.blog.hu/

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.31. 15:28:31

sggb 2007.12.31. 10:43:36
"gyalog úgy is mindenki rohan"

Itt. Más (normális) országban ez nem így van. New York aztán tényleg New York, de a legmellbevágóbb élményem, mikor először sétáltam Manhattanben az volt, hogy jéééé, itt senki se rohan (kivéve a bolond mackónadrágos kocogókat). Persze elkésni se nagyon szoktak, de azért nem, mert hagynak rá pont elég időt.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2007.12.31. 16:14:00

A jó médiavisszhanghoz szerintem az kellene, hogy a "legbalosabb" értelmiségiektől kezdve mindenki támogassa ezt a kezdeményezést. Mármint persze a kormányellenesek, de hát az utóbbi időben nem nagyon láttam olyan gondolkodó emberkét, aki komoly érdek nélkül kormánypárti lett volna...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.31. 16:30:21

refuse/resist! 2007.12.31. 10:03:01
"Valami banner-félét tudnál csinálni, Terembura?
Hogy egyszerűen ki lehessen linkelni a blogban"

Hááát, nem igazán vagyok a grafika mestere... De próbáld ki pl. ezt:

lassan-a-testtel.blog.hu/media/lassan.html

Refuse/Resist! 2007.12.31. 17:38:51

sikerült kirakni.
Akinek nem menne, a html kód, amit be kell másolni:


Én csak magamnak akarnék lótni-futni, de ennyi áldozatot megérne az ügy. Kérdés, hogy a legtöbb ember hajlandó-e még ennyire is...
Habár már az se lenne rossz, ha csak a matricát kiraknánk jó sokan, hogy megmutassuk mennyien vagyunk.

Refuse/Resist! 2007.12.31. 17:42:31

no, valamiért nem ment át...
Terembura, szerintem berakhatnád a poszt végére a banner html kódját, a számítógépül kevébé tudók kedvéért.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.31. 20:22:37

Csak néha vagyok itthon a két ünnep között, akkor is csak nagyon rövid időre.

Mindenesetre Boldog, Gyurcsánymentes Új Évet mindenkinek! Próbáljon már meg javulni a helyzet...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2007.12.31. 21:05:05

Refuse/Resist! 2007.12.31. 17:42:31
"berakhatnád a poszt végére a banner html kódját"

Íme: molnargoreny.blog.hu/2007/12/27/bukta_9#banner

Fuckame 2008.01.02. 10:48:29

Boldog(abb) újévet mindenkinek!
Na, azért a lassabban hajtásnak is lehetnek hátrányos következményei - mondok egy pld-t:
Szeretett asnyósomat friss jogsival Szfv-on anno forgalom akadályozása miatt büntették meg életében először, ehehe - túl lassan hajtott, pedig nem akart Kádárt buktatni...:-))))
Hát akkor most hazafelé 70-nel megyek...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.03. 11:52:48

Ez is a polgári engedetlenség egy formája, így persze, hogy lehetnek hátrányos következményei. De ha elég sokan csinálják és a rendőrség elkezd szívózni, akkor csak azt érik el, hogy még sokkal jobban akadályozzák a forgalmat. Olyan ez is, mint a hídlezárás megakadályozására kivonult egységek által megvalósított hídlezárás.

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument&Highlight=0,kresz*
Sebesség
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Fuckame 2008.01.03. 12:07:37

Hát igen, de bármikor betapadhat a kéziféked pl., aztán arra kössön bojtot...

Fuckame 2008.01.03. 12:08:18

Amúgy tegnap kipróbáltam: fasza volt...:-)))

szabados 2008.01.03. 14:34:50

Sajnos a magyarok többsége Kádár emlőin nevelkedett.Mindig az állam bácsitól várja a támogatást és a megoldást.Minél kevesebb munkával,minél több pénz.Ez a lumpen életmód és felfogás megakadályozza a passziv rezisztenciát is.Nem is szólva arról,hogy a sokaknak fogalma sincs mi is az?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.03. 15:05:22

Sajnos a "magyarok többsége" hajlamos holista túlzásokba esni. Ahelyett, hogy azt mondaná: "itt ez a konkrét probléma, oldjuk meg, aztán jöhet a többi" elkezd sopánkodni hogy még mennyi más baj is van ezen felül. Például a kádárista mentalitás, a sültgalamb-várás, tudatlanság, stb.

A konkrét probléma most az, hogyan lehet előrehozott választást kikényszeríteni. Ez önmagában ugyan nem orvosolja az összes bajunkat, például arra sem ad választ, hogy "no jó, új választás, de KIT válasszunk?", de erre NINCS IS SZÜKSÉG.

Ez itt és most nem a mi gondunk, ezzel foglalkozzon más, lehetőleg akkor, amikor annak eljön az ideje.

Fuckame 2008.01.03. 16:28:31

Addig is lassan közlekedek...:-)

szabados 2008.01.03. 17:21:32

Aki indokolatlanul lassan közlekedik és ezáltal a forgalmat akadályozza szabálysértést követ el .Büntetése.... ft.
Ha jól emlékszem a szabálysértési kódexben van valahol egy ilyen parafa.

avopagusa 2008.01.03. 19:31:32

Hasonló megoldási javaslat. Érdemes elolvasni : www.kibulizottorszag.net/

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.03. 22:30:20

Ez a Bereznay-cikk jó. Nem mindenben értek vele egyet, de jó. Például azt gondolom, hogy a magyar politikai hagyomány sok olyan elemet tartalmaz, ami használható. Én legjobban Deák Ferencet szeretem, de messze nem ő az egyedüli, akire érdemes emlékezni. És ha már Deák Ferenc, akkor a Szent Korona sem akkora hülyeség, bizony. Múlt nélkül jövő nincsen, a múltunk pedig nem az a nyomorult negyven év, amit a kommunista diktatúrában eltöltöttünk, hanem sok száz, azt megelőzően is.

Abban viszont tökéletesen egyetértek vele, hogy cselekedni kell, itt az idő. Méghozzá nekünk kell cselekedni, a népnek, most nem lehet ráhagyni ezt azokra, akik önmagukat elitnek tartják. És elsősorban azért kell cselekednünk, hogy megismerjük saját erőnket.

Abban megint nem értek egyet vele, hogy ennek legjobb módja a választásoktól való tartózkodás, de részletkérdés ez is. Szerintem a lényeg az, hogy világossá tegyük önmagunk és a magát elitnek képzelő politikus-társaság számára, hogy ök vannak a mi markunkban, nem mi az övékben. Ennek több módja is lehet. Az előrehozott választások kikényszerítése ezek közül egy, szerintem nem is a legrosszabb.

szabados 2008.01.03. 17:21:32
"Aki indokolatlanul lassan közlekedik..."

Légyszi olvass is, ne csak írj. Mint fentebb említettem, erre az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet 26. § (5) bekezdése vonatkozik.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.04. 02:21:05

No holnap megy ez az ügy is a Gyárba, ha megengeded, Terembura. Avagy voltaképpen az a holnap az ma.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.04. 10:31:57

Mehet. De az ügy tárgyalását célszerű átterelni ide: lassan-a-testtel.blog.hu/

Csak hogy egy helyen legyenek a dolgok.

Ahhoz viszont kérem mindenki segítségét, hogy kicsit rágyúrjunk a politikai marketingre. A PR-munkára már végképp nincs kapacitásom (márpedig tudjuk, hogy jómunkásember számára minden csak anyag, erő és energia kérdése, különösen így, 2 csillag közötti térben).

www.teccikerteni.hu/

Szóval egyrészt nyomulni kell a _mainstream_ irányába (sajnálom, de a Gyár egyelőre nem az), másrészt meg kell keresni "személyiségeket" és rábírni öket a csatlakozásra. Ez meló. De - mivel hazánban mindenki mindenkit ismer vagy legalábbis lehet találni közös ismerőst könnyen - ha pár tucat ember felvállalja az ügyet, akkor már hatalmas csinnadrattát csaphatunk.

Fuckame 2008.01.04. 10:34:47

Bedarálják a gépsorok...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 19:48:57

Basszus, ez nem igaz: megírtam az egészet a Gyárba, de nem külön papíron, hanem az ottani szerkesztőben, és nem mentettem máshová - megette a "too many connections". A rohadt életbe!

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.05. 20:01:47

Nem mondta Tomcat, hogy döglődik a szerver?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 20:06:02

De mondta. De amikor elkezdtem, még nem döglődött. Csinálhatom újra az egészet, pedig olyan jól megírtam...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.05. 23:02:56

Tudom, baromi bosszantó az ilyesmi. Webes editorokkal muszáj időnként mentést csinálni. Egyébként bármilyen editorral célszerű, villany is elmehet, manók sem alusznak.

Szólj Tomcatnek, hogy ha van egy kis ideje, tegye bele a progiba a "backup" gombot...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.05. 23:16:25

Most már izélhetem, most írom újra. Pedig milyen jól sikerült elsőre - ne is beszéljünk róla, mert megüt a guta!

Fuckame 2008.01.23. 16:40:28

Ez a mavo egy bolond. Már csak az a kérdés, vajon futó-e...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.23. 17:07:48

Ezúttal elég mélyen szárnyalt, az már egyszer bizonyos. Új madárfaj: alagútréce (Anas tunnelius)...

Fuckame 2008.01.23. 17:56:06

Volt már ilyen rendészetiben is, csak az meg Petréce...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.23. 18:02:24

Azt én finoman csak Pöcsrétinek becézgettem...

Fuckame 2008.01.23. 18:39:29

Igen.
Egyébként mavo alagútréce minőségében még meglehet, befészkel a soha el nem készülő 4. retró járatába, mivel a Duna alatt úgyis megtelik vízzel szép lassan...:-)))

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.23. 20:25:16

Erre a Reakción tettem egy korszakalkotó javaslatot: nem baj, hogy jön be a víz, sőt! Engedjék be direktben a Dunát, és alkalmazzanak tengeralattjárókat. Állomás se kell, csak egy-egy nagy gödör, ahol a búvárhajó felemelkedik és partra teszi az utasokat.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.24. 08:24:42

polmavo: "népfeneség", "Kotmány", "csőcselék" - így beszél a hibátlan demokrata. Varázslatos.

"Érzelmi problémává tenni egy gazdaságit meg marhaság. Fletónak büdös a szája, nagy az orra és hazudozik, ez idáig oké. De ez nem indok semmire."

Érzelmi problémáról szó sincs, attól te szenvedsz. A probléma politikai. Aki - bármilyen "célszerűnek" is látja - hagyja, hogy hitvány alakok nőjenek a fejére, maga is hitvány. Magát alázza porig, eljátssza a lehetőségét is annak, hogy később, "jobb időkben" felemelje a fejét.

Ami a status quo gazdasági frankóságát illeti, talán vedd szemügyre ezt: molnargoreny.blog.hu/2007/11/22/millio_es_milliard

És a sávos-nyilaskeresztes „dekoráció” még "szükséges rossz" nálad. Istenem segíts!

Fuckame 2008.01.24. 09:35:19

Mg: Ahh, mekkora ötlet. Csak az a baj (végül is nem baj), hogy itt is megmutatkozik: csúnyán magadfelé hajlik a kezed. Ugyanis, gondolom, a felbukkanó állomásgödröket másodlagos hasznosítás gyanánt szabad horgásztónak szánod...:-)))
Pl. jönnének az ilyesmi bejegyzések (szabadon)"...sztakurva mekkora fogast akasztottam a Móriczon!..."

Fuckame 2008.01.24. 09:38:27

terembura: mavo annyira indulatból írogat, csoda, hogy nem az utcán politizál, muhaha!
(Szerinted mikor téved erre 1-2 "fasz"-szal?...)

Fuckame 2008.01.24. 12:52:33

Mármint nem úgy értem, hogy ő maga az egyik, azon lóg a másik...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.24. 21:15:24

Á, magasból leszálló barátunk minkét helyre válaszolt ... rutinos ... ugyanazt az argumentum ad hominem szart.

Na, termfityfasz és a többiek: szép válaszok érkeztek, (persze csak ide, berken belülre, itt nem koppint az orrotokra senki) hogy így hülye, meg így mélyizé, de valahogy a tételes ellenérv az elmaradt.

Most éppen csodálkozom ...

Várom a blogomra.

PS: jóval a poszt születése után trackbackeltem, és csak kényszerből.

És itt is megjegyzem: aki a postom első mondatába beillesztett link URL-jét tüntetőleg beteszi a kommentjébe, az nagyon ott van a szeren ... :-D

És a „kormánybuktatás módszertana by terembura at Görénylyuk” magyarságán is jót röhögtem, utólagos engedelemmel.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.24. 22:21:55

Mindíg van lejjebb, mavo. Húzz bele.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.01.24. 23:03:33

Mindig ilyen szegény, ha megvonási tünetei vannak.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.25. 07:50:14

Igen, boldogok.

És az én szememben nem az a lelki szegény, akinek pár faszozás kicsúszik a szájából, hanem aki egy érvelésre kizárólag személyeskedéssel reagál.

Teremtúrha barátunk "érvelés" gyanánt a szóhasználatomba kötött bele, és hasonló okosságokat írt. De hogy teszem azt megpróbált volna érveni, hogy ugyan, hogy is néz ki az a rendőrterror ma, mitől ideiglenes az alkotmány azon kívül, hogy csak, mert ő a azt mondta - kísérlet nem történt ilyesmire.

Nyugodtan feltételezhetem, azért, mert nincs neki ellenérve egy darab se.

Ugyanez vonatkozik a díszes kompánia töbi tagjaira is, akik csak arról tudnak értekezni, hogy jaj, de ideges, jaj, de lent van, hű de szar.

Csakhogy ezek nem érvek semire, barátocskáim.

Egy darab állításomat nem próbálta cáfolni a tisztelt társaság r/R-en kívül, bár láthatóan ő is eléggé érzelmi alapon nyúlt a témához.

Mert nem is tudják, keszcsókom. Mert csak ilyen ködös álmodozás tellik tőlük, mint ez a post.

Én leírtam, mi miért faszság ebben a lázálomban, nem csak hasraütve azt álítottam, hogy faszság.

Na csókolom, lehet tovább szopogatni egymás faszát, hogy de okosak vagyunk, de okosak vagyunk, és holnap kormányváltás, mert mi azt mondtuk.

Fuckame 2008.01.25. 09:19:31

Márpedig én nem fogok elmenni a blogodra, hogy megnézzem, mit is alkottál tételesen.
Inkább szopkodom ezeknek a faszát...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.25. 09:38:18

Mavo, hogy mitől ideiglenes és mitől nem legitim az alkotmány, azt például itt többször elolvashattad. Minek ismételgetni? Attól még nem vagy vitakées, hogy te nem szólsz arra semmit soha, hogy azért miniszterelnöki rendelettel nem kéne törvényt kilőni, meg se 1949-ben, se 1989-ben nem volt demokrcia. Sebaj. Nem tudsz, csak fröcsögni, értjük.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.25. 09:52:56

"Egy darab állításomat nem próbálta cáfolni a tisztelt társaság r/R-en kívül, bár láthatóan ő is eléggé érzelmi alapon nyúlt a témához."

maga, kedves mavo, teljesen érzelemmentesen, higgadtan, és mindent komoly érvekkel alátámasztva írt!
ROTFLMAO

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.25. 09:55:03

Hagyd el, látod milyen, amikor nem tud mit mondani - ez az alkotmányos szövege überunter lett. Tudjuk, hogy jár ide, olvasta, sose mondott semmi érdemlegest. Ilyen a baller technika: hangerőn alapszik...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.25. 10:00:13

ha nem értenéd:
ROTFL: A padlón fetrengve leszakad a seggem a röhögéstől

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.25. 10:03:15

Értem. Csak arra utaltam finoman, hogy még ez is kár, mert mi van, ha szálka megy a seggedbe...

Fuckame 2008.01.25. 10:55:13

Hopp, egy szexuális örömforrással kevesebb!...:-(
Másrészről, ez az újabb fejlemény azt bizonyítja, hogy mavonak eléggé rögös (vagy inkább cikkcakkos, mert szembeszélben hajózik) lesz az útja jellemfejlődés terén, míg benavigál az érett konzervativizmus kikötőjébe...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.25. 11:03:22

Mavo hajója olyan, mintha a kapitány a hídon vezényelné a kormányost, az első tiszt meg a kantinból a gépházat, miközben sosem beszélnek egymással...

Fuckame 2008.01.25. 12:06:58

Gondolod, hogy skizofrén a csávó?
Még a végén kiderül, hogy ő is csupán egy személyisége shimodabudának, és ez a twin peaks-i ihletettségű, ezeralakú gonosz szellem a világrajöveteledtől kezdve ki akar Téged csinálni, csak most kezd tudatosulni Benned, hogy miről is van szó valójában.
Az a küldetésed, hogy végezz vele, és így a világot is megmented...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.25. 13:54:24

Mavo a százalékszámítással is hadilábon áll, de azért osztja az észt, keményen.
polmavo.blog.hu/2007/02/01/hazank_valsaganak_okairol

Szerintem ne áruljuk el neki! Kíváncsi vagyok, ki tudja-e számolni magától.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.25. 14:27:14

Fuckame: Ne gyártsunk összeesküvés-elméleteket! (mondta Julius Caesar március 15.-e reggelén)

Fuckame 2008.01.25. 15:28:57

Pedig a százalékszámítás roppant egyszerű: pl. onnan lehet tudni, hogy egy 100 családos eszkimó falu van a közelben, hogy száz a lék...:-)))
Hameg netán túlnépesedett, onnan veszik észre, hogy nem jut a lék...
terembura: höhö.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.25. 22:04:24

Fuckame: látom, megint verset kéne írnunk, nagyon kezdesz formába lendülni...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.25. 23:54:12

"Mavo, hogy mitől ideiglenes és mitől nem legitim az alkotmány, azt például itt többször elolvashattad."

Óriási dilemma elé kerültem. Az Alkotmánybíróság exelnökének higgyek, vagy a nagyságos topikgazdának.

Úristen! Mit tegyek? Pláne, hogy az exelnök érvei logikusak, a topikgazda böffenete meg az érzelmi húrok pengetésén túl sokat nem adott.

Tipródok, wazz, tipródok ...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.25. 23:57:49

No igen, refuse/resist!,

ha estleg elszámoltam magat (hol is? tudod egyáltalán, miről írtam? ja, nem) az a lényeg, és nem az, hogy a _szakértő_ szimplán hazudik.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.26. 00:09:27

Ne tipródj, mavo, vedd elő a jogtárat, és nézd meg, hogyan helyeztek hatályon kívül törvényeket 1945-ben, a senki által nem választott ideiglenes kormány miniszterelnökének rendeleteivel. Meg a törikönyvet, és olvasgass egy kicsit az 1949-es és az 1989-es parlamentekről, Tudod, az ultrademokratikus népuralmi szervekről, amelyek a mai alkotmányt csinálták. Érzelmi húrok... A topikgazda szükségtelennek tartotta ismételni azt, amit én jogászként párszor már leírtam. Az "itt" alatt a blogot és nem a topikot értettem, és olvasgatod ezt elég régóta, láttad az alkotmányról szóló posztokat...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.26. 00:24:22

legyek őszinte? Nem értelek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.26. 00:26:28

Ja, utána számoltam esmeg: 69/50 az még mindig 1,38.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.26. 00:29:00

(és ismétlem: Sólyom szakvéleménye egy lehellettel többet ér a szememben, mint öt teremtúrha "szakvéleménye" együtt)

Gáz, mi?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.26. 00:37:13

Mavo, te akkor nem értesz, amikor nem akarsz, mert nem tucc mit mondani. Az Alkotmány "polgári neve" 1949:XX. törvény, és utolsó átfogó módosítása 1989-ben volt (két nagyon demokratikusan választott országgyűlés idején, mint tudjuk). A Kerekasztallal egyeztetve ugyan - de annak a záróokiratát a SZDSZ, Fidesz és FKGP nem írta alá. Fél évvel később e három párt majdnem 50 %-ot kapott: visszaextrapolálva (nincs jobb módszer) 1989-ben az alkotmánymódosításhoz nem volt 2/3-os támaogatottság. Nem véletlenül ideiglenes, és hogy miért szar: hát tényleg lapozz vissza, nem írom le még egyszer. Saját régi posztjaimról beszélek.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.28. 09:45:00

Talán ha Sólyom érveire írnál valamit ...

Fuckame 2008.01.28. 11:04:06

Mg: benne vagyok!
Az eszkimós sztori Tc szavajárásával "konzerv" volt: sok évvel ezelőtti szellemi termék - viszont nem lopott!...:-)))
"Ó mavo, te éteri lény!
Kinyilatkoztatásod a fény
Számomra, ki mohón innám
Minden szavad - elhinném..."

Fuckame 2008.01.28. 14:06:58

Bocsesz: lemaradt a címe, bár - gondolom - egyértelmű: "Oda mavohoz"...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.01.28. 21:14:28

A formához nem kell tartalom,
Írhat helyettem az alkarom
Akár, de üsse kő: bárki,
Csak mondhassa: Darling! Fuck me!

(na, én is adtam a színvonalnak; cím minek?)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.28. 22:31:40

Bravó, mavo!

Epe-keserves hang, vad gorombaságok:
Mavo volt eddig itt a turáni átok.
Fuckame rímei megszelídítették:
Savanykás ecetté epéjét érlelték.

Fuckame 2008.01.29. 13:40:35

Kissé profánabb szavakkal válaszolnék:
"Kibuggyant a röhögés szám nyíló sarkán,
Midőn olvastam "ecetes" soraid;
Epe-keserves hang, mely kijön a torkán -
- "Bravó, mavó" - ez az ő műsora itt!"

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.29. 16:00:16

mavo 2008.01.28. 09:45:00
"Talán ha Sólyom érveire írnál valamit ..."

Sólyom szakvéleménye irreleváns. Egy alkotmányellenesen megválasztott parlamet által alkotmányellenesen megválasztott alkotmánybíróság elnöke az alkotmányellenesen kreált "alkotmányról" vagy azt mondja, hogy az jó, vagy el se vállalja a tisztséget. Sólyom elvállalta, tehát mást nem is mondhatott, mint amit mondott.

molnargoreny.blog.hu/2008/01/09/moderacio#c1290448

Fuckame 2008.01.29. 17:03:38

Mavonak ezt ugyan írhatod,
De egyetértését nem bírhatod...:-)
Így maradtam...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.01.29. 22:45:44

Terembura és mavo: továbbá szakértőt nem az ügyben résztvevők közül szokás választani. ÉPp azért, amit Terembura leírt. A "független" szócska a szakértő mellett nem mellőzhető. Továbbá Sólyom egyáltalán nem ír arról a valós jogi anomáliáról, amit én felvetek (természetjogi alapon), hanem egyszerűen de facto legitimnek tekinti a szocializmust és törvényhozását, ami helytelen.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.01.30. 09:11:39

Aranyos blogtársunk, mavo
Nem vitte még el az ÁVO
De kit is zavar
Hogy itt-ott kavar?
A nettó értéke zéró.

Fuckame 2008.01.30. 09:21:57

Ah, shimoda..., mit is beszélek, MICSODA pazar rímképlet!
"Mavóról nagy kedvvel dallanék,
Bár felőle valamit hallanék...
Nevét dalciklus lengi körül,
Egyre vívódom: ennek örül?..."

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.01.30. 15:20:14

Nagyon leült ez a mozgalom :(
Ötleteltem egy kicsit odaát, hogy mivel lehetne populistábbá tenni.
Szerintem az arculatot még nyitottan kéne kezelni, csak a legfontosabb alapelveket kéne rögzíteni (melyekben tényleg nagyon sokan egyetértenének).

IS 2008.02.25. 19:23:01

"Cél: Országgyűlés azonnali feloszlatása, új választások kiírása - és semmi más (ez nagyon fontos!)"

2006-ban az Oszággyűlést feloszlatták, és volt azonnali választás. (egyébként 1998-ban is, amikor a 7%-os növekedés nyert, aztán 2002-ig lehetett kormányon, miközben a népszerűsége sokszor volt alacsony). minden négy évben van azonnali választás. tényleg csak elméletileg tegyük fel, hogy holnap reggel kiírják az új választást, de azt is a baloldal nyeri meg. akkor rendben vagyunk? akkor onnantól nem lesz több passzív rezisztencia? a posztot és a kommenteket olvasva ez a leírt cél csak álcának és fedezéknek tűnik, mert se a posztoló, se a kommentelők többsége nem ezt szeretné. fogalmazzuk meg a valódi célt, aminek elérésével tényleg megnyugodnánk, és végre építkezésbe csaphatnánk a folyamatos rezisztencia, gáncsolás, elnemfogadás, tüntetés, lenépszavazás helyett.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.26. 10:22:55

is: a cél egy jól működő alkotmány lenne, asszem.
A jelenlegi kormány elzavarása kb. tűzoltás.

Fuckame 2008.02.26. 12:13:58

Viszont először el kell oltani a tüzet. Addig meg fölösleges tervrajzokat szorongatni, mert még azok is tüzet fognak.
Tehát először a vödröt.

dekoninckx (törölt) 2008.02.26. 13:02:25

Nemtom, de valami változás kellene, mert ma majdnem agyvérzést kaptam a hírek olvastán. Választási csalás (Hírtv), rapsicok őrjöngése (origo), 50 mérgezett sas (index), magyar cigányok a belga Bartók plakáton, ombudsmanok újra leszavazása csakazértis, és meg sorolhatnám - bazmeg, az élet minden területén egyre sötétebb mocsokba süllyed ez az ország. És még nem is vagyok otthon, nem látom az emberek arcát - milyen a hangulat úgy általában a való világban? Nem érzdőik valami borzasztó feszültség?

Fuckame 2008.02.26. 14:06:21

Szerintem még nem eléggé. Én mindenesetre igyekszem fokozni ezt kéretlen és markáns véleménynyilvánítással úton-útfélen, hadd örüljön a jónép.
Azok meg nem magyar cigányok - vagy ha igen (nem láttam a képen, milyen szót formálnak éppen a pici szájukkal), igencsak kimentek francia nyelvterületre lazulni egy kicsit. Nézd meg a háttérfeliratokat...

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.02.26. 14:25:28

IS, normális esetben igazad lenne. Az eset azonban NAGYON nem normális, éppen ez a jelen helyzet lényege.

A kormánypártok nem csupán népszerűtlenek, hanem konkrétan, objektíve NEM a választópolgárok érdekeit képviselik, hanem pont ellenkezőleg.

Sajnos a provizórikus alkotmány ilyen esetre nincs felkészítve, így a helyzet csak úgy oldható fel, ha nagyon világosan és szigorúan tudtára adjuk a kormánypárti képviselőknek, hogy mi a dolguk.

Az abszurd, szürreális helyzetnek része az is, hogy a passzív rezisztencia már beindult ezerrel, de fű alatt, kimondatlanul. Ez nagyon pusztító tud lenni önmagában is, mert annak is akadozik a működése, amit a kormányzati politika még nem tett tönkre.

Amit én javasolok, az csak annyi, hogy mindezt artikuláljuk, vállaljuk, mondjuk ki, hirdessük a háztetőkről. Ezért lényeges elem pl. az, hogy legyen valami jel, amit ki lehet tenni, ami az ellenállást felismerhetővé, láthatóvá, azonosíthatóvá teszi.

Nem csupán a kormánypárti képviselők számára, akik pillanatnyilag - alkotmányjogi szempontból - a megoldás kulcsán ülnek, hanem önmagunk előtt is demonstrálnunk kell, hogy legalább ebben az egy kérdésben együtt vagyunk.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 14:46:48

Nagyon jó ötletet kaptam a Bombagyáron, ami a villanyrendszer megbénítását célozza. Legalább le lehet tesztelni, hogy a ma már tökéletes felszereltségű reformkórházainkban van-e megfelelő szünetmentes áramforrás? Hamarosan publikálom.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 15:34:04

"Legalább le lehet tesztelni, hogy a ma már tökéletes felszereltségű reformkórházainkban van-e megfelelő szünetmentes áramforrás?"
És ha nincs??
És az jó a kormányellenes erőknek, ha gyertyafényben kell kuksolniuk nekik is?
Mondjuk, a demográfia szempontjából lehet, hogy megérné :)

irrelevant 2008.02.27. 15:45:34

"Legalább le lehet tesztelni, hogy a ma már tökéletes felszereltségű reformkórházainkban van-e megfelelő szünetmentes áramforrás?"

Írja egy orvos... :) Biztos régen volt már az az eskü.
Gondolom, hogy ha te lennél vastüdőn, ugyanilyen elszánt viccesfiú lennél...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 16:08:25

Ne túlozzuk el a dolgot, emiatt nem halna meg senki, mert az intenzíveken azt a néhány lélegeztetett beteget nyugodtan lehet pár percig Ruben-ballonnal fufuzni. Megjegyzem, amikor áttolják CT-be, ide-oda, akkor vajon hogy csinálják? Elárulom: ugyancsak kézi ballonnal. A defibrillátorok meg mind telepesek ám, és monitorozni is lehet velük, órákig. Tehát ebbe beteg még akkor se hal bele, ha a kórház árama leáll. Túlspilázod, Péter. Amúgy a javasolt időpont este 8 óra körül van, amikor nincs tervezett műtét sem.

irrelevant 2008.02.27. 16:15:46

Biztos, hogy túlspilázom, de nem azért, mert nem veszélyes, hanem mert valószínűleg ebből sem lesz semmi, ahogyan a sétakocsikázásotokból meg a járókeretes akciótokból se :)

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 16:29:53

"amikor nincs tervezett műtét sem"

nem tervezett?
és eleve, ki jönne ki az egész akció végén győztesként? Kinek kedvezne a visszhangja a dolognak?
Azért ez egész más szitu, mint 40-50 éve...
Nincs külső kényszer.
Az effajta partizánháborúval szvsz nagyon rosszfele kapizsgáltok.
Vagy csak az NBH-nak adtok egy kis túlórázós melót? :)

irrelevant 2008.02.27. 16:41:32

Nem tervezett műtét esetén érvénybe lép a b pont, miszerint néhány ártatlan ember halála nem számít Görényék nagy és nemes céljainak elérése érdekében.

De amúgy tökmindegy, ez is szájkarate marad remélhetőleg.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 16:43:22

Nem tervezett az van, traumatológiákon főleg, de azok erre fel vannak készülve, ott működik a szünetmentes táp mindenhol. Már voltam a Koltóiban olyankor, amikor elsötétült a környék. Működött.

Az NBH el van foglalva azzal, hogy lisztet, cukrot és benzint gyűjtöget - a másik részlegük meg felhasználja:-) Már arra sincs pénzük, hogy maguk szerezzék be a terroranyagokat???

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 17:14:38

:D
Néha azé megtúráztatják a kalazsnyikovot is :)
De most komolyan:
szerinted az ilyen akciók használnának a kormánybuktatásnak?
Nem Palesztínában vagyunk!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 17:45:31

Mondj jobbat...

Ha egyetértünk az alapban, hogy ez a kormány gazemberek gyülekezete, amelyik semmitől se riad vissza, és eltávolítása közérdek - akkor csak a módszer lehet kérdéses. Mondj jobbat, többet, ügyesebbet...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 18:03:05

A zembereket kell rávenni, hogy minél kevésbé támogassák őket. És támogassanak pl. egy komolyabb felelősségrevonást.
A villanyos játék pont ez ellen hatna.
Az ilyen akkor működhet, ha erős társadalmi támogatás áll mögötte. Jelen esetben pont ez az, ami hiányzik.
pozitív kezdeményezés pl. ez:
www.bestofgyurcsany.hu

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 18:04:03

:) jut eszembe, Mavo megint írhat majd a polblogjába :D

irrelevant 2008.02.27. 18:44:38

R/R, ne legyél már naiv. Leírom, hogy mi lesz, hogy felhomályosulj.

Tomcat gyűjtést hirdet egy számlaszámra, hogy kéne egymillió a kormány megbuktatására. Összejön egymillió kétszázezer. Tomcat ebből vesz hétszázezerért az ebay-en egy csípőfogót, a maradékból pedig MG-vel és Gabucival megbeszélik a haditervet egy drága bárban. Elvágnak pár drótot, egy kórházban megszakad az áramellátás. Egy beteg meghal.

A kormány lemond.

Lássuk terembura verzióját.
Egy maroknyi lelkes hazafi járókereteket vásárol, majd egy előre megbeszélt időpontban meglepetésszerűen(!!!) elkezdenek JÁRÓKERETTEL SÉTÁLNI Budapest utcáin! A kormány rögvest lemond.

Most mondd, hogy nem logikus.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 18:57:05

Nem ilyesmiről van szó. Otthon kell le-felkapcsolnod a villanyokat. Szimpla passzív ellenállás az egész, nincs benne semmilyen terrorizmus.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 19:12:25

Molnárgörény,
gondoltam.
Csak akkor se igazán jó.
Akkor már inkább klikkelgessünk az mszp.hu-ra. Írhatna valaki ilyen klikkelgetős script-et, asszem, ha elég sokan futtatják, akkor le lehet vele rohasztani weboldalakat.
Ha már mindenképp oda akarsz valahova csapni :)

De mintha elhanyagolnád az ellenérveim... :)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.27. 19:14:00

A bestofgyurcsányt megnéztem, regisztráltam is rá, mert nagyon jó kis hely. Csak épp nincs hatása. Nem nézik elegen, nincs is mindenkinek internetje...

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.27. 20:33:18

Pedig a bombagyárba is be volt illesztve a legutóbbi videója, a 3. rész
A 3. részt 110 000-en nézték, a 2.-at 220 000-en.
Ha már csak a fele nézte, az se rossz.
Habár valójában az RTL klubon meg a tv2-őn kéne leadni.
Na, azt elérni már valami lenne.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.02.27. 23:51:02

otvospeter 2008.02.27. 18:44:38
"Lássuk terembura verzióját.
Egy maroknyi lelkes hazafi járókereteket vásárol, majd egy előre megbeszélt időpontban meglepetésszerűen(!!!) elkezdenek JÁRÓKERETTEL SÉTÁLNI Budapest utcáin! A kormány rögvest lemond."

Nem olvasol alaposan és félreérted a dolgot. A kormány nem mond le, nyilván. De erre nincs is szükség.

Az Országgyűlésnek kell megszavaznia önmaga feloszlatását egyszerű többséggel. Ehhez 194 szavazat kell, a kormánykoalíciónak 210 mandátuma van. Azaz 17 képviselőnek kell átszavaznia. Ha biztosra akarsz menni, akkor 25.

Persze az MDF képes tartózkodni a maga 11 mandátumával, amilyen. Meg van független is. Szóval kalkulálgathatunk, de 40 képviselő mindenképp elegendő (tényleg, Göri, te vagy a jogász: a feloszlatáshoz az összes képviselők többsége kell vagy a jelenlévő képviselőké? - nem mindegy). A másik lehetőség az, hogy az Országgyűlés 12 hónapon belül négyszer megvonja a bizalmat a kormánytól - ekkor a parlament automatikusan feloszlik (ehhez milyen többség kell?)

www.mkogy.hu/internet/plsql/ogy_egyeb.patko_xml

Szóval lehet játszani a parlamenti matematikával, lehet politológiai elemzést végezni, a lényeg annyi, hogy a mostani kormánypárti többségből kell mindösszesen egy törpe kisebbséget meggyőzni arról, hogy nem érdekük tovább szolgálni ezt a bohócot.

A járókeretes demonstráció különben nagy média hack lenne :-)

De, mint korábban említettem, csak a tényleges állapotot kell nyilvánvalóvá tenni. A passzív rezisztencia ugyanis javában folyik, szinte mindenki ezt csinálja. Ami hiányzik, az annyi, hogy ezt meg is fogalmazzuk, hogy kiálljunk, vállaljuk, megmutassuk. Önmagunknak, egymásnak meg annak a pár ingatag, saját jövőjéért, személyes egzisztenciájáért aggódó, álmatlan kormánypárti képviselőnek.

Fuckame 2008.02.28. 09:50:46

Nincs itt Palesztína - még.
De a világ változik.
Még lehet.
Szerintem errefelé mennek a dolgok.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.28. 13:28:56

Fuckame,
a magyarok azé vannak szarba', mer a többség direkt belegyalogolt.
Palesztínában belenyomták a helyieket.
Nagy különbség.
Ezért a megoldás is más.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.28. 13:32:44

R/R, azért nem egészen erről van szó. A "direkt belegyalogolt" meg az "átverték, mint szart a palánkon" azért képez némi különbséget.

Bizonyos értelemben itt rosszabb a helyzet. A palesztinokkal ugyanis tárgyalnak. Velünk meg nem. Itt a kormány álláspontja egyértelmű: azt mondják, hogy négy évig azt csinálnak, amit akarnak.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.28. 13:35:29

terembura,
Azt ugye figyelembe veszed, hogy a képviselőknél öléggé az anyagi egzisztenciáról szól a történet.
Így messziről nézve max. annyit lehetne elérni, hogy megbuktatják a gyurcsány-kört, és pl. Kiss Péter lesz a miniszterelnök. De ezt is csak akkor, ha még nem erősödött meg nagyon a gyurcsány-mutyikör.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.28. 13:48:24

Hát, talán a "belecsalogatták" a megfelelő. De elvileg demokrácia van, mégha korlátozott is.
Hát, én azért örülök, hogy nem úgy tárgyalnak velünk, ahogy a palesztínokkal teszik...
Habár, franc tudja, aki nagyon ugrál, az lassan tényleg olyan kezelést kap, mint a palesztínok.

De itt tényleg arról van szó, hogy a csendes többség támogatása/passzivitása nélkül seccperc alatt megbukna nálunk a kormány. A tömegeket kellene meggyőzni. Ami áramszünettel nem fog menni.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.02.28. 14:01:06

Az előrehozott választás nagyon is reális alternatíva, mondhatni itt van a levegőben. Csupán az kell hozzá, hogy a szoci képviselők egzisztenciális félelmektől leginkább gyötört kis csoportja kiváljon a frakcióból és megalakítsa a Szociáldemokrata Unió - Deigazántéllegnaonvalódi Magyar Keresztény Nemzetiszocionista Munkáspártot. A Fidesznek ilyenkor az a dolga, hogy azonnal kebelére ölelje a vadiúj csapatot és valami helyet igérjen nekik a saját listáján, cserébe a lelkes együttműködésért, ami konkrétan az Országgyűlés önfeloszlatásában testesül meg.

Ha ez megvan, akkor a Köztársasági Elnök kiírja az új választást.

Mindez azért lehetséges, mert iszonyú rosszak a maszop választási kilátásai, az ember pedig, képviselőt is beleértve, már csak olyan, hogy anticipál. A népszavazás után, ami vélhetőleg elsöprő lesz, még inkább.

Tehát a politikai nyomást mi szolgáltatjuk, a nép (innen látszik, hogy demo-krácia van még mindíg). Viszont sokkal jobb lenne, ha ezt egészen nyilvánvalóvá tennénk, mert nem csak a jelenlegi kormánykoalíciónak kell megtanulnia, hogy a képviselő képvisel, hanem a jövőbelieknek is.

Ezt megakadályozni csak rendkívüli állapot kihirdetésével lehet, mert akkor az Országgyűlés nem oszlatható. Viszont ahhoz a kúrmány nem elég, kell a Köztársasági Elnök is, de ezt elbénázták a fiúk még 2005-ben. A megfejtés mégis egyszerű: tegyék el az elnököt láb alól a faszisták, ami egyrészt indokolja a statáriumot, másrészt az ideiglenes köztársasági elnök a Házelnök lesz, akivel csak-csak könnyebb tárgyalni.

Sólyom jól tenné, ha az elkövetkező hetekben szabit venne ki, elmenne természetjárásra és nem mondaná meg senkinek, hová. A testőreinek különösen nem.

refuse/resist! · http://torzskocsma.blog.hu 2008.02.28. 14:12:25

"egzisztenciális félelmektől leginkább gyötört kis csoportja"
Hát, lehet. Csak tényleg a legtöbben függenek a szoci mutyikörtől.
Persze, át lehet menni a fideszes körbe is...
Ej, valami olyan népszavazás kéne, amivel jól oda lehet csapni az összes mutyikörnek.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.02.28. 15:47:50

Egy elsöprő választási vereség szétmállasztja a szoci mutyikört. Ezek abból éltek eddig is, hogy lenyúlták az adófizetők pénzét. Ha oda az államhatalom, akkor ezt nem lehet. Ahhoz meg a legtöbb béna, hogy a piacról éljen.

Némelyik valóban mocskosul megszedte magát, de azt a suskát a sajátjuknak tekintik, abból nem jótékonykodnak. Régi haverok kedvéért se. Ha máséból lehet, akkor persze - viszontszolgálatokért - igen, de a magukéból átmenetileg sem. Aki hülye, haljon meg.

irrelevant 2008.02.28. 17:06:49

Optimista vagy, terembura. Ilyen a "baloldalon" a rendszerváltás óta nem történt, hogy a képviselők annyira baszarjanak és hirtelen annyira önállók legyenek, hogy kilépjenek a frakcióból. Pedig voltak már szarban, ha nem is ekkorában. Nagyon erősek a szálak, amik gúsba kötik ezt a frakciót. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy egy népszavazás változtatna ezen, mert:

1. Nagyon bizonytalan az akció kimenetele, márpedig az átlagképviselő nem elég tökös és agyas ahhoz, hogy rizikót merjen vállalni. Önállótlan gombnyomogatójánosok, főleg az egzisztenciálisan leginkább érintettek.
2. Joggal bízhatnak a marketingstartégiában és a két kézzel szórt milliárdokban, ebből kifolyólag 2010-ben szerintem korántsem biztos még az a vereség.
3. A médiatúlsúly miatt egy népszavazási vereséget is meg tudnak magyarázni, lásd: "aki otthon marad, az mind velünk van" és a többi várható lózung.
4. Egyáltalán nem biztos, hogy olyan elsöprő erejű lesz ez a népszavazás.

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2008.02.28. 21:26:04

1. Nem az átlagképviselőre van kihegyezve a dolog, hanem a legingatagabbakra. A maradás is egyre rizikósabb.
2. Egyszer volt Budán kutyavásár.
3. Magyarázkodni tudnak, ami nem ugyanaz.
4. A népszavazás érvényes lesz és ügydöntő.

Mint talán kiderült, nagy híve vagyok a képviselők ijesztgetésének. Csak nem gázolajos palackkal kell ijesztgetni őket, hanem azzal, hogy jön a megsemmisítő választási vereség, azaz el lesznek tiltva a cukrospixistől. Ha nem előbb, akkor utóbb, de annál szigorúbban.

A népszavazás önmagában nyilván nem elegendő, de mozgósító erejű lehet. Nagy kérdés, hogy mit főz a Fidesz a boszorkánykonyhájában - és mekkora politikai kockázatot vállal be. Szerintem lassan a tartótisztek felől is hátszelet kapnak.

Mindazonáltal a nemzet öneszmélése szempontjából nem lenne igazán jó, ha megint háttéralkukkal oldanák meg a helyzetet. Egy szélesebb mozgalom kell, olyan, ami még a Fideszes fiúkat is ijeszti és sodorja. Ez csak középről indulhat, a fogyatkozó, de még létező középosztályból és célkitűzése szükségképpen minimalista, mert csak így lehet széles.

Jó lenne végigvenni azt a 190 maszopos képviselőt, összeállítani a politikai profiljukat egyenként, aztán publikálni. Nagy meló, de megéri, mert simán kipotyogna belőle, hogy kiket érdemes megdolgozni. Demokratikus jogállamban baj esetén ez a normális eljárásmód.
süti beállítások módosítása