Görénylyuk - ha büdös, ne panaszkodj!

Mindenféléről, ami éppen eszembe jut. Politika, közélet, irodalom, természettudomány, jog - ki mit szeret ebből. Konzervatív nacionalista blogsite: vagyis a 168 Óra levitézlett szadeszpárti, valamint a kádárista Orbánt imádó Hírtévé mércéje szerint szélsőjobbos és fasiszta. Mindazonáltal hiszek abban, hogy vannak még az országban gondolkodni képes, tisztességes és magyar emberek, akikre hiába öntik az ócska tévék a nyállal hígított fost, mégis használják az agyukat, vagy legalább megpróbálják. Nekik írom ezt a blogot.

Friss topikok

  • Molnárgörény: @hullajelölt88: Nekem rengeteg "fakultatív" macskám volt a tényleges sajátok mellett (így hívom az... (2018.05.10. 02:05) Macskákról
  • Molnárgörény: @Petitprince: Pedig az is teljesen igaz. A vidéki embert sokkal könnyebb hülyére venni. Minél kise... (2018.04.24. 00:00) Talpra magyar, lopjad haza!
  • flash.gordon: Szia Molnár nem úgy van, hogy 14 alatt megrontás a szex 12 alatt meg erőszak ha akarja ha nem? (2016.11.22. 21:16) LMBTQ + P?Be?Z?N?SM???
  • Péter Ferenci: Egy nem túl ismert videó: www.youtube.com/watch?v=1Z-kvyFDvpE "Itt mindenkit tisztelettel fogadn... (2016.11.03. 22:27) Carlos-szindróma?
  • biboldó: @-JzK-: Világos. Gyártunk magunknak egy ellenségképet (jelen esetben ballibsizmus) oszt jókat harc... (2016.02.20. 21:26) A szélsőjobboldal skizofréniája

Címkék

(numerus (1) 1956 (1) abortusz (1) abszurdisztán (4) adórendszer (1) agyelszívás (1) agyi ct (1) aljas (1) alkotmány (7) alkotmánybíróság (1) alkotmányosság (1) állami vagyon (1) államok (1) állampolgár (1) al kaida (1) amarok (1) antiszemitizmus (2) arvisura (1) ateizmus (1) athenia (1) autonómia (1) autópálya (1) ávh (1) ávó (7) bajnai (4) baleset (1) barany (1) belgyógyászat (1) benes (1) beteg (1) betli (1) bicikli (1) biológia (1) bíróság (3) bkv (2) blaha (1) blog (6) blogadmin (1) blogajánlás (1) blogcsúcs (2) blogger (1) blos (1) bolsevik (2) bolsevikok (1) bombagyár (6) börtön (1) bosch (1) boulahrouz (1) bridzs (2) bulvár (1) bűnözés (3) bűnöző (1) bűnpártolás (1) büntetés (1) büntetjog (1) büntetőjog (1) butaság (1) buzi (5) carlos (1) celeb (1) cenzúra (3) cigány (21) cigánybűnözés (16) cigányréce (1) címlap (1) civil virtus (1) clausus) (1) család (1) csatahajó (2) csiga (1) csóka (1) csónak (2) csótány (1) darwinizmus (1) deák (1) demokrácia (6) demszky (2) deutsch (1) deviancia (1) dialízis (1) diktatúra (4) dodlenyák (1) doktor (1) draskovics (1) drog (1) droid (3) duna (2) duplacsavar (1) egészségbiztosítás (1) egészségügy (6) éghajlat (3) egyesült (1) egyetem (1) éhségsztrájk (1) eladósodás (1) elfekvő (1) ellenállás (1) ellentengernagy (1) ellenzék (1) elnyomás (1) élősködés (1) ember (1) emberijog (1) emberi jogok (1) emlékmű (1) énblog (3) építkezés (1) eresőkifejezések (1) erőszak (3) éticsiga (1) etika (1) európai (1) európa bajnokság (2) eutanázia (1) eu választás (1) evolúció (2) fa (1) fagyhalál (1) fasiszta (3) fasizmus (1) faszság (1) fecske (1) fecskék (1) feketeistván (1) fekete istván (2) fekete pákó (1) felelősség (1) felfüggesztés (1) félhülye őrnagy (1) feljelentés (2) felmelegedés (2) fico (1) fidesz (8) filozófia (1) flashmob (1) foci (7) fodor (3) fogoly (1) fogyasztóbutítás (1) folyó (1) fony (1) forradalom (4) főváros (1) freeblog (2) fuchs (1) függetlenség (1) füst (1) futball (2) fűtés (1) gáboráron (1) gáz (2) gáza (2) géb (1) genetika (1) genfi egyezmény (1) gergényi (7) gessler (1) globalizáció (1) goldenblog (1) göncz (1) gönczkinga (1) göncz kinga (1) gondolatébresztés (16) gondolatrendőrség (1) görénylyuk (44) gulág (1) gumibot (1) günter grass (1) gustloff (2) gusztos (1) gyász (1) gyásznap (1) gyerekgyilkosság (1) gyilkos (1) gyilkosság (3) gyöngytyúk (1) gyújtogatás (1) gyűlölet (1) gyűlölettörvény (2) gyurcsány (41) gyurcsány viccek (1) háború (1) háborús bűnös (1) hadiflotta (1) hadifogoly (1) haditörvények (1) hajléktalan (1) halak (1) halál (2) halálbüntetés (2) hálapénz (2) halott (2) hamis vád (1) hanuka (2) harry potter (1) hazaáruló (1) házasság (1) hazug (1) hazugság (1) hebron (1) hedvig (1) hiddink (1) hirdetés (2) hírszerző (1) hit (1) hoki (2) holland foci (1) holocaust (3) homokos (1) homoszexuális (1) honfoglaló (2) horgászat (2) horn (1) horváth molnár (1) hülye (1) idióta (1) idő (1) időjárás (3) igazság (1) igazságszolgáltatás (2) ignore lista (1) imf (1) ingatlanadó (1) internet (1) ip cím (1) irodalom (1) isten (3) istván (1) ízlés (1) izrael (2) jános (1) játék (2) jégverés (1) jobbik (4) jobbklikk (1) jobboldal (2) jog (16) jogállam (4) jogászképzés (1) jogsértés (1) jogtalanság (1) judapest (4) justizmord (1) jütland (1) kabai (3) kalóz (1) kambodzsa (1) kampány (1) kanalasréce (1) karácsony (1) kárókatona (2) káromkodás (1) kdnp (1) kecsege (3) keresztény (1) kertész (1) kertészpéter (2) kisebbség (7) kisebbségi kultúra (1) kiskunlacháza (1) koalíció (1) kócsag (2) koeman (1) kóka (5) költségvetés (1) komment (1) kommentválaszok (1) konzervativizmus (2) konzervatórium (4) kórház (3) kórházi napidíj (2) kormány (2) kormányőr (1) kormányválság (1) környezetvédelem (2) korrupció (1) koszovó (1) közgyűlés (1) közlemény (2) közpénz (1) közrend (1) külpoliitka (1) külpolitika (6) kultúra (2) külügy (2) kuncze (1) kunos (1) kurucinfó (1) kurvaország (1) kutatás (1) lakáshitel (1) lamperth (1) lélek (1) leszbikus (1) lételmélet (1) lettország (1) liberális (1) lift (1) lincselés (1) list of ignore (1) lomnici (1) lopás (3) lumpen (1) lusitania (1) macska (2) madárvédelem (1) mádl (1) maglód (1) magyar (3) magyaroknyilai (1) magyarverés (1) majom (1) makó (1) március 15 (1) marihuána (1) marinyeszko (2) marslakó (1) marx (1) materialista (1) materializmus (1) mathijsen (1) máv (1) mavo (2) mazsihisz (1) mdf (1) medgyessy (1) média (3) megrontás (1) menekült (1) mengelica (2) menny (1) mentő (1) mentők (1) mese (1) meteorológia (1) metró (1) migránsok (3) mikeoldfield (1) mikola (1) mindenszentek (1) moderáció (1) moderálás (2) mszp (1) mta (1) munka (1) munkakerülés (1) munkaszolgálat (1) nácizmus (1) narkós (1) nemzet (1) nemzetiség (1) népdal (1) népfelség (1) népszámlálás (1) népszavazás (9) (1) noe (1) nyérc (1) nyolcágú csillag (1) nyugdíj (1) október23 (1) olaszliszka (1) olimpia (2) ombudsman (1) önkény (1) önkormányzat (5) ooijer (1) orbán (7) őrizetbe vétel (1) orosz (1) oroszok (1) országgyűlés feloszlatása (1) ortodox zsidó (1) orvos (1) orvosiügyelet (1) orvosi fizetés (1) ősleves (1) összeesküvés elmélet (1) összefogás (2) összetartás (1) ostobaság (1) osztályharc (1) ovb (1) ózonlyuk (1) pannon (1) párbeszéd (1) parlament (1) pártállam (1) párthatalom (1) pártok (1) pártos igazságszolgáltatás (1) passzívellenállás (1) passzívrezisztencia (1) passzív rezisztencia (1) patkány (1) pedofil (1) pegasus (1) pénzmosás (2) per (1) péter (2) pető (1) petrétei (1) pilitika (1) pinkfloyd (1) pintér (1) pipa (1) pogrom (2) pokol (1) politika (111) polkorrekt (1) polkorrektség (8) pornó (1) posta (1) pran (1) prien (2) privatizáció (1) puccs (1) rába (1) rabbi (1) rabsic (1) rabszolgatartás (1) rádió (1) ráklépésben (1) rasszizmus (4) reakció (3) reform (1) reformzsidó (1) reklám (2) rektoszkóp (1) remény (1) rendőr (1) rendőrdroid (1) rendőrség (9) rendőrterror (2) rendőrvicc (1) rendszerváltás (1) repülőgép anyahajó (1) részeg (1) röhej (1) római (1) románia (1) sajtóper (1) sajtószabadság (1) sakk (1) sárgarigó (1) sarlósfecske (1) segély (1) seggfej (1) seggnyalás (1) selejt (1) shadai (2) shimoda (1) sicko (1) slota (2) sólyom (6) sovinizmus (1) sport (2) statisztika (1) steuben (1) szabadfi (1) szabálysértés (1) szadsz (1) szajkó (1) szakértő (1) szarka (1) szász antónia (1) szdsz (9) szegregáció (1) székelyföld (1) szélsőséges (1) szemét (1) szemkilövés (1) szén (1) szent (1) szerencsétlenkedés (1) szeretet (1) szervezet (1) szerzői (1) szigeti (1) szilveszter (1) szlovákia (4) szólásszabadság (2) szolidaritás (1) szőlő (1) szovjet (1) sztrájk (2) szúnyog (1) szürkegém (1) tabajdi (1) tallián (1) talmud (1) tandíj (2) tarokk (1) társadalombiztosítás (1) tavasz (1) tél (1) tell (1) temetés (1) temető (1) tengeralattjáró (3) terembura (1) teremtés (1) természet (1) természetvédelem (1) terror (3) terrorista (1) terrorizmus (2) tiltakozás (1) tisza (1) tisztesség (1) titanic (1) titkosrendőr (1) titkosrendőrség (1) titkosszolgálat (2) töltőtoll (1) tolvajbanda (1) tomcat (18) torpedó (1) történelem (2) törvény (1) tóta (1) trackback (1) trianon (1) trichinella (1) trychydts (1) tudat (1) tudomány (2) tüntetés (1) tüzép (1) tűzoltó (1) ügyészség (6) újév (1) új választások (1) új zéland (1) unió (1) urbangeri (1) usa (2) üzlet (1) vadász (1) vagyontörvény (1) vajdaság (1) választás (3) valóság (1) van bronckhorst (1) van der sar (1) varjú (1) vaskereszt (1) vegetariánus (1) vélemény (1) véleményszabadság (1) veres (3) vers (1) veseátültetés (1) világbank (1) világháború (2) vipera (1) vízirendőr (1) vizitdíj (4) vízityúk (1) vízum (1) w (1) wto (1) zámoly (1) zene (1) zsanett (1) zsarolás (1) zsidó (23) zuschlag (4) Címkefelhő

Linkblog

Mesterházy legfontosabb törvénye

2010.03.11. 14:21 Molnárgörény

A szocialisták - hm - miniszterelnökjelöltje (azért a hm, mert a hivatalos jelöltség nem fejezi ki azt, hogy valójában az áhított pozíció elfoglalására nagyjából annyi az esélye, mint hógolyónak a pokolban) még kihasználta a parlamenti többség kétélű fegyverét, és diadalmasan elfogadtatta a holocaust-tagadást tiltó törvényt. A köztársasági elnök meg fogta magát, és aláírta, nem sokat törődve sem annak diszkriminatív, sem szólásszabadságot durván sértő voltával.

Az Index fentebb linkelt elemzése még ettől az alapvetően baloldali beállítottságú hírportáltól is igen korrektnek mondható. Voltaképpen egyetértek, néhány kiegészítéssel. Ezeket a Reakció (ma már Mandíner) blogon tettem meg - és érdemesnek tartom ide átemelni.

"A kegnagyobb baj ezzel talán nem is a véleményszabadság csorbítása - bár az önmagában is súlyos és szégyenletes - hanem az, hogy egy máig is maximálisan politikailag tematizált "történelmi" ügyben a büntetőjog eszközével akar igazságot tenni. Márpedig állítom, hogy az ügyben a kutatási eredmények enyhén szólva kétségbe vonhatóak. Nem a holocaust tényét, hanem például az áldozatok számát illetően: ugyanis egyszerűen technikailag nem lehetett megsemmisíteni annyi holttestet (elég hiteles, ráadásul nem németbarát oldali adat van arra, hogy a krematóriumok mennyi áldozat megsemmisítésére voltak képesek, és a hatmillió egyszerűen nem jön ki, csak mintegy a fele). Namármost, a mai számítógépes időkben mód lenne olyan kutatásokra, amelyeket akkoriban egyszerűen nem lehetett elvégezni: például a háború előtti-utáni népszámlálások adatait gépre vinni, stb. A II. vh. vége rendkívül zavaros helyzet volt Európában, nagyon sok kiszabadult tábori fogoly elmenekült azonnal, nem tért haza - ezeket sokszor veszteségként számítják, holott csak az izraeli bevándorlás mintegy 900 ezer fő volt csak azon frissiben (nem számítva a "kétlépcsősöket", akik előbb pl. Amerikába mentek, utána tértek új hazájukba).

Aki pedig azt mondja, hogy az áldozatszám minden szempontból hiteles már most, annak én azt mondom, hogy igen, legalább annyira, mint a katyni ügy kezelése volt például 1988-ban - akár még a nyugati történelemírás nagy részében is. Ha a Katyn-tagadás (illetve az oroszok megvádolása és a németek felmentése) hasonlóképp bűncselekmény lenne, máig nem derülhetett volna ki az igazság.

A téma egyébként bármiféle minimális objektivitással szinte máig kutathatatlan. A holocaust-történetekben van egy rakás igazi marhaság, amelyek hitelessége enyhén szólva kérdéses, sőt, visszatérő, korábbi tömeggyilkosságokban is felmerült elemek. Emberből szappant aligha főztek - főleg nem olyanokból, akik csontvázzá fogytak, mert a szappan a zsírból lesz. Az azonnal elgázosítottakat meg vitték a krematóriumba... Nem is beszélve arról, hogy ugyan kinek adták volna azt a szappant? A németeknek? Ez sehogy se fért volna össze a fajelmélettel és a zsidók "fertőző" voltának hirdetésével - másnak meg minek főztek volna szappant emberből. Ugyanilyen, hogy tonnaszám használtak fel hajat. Ugyan mihez? Céltávcső szálkeresztjéhez jó a hajszál (magam is javítottam így már céltávcsövet), de párnának vagy hasonlónak alkalmatlan, mert kijön belőle, nem is beszélve a dolog gusztustalanságáról.

Egyszóval biztosan lehetne tovább kutatni a történteket - de az ilyen törvények ezt egyszerű tiltással akadályozzák meg, hiszen a "jelentéktelenítés"-be belefér, ha annyit mond valaki, hogy márpedig emberből szappant aligha főztek (nem is látott senki ilyet a háború után). Az csak a dolog egyik fele, hogy az agyonpolitizált témában abban a pillanatban harcias antiszemitázók kerülnek elő, amikor valaki a klasszikus holocaust-dogmákat kétségbe vonja, de emellett most már hívják majd a rendőrt is. Nesze neked, demokrácia..."

Erre gyakorlatilag egyetlen érdemi reakció érkezett (Herr SturmLiberator):

Khöm, molnármájszter úr, kicsit offolva bátorkodnék kötekedni, némileg hiánypótló jelleggel:

"(elég hiteles, ráadásul nem németbarát oldali adat van arra, hogy a krematóriumok mennyi áldozat megsemmisítésére voltak képesek, és a hatmillió egyszerűen nem jön ki, csak mintegy a fele)."

Nos úgy veszem észre nagy divat ez a krematórium-matek, ámde lássuk már egyszer az erdőt a fáktól... az a bizonyos 6 milla (avagy környéke) egy summa, végszám. Nem csak Ausschwitz és nem csak kéményen keresztül. Vastagon beleszámítanak az "Einsatzgruppék és Sonderkommandók" által a keleti front szerte gödörbe lőtt tömegek, a lágerekben se csak krematóriumok által ment a holtak eltakarítása. No meg nem árt észben tartani, hogy az akárhánymillás végösszegbe jó eséllyel beleszámított, hogy a hirtelenjében komanccsá vedlett egynémely ország is a németek nyakába varrtan hozzáadta a saját kis pogromjait...

(egyébiránt frí gáza és fákk líbermann ofkorz)

IN: lásd poszt, ezt a holotagadástiltás ritka nagy baromság (mert igenis mindenki mondjon és gondoljon amit akar) és Sólyom részéről a második legnagyobb baklövés a révkomáromi megfutamodás óta... ne készüljön már ennyire a polkorrekt nyugdíjára.

A viszontválasz:

A helyzet az, hogy én meglehetősen sok halottat láttam már, mindenféle állapotban. Meg vannak némi ismereteim az egyéb II. világháborús tömegmészárlásokról - például arról, ahogyan a német hadifoglyokat a háború után részben halálra éheztették, részben betegségek által hagyták elpusztulni, részben aktívan meg is ölték a (nyugati!!!) fogolytáborokban. A becsült veszteség ott 2 millió körül van - de a legyőzött németeknek ezt nem volt szabad felemlegetni, sőt, az akkori német államhatalom megtiltotta még a tömegsírok feltárását is!

Itt van az eb (és a hullahegy) elföldelve. Értem, amit mondasz, részben igaz is - de egészében mégsem. 3 millió halott az nagyon sok. Továbbá mindez a sűrűn lakott Európában történt, és mindenre maradtak tanúk. Vagyis: például a Sonderkommandók által legéppuskázott-teherautóban kipufogógázzal megfojtott halottakat is utóbb, ahogy az orosz front közeledni kezdett, kiásták és megsemmisítették (nem keveset belőle el is szállítottak a működő krematóriumokhoz).

Tízezerszám nem lehet halottakat nyom nélkül eltüntetni (mármint az égetéstől eltérő módszerrel), főleg úgy, hogy ha mindezt sokan tudják. Talán meg lehetne csinálni a Szaharában, vagy valami hasonló, rendkívül ritkán járt helyen, de nem Európában. Maradhattak ezer halottas nagyságrendű feltáratlan tömegsírok itt-ott, de ebből 3 millió biztosan nem jön ki. Nagyon sok résztvevő katona utóbb vallomást tett, és egész egyszerűen hiteltelen számomra a "különbözet nincs, mert azokat valahol elásták"-megoldás.

Lehet, hogy vérfagyasztó, de akkor is: 6-7 halott több mint egy köbméter (nem lehet légmentesen összepréselni a hullákat). 3 millió halott félmillió köbméter. Az iszonyú sok! Eltemetve ott marad félmillió köbméter árulkodó kiásott föld, amiből nyilván kupac lesz valahol.

Egyszóval ez a "krematórium-matematika" ésszerű kétségeket ébreszt az áldozatok tényleges száma vonatkozásában; már csak azért is, mert a krematóriumkapacitási adatokat éppenséggel zsidó forrásból vettem, vagyis alá aligha becsülik, inkább eltúlozzák. További ésszerű kétséget ébreszt az, hogy nagyon sok ember kiszabadulva soha nem tért vissza oda, ahonnan vágóhídi barom módjára engedték elhajtani - ami persze érthető. A mai ész nehezen érti a tévé nélküli világot, de az akkori Európa nem volt még egy információs szupersztráda, simán el lehetett tűnni egy auschwitzi szabadulópapírral akármerre.

Köztünk legyen szólva: a tömeggyilkosság az tömeggyilkosság, akármennyi halott legyen. Morálisan édesmindegy, hogy 3 vagy 6 millió embert gyilkolnak meg; történelmi szempontból azonban nem az. Márpedig ha a történelem kutatása tiltott lesz, akkor az ebbe a "tudományágba (mert átpolitizáltsága és művelőinek politikafüggősége igen intenzív) vetett bizalom még kevesebb lesz. Egyszerűen szólva: "azért kell betiltani ezt a véleményt, mert igaz!" - mondhatja bármilyen egyszerű személyiségszerkezetű tényleges antiszemita.

Tehát összességében az ilyen törvények a demokrácia és az objektív tudományos kutatás és vita durva és értelmetlen csorbításán túl ráadásul még a céljukat sem érik el, mert a zsidóellenes indulatokat csak növelik ("már megint ezeket védik?"). Ahelyett, hogy mindent részletesen-alaposan kielemezve hosszú távú megbékélést és értelmes együttélést hoznának létre a zsidók és nem zsidók között, privilegizálják a zsidókat, ami ténylegesen antidemokratikus, diszkriminatív faszság.

Azt hiszem, elmondtam mindent, amit akartam. Amikor a történelmet a Btk-ban "írják", az bizony se nem demokrácia, se nem tisztesség, se nem szólásszabadság. Mesterházy két lovat is meg akar ülni egyszerre: igyekszik az SZDSZ csődje után a zsidó, illetve íróasztal-liberális emberek szavazatait egészében átvenni, továbbá érzi azt is, hogy a holocaust-tagadást tiltó törvény antiszemita indulatokat gerjeszt, és ezt is hasznosnak találja - merthogy a Fidesz és a Jobbik között vacilláló szavazó megint kapott egy lökést (a MÁV elleni per is ilyen volt), hogy válassza a radikalitást.

Köztünk legyen szólva: semmi bajom a radikalitással, mert magam is kifejezetten radikális változást akarnék, valódi alkotmánnyal, királysággal, rövid, kemény és tisztességes törvényekkel. Csak valahogy a Jobbik hőzöngőiben nem látom erre az ígéretet...

31 komment

Címkék: zsidó jobbik holocaust

A bejegyzés trackback címe:

https://molnargoreny.blog.hu/api/trackback/id/tr181831343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2010.03.12. 00:00:56

Alapvetően egyetértek, de hogy sikerült egy ilyen témájú bejegyzés végén a Jobbikba belerúgni???
Nem rajtuk múlt ez a törvény, a Fidesz pl. sáros, mert ha nemcsak Gyurcsány szavazza meg a módosító indítványát, sehogy se tudta volna nem megszavazni a törvényt...
Nem is értem, miért nem húzták őket a ballerek csőbe.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.12. 00:02:06

Tiszteletem, izibe reagálnék direktben:

elásott halottak sztori:

No ácsi, a tatárjárás során a magyar lakosság fele elpusztult, mégse keletkezett alpesi hegység az alföldön a halottankénti köbméterek miatt. A vajdaság jugoszláv visszacsatolása után se épült keopsz piramis a hirtelenjében lemészárolt 40.000 magyarnak. Halottak elégetésére sincs kizárólagos előjoga a krematóriumoknak, ment az natúrban/gödrökben is, ergo a "kéménymatek" önmagában legfeljebb egynémely láger kapacitására enged következtetni legfeljebb.

A megszállt lengyel területek milliós zsidó lakossága már 1940-től gettókba lett zárva és ez nem disneyland volt, folyamatosan ammortizálódott az egybeterelt lakosság plusz mint sokadszorra mondom: voltak csatlós államok (pölö román, horvát), melyek önként és dalolva szervezték saját pogromaikat. Később ezt a bodycountot persze mi sem könnyebb, mint a németek nyakába varrni. A jelentős zsidó lakossággal rendelkező Ukrajna esetében a sztálini kiéheztetés egy részét is holokausztosítva simán el lehet "könyvelni". Ahol meg a helyi lakosság részt vett az irtósdiban, persze hatékonyan csökkent a tanúk és visszaemlékezők száma. Ergo a bűvös hat milla a fentiek összességének figyelembevételével távolról sem megoldhatatlan, legutóbb Ruandában nyert bizonyosságot, hogy rövid idő alatt mekkora hentelést lehet rendezni (ráadásul sokkal kevésbé szervezetten, egyszerűbb eszközökkel - fél év alatt egy milla). Egyébiránt jómagam is lejjebb tenném a végösszeget.

Ellenben:

"Köztünk legyen szólva: a tömeggyilkosság az tömeggyilkosság, akármennyi halott legyen. Morálisan édesmindegy, hogy 3 vagy 6 millió embert gyilkolnak meg; történelmi szempontból azonban nem az. Márpedig ha a történelem kutatása tiltott lesz, akkor az ebbe a "tudományágba (mert átpolitizáltsága és művelőinek politikafüggősége igen intenzív) vetett bizalom még kevesebb lesz. Egyszerűen szólva: "azért kell betiltani ezt a véleményt, mert igaz!" - mondhatja bármilyen egyszerű személyiségszerkezetű tényleges antiszemita."

Ezzel teljesen egyetértek, valahol itt az egész ügy lényege.

kulalak 2010.03.12. 02:15:34

a cimet atirhatod, ez egy senki, egy 'ceg'-nek dolgozik, nincs onallo gondolata.

Solyom szerintem azert irta ala, mert mas EU orszagokban is van ilyen. Egy uj alkotmannyal at lehet irni vagy nemi kiegeszitessel egesz sekelyesse lehet az egesz torvenyt tenni. Kb olyanna mint beadoja.

Van mas bajunk.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 03:40:38

@Herr SturmLiberator: A tatárjárás nem hasonlítható ezzel össze, semmilyen szempontból. Először is: akkor nem volt morális rész, "legális" volt egy pogány hódító hordának mindenkit leölni, akit el tudtak kapni. Emellett nem néhány helyre koncentráltan öldöstek, hanem akit ahol elkaptak; nem is ejtettek foglyokat, így a halottak mindenhol ottmaradtak (és akkoriban még volt farkas, keselyű, sakál bőségesen). Ott nem keletkezett egy tömegben sok hulla.

A 40 ezer sok, de mégsem 3 millió. Tudom, hogy volt helyben égetés is (a németek által még visszavonulásuk előtt újra feltárt ukrajnai tömegsírok egy részét így annullálták), de ez legfeljebb csak néhány tízezres, esetleg egy-két százezres nagyságrend. A Wehrmacht katonái ugyanis alapvetően nem voltak zsidómészárlásra használhatóak, és ez nem is volt gyakorlat. A megszállt részeken a helyben legyilkolás létezett, de az összegyűjtésnél jóval kisebb nagyságrendben (kevés Sonderkommando működött, valamint az azonnali megölés a javaik megszerzése szempontjából se volt a németek részéről célszerű).

Az biztosan igaz, hogy a lengyelek, ukránok, románok szívesen gyilkolásztak maguk is zsidókat. Galíciában a pogromoknak hagyományai voltak, mondhatni rendszeresen végezték, ezzel eresztették le az indulatokat, ha kellett. Biztos, hogy ez is számos zsidó halálát okozta - bár ma ezek az áldozatok is a németeknek vannak elkönyvelve.

Kétségtelen, hogy a krematóriumoknak nem volt előjoguk, viszont máshová nem adtak a kifogyóban levő olajból ilyen célra. Vagyis a krematóriumokon kívül történt elégetések volumene biztosan nagyságrendekkel kisebb volt, mert famáglyán ez rendkívül nehézkes és hosszadalmas (továbbá túl látványos és publikus) művelet.

Összességében a "kéménymatek" nincs megdöntve szerintem. Már írtam: az összes elérhető háború előtti és utáni népszámlálást számítógépesíteni kéne, meg a háborús veszteséglistákat is. Abból kijönne valami. Nem kis munka, de biztosan elvégezhető - feltéve, ha be nem tiltják jó előre...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 03:42:58

@Arma Gedeon2: Azért rúgtam bele, mert egyrészt megismerkedtem a helyi képviselőjelöltjükkel, másrészt mert éppen elég sok minden van, ami miatt a Jobbikot nem tudom radikális konzervatív erőnek látni, csupán radikálisnak. Az meg nekem kevés.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 03:43:40

@kulalak: Sólyom azért írta alá, mert gyáva. Nem először, nem utoljára.

jaegtoer 2010.03.12. 04:58:14

@Molnargoreny:

A köztársasági elnök bátorságáról nem nyitnék vitát, ellenben ebben az esetben ügyesen cselekedett, az aláírást követően nem lehet tematizálni ezt az antiszemi irányt, ezért feltehetően nem lesz a kampány része a holotv. Kifejezetten politikusan dolgozott az elnök.
A fideszt semmi sem gátolja majd, hogy később kiegészítse, finomítsa és a véleményszabadság követelményének megfelelően komfortosítsa ezt a vitatott tv-t.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.12. 07:27:12

@Molnargoreny:

Ugyan, ha a Kijev melletti babi jarban is simán végmegoldódott 30.000 pechére zsidó ember (jórészt amúgy wehrmacht által), a többi helyen sem volt lehetetlen. Évek álltak rendelkezésre.

A szomszédban nem olyan régen Mladic hentesei is sikeresen vették az akadályt és nem vacakoltak tudományos alapú hullasöprögetéssel.

A történelem tanulsága szerint egy kiadós népirtás fölöttébb könnyen véghezvihető dolog.

A népszámlálós kutatás ellenben nem rossz ötlet, feltéve, hogy megvannak a névlisták is avagy vallási/etnikai támpontok (sima keretszámok ugyebár bárminemű háborús vesztességet takarhatnak).

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 12:25:43

@Herr SturmLiberator: Akkoriban még nem ütközött sehol sem alkotmányos jogokba a vallás nyilvántartása. Sőt, előírás volt.

A Wehrmacht reguláris egységeire nagyon nem volt ez jellemző. SS-csapatokra inkább, bár a Waffen-SS alapvetően harctéri egységeket jelentett, azokat főleg a legszarabb helyeken vetették be, és nem igazán akarta a vezetés azzal demoralizálni őket, hogy fegyvertelen ezreket kelljen legéppuskázniuk. A német is csak ember, és besokall, ha ilyesmit kell csinálnia. Ki előbb, ki később.

Nem a népirtás végrehajthatóságát vonom kétségbe - ölni igen könnyű - hanem azt, hogy el lehetne jól tussolni. Mladic ügyei, bár ott nagyságrendekkel kevesebb halott volt, rögvest kiderültek. A halottak nagy része meg is van. Ugyanez nem mondható el a hat vagy akárhány millió zsidó halottról. Pont az a bizonyos német precizitás, amellyel szépen összegyűjtötték a zsidókat (elvégre az Endlösungot bárhol el lehetett volna végezni, otthon is le lehet lőni bárkit), teremtette meg nekik ezt a problémát.

Megjegyzem: miért baj az, ha netán abból a bizonyos hatmillióból nagyon sokan valójában mégis túlélték? Mert szerintem nem baj. Hogy elmenekültek Európából, az meg érthető...

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 12:28:48

@jaegtoer: a véleményszabadságnak az felel meg, ha NINCS ilyen törvény. A Fidesz éppenséggel hülye lenne hozzányúlni, nem akarják antiszemitáztatni magukat. Legfeljebb az AB esetleg kivágja a szemétbe, ott lenne a helye. A szólásszabadság mindenféle csorbítása rendkívül veszélyes: itt kezdődik, aztán jön a hivatalos személy bírálaának tilalma, és így tovább. Az effélének azonnal gátat kell vetni, különben megint hallgathatjuk a Szabad Európát és olvashatjuk a szamizdatokat.

start4 2010.03.12. 15:10:42

@Molnargoreny: Gondolom annak sem örülnél ha Pintér Sándor indulna a körzeteben és Fidesz színekben alatt. ;) Értem én, hogy sokat jelent egy személyes találkozó (sőt), de lehet-e tökéletességet várni, vagy másként kérdezve: nálad mennyi az elfogadható parasztok száma a 175-ből?

start4 2010.03.12. 15:11:46

A "színekben alatt" kifejezésért elnézést, szerkesztés/bennemaradás esete forog fenn. A megfelelő rész áthúzandó.

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.03.12. 16:47:33

@Molnargoreny: túlélősdivel semmi baj, nekem attól van emésztési gondom, hogy az egyik vélemény szerint übertutira nem lehetett kevesebb 6 millánál, a másik szerint meg holokamu az egész és adolf a mikulás.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 17:22:52

@Herr SturmLiberator: Akkor nem is velem vitatkozol... Adolf majdnem olyan genyó volt, mint Sztálin (már kifejtettem párszor, miért tartom a komcsi diktátorokat még szemetebbnek: a náci diktatúra legalább "racionális" volt a maga nemében, vagyis ha kisember voltál, és nem tartoztál eleve célcsoportba - zsidó, kommunista, buzi, bolond, stb. -, és befogtad a szád, akkor a rendszer nem üldözött. A sztálinista diktatúrában viszont irracionális volt az egész, mert semmilyen módon nem lehetett biztos túlélési stratégiád; elvégre éppen a vezető kommunistákat tizedelték meg talán a legalaposabban a harmincas években).

Az emésztési gondodat pedig osztom, mert ez a kétféle vélemény (melyből az előzőt sokan hülye törvényekkel tartják szükségesnek védeni, a második meg még nagyobb marhaság) nekem se tetszik. Volt holocaust, valószínűleg hatmilliónál kevesebb halálos áldozattal, de a kérdés erkölcsi megítélése nem a meggyilkoltak számával mérhető és mérendő - ugyanakkor a történelmet nem szabad politikának alárendelni, tehát aki egy történelmi esemény mibenlétéről törvényt hoz, az bizony egy fasz, és minden, csak nem demokrata.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.12. 17:25:42

@start4: Egy szóval nem mondtam, hogy a fideszes jelöltre fogok szavazni - helyesebben, rá biztos nem fogok, mert a jobbikos "csak" egy sudribunkó, a fideszes viszont egy velejéig romlott alak.

Megjegyzem, a pártoktól azt várnám el, hogy 176-ból egy sutyerákot se állítsanak jelöltként elém. Tízmillióból azért lehetne találni, csak az a baj, hogy nem is nagyon keresik. Nekem egy sutyerák is sok, mert az nem odavaló. Finnyás-e vagyok?

levee 2010.03.12. 20:32:45

A cikkel egyetértek, én hivatalosan is tagadom a holokauszttagadást tilalmazó törvényt. Egyébként az egészben az a leggusztustalanabb, hogy mennyire ügyesen időzítették a választásokhoz a Btk. módosítását. Az egész egy jól felépített trükk Mesterházyék részéről:

1. Ha a Fidesz esetlegesen nemmel szavaz, akkor arra rá lehet húzni azt, hogy ők is az "antiszemiták" érdekeit védik. Amiről pedig tudjuk, hogy ma Magyarországon az "antiszemita" a közbeszédben az egyik legsúlyosabb szitokszó - nagyjából az apagyilkosság szintjére lett emelve. Legalábbis az antifa, baloldali szavazók körében, illetőleg a vinnyogó álértelmiségi körökben. Egyszer el fogunk jutni arra a szintre, hogy az antiszemitázásra már senki nem kapja fel a fejét. Az átlagember legalábbis már most szarik rá magasról.

2. Mivel a Fidesz tartózkodott, és még módosító indítványt is benyújtott, így mentséget talált az átlag Fidesz-szavazó is, hogy ő ugyan nem pártolja a holokauszttagadást, de a törvény diszkriminatív. Ezért a következő célpont maga a köztársasági elnök, aki ha nem írja alá - márpedig az eddigi gyakorlatából fakadóan nem kellett volna aláírnia - ismét a "gyűlölködő bakancsosokat" védi. Mert ugye a gyűlöletbeszéd sokadik Btk. módosítása kapcsán, amikor Sólyom nem írta alá a törvényt, a Mazsihisz nyílt sértődöttséget színlelt, hogy márpedig ők nem állnak többé szóba Sólyommal. (Kihagytak egy diplomáciai vacsorát. Úrég!)

3. Mivel Sólyom is aláírta, jöhet a lám-lám! Bizony, Mesterházy még nem is miniszterelnök, de letette az asztalra az ultima ratio-t, az egyetlen törvényt, ami majd véget vet a vitának. Kész, puntkum. Volt holokauszt és aki mer vitatkozni akár csak a számadataival is, az mehet a dutyiba.

4. Ezek után a Fidesz be fog állni a sorba. Módosítani fogja a törvényt a kommunizmus áldozataival, a Fidesz-hívők meg majd ujjonganak örömükben, hogy igen, megcsináltuk. Miközben még egy elsőéves joghallgató is látja, hogy ez a törvény zsigerből alkotmányellenes, hiába hivatkozik Sólyom a 13/2000-es Ab. határozatra. Nem beszélve arról, hogy jó pár határozatot említhetnék, amely meg éppen azt bizonyítja, hogy törvény ilyesmit nem korlátozhat (akár még Sólyom elnökletének idejéből is!). Az Ab. ugyanis mindig a tartalomsemlegesség mellett érvelt.

4. Csak az utólagos normakontrollban lehet bízni. Addig meg ki kell valahogyan húzni ezzel az ex lex állapottal. Ha az Ab. higgadtan értelmezi a törvényt (és nem zavar bele a fejükbe az enyhe jobbos elfogultság), akkor hatályon kívül helyezik. Ez lehet az egyetlen megoldás, ami nem köpi szembe a jogállamiság mércéjét.

+1. Annyit hozzátennék, hogy aki X millió Y halálából választási propagandát csinál, annak bizony a büdös kurva anyját. Nem tudok finomabb lenni, amikor ők érvelnek az áldozatok emlékének megsértésével. Hát ez mi, ha nem az áldozatok emlékének prostituálása a politika szent oltárán?

levee 2010.03.12. 20:37:27

[Annyiban külön szomorú ez az egész eset, hogy kiütközik benne, hogy az emberek mennyire a pártszimpátiájuk alapján döntenek még abban is, hogy miről mit gondolnak morálisan. Teszem azt, sajnos az átlag fideszes szavazónak teljesen kielégítő volna, ha a kommunizmus áldozatait beemelnék a törvénybe, és csak egy kisebb részük az, aki ezt ugyanúgy a véleményszabadság sárba tiprásának tekintenék. De ugyanúgy persze felhozhatnám az elvakult Jobbikost is, aki pedig csak az igazság eltorzítását látja a törvényben. Nagyon kevesen értik meg tapasztalatom szerint, hogy itt alapvető jogokról (alapjogokról) van szó, egy több évtizede folyó vitáról, amivel szemben a hazai Ab. mindig következetesen kiállt. Most ezt a gyakorlatot akarjuk megtörni csak egy ostoba és elvtelen párt miatt, meg persze azért mert ilyen törvények "nyugaton" is vannak.]

arvisura · turoczi.blog.hu 2010.03.12. 22:55:07

Magyarországon 2010-ben egy velejéig romlott MSZP törvényt hozat a holokauszt tagadásról- ez a lerongyolódott országban eszement politikai trükk (vagy megrendelésre csinálták?)
Minden esetre megint erről irkálunk, beszélünk, és nem a pártkatonák III. köztársaságban elkövetett bűneiről, a trianoni évfordulóról, vagy Apró Antalék és leszármazottaik "áldásos" munkájáról.
Egy erkölcsös országban épeszű nem tagadja a történteket. Nálunk a hazudozás felkentjei másoktól törvény útján szeretnék kicsikarni az igazmondást.

jaegtoer 2010.03.13. 11:46:49

@Molnargoreny:

Egyetértek.

Azonban belegondoltam abba, miért volt olyan égetően sürgős keresztülvinni épp most ezt a tv-t.
Talán éppen azért, hogy a kampányba hátha be lehet valahogy csempészni a jól bevált rasszista kártyát éppen ennek a törvénynek a kapcsán.
Szerencsére nem jött be. Egyrészt azért, mert az átengedéssel kifogyott szél a vitorlák mögül, másrészt nem csak itt, hanem sok más helyen is inkább a véleménynyilvánítás szabadságával összefüggésben és nem a rasszizmusról folyik a beszélgetés, vagy ha úgy tetszik a vita.

És valójában ez is a lényeg. Meg lehet-e ismerni az igazságot, a valóságot szabad utakon, vagy ehhez is törvény adta jog szükséges? ...és a gondolat szabadsága, a szólás szabadsága aktiválja-e azt az igényt, hogy eme törvény mellé, jöjjön a következő, ami a gondolatrendőrség felállítását rendeli el.
Ki gondolná? Pedig nem is annyira futurisztikus...

WeryWickedWitch 2010.03.15. 16:39:19

@Molnargoreny: Azért kíváncsi lennék, hogy mi alapján döntötted el, hogy a helyi jobbikos "sudribunkó". Csak érdekelnének a részletek amelyek ehhez az ítélethez vezettek. Mert lehet, hogy igazad van, de az is lehet, hogy túl magas a mércéd.

start4 2010.03.16. 09:00:02

@Molnargoreny: Nem vagy finnyás, osztom a véleményed. Igenis lehessen majd' 200 normális embert találni, még ha minden egyes pártnak külön-külön is kell; merthogy ez nem szabad, hogy megoldhatatlan feladat legyen. Ugyanakkor érdekesen fog alakulni számodra az április 11, hisz választhatsz majd 1 jobbikos sudribunkó, 1 fideszes velejéig romlott alak közül, illetve ott van még a vörös aki akármilyen jó fej lehet, azért a főnökei szerintem vállalhatatlanok a számodra. Talán lesz még mdf/szdsz jelölt (attól függően értendő együtt vagy külön a két párt, hogy épp aznap milyen lábbal keltek, illetve hogy meg tudják-e ugrani a 176 ember osszelapátolását) akik vezéreivel szemben újfent nem hátrány ha finnyás az ember. Vagy van tehát a körzetedben egy normális független, vagy el sem mész?

Esetleg tavasszal pártra adod a voksod, és az őszi önkormányzatit hagyod ki (ha addig nem történik csere)?

Természetesen a választásod a magánügyed, így kérlek ne vedd tolakodásnak soraimat.

Valahol egyébként a közelemben lakhatsz, ha jól emlékszem vissza a pecás helyedire. :)

start4 2010.03.16. 09:06:01

@WeryWickedWitch: Túl magas mérce kizárva. Ha egy politikus találkozik egy szavazójával akkor annak a politikusnak úgy kell megnyilatkoznia, hogy mindenképp kerülje el a sudribunkó kifejezés megnyerését.

Ha ezt nem tudja megteni, akkor méltán érdemli ki a jelzőt, és fosztassék meg politikusi rangjától. Ez a dolga, vagy legalábbis a legfontosabb feladatainak egyike.

Képviselnie kell a választót (nemzettestvért, állampolgárt, elvtársat), a választónak (nemzettestvérnek, állampolgárnak, elvtársnak) pedig fontos, hogy olyan embert ismerjen meg a politkus személyében akivel meg tudja beszélni az őt érintő ügyeket, és - ne adj Isten - még előre is tudjanak azok az ügyek haladni.

WeryWickedWitch 2010.03.16. 12:50:12

@start4: Igen, csak tudod ez nekem kevés. Talán ebben olyan vagyok mint MG - attól, hogy valaki lebunkózza a másikat én ezt még nem vagyok köteles készpénznek venni. Konkrét példát szeretek hallani/olvasni, hogy magam is eldönthessem. Ne essél abba a hibába, hogy elfogadod más véleményét csak azért, mert eddig mindenben/sok mindenben egyetértettél vele. Hiszen MG is mindig azt hangoztatja, hogy az ember tanuljon meg önállóan gondolkodni. Én csak ezt próbálom tenni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2010.03.16. 17:06:36

@WeryWickedWitch: A következőkre alapozom. Amit elmondott magáról, hogy "munka közben főiskolára járt", miközben a beszédstílusa enyhén szólva egyégsugarú volt. Továbbá erősen kerülte a kérdést, hogy akkor pontosan mit csinál és mihez ért (vs. azt a főiskolát, ha járt oda egyáltalán, aligha fejezte be). Amikor konkrétumokról kérdeztük, fellengzős lózungokkal jött, és amikor valaki nehezményezte, közölte, hogy nekünk, magyar érzelmű civileknek nem kételkedni kell, hanem támogatni őt. Amikor pedig megpróbáltuk megbeszélni velük (többen jöttek), hogy egy esetleges támogatásért az önkormányzati választáson milyen megegyezés lehetséges, akkor megint csak süket duma következett, illetve az, hogy "ez most még nem időszerű".

Magyarul: bármiféle konkrétum nélkül, személyes vonzerő nélkül elkötelezett támogatást óhajtott úgy, hogy ezért egyértelműen nem akar adni cserébe semmit. Vagyis: épp olyan politikus, mint a maiak, csak talán még képzetlenebb és a személyiségszerkezete sokkal egyszerűbb. Szeretnem kéne?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.03.16. 23:34:21

@Molnargoreny: "Adolf majdnem olyan genyó volt, mint Sztálin (már kifejtettem párszor, miért tartom a komcsi diktátorokat még szemetebbnek: a náci diktatúra legalább "racionális" volt a maga nemében, vagyis ha kisember voltál, és nem tartoztál eleve célcsoportba - zsidó, kommunista, buzi, bolond, stb. -, és befogtad a szád, akkor a rendszer nem üldözött. A sztálinista diktatúrában viszont irracionális volt az egész, mert semmilyen módon nem lehetett biztos túlélési stratégiád; elvégre éppen a vezető kommunistákat tizedelték meg talán a legalaposabban a harmincas években)."

Na ezt nem vártam. Lényegében ugyanazt elmondtad mint Herényi, csak ő a komcsikat mentegette.

Az a lehetőség amit te leírtál, rosszabb, mint a halál, hiszen a kisemberből erkölcsi hullát csinál a rendszer, és így kell leélnie az életét. Úgyhogy ilyen szempontból nem lehet megkülönböztetni a két totalitarizmust. Ép erkölccsel mind a kettőben halálra voltál ítélve, a különbség, hogy a komcsik a férgeket is kb ugyanúgy gyilkolták, mint a tisztességes embereket. (Így már Sztálin jobb fej, hiszen egy hangyányival kevesebb a kontraszelekció. Az SZUban joggal mondhattad: "Miért legyek én tisztességes? Kiterítenek úgyis. Miért ne legyek tisztességes? Kiterítenek úgyis." )

WeryWickedWitch 2010.03.17. 11:00:47

@Molnargoreny: Akkor már érthető az ellenszenv. Tartottam tőle, hogy ők sem különbek. Lehet azért remélni, hogy nem mindegyik képviselőjelölt ilyen?
Egyébként biztos neki is csak a nyelvvizsgája hiányzik... bár az elmondásod alapján először magyarból kellene.:D

eMM2 2010.03.20. 21:44:13

@Molnargoreny:
Micsoda választék.
MG szerinted akkor a következő 4 évünket is lehúzhatjuk a wécén?

eMM2 2010.03.27. 12:51:04

@The Machine:
Akkor tényleg vehetjük a kötelet és felköthetjük magunkat a spájzban.Az egér már úgyis rég éhenhalt benne.Sőt nincs is spájz.De ott nem az oroszok vannak hanem izraeli kémgépek röpködnek benne.

Karakó 2010.04.04. 03:04:13

Ellenszenv.

Jobbik!!!!

Fidesz ????

Még jó, hogy @terembura nem nyilatkozik. Csak "érzelmeskedjetek" (telibe, ezerrel - göri, emm2, stb), lesz ez még ígyse!!...
süti beállítások módosítása