Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Gáz van: nincs gáz!

2009.01.07. 15:03 Molnárgörény

Néhány százszor már leírtam: Magyarország legnagyobb baja nem a nemzetközi (nem létező) cionista összeesküvés, még csak nem is a cigánybűnözők (létező) sokasága, úgyszintén nem az Európai Unió (különben nagyon is létező) elnyomása, hanem két dolog. Elsősorban az abszolút etikátlan, kizárólag saját zsebre dolgozó hazug és gazemberekből álló Gyurcsány-kormány; másodsorban pedig az illegitim és csupán formailag demokratikus politikai rendszer, amely az úgynevezett - főleg csirkefogókból és szélhámosokból álló - "elitet" hatalmon tartja, szinte automatikusan.

Hát akkor most tessék megnézni, mennyi eredménye van Gyurcsány orosz-nyalizó és Kelet-orientált "külpolitikájának". Magyarország NATO-tagként is látványos gesztusokat tett az oroszok felé - nemegyszer olyat, amiért aztán vastagon magyarázkodni kellett. Ennek fejében sikerült is elérni, hogy mi is azok között vagyunk, akiknél - az oroszok és az ukránok simán elzárták a gázcsapot. Hát, ezért tényleg megérte! A vicc az, hogy Gyurcsány éppen az energetikai függőséget hozta fel rendszeresen érvként, amikor oroszbarát lépéseket tett: mondván, hogy ha Moszkvát felbőszítjük, elzárhatják a gázcsapot. Most látványosan demonstrálódott, hogy ha nyalunk nekik, akkor is.

Megint Murphy törvénykönyvét kell idézni:

"Önts egy hordó szennyvízhez egy kanál bort: szennyvizet kapsz.
Önts egy hordó borhoz egy kanál szennyvizet: akkor is szennyvizet kapsz..."

Na de a második esetben mennyivel jobb a szaga azért a hordónak, nem?

Fordítsuk le: az elnyomó zsarnok oroszoknak semmiféle hálával nem tartozunk. Se a "felszabadításért", ami miatt az akkor még határozottan keresztény országban rendkívüli abortusz-lehetőséget kellett adni; sem 1956 brutális leveréséért, sem a magyar ipar KGST-beli deformálásáért (ami miatt például nem gyárthattunk autót), sem a negyvenéves megszállásért és a kommunizmus exportjáért. A "Realpolitik" egy döglődő birodalom romjaihoz ragaszkodás képében jelenik meg gyurcsányi fordításban - holott ez nem Realpolitik, hanem sima bolsevik nosztalgia. Itt bizony a hordónyi szennyvizet szagolgatjuk, és a kanálnyi bort se tették bele, azt kilopta Gyurcsány magának...

Tessenek mondani akkor most a történtek után még egy érvet, hogy Magyarország miért ne az EU-gáz/olajvezeték mellett álljon ki, és miért támogassa az újabb orosz vezetékek építését ezzel szemben?

Amikor pedig azzal biztatnak, hogy a lakossági ellátás nincs veszélyben: az porhintés. Jó: megfagyni nem fogunk. Csak a már döglődő iparunk megy le hídba, és a rég csak könyvelői trükkök révén emelkedő GDP fog szépen lemenni a pincébe, a végtelenbe távolítva az euró bevezetését és a félgyarmati státusz megszűntét. Mert ha a nagy cégek nem működhetnek energia híján, akkor az ország se fog. Legfeljebb jövőre fagyunk meg, amikor az utcára kerülők nem fogják tudni kifizetni a gázszámlát már sehogyan sem...

A külpolitikai faszság világcsúcsa pedig az lesz, amikor a magyarveréseiről elhíresült Szerbiának magyar gázt adunk, mégpedig csakis úgy, hogy a magyar fogyasztókat korlátozzuk tovább. Ha valaki nem emlékezne: az első világháború a szerb terroristák gyilkossága miatt tört ki, és Oroszország épp a pánszlávizmus zászlaját lóbálva, "szegény megtámadott szerbek" védelmében fogott ellenünk fegyvert. Most meg mi adjunk helyettük gázt szegény szerbeknek, mert ilyenkor a pánszlávizmus pénzügyi okokból szünetel... Továbbá a magyar külügyminiszter, a Kánya Kálmán székét megszégyenítő kisantant-seggnyaló Göncz Kinga (aki alighanem kedves papája abszolút részrehajló elnökösködése jutalmául ülhetett be a székbe, hiszen a külpolitikához semmit nem ért - igaz, máshoz sem...) nemrég odanyilatkozott, hogy a szerbiai magyarságnak nincs szüksége autonómiára.

Szúrja már valaki tökön ezt a sok öntökönszúró szemétládát! Főképp azért, mert ők voltaképpen nem magukat, hanem az alájuk vetett országot szúrogatják tökön - saját kornyadt szervük sajnálatosan sértetlen... Egyelőre!

55 komment

Címkék: politika orosz gyurcsány gáz

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr75863546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 16:59:09



Egy jó hónapja a Hálózat Tv-n bemutattak egy Pálházán működő biogázüzemet, amely a helyi állatartótelep illetve a környékbeli mezőgazdasági tevékenység szerves melléktermékeire alapozva működik. Nemcsak a korábban felszámolás fenyegette állattelep energiaigényét elégíti ki, hanem - ha jól emlékszem az adatra - egy többezres község villamosenergiaigényét is képes fedezni.

Végre fejleszteni kellene a mezőgazdaságunkat. Szalmatüzelésúűerőművet meg nem Tokajban hanem az Alföldön kellene építeni - sőt lehetőleg inkább anaerob módon kelelen lebomntani a szalmát is biogázüzemben, mely gáz azután sokkal tisztábban, kevesebb káros égéstermékekl égethető el, mint a közvetlenül a szalma.

A cukoriparunk tönkretétele miatt megszűnt cukorrépatermesztésből a cukorrépa feldolhozása során keletkező növényi hulladék a magas cukortartalma miatt tökéletes alapanyaga lehetne a bioetanolgyártásnak.


Fontos azonban!!!!!!!!!!!!!!!!!:

A csak energiatermelést célzó növénytermesztés nem támogatható, mert az az élelmiszertermelést, -előállítást veszélyezteti. Ezért VESZÉLYES a pl. kukoricára alapozó bioetanolipar. Ott nem a növény egyéb irányú feldolgozásának mellékterméke szolgá alapanyagul, hanem maga a termény. A "hulladékot" azonban kár veszni hagyni.

(Megjegyzés: a kukorica bioetanol-alapanyagként való felhasználása során visszamaradó anyagokból polimertechnológiák segítségével olyan anyag állítható elő, mely sok területen helyettesítheti az ásványi szénhidrogénekből készülő műanyagokat.)

No meg nem(csak) gyógyfördőket kellett volna építeni az Alföldön, hanem sokkal inkáb geotrmikus erőművek.


Az egész egyébként ott lett elvágva, hogy nemcsak a feldolgozóüzemeket, de a mezőgazdasági RAKTÁRKAPACITÁSOKAT (magtárakat, hűtőházakat) is kijátszották magánkézbe, így most

pár ember zsarolja az egész magyar mezőgazdasági társadalmat.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.07. 17:22:53

Ez részben igaz, de országos szinten a bioenergia biztosan kevés, továbbá tény, hogy az élelmiszertermelést súlyosan veszélyezteti. A közeljövő válsága pedig az éhínség lehet, a szállítás előzetes összeomlásával. Akkor pedig nem energianövényeket, hanem búzát kell majd vetni... A többivel kapcsolatban meg érdemes bemásolni, amit a Gyáron válaszoltam:

"A geotermikus energia használata nem olyan egyszerű. Termálvizet nagyon nehéz csövön vezetni, mert általában magas a sótartalma, és gyorsan eldugítja a csöveket. Éppen ezért nagyon helyhezkötött. A talajhő használata nem lehet tömeges (pl. városban nem megy), mert akkor az összes fát fenyőre kéne cserélni előbb, hiszen a hőcserélők hűtik a földet, amit a mai növényzet nemigen bírna ki. Az atommal nem lenne gond, csak a kiégett elemek elhelyezése a probléma - továbbá az, hogy békében OK, háborúban azonban egy erőmű abszolút ideális, és gyakorlatilag megvédhetetlen célpont. Márpedig egy ekkora, és katonailag gyenge ország bezárhatja a kapukat, ha Paks kap egy olyan telitatlálatot, amitől Csernobillé válik.

A saját gázunk önellátásra sose volt elég. Szénből lenne éppen, de erőműben tüzelve savas esőt csinál (elég kénes), és nem is olcsó kibányászni. A hatásfok se a legjobb, amikor égetve csinálnak áramot. Ha meg kályhákban tüzelik, még rosszabb: én még emlékszem, amikor gyerekkoromban masszív széngázszag ült Pest fölött telente. Mi is szenes kályhában fűtöttünk valaha."

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 17:39:19

Egy valamit pontosítsunk:

"A talajhő használata nem lehet tömeges (pl. városban nem megy), mert akkor az összes fát fenyőre kéne cserélni előbb, hiszen a hőcserélők hűtik a földet, amit a mai növényzet nemigen bírna ki."

Ne keverjük össze az egyéni talajhőhasználatot, a geotermikus eőművek száz métert is megközelítő mélységbe fúrt vezetékeivel.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 17:44:12


a szén kapcsán: ha van kőloajfaló baktérium, talán lehetne olyan bacit is csinálni, ami a szenet alakítja szénhidtogénné

Mo-nak már rég ezekben a tudásintenzív iparokban kelelen nyomulnia, főleg a biotechnológiában, aminek eredményeit a mezőgazdaságunkban hasznosíthatnánk, hiszen az az egyetlen igazi erőforrásunk.

Ezzel nem a génmódosított növényekre gondolok, hanem pl. környezetkímélő, biológiai alapú növényvédelmi technológiák kifejlesztése avgy hasonlók, melyekre azután szolgáltatóipar épülhetne és külhonba is licencelhetnénk a technológiát és hasonlók.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 17:52:10


A biotechnológiát a mezőgazdasággl úgy is össze lehetne kapcsolani, hogy alvadási faktorokat tejet adó állatokkal termeltetünk meg, mely faktorokat utána kivonhatunk a tejükből, és nem szorul az eü. olyan mértékben a a umán forrásra, ugyanakkor nem is baktériumokkal termelteti meg melyek csak erre jók, hanem a mezőgazdasági termeléshez kapcsolatan.


Mégvalami a talajhőről:

Az Alföldön nem sok erdő van, a hőforrások nagyrésze viszont ott található.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.07. 18:22:09

A geotermikus energiával mint mondtam, az a baj, hogy a mélyről jövő melegvíz nagyon nehezen vezethető, mert eldugítja a csövet. Ha meg áramot csinálsz belőle, akkor a hatásfok lesz rossz, hiszen a fűtéshez kétszeri energiaátalakítás fog kelleni.

Az alvadási faktor kapcsán megvalósíthatatlan ötleted van. Baktériumba lehet gént bevinni, hogy működjön, emlősbe nem (és ha próbálnák, hányan ordítanának, hogy olyan tehén tejét nem isszák!). Ez az ötlet ma technikailag kivihetetlen, de politikai szempontból is elég szerencsétlen. Génmanipuláció fejlett élőlényekben nagyon kockázatos, mert összhatása nem kiszámítható.

Ami pedig a szénből történő olajgyártást illeti: ahhoz nem kell baktérium sem. A technológia ismert, a németek a második világháborúban tömegesen végezték olajhiányuk miatt - akkor a költség nem számított. Jelenleg egyelőre a természetes olajtermelés olcsóbb. Ha drágább lenne, biztosan elővennék a receptet.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 18:33:10


én úgy látom "csak" annyi kell, hogy mondjuk albuminho vagy laktoferrin génjéhez hozzákapcsoljuk a faktor génjét, melyet azután már az iparban megfelelő enzimmel lehasítunk az albuminról/laktoferrinről

és azt kell elérni, hogy ez a genomba beilesztés, csak a az emlő mirigysejtjeinek progenitoraiban történjen meg

nem gondolom, hogy ez lehetetlen lenne

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.07. 18:38:59

Meg a fészkes fenét. nem lehetetlen. Még kinyírni se tudsz szelektíven ős-emlősejteket, nemhogy beléjük telepíteni valamit (és csakis beléjük). A baciknak egy darab, általában kör alakú kromoszómájuk van, az emlősöknek meg egy rakás, és ugye abból kettő ugyanolyan, és ezek homológ génjei véletlenszerűen működnek vagy inaktívak. Továbbá "megfelelő enzim" nincsen, hiszen a természetben nemigen létezik alvadási faktor plusz laktoferrin, amit emellett így kéne felezni. Enzimet is csinálsz? Hogyan? Ugyan már!...

Ez tényleg marhaság, nem is beszélve arról, hogy olyan génmanipuláció, amitől nem ok nélkül tartanak nagyon sokan.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 18:44:44



Az energiára visszatérve:

Nem hiszem hogy az egész energiatermelést át kell állítani, legalábbis egyáltalán nem kell ezt egyszerre megtenni.

Az is valami ha energiafelhasználásunk néháyn - de folyamtosan növekvő - százalékát ilyen megújuló forrásból tudjuk biztosítani, vagy egy-egy település el tudja látni magát.

A külföld felé való függőségünket az is csökkenti.

A technika pedig úgyis folyamtosan fejlődik új lehetőségeket adva.

sasika61 · sasika61mondja.blog.hu 2009.01.07. 19:59:23

Kedves Molnárgörény,
a szerbeknek adandó segély ügyében elfoglalt álláspontoddal nem értek egyet, az indoklással sem.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.07. 20:15:38



adni kellene, mégha csak jelképes menyniséget is

ha tényleg nagy "gáz" lesz, akor most mi van, tovább tarta két nappal a gázkészletünk?

viszont rengeteg nem anyagi jellegű tőkére tennénk szert egy ilyen gesztussal


AZ MSZP-KORMÁNY NEM IS VÉLETLENÜL UTASÍTOTTA VISSZA

Donehogawa 2009.01.07. 20:21:31

Tisztelt Molnárgörény,

a minap azt írtam Önről, hogy igen tisztességes ember, amit fenntartok. Sajnos most kénytelen vagyok hozzátenni, hogy bölcsebben tenné, ha többet gondolkozna, mielőtt írni/beszélni kezd. Egy Oroszországból induló alternatív, Ukrajnát elkerülő vezeték léte egyértelműen magyar érdek. Ez nem kötelezi Magyarországot arra, hogy mindig orosz gázt vásároljon, viszont enyhíti Magyarország kiszolgáltatottságát, amikor az oroszok és az ukránok egymással huzakodnak.

Ami pedig a Gyurcsány-kormány iránti - nem teljesen alaptalan, de mindenképpen eltúlzott, rögeszmés - ellenérzéseit illeti, észrevehetné, hogy ugyanúgy állandósultak a megnyilvánulásaiban bizonyos minősítések, mint az Ön által - egyébként teljes joggal - bírált kurucinfón. Használna az éleslátásának (és a hitelességének) is, ha ezen eltöprengene.

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.07. 20:46:57

@Donehogawa: Kérem, tudna felsorolni három olyan kormányintézkedést, amit Magyarország szempontjából pozitívan lehet megítélni?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.07. 21:26:42

Kedves Sasika, te nálam szerintem humánusabb vagy. Én meg cinikusabb. Eddiegelé úgy láttam, hogy a békülékeny úri gesztusok bruttó jövedéke a nullával volt egyenlő: mindig kijátszották a kisantantnál a magyar kártyát, ha belső feszültség keletkezett. A szerbeknél is a frusztrációt magyarveréssel vezették le. Én a diplomáciai kereszténységben sajnos nem hiszek, ha a magánéletit elfogadom is. Nem láttam még sose eredményét...

Tisztelt Donehogawa!
Nem tisztességes vagyok, hanem fasiszta/zsidóbérenc, ostoba, okoskodó, szalonnáci, gyűlölködő, stb. (válogatás a blogoszférán kapott minősítésekből). Szerintem csak független. A kormányt illetően a minősítéseim csakugyan afféle görög állandó jelzők, de ez nem véletlen. Hogy pontosan mire gondolok, amikor bűnözőknek nevezem őket, azt korábban nem is egyszer kifejtettem: Gyurcsány adócsalásai és 2006-os durva közéleti csalása (mert választási győzelme módszerében messze túlment a sima kampány-túlígérésen), Veres János és családja maffiastílusú sorozatos ügyei (és büntetlensége), de még sorolhatnám.

Egyszerűen képtelenség, hogy egy ilyen kormány, de jure kisebbségben ittmaradhat, és nyúzhat minket tovább. Egyszerűen képtelenség, hogy egy Gyurcsány-tisztességtelenségű ember egy országot vezethessen.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.07. 21:55:50

@Donehogawa:

Ön belegondolt már abba, milyen a kiszolgáltatottság?
mert pl amit Ukrajna most elszenved a gázárvita kapcsán, az igen érdekes. mert pl az ukrán energiaszektor meg ipar nagytöbbsége orosz érdekeltségű... talán mégsem annyira pénzügyi vita ez.
mert pl ha Ukrajna nem ugrabugrál annyit az anti-irán rakétapajzs miatt, talán belátóbbak lennének az orosz oldalon.

egyébként, ha történetesen lenne oroszországba menő, ukrajnamentes vezetékünk, akkor mi is lenne?

A: nincs közvetlen határunk, tehát annyit nyerünk, hogy ukrajna szerepét más ország veszi át.
B: tegyük fel, hogy az új tranzitország mindig becsületesen fizet és nem korlátoz kifelé. miképpen tudunk védekezni a két párhuzamos oroszországba futó gázvezetékkel egy a jelenlegihez hasonló "érdekegyeztetési" manőver ellenében az oroszoktól?

annyira ne legyen már naív, hogy feltételezi az orosz állam és a gazprom függetlenségét, és azt, hogy adott helyzetben nem fogják felhasználni az egyetlen békés de ultimate ütőkártyájukat presszionálásra. vagy véleménycsere kieszközölésére.

bár testközelből nem érzékeltem a gyerekkorom nemzetközi politikai alkujait a varsói szerződésen belül, de vannak igen konkrét elképzeléseim, mit tud egy monopolhelyzetben lévő ex-szuperhatalom kérni és kapni a nélkülözhetetlen erőforrásért cserébe. különösen akkor, ha történetesen egy.. khm... moszkvabarát rezsim kormányoz.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.07. 23:06:59

Denevér: én akkor már nem voltam annyira gyerek, és részben éreztem, részben tudtam. Nem igazán volt alku - a KGST-ben még volt némi mozgástér (nekünk rendre a legkevesebb, nem lévén szláv nép), de a Varsói Szerződésben egy dolog volt: mindenkinek kuss, amikor a szovjetek beszélnek.

Donehogawa 2009.01.08. 01:08:29

Tisztelt Molnárgörény,

Izrael-kérdésben tárgyilagosnak és tisztességesnek tartom az álláspontját, különös tekintettel arra, hogy politikailag hová sorolja magát.

A Gyurcsány-kormány iránti ellenszenvére vonatkozó magyarázatát értem, de szamárságnak tartom. Ön persze ennek olvastán engem tart szamárnak (esetleg gazembernek), de egy dologban gyaníthatóan egyetértünk, nevezetesen abban, hogy vége-hossza nem lenne a vitának, ha ez ügyben kölcsönösen nekilátnánk kifejteni az érveinket. Bár annyit talán megkockáztathatok, hogy az állandó jelzők használatától komikus csengést kap az, amit Ön nyomatékosítani szeretne. Persze ebben sem kell egyetértenie velem (pláne nem nyilvánosan), én csupán felebaráti gesztusképpen igyekszem erre felhívni a figyelmét.

Gabor79: Nem csak három, hanem akár harminc olyan kormányintézkedést is fel tudnék sorolni, amit Magyarország szempontjából pozitívan lehet megítélni. (Ahogyan fel tudnék sorolni harminc negatívan megítélhető kormányintézkedést is.) Továbbmegyek: bárki, aki tárgyilagosan közelít a történelemhez, különösebb nehézség nélkül fel tud sorolni olyan dolgokat, amelyek jó színben tüntetik fel Hitlert vagy Sztálint. És olyanokat is, amelyek rossz fényt vetnek Gandhira vagy Kossuth Lajosra. A világ - és a történelem - soha nem fekete-fehér. (Szövegértési gondokkal küzdők kedvéért: eszemben sincs mentegetni Hitler vagy Sztálin bűneit.)

Denevér: eddig életemben - melynek nagyobbik részét a KGST és a szarsói vergődés világában töltöttem - azt tapasztaltam, hogy mindig, mindennel kapcsolatban jobb minél több lábon állni. A hozzászólásom ide vonatkozó részében mindössze erre utaltam, és nem foglaltam állást más kérdésekben, naivitás tehát nemigen vethető a szememre. De ha már megszólított, annyival mégis kiegészíteném az általam eddig mondottakat, hogy az Iránnal szembeni fellépés erejét nem sokallom, hanem kevesellem.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.08. 01:24:59

Tisztelt Donehogawa: hova sorolom magam? Royalista ultrakonzervatívként szoktam magam megnevezni, és ezen minőségemben a zsidókról nincs előre kialakított konzervvéleményem. Van, amiért bírálom őket kollektíven is (a Púrim-ünneplés módja például), de eszem ágában sincs gyűlölni egy tehetséges kultúrnépet.

Nem tartom Önt se szamárnak, se gazembernek - én a magyar kormány kérdésében nem vagyok hajlandó pragmatikus kompromisszumokra. Ha máshol a gyanú ennél sokkal halványabb árnyéka miatt azonnal le kell mondani, akkor hadd röhögjek sátánian, amikor a "független" bíróság, meg a még függetlenebb rendőrség a Kabai-féle ügyben ráveri a százmilliós adócsalást a kazánkovácsra, elhívén, hogy közgazdasági végzettségű cégtársa erről mit sem tudott. Utána pedig senkinek se tűnik fel, hogy uganezen cégtárs miniszteri székben ülve gyorsan annullálja a törvényt (ez amúgy sima bűnpártolás és hivatali visszaélés volt, hatalommal visszaélve), majd amikor kiderül, hogy késő, mert felülvizsgálati szakban ez már nem jó kimentés, akkor gyorsan odasuttyant az állam a család cégeinek további 125 vagy hány millió támogatást, fájdalomdíj gyanánt, nehogy a végül néhány újságíró által felfedezett és feljelentett, így mégis becsukott kazánkovács bánatában elmondjon valamit.

Tisztelt Donehogawa: szerintem ha egy ilyen miniszter regnálhat, és papolhat arról, hogy milyen az adózási fegyelem, akkor ott valami nagyon el van cseszerintve. Nézze, nekem is volt jogom egy időben milliárdos nagyságrendű helyi pénzzel gazdálkodnom, és akkor nem kevesebb épült belőle, hanem több, mert az én pályázataimon az nyert, aki a legjobb ajánlatot tette, és nem kellett egy fillért se zsebbe visszaadnia. Én ma is szegény ember vagyok, és akkoriban sokan mondták, hogy hülye is. Lehet. Van egy elképzelésem a közélet elvárható etikai szintjéről - és a mostani kormány számos tagja ennek az elvárásnak a tizedének sem felel meg.

Egyébként a következő bekezdésben maga is megmondja a lényeget: pártatlanul nézve Hitlert és Sztálint is lehet dicsérni. Hitlert pldául a német családtámogatási rendszerért: akkor volt is népszaporulatuk, most meg öregszenek el vészes ütemben. Sztálin szervezőkészsége volt kitűnő - más kérdés, mire használta.... De ettől még nem lesznek pozitív alakok.

Nos, Gyurcsány, Veres és társaik esetében ugyanez igaz. Ilyen súlyos morális elmarasztalhatóság mellett akkor se lennének pozitív figurák, ha jól kormányoznának - de nem teszik. hiszen a pannon puma lassan rükvercben ugrál...

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2009.01.08. 02:06:31


t. donehogawa

"Izrael-kérdésben tárgyilagosnak és tisztességesnek tartom az álláspontját, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL ARRA, hogy politikailag hová sorolja magát." (kiemelés: én)


hm némi ELŐÍTÉLETESSÉG süt a mondatából -

bár sejthető politikai inklinációi kapcsán lehet ezen meg se kell lepődni, t. donehogawa

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2009.01.08. 02:22:58


bár az idézett mondatot olvasva azt hiszem az ELŐÍTÉLETESSÉG nem is a megfelelő fogalom


te t. donehogawa a balliberális sajtó terjesztette képmutató HAZUGSÁGOT sugalmazod

Donehogawa 2009.01.08. 04:11:23

Tisztelt Molnárgörény,

van igazság abban, amint mond, és korántsem csupán arra gondolok, hogy Hitler és Sztálin nem lesznek pozitív alakok. Tisztában vagyok vele, hogy miféle emberek viselnek ma Magyarországon kormányzati tisztségeket. De azzal is tisztában vagyok - avagy, szerényebben fogalmazva: úgy gondolom -, hogy a világ már csak ilyen. Talán kevesebb illúzióm van, mint Önnek. Ajánlom figyelmébe az USA alapító atyái és a magyar reformkor nagyjai által egyaránt eszményített római köztársaság- és császárkor történetének tanulmányozását. Vagy - hogy közelebbi példát idézzek - azt a folyamatot, melynek keretében Géza és Vajk/István uralmuk alá hajtották a tözsi államokat. Vagy azt, ahogyan Hunyadi János politikai bázisává tette a fiát később trónra segítő köznemesi pártot. Az Ön által szidalmazott MSZP-padrék félszeg gyerekek csupán az említett urakhoz képest. Ami a politikát illeti, egyetlen szerzőt ismerek, aki mindmáig időtállóan látta és fogalmazta meg az alapvető törvényszerűségeket. Ezt a szerzőt Macchiavellinek hívták. Ha politikáról van szó, választásról van szó, márpedig nagyon gyakran adódik olyan helyzet, amikor a legkisebb rossz kiválasztása lehet a legtöbb, amit elérhetünk. Én Gyurcsány Ferenc vagy akár Orbán Viktor macchiavellista cinizmusát kisebb rossznak látom, mint Vona Gábor vagy Hegedűs Lóránt eszelős tekintetét. Ha látnék jobb alternatívát, akkor azt támogatnám, de pillanatnyilag nem látok, sőt a tendenciákat figyelve egyelőre különösebb optimizmusra sem látok okot.

Nem ismerem pontosan a blogján dívó etikettet, és igazán nem szeretnék faragatlanul viselkedni, de az Ön nekem címzett hozzászólása utáni, szintén nekem címzett kommentre nem reagálok. Sem időm, sem kedvem intellektuálisan súlytalan fajankóknak alapfokú történelmi leckéket adni. Minthogy itt Ön a házigazda, az Ön megértését és elnézését kérem, ha ezzel esetleg illemszabályt sértenék.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2009.01.08. 04:27:05


t. donehogawa

tessék nyugodtan sírni egy sort a """"zsidó""""törvényekről, ilyenkor az szokott jönni, amelyekben pedig még maga a szó sem szerepel


érdekes történelmi tény, hogy a kora társadalmához képest felvilágosult ("Boszorkányok márpedig nincsenek!") Könyves Kálmán királyunk is már a 11. században kénytelen volt főként galíciai zsidó borkereskedők módszerei kapcsán törvényt alkotni a szőlő- és bortermelők védelmében

Gery Greyhound // · http://www.bestofgyurcsany.hu 2009.01.08. 08:06:34

No ez a "Gáz van: nincs gáz" cím a legnagyobb közhely lett már az utóbbi napokban (a Görényluk a harmadik az RSS-olvasómban levő oldalak közül ahol szóról-szóra látom úgy, hogy a Bombagyárat nem számoltam bele, mert az gondolom ugyanez a poszt), az ilyen című írások legjobbika ez. Legalábbis a fele, az első felével teljesen egyetértek. Egyik nagyhatalom seggét sem érdemes nyalni, mert a nagyhatalom természeténél fogva olyan, hogy leszarja a kicsit ha épp neki nagyobb baja van.

Ami a csúcs ebben az egész ügyben, az továbbra is a Gyurcsány-blog, ajánlom a tegnapi bejegyzést:

"Évekkel ezelőtt sokat vitatkoztunk arról, hogy kell-e nekünk ennyi tartaléktároló. A jelenlegi ellenzék nem támogatta a kormányt, hogy tározókat építsünk, és annak költségeit megjelenítsük az árakban is. Ma már világos, hogy miért kellett tározókat építeni. Fogyasztásunkhoz viszonyítva több tartalékunk van, mint például Németországnak, és ez is segít abban, hogy eddig sikerült elkerülni azt, hogy a lakosság bármit is megérezzen a gázszállítás leállításából. Helyesen, felelősen viselkedett a kormány, jól védte a nemzeti érdeket. De ebben az esetben is kiderült, hogy aki csak rövidtávra gondol, az nem egyszer árt hazájának. Ami ma népszerű, az holnap önveszélyes lehet. Ma újabb korlátozásokról kellett dönteni, de mindent megteszünk annak érdekében, hogy a családok, a hétköznapi élet ebből lehetőleg minél kevesebbet érezzen meg.

Na, gyerünk, Barátaim, tegyük a dolgunkat!"

UN-DO-RÍ-TÓ hogy ebből is politikai előnyt próbál kovácsolni a mi ferencünk, most ő a jóságos, a nemzeti érdekeket védő (az nem náci?) előrelátó bölcs miniszterelnök, látjátok feleim, ha a Fidesz lenne kormányon, akkor most meg lennétek fagyva. Kifordul a belem ettől. Amikor hat év elkúrt kormányzása plusz világgazdasági válság által közösen legyengített gazdaságú országot ér el ez a gázhelyzet, akkor kurvára nem az az a nagy dolog, ha pár nappal tovább elég a tartalékunk és ennyivel később fagyunk meg, hanem hogy egy romjaiban heverő gazdaságba belerúg mégegyet ez a dolog. Normál esetben nem lenne annyira fájdalmas, ha egy hétre vagy kettőre leállnak a gyárak. És innen következik az, hogy kurvára leszarja a gáztározót, akinek a hat év, a válság, vagy épp a gázvita vette el a munkahelyét, és jövőre nem fogja tudni kifizetni a gázszámlát.

Viszont Szerbiára nem általánosítanék a magyarverés miatt, és azt elég erős kijelenteni, hogy második világháborús bűneik miatt ne kapjanak gázt. A Blahán is volt már magyarverés és késelés, sőt, az Astoriánál gumilövedék meg vipera is, ennyi erővel a VI-VII kerületek se kapjanak gázt? Szerbiában most nem csak az a néhány tucat magyarverő és nem is a politikai elit fagyoskodik, hanem többmillió átlagember (köztük nem kevés honfitárs) akik sem a világháborúról sem a magyarverésekről nem tehetnek. Ha technikailag lehetséges és bírja az infrastruktúra, igenis kötelességünk segíteni rajtuk (az más kérdés, hogyha tényleg az van hogy szűkebb a cső mint amennyi mennyiséget ki kellene ereszteni a tározóból, és ezért is van az ipari gázkorlátozás, akkor sajnos nem tudunk adni) de elvből megtagadni a dolgot anélkül hogy megvizsgálnánk a lehetőségeinket, ostobaság. Ez a kis segítség lehet, hogy "behozza az árát", mert nem fogja elfelejteni a szerb nép ha 15 helyett 21 fok van a hálószobában és ez a Magyaroknak köszönhető.

Donehogawa 2009.01.08. 15:47:42

Machiavelli neve természetesen egy c-vel írandó. A figyelmetlenségért elnézést kérek; egy 30 órás munkanap végén alighanem tartózkodnom kellene a kommenteléstől.

A bunkó rendőrt ütni kell! · http://tinyurl.com/bunko-rendort-utni-kell 2009.01.08. 15:58:10


t. donehogawa

a hozzászólásaid alapján nagyon diszkréten - és éppen ezért ordító módon (vö.: "üvölt a csönd fülemben") nyalod tisztára a szoclibet

a választékosságod valójában képmutató kenetteljesség és behízelgő simulékonyság

Gildor Inglorion · http://gildorblog.blogspot.com 2009.01.08. 16:34:50

Szerintem adjunk gázt Szerbiának. Márcsak Ana Ivanovic kedvéért is ;)

Én már lejjebb csavartam a fűtést - bár más okból is.

Szóval szerintem egy történelmi lehetőség ez, épp eleget szívtak, az átlagember is értékelni fogja...

Nem fogom magyarázni, hogy miért, mert aki nem akarja, úgy sem érti meg, ha jól kifejtem.

arvisura · turoczi.blog.hu 2009.01.08. 22:15:08

Én bízom benne, hogy még ezen a héten szót értenek az ukránok -oroszok és beindul a gáz. A tudósok pedig egy-egy ilyen riasztó helyzetben felébredhetnének és a szénhidrogéneket félretéve előrángatnák az alternatív lehetőségeket, a múlt századi, vagy korábbi ötleteket (pl:Tesla), az alternatív megoldásokat, geotermikus energiahasznosítást, stb.
Engedtessék meg egy megjegyzés:
Néhány ábécét ismerő, akinek számítógépre futja, azzal szórakoztatja önmagát, hogy ráront általa nem ismeret emberekre és ökörködéssel foglalja a helyet. Szíve joga -elvégre demokrácia van MG blogján- de témától függetlenül nagyon kilóg a sorból.

Rike 2009.01.09. 20:52:23

Görény! Az első világháború nem egy Gavrilo Princip miatt robbant ki. Ezt Te is pontosan tudod! Akkor miért rontod a majdnem elfogadható okfejtésedet ilyen ostobasággal? Ennél lényegesen igényesebb szoktál lenni! Amúgy a délvidékieknek a magyar segítség egyszerűen kell! Ha emlékszel annak a fiatalon elhunyt zsidó fiatalembernek a tanításaira, akkor ez a minimum. Neked pedig különösen, mert Téged az Ég , vagy Te magad tanítónak (mester, rabbi)
rendelt, hát akkor viselkedj!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.09. 23:36:25

A diplomáciában a kereszténység: értelmetlen. Ha egy alkalmat mondasz nekem, Rike, amikor az efféle önzetlenség kifizetődött, vagy azt viszonozták a szomszédaink, meggondolnám. De nem volt ilyen. Az nincs a Bibliában, hogy dobj kenyérrel, ha követ akarsz visszakapni...

Megjegyzem: látjátok? Mondtam én! Lefeküdt Gyurcsány, úgyhogy magyar gázzal fűtik majd Újvidéken azt a kocsmát, ahonnan a részeg szerb suhancok elindulnak majd, hogy a mínuszban vacogást egy kis magyargyepálással tegyék kellemesebbé... Továbbá, ha az oroszok nem nyitják ki a csapot, és olajtüzelésre kell átállítani az erőműveket, mit gondoltok, a szerbektől mennyi olajat kapunk majd, ha kérünk? Lófaszt se!

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.10. 00:16:54

Tisztelt Donehogawa,

Ne higgyen engem műveletlenebbnek, mint amilyen vagyok:-) Meglehetős részletességgel ismerem a római kort (meg az ókori görögöket is), mert a történelem szélekörű érdeklődésemen belül nagy jelentőségű. Minden további nélkül meg tudom különböztetni Marcus Porcius Cato Censoriust Marcus Porcius Cato Uticensistől. Továbbá, ha kell, esszét írok Önnek Athén sorsáról a Miltiadész-Themisztoklész-Periklész-Alkibiadész személyiség- és jellemváltozások tükrében.

Arról van szó, hogy én mondhatni violensen plebejus vagyok. Minden szempontból. Egyszerűen öltözködöm, egyszerűen beszélek, és olykor káromkodok is nagyokat. Ugyanis régóta tudom, hogy a fentebbstíl nem kifizetődő: azt nem olvassák el.

Egyszóval: ne nézzen naiv szépléleknek, nem vagyok az. Tudom, a történelemben mekkora gazemberek fordultak elő hatalom mentén vagy a kellős közepében. Csakhogy: én ezt egyszerűen nem fogadom el követendő vagy akár tolerálandó verziónak. Szerintem ha valaki egy köztörvényes gazember, akkor semmi keresnivalója egy miniszteri székben: akkor a rácsok mögött a helye. Az én ultrakonzervatív rendpártiságom egyszerűen de facto sem tűr el egy Verest vagy egy Gyurcsányt a kormányban.

Ami az itteni illemszabályokat illeti: nincsenek. Helyesebben: én kinyilvánítottam, hogy mivel a véleményszabadságot a demokrácia abszolút legfontosabb kontrolljának tartom, azt nem vagyok hajlandó csorbítani ott, ahol nekem volna erre "hatalmam". Vagyis nem moderálok ki senkit és semmit. Válaszolni természetesen semmire nem kötelező - különösen nem ocsmányságokra. Én a magam részéről "ignore-listát" tettem közzé, néhány kommentelő sorozatos bunkósága miatt (lásd korábban): aki erre felkerül, az beszélhet, de levegőnek tekintem, és a többieket is erre kérem. Faszmagyar szerepel a listán.

Mindazonáltal - éppen azért, mert a jog abszolút volta a joggal való visszaélés ellen nem véd - fel fogom vetni, ha az olvasók is úgy akarják, hogy a csakis goromba vagy ostoba-provokatív hozzászólókat (esetleg közösségi akarattal) mégis kipenderítsem. Faszmagyar működése az előző poszton mindenkinek kiverte a biztosítékját, és több olvasó kifejezetten kérte, hogy vessek ennek véget. Én egyedül nem döntök így (lásd fentebb, miért), de nem zárkózom el attól, hogy közvéleménykutassam az olvasókat, és ha a markáns többség ezt szeretné, engedek a kérésnek. Persze, ha a "cenzúrát" emiatt be kéne vezetni, az akkor is a lehető legszűkebb körű lenne. Érdekelne a véleménye erről.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.10. 00:20:53

@Gery Greyhound //: Nézd, etikailag még el is fogadom az álláspontodat, csak a gyakorlati politikában nem láttam eddig semmiféle hazsnát a kisantant felé irányzott számtalan nemes gesztusnak avagy az általuk küldött genyóskodás lenyelésének. Ha az efféle önzetlenség valamilyen viszonzást eredményezne, támogatnám. Ám még nem találkoztam az ellentételezéssel, tehát mint haszontalant, elvetem a békülékeny úri gesztusokat. Sajnos, a politikára máig is igaz a sztálini kérdés; amikor valaki a katolikus egyházzal kapcsolatban intette óvatosságra, egyszerűen így válaszolt: "Hány hadosztálya is van a pápának?"

Donehogawa 2009.01.10. 04:59:44

Tisztelt Molnárgörény,

olyannyira nem nézem Önt műveletlennek, hogy nagyrészt éppen a műveltsége iránti tiszteletem késztet néha kommentelésre ezen a blogon. Utólag visszaolvasva belátom, valóban értelmezhette a Rómára vonatkozó utalásomat kioktatásnak, ami eszemben sem volt. A félreérthető fogalmazásért ezennel megkövetem, egyszersmind pontosítom a mondandómat: a római és más példák fényében én - Öntől eltérően - tolerálandónak vélem a hatalom mentén, vagy akár kellős közepében leledző gazembereket, ha a potenciális alternatívák még taszítóbbak és/vagy veszélyesebbek. Különös tekintettel arra, hogy a tragikus hősök és a gazemberek között némelykor zavarba ejtően elasztikus a határvonal. (Vonhatnék akár párhuzamot Alkibiadész és Gyurcsány karaktere között, de nem teszem, mert a téma több levegőt igényel annál, mint amennyi most a tüdőmben van; talán majd kidolgozom egyszer, ha lesz rá időm.)

Ami viszont a római köztársaság korából a császárkorba való átmenetet illeti, nem véletlenül jutott eszembe. Úgy vélem, ez a korszak jól példázza, miért éreztem mindvégig (és érzem most is) problematikusnak az Ön (és Terembura) érvelését az alkotmány és a jogfolytonosság témáját illetően. De véletlenül sem akarom felmelegíteni a vitánkat, tekintse úgy, hogy szokásom szerint magamban tűnődöm, és közben félhangosan mormogok néha.

A káromkodást és a fentebbstílt egyáltalán nem tartom összeegyeztethetetlennek, sőt. Én is káromkodom olykor, de úgy gondolom, hogy a virtuális térben eluralkodó alpári hangnem (is) rengeteget árt ennek az országnak, ezért az interneten már csak pedagógiai célzattal is igyekszem mindig csiszoltan fogalmazni. Ha úgy tetszik, egyebek között ebben nyilvánul meg az én hazaszeretetem, bár nem szívesen használom ezt a sokszor és sokféleképpen lejáratott szót.

Ami a cenzúrát illet, én nem kérem, hogy bárkivel szemben alkalmazza. A jog abszolút volta valóban nem véd a joggal való visszaélés ellen, de némelyek - például az Ön által említett Faszmagyar - esetében nem is annyira a jog, hanem a pszichiátria eszközeit látnám indokoltnak alkalmazni. Ha járatos lennék a pszichiátriában, talán szóba állnék az illetővel, de nemigen vagyok járatos.

vaffanculo 2009.01.10. 10:25:33

Göri, részemről nemmel szavazok a modit illetően:) Hadd mongya el mindenki mit gondol, olyan stílusban, ahogy akarja, legfeljebb lesz.rom. Azon meg a böszme stílusban kommentelők gondolkoggyanak el, hogy ha így nyilvánulnak meg, esetleg a stílus elfedi a mondanivalót...Ez legtöbbször FM kommentjeinél igaz:) (az FM nem a frequency modulation, hanem...tuggyátok mi:)
Az ignore list teljesen rendben van, jó ötletnek tartom.
Különösen teccik nekem a blogodon Donehogawa-val az eszmecserétek, tanulságos...

Mdorka 2009.01.14. 09:16:45

Tényleg.. Végülis már jön a gáz? Nem tudok semmit, tegnap óta, akkor az volt az utolsó, hogy megnyitották a csapot, de nem érkezett mégsem semmi. Műszaki hiba, vagy átbaszás?

terembura · http://lassan-a-testtel.blog.hu/ 2009.01.14. 11:29:42

@Mdorka:

Nagyon jól el tudom képzelni, hogy az egész csak az EU szivatására megy ki (minket is beleértve, sajnos). Aztán majd felemelik a gáz árát duplájára, hogy behozzák a veszteséget. Európa meg fizet, mint a katonatiszt.

Gázválság percről percre
index.hu/gazdasag/magyar/gavzpp090107/?p=0

2008.01.13 14:18
Ukrajna szerint az oroszok lehetetlent kérnek

Egy magas rangú ukrán politikus szerint Oroszország szándékosan olyan útvonalon szeretne gázt küldeni Európa felé, ami szinte lehetetlen. Ezzel Ukrajna szerint az oroszok le akarják járatni Ukrajnát. Bohdan Sokolovsky energiaügyi főtanácsadó szerint a GAzprom olyan útvonalon küldene gázt, melynél Ukrajnának le kellene kapcsolnia a lakossági fogyasztókat, hogy teljesíteni tudja a szállítást. (AP)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.15. 00:25:00

T. Donehogawa!

Igaza van, Faszmagyart úgy ahogy van simán eladnám akármelyik pszichiátrián (én azért foglalkozásomnál fogva azért értek hozzá annyit, amennyit egy általános orvosnak kell - illetve kicsit többet, mert sürgősségben nem ritkán találkozom bolonddal). Ő minden kritériumnak eleget tesz.

Elmorfondíroztam magamban a "cenzúra" lehetőségén, és úgy gondolom: nincs rá szükség. Már csak azért sem, mert ugyan már ki a nyavalya ez a Faszmagyar ahhoz, hogy az én demokráciával kapcsolatos meggyőződésemet miatta megváltoztassam? Nyilván nem ér annyit - aki azt mondta, hogy ez megint Kündü lehet más néven - elképzelhető. Az az ember nem normális.

Ami a római átmenetet illeti: a jelek szerint a "hiteles" történelmi forrásokon kívül alighanem Ön is olvasta Colleen McCullough ezzel kapcsolatos regényfolyamát, amely bár "csak" regény, de rendkívül jól összhangban van az úgy-ahogy (hiszen a római történetírók se voltak mentesek a maiak szubjektivitásától) "hiteles" forrásokkal. Ennek a kornak a rajza szinte tökéletes benne. Na igen, a részeges, olykor gyilkos és buzi Sulla mint diktátor épp azt a régi patrícius-erkölcsöt próbálta visszaadni Rómának, ami személy szerint őrá a származásán kívül semmiben nem volt jellemző... Az ifjabb Cato öncélú etikussága pedig addig ment a túlzásba, hogy egy hatalmas faszkalapnak állítja be az írónő - életét ismerve alighanem az is volt.

Egyszóval hozzászólásokat (egyedileg) nem fogok cenzúrázni. Ha azonban újra pszichiátriai eset kerül elő, és szétoffol-szétgyalázkodik egy vitát, hát a személyt esetleg kihajítom. Ez ugyanis nem antidemokratikus: aki bemegy egy szobába, ott az asztalra köp, okádik egy jót, mindenkit a kurva anyjába küld, végül a sarokba szarik, azt nyilván a szobában tartózkodók kihajítják úgy, hogy a lába se éri a földet.

ON: ami a gázt illeti, szkeptikus vagyok - az oroszok szemlátomást meg akarják szívatni Ukrajnát. Nem elég nekik, hogy Ukrajna átengedné már a gázt, azt is akarják, hogy Ukrajna saját gázellátását a transzport megbénítsa. Vagyis továbbra is együnk babot, fingjunk sokat, és vezessük bele a konvektorba...

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.15. 01:08:59

@Molnargoreny:

abban hibázol, hogy a kenetteljeségbe rejtett aljasságot és a simabeszédű képmutatás elfogadhatóbbnak tartod a nagypofájú köpködésnél
(ez utóbbi legalább nyilvánvaló is)

annyit ér a te korrektséged, mint a farizeusok törvénytisztelete

„Jaj néktek képmutató írástudók és farizeusok, mert hasonlatosak vagytok a meszelt sírokhoz, a melyek kívülről szépeknek tetszenek, belől pedig holtaknak csontjaival és minden undoksággal rakvák. Épen így ti is, kívülről igazaknak látszotok ugyan az emberek előtt, de belől rakva vagytok képmutatással és törvénytelenséggel.”


ma már (még?) nem hánynak kardélre és dobnak fáklyát a házadra, az elnyomásnak és kirekesztésnek mások lettek a módszerei: "finomodik a kín"

összekevered a korrektséget, az ostobasággal és a naivitással

Gabor79 · http://www.kibulizottorszag.net/ 2009.01.15. 01:41:40

@Gery Greyhound //:

Magyar feliratokat festettek le a Vajdaságban

A tiszaszentmiklósi után az óbecsei helységnévtáblát is összefirkálták ismeretlenek. Az esetekre a szenttamási székhelyű Emberi Jogi Központ hívta fel a figyelmet.

index.hu/politika/kulfold/vajd090114/

Mindezt azután, hogy megkapták a gázt. Kellett nekik?

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.15. 01:52:11

Na erről beszélek én, kérem szépen. Lehet kereszténynek lenni a diplomáciában, csak minek???

Donehogawa 2009.01.15. 01:52:17

T. Molnárgörény,

Colleen McCullough regényfolyamának tanulságait a mai magyar viszonyokra vetítve bizonyára megérti, miért gondolkodom úgy, ahogy. Ha jobb alternatívát nem látok, szívesebben kormányoztatom magam gátlástalan machiavellistákkal, mint eszelősökkel.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.15. 01:57:30

Perecz úr: legyen valaki simabeszédű aljas, ha kulturáltan fejezi ki magát, már azzal is beljebb van annál, mint aki hörög-böfög-okádik.

Donehogawa, Ön ott téved, hogy a római átmenet egy rendszerváltás volt (jogi szempontból is, hiszen már Marius hogy valagba rúgta az addig abszolút betartott lex Villia annalist...), még ha nem is tudták előre. Na de most akkor hogyan? Mégis legyen új alkotmány, ahogy én szeretném? Elvégre az lehetővé tenné, hogy mind a simlisek, mind a bolondok kirakhatóak legyenek a hajóból... Vagyis ha valakinek a mai rendszer stabilként jó, az ne egy rendszerváltás kritériumai közé helyezze.

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.01.15. 02:10:44

@Molnargoreny:

pff
mi köze ide a diplomáciának? ez neked szólt.


"legyen valaki simabeszédű aljas, ha kulturáltan fejezi ki magát, már azzal is beljebb van"

gartulálok, az ilyenfajtán gondolkodó választotta meg gyurcsányt is

Donehogawa 2009.01.15. 02:23:02

Félreért, T. Molnárgörény, nem vártam és nem várom, hogy egyetértsen velem, csak arra törekszem, hogy értsen.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.15. 02:30:02

Már hogyne érteném, legfeljebb nem értek egyet.

Perecz úr: a diplomácia a gázról szól. Azt mondottam, hogy a keresztény szellem ott és abban sose vált be eddig, főleg nem szomszédainkkal szemben. Szép, hogy az egyetlen ontopic hozzászólásra kérdezel rá, hogy miről is van szó:-)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.16. 18:30:01

Urak-hölgyek, olvassátok el Ötvöspéter eggyel fentebb linkelt írását, érdemes! Nem akármilyen szatíra!

irrelevant 2009.01.16. 23:40:01

Köszi a dicséretet! :)))

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.01.17. 01:14:30

Péter, az a bejegyzés hatalmas, irigylem tőled! Már rég nem írtam ironikusat, itt lenne az ideje...

Mdorka 2009.01.17. 01:30:51

Tényleg jó:)
MG, te se tudsz aludni?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.24. 20:39:28

Csak megjegyzem, TGM már első választások alkalmával plakátarca volt a szadinak, ellenben nem túl sokáig volt a párt vezetésében. Átvenni bármiféle vezetést már csak ezért sem volt esélye.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.02.24. 20:51:05

@mavo:

ez hogy a faszomba került ide?

Mdorka 2009.02.24. 22:41:33

:DD
nem én voltam.
De az előbb valóban a másik posztnál volt:D

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.02.25. 10:14:49

TGM ügyvivő volt csupán, továbbá egy ideig OT-elnök (vicces, de még én is voltam akkoriban pár hónapig OT-tag, amíg a helyi szervezetben a konzervatívak tudták átvenni a hatalmat - persze a központ sokáig nem tűrte ezt). Nem is a formális, hanem a közvélemény-befolyásoló hatalmáról beszélek, ugyanis akkoriban úgy dőlt belőle a kultúrkampfos publicisztika, ahogy az elnök Petőből félig se. Márpedig a szadesz az első ciklus után gyakorlatilag végig már csak egy médiahekk...
süti beállítások módosítása